بهترین پس انداز برای خانم ها چیست؟

بهترین پس انداز برای خانم ها - 5 مورد از بهترین سرمایه گذاری برای خانم ها
3/5 - (2 امتیاز)

بهترین پس انداز برای خانم ها ثبات مالی و رفاه اجتماعی را به همراه دارد. بر اساس اندازه‌گیری‌ها، خانم‌ها ۲۳ درصد کمتر از آقایان دستمزد می‌گیرند. یکی از راه‌های تراز کردن این نابرابری در مدیریت مالی خانم‌ ها نهفته است.

بنابراین اهمیت پس‌انداز و سرمایه‌گذاری در بهترین برنامه‌ریزی‌های مالی، برای خانم‌ها بیشتر است. اگر خانه‌دار هستید یا شاغل، از همین امروز اهداف پس‌انداز خود را تعیین کنید و برنامه خود را برای رسیدن به آن‌ها بچینید.

در این