دوره آنلاین

چگونه استخدام شویم

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

تخفیف نوروزی
دوره تولید محتوا و سئو با هوش مصنوعی

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

بهترین مغازه برای روستا

بهترین مغازه برای روستا
3.2/5 - (8 امتیاز)

بهترین مغازه برای روستا را چگونه باید تأسیس کرد؟ آیا می‌دانید روستایتان به چه چیزی نیاز دارد؟

چیزهایی که نیاز دارید و برای خرید آنها روانه شهر می‌شوید چیست؟ (مثلاً میوه‌، نان، لوازم‌التحریر و …)

سعی کنید بدانید روستا به چه چیزی نیاز دارد، آن وقت ایده مغازه مناسب در روستا را خواهید یافت. معمولاً در روستاها برخی از اقلام مثل صنایع دستی، مواد غذایی و… تولید می‌شود، که منحصربه‌فرد است. اگر بازار را خوب شناسایی کنید، می‌توانید در سطح کلان فروش خوبی داشته باشید، آن وقت مغازه شما به عنوان بهترین مغازه در روستا شناخته می‌شود.

اگر پول راه‌اندازی مغازه و تبلیغات را هم ندارید، می‌توانید به آموزش کسب درآمد از اینستاگرام فکر کنید، در واقع آنقدرها هم که فکر می‌کنید دشوار نیست. گاهی وقت‌ها اصلاً نیاز نیست برای فروش بیشتر و دیده شدن، به هزینه زیاد تبلیغات فکر کنید. از طریق اینستاگرام می‌توانید درآمد مغازه خود را افزایش دهید، بدون اینکه به سابقه خاصی نیاز داشته باشید.

ایده‌هایی برای داشتن مغازه پرسود در روستا

داشتن ایده برای مغازه زدن در روستا می‌تواند به جوانان محلی کمک کند تا راه‌های درآمدی را در روستای خود پیدا کنند. 

این ایده‌های کسب‌وکار کوچک برای مناطق روستایی که کوچک و در عین حال سودآور هستند، می‌توانند زندگی روستائیان را بدون وابستگی به کمک‌ها و طرح‌های دولتی بهبود بخشند.

پس با ما همراه باشید برای دریافت ایده‌های جدید برای تأسیس بهترین مغازه برای روستا و چگونگی کسب درآمد در روستا.

این مطلب هم برای افرادی که در روستا زندگی می‌کنند و هم آنهایی که از زندگی روستایی وارد زندگی شهری شده‌اند، و به دنبال تاسیس بهترین مغازه برای روستا هستند، مفید می‌باشد.

فهرست مطالب بهترین مغازه برای روستا :

بهترین شغل مغازه‌ داری در روستا

از آنجایی که روستا مکانی است که معمولاً 20 تا 101 خانوار در آن زندگی می‌کنند، تعداد مغازه‌هایی که می‌توانند در یک روستا سودآور باشد محدود است.

چیزهایی که مردم از فروشگاه‌های روستایی می‌خرند، بیش از همه کالاهایی هستند که برای زندگی روزمره ضروری هستند.

بهترین شغل مغازه‌داری در روستا

چیزهایی که برای فروش در روستاها مناسب هستند عبارتند ‌از:

  • فروشگاه مواد غذایی و لوازم ضروری (‌فرآورده‌های گوشتی، لبنیات، شیرینی، شکلات)

برای روستاهای بزرگ و پرجمعیت:

  • بوتیک، داروخانه، فروشگاه ساختمانی

قبل از این باید بررسی کنید که آیا همان مغازه در منطقه شما وجود دارد یا خیر.

اگر مثلاً در مساحت 10 کیلومتری لباس‌فروشی وجود ندارد، پس بهتر است یکی را افتتاح کنید.

اگر به دنبال تأسیس مغازه مناسب روستایی هستید و پیگیر این هستید که چه مغازه‌ای در روستا مناسب است،بهتر است به نکات زیر توجه کنید:

  • شما باید چیزهایی که مردم به آنها نیاز دارند ارائه دهید.
  • از قیمت‌گذاری آگاه باشید.
  • چیدمان خود را درست انجام دهید. از ترفندهایی که مردم را به داخل مغازه می‌کشاند، استفاده کنید.
  • تا جایی که می‌توانید از اقتصاد محلی حمایت کنید و بدانید محصول شما از کجا تهیه شده است.

فرصت‌های تجاری زیادی وجود دارد که افراد ساکن در مناطق روستایی می‌توانند، از آنها استفاده کنند. بهترین مشاغل در روستا آنهایی هستند که درآمد بسیار خوبی را به شما بدهد. برای نمونه از نانوایی برای شما می‌گویم.

یک نانوایی هم می‌تواند یک مغازه مناسب برای روستا باشد؛ و هم یکی از سودآورترین مغازه‌های تجاری کوچک. این کسب‌وکار را با داشتن یا اجاره فضا می‌توان راه‌اندازی کرد.

البته این را هم در نظر بگیرید بیشتر روستاها نان‌های محلی دارند. شما می‌توانید با این نان‌های محلی در بسته‌بندی مناسب بازار مناسبی را ایجاد کنید.

بهترین مغازه در روستا در حوزه شیلات

مغازه فروش ماهی برای روستاهایی که در نزدیکی دریا، آب پشت سد و آب‌بندان زندگی می‌کنند، می‌تواند فکر خوبی باشد. مغازه‌ای را تاسیس کنید و ماهی‌های صیادان یا پرورش‌دهندگان ماهی روستا را در آن بفروشید.

پرورش ماهی در قفس، امروزه به یک فرصت اشتغال مناسب در مناطق ساحلی تبدیل شده است و برای فروش محصولات این کسب‌وکار نیاز به داشتن مغازه، به خصوص در حاشیه جاده‌ها است.

بهترین مغازه در روستا در حوزه شیلات

مغازه پرسود حوزه کشاورزی در روستا

بازار میوه و سبزیجات ارگانیک به سرعت در حال رشد است. در نزدیکی روستاها و شهرهای کوچک یک فرصت تجاری مناسب برای بازاریابی محصولات کشاورزی است.

با این حال، راه‌اندازی یک کسب‌وکار برای همه آسان نیست، برای همین اگر امکان راه‌اندازی یک مغازه در روستای خود دارید، دست به کار شوید.

شما می‌توانید با تاسیس یک مغازه، میوه و سبزیجات روستایی‌ها را خریداری کنید و با بازاریابی مناسب آنها را به فروش برسانید.

مغازه پرسود حوزه کشاورزی در روستا

خوب تا اینجا در مورد سبزیجات صحبت کردیم، حالا موافق هستید تا با مغازه‌های بیشتری در حوزه کشاورزی آشنا شویم.

بخش کشاورزی یک بخش بسیار بزرگ و وسیع است که شامل دامپروری و شیلات نیز می‌شود.

درحوزه کشاورزی چه مغازه‌ای تو روستا مناسب است

1- اگر در روستایی زندگی می‌کنید که گیاهان دارویی زیادی دارد می‌توانید با خشک کردن این گیاهان و بسته‌بندی مناسب، آن‌ها را از طریق اینترنت و یا قرارداد با عطاری‌ها به بازار هدفتان عرضه کنید.

2- مغازه کود و آفت‌کش‌ها، از آنجا که اقتصاد روستا عمدتاً بر کشاورزی است، تأسیس یک مغازه برای کود و آفت‌کش‌ها و در کنار آن بذرهای مورد نیاز کشاورزان یک ایده سودآور است.

3- کسب‌وکار پرورش قارچ می‌تواند در مدت زمان کم، سود زیادی را به شما دهد. علاوه بر این، می‌توان آن را با هزینه کمتر و فضای کمتر انجام داد. این روزها تقاضا برای قارچ در هتل‌ها، رستوران‌ها و همچنین منازل افزایش یافته است.

4- این روزها تهیه کمپوست به یک تجارت تبدیل شده است. می‌توانید در این زمینه آگاهی کسب کنید و شروع به فعالیت کنید.

5- تقاضا برای شیر و همچنین محصولات لبنی همیشه بالاست. از این رو می‌توان گفت که یک مغازه برای لبنیات سودآورترین تجارت حوزه کشاورزی است.

بهترین مغازه‌ در روستا برای گردشگری چیست

تا الان به این فکر افتاده‌اید که چه مغازه‌ای تو روستا در حوزه گردشگری مناسب است؟

پس پیش به سوی ایده‌های جالب مشاغل صنعت گردشگری در روستا.

برخی از روستاها جاذبه گردشگری زیادی دارند. در نظر بگیرید که در شمال با جنگل فاصله‌ای ندارید. زیبایی‌هایی را هم جنگل در درون خود دارد ولی حمل‌ونقل داخل جنگل امکان‌پذیر نیست. و اگر شما با دنیای استارتاپ و اینترنت آشنایی داشته باشید، می‌توانید جنگل‌گردی با دوچرخه را تاسیس کنید.

خوب شاید با خود فکر کنید گردشگری چه ربطی به تاسیس مغازه دارد؟

زیاد عجله نکنید شما باید اول یک مغازه برای گردشگری اجاره کنید، تا هم بتوانید دوچرخه اهالی را اجاره، و یا دوچرخه دست‌دوم بخرید، و همچنین مکانی برای اقامت مسافران فراهم کنید و یک نفر به عنوان راهنما باید باشد که کاملاً با جنگل آشنایی داشته باشد.

آن وقت می‌توانید یک روز خوب را در جنگل بگذرانید. البته به محیط زیست هم احترام بگذارید. با این کسب‌وکار مسافران وارد روستایتان می‌شوند و همچنین می‌توانید کالاهای دیگر را به فروش برسانید.

مغازه‌ مناسب در روستاهای کویری:

اگر در روستاهای کویری زندگی می‌کنند، نگاه کنید چقدر با کویر فاصله دارید. نمی‌خواهید با شتر گردشگری راه بندازید؟

نیاز نیست با ماشین کویرگردی کنید و به محیط‌زیست آسیب برسانید. چرا شترگردی راه نمی‌اندازید؟ اگر شتر ندارید ببنید چه کسایی شتر دارند و بتوانید از آنها شتر اجاره کنید و مسافر جذب کنید، تا مسافران سوار شتر شوند و در کویر گردش کنند. حتی شب را می‌توانند در کویر بگذرانند.

مغازه مناسب در روستای کویری

در انتها برویم به سمت روستاهایی که در نزدیکی عشایر هستند.

چه مغازه‌ای در روستا برای گردشگری در کنار عشایر مناسب است

من خودم دوست دارم یک روز را در کنار عشایر بگذرانم شما چطور؟ دوست ندارید؟ پس متوجه شده‌اید چه می‌خواهم بگویم.

تور گردشگری یک شب در کنار عشایر را راه‌اندازی کنید. البته از قبل با مردمان عشایر صحبت کنید و به تفاهم برسید اگر این کار شدنی است، پس بسم‌الله، فقط یک اراده و تلاش می‌خواهد، تا توریست جذب کنید. فراموش نکنید تخریب محیط زیست هرگز.

و اما شاید با خود بگویید چطور می‌شود با این شیوه مغازه مناسب برای روستا تأسیس کرد. شما می‌توانید با تأسیس مغازه توریست‌ها را جذب کنید و این فعالیت را از مغازه خود آغاز کنید و از آن طریق با معرفی روستای خود محصولات روستا را به فروش برسانید.

بهترین شغل مغازه‌داری در روستا با صنایع دستی

البته از صنایع دستی پولساز غافل نشوید. محصولات سنتی در بازار امروزی تقاضای بالایی دارند و سرمایه‌گذاری برای این تجارت زیاد نیست.

مغازه‌ای راه‌اندازی کنید، و به عنوان یک کارفرما، زنان روستایی هنرمند را جمع‌ کنید و در زمینه هنرهای دستی فعالیت کنید، تا بتوانید سفارش‌هایی بگیرید و آن را به فروش برسانید.

آیا می‌خواهید در مورد هنرمندان و روستاهایی که صنایع دستی در آن ساخته می‌شود بدانید؟

 به‌طورکلی، روستاهای برجسته‌ای وجود دارند که افراد می‌توانند از مردم محلی و ساکنان آن نیز دیدن کنند، که این هنرمندان به طور کامل به حرفه خود مشغول هستند. 

هنرمندان زیادی هستند که در روستاهای متعددی زندگی می‌کنند، و با دستانشان شاهکارهایی را خلق می‌کنند، اما کمتر دیده شده‌اند.

یهترین شغل مغازه‌داری در روستا با صنایع دستی

اگرچه، گردشگری در همه جا در حال افزایش است. با این حال، گردشگران می‌توانند از این روستاها دیدن کنند، با مردم ارتباط برقرار کنند، آثار هنری و صنایع دستی زیبا و شگفت انگیز آنها را جستجو کنند، و مطمئناً اگر دوست داشتند آنها را بخرند، در مورد نحوه ساخت آنها بیشتر بدانند و در مجموع اوقات خوشی را سپری کنند.

و اما شما می‌توانید این امکان را از طریق فضای مجازی و تبلیغات در اینستاگرام نیز به وجود آورید.

با استفاده از دوربین موبایل از صنایع دستی در حال ساخت فیلم بگیرید و آن را در فضای مجازی به نمایش بگذارید و در مورد روستایتان و زیبایی‌های آن و هنر مردمانش بیشتر صحبت کنید و آن را به مردم معرفی کنید.

همچنین می‌توانید از طریق استارتاپ باسلام به فروش محصولاتتان اقدام نمائید.

کارآفرینی در روستا

با دیدن این ویدئو با یکی از سرمایه‌داران روستایی در ایران آشنا شوید. این فرد تمام مطالبی که گفته شد را به صورت عینی انجام داده و توانسته با خلاقیت خود در روستا توریست خارجی جذب کند.

همیشه این را در نظر بگیرید که با تلاش و پشتکار می‌توانید موفق و به دنبال آن در روستا پولدار شوید، و دیگر نیازی نیست به شهرها مهاجرت کنید.

مطالب مرتبط

چه مشاغلی را می‌توانند زنان روستایی انتخاب کنند؟ زنانی که می‌خواهند راه خود را پیدا کنند، خانم زهرا شاکری تمام تلاش خود را انجام داد تا شما را با هفت ایده در مورد مشاغل خانگی آشنا کند. پس خواندن این مطلب را از دست ندهید.

اگر دوست دارید، بدانید که چگونه از گردشگری پول در بیاوریم. پیشنهاد می‌کنم این مطلب را بخوانید، تا با ایده‌های گردشگری، بیشتر آشنا شوید.

آیا به پرورش مرغ در روستا علاقه‌مند هستید؟ به این فکر افتاده‌اید با پرورش مرغ پولدر شوید. پس بیایید وقت بگذارید و این مطلب را بخوانید.

اگر در روستا زندگی می‌کنید، و به گل‌وگیاه علاقه‌مند هستید، و همچنین دارید به این فکر می‌کنید که چه کسب‌وکاری را راه‌اندازی کنید. پس چه بهتر با گیاهان کسب‌وکارتان را شروع کنید. این دو مطلب را برای اینکه با کسب‌وکاری که می‌خواهید شروع کنید آشنا شوید، مطالعه کنید.

با پرورش قارچ در روستا موافق هستید. می‌دانستید با پرورش قارچ به طور متوسط در طی یک سال، 100 درصد سود می‌کنید. اگر باور ندارید این مطلب را بخوانید.

اگر ساکن روستا هستید، به نظر شما بهترین مغازه برای روستا که بتواند درآمد خوبی عایدتان کند چیست؟

مشتاقانه منتظرم تا از تجربیاتتان برایم بگویید،و پیشنهادتان را برای من و خوانندگان بنویسید.



کانال یوتیوب پادکست رادیو کارنکن
اینستاگرام پادکست رادیو کارنکن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مینی دوره رایگان
تولیدمحتوا و سئو

بخشی از دوره سئو را اینجا ببینید.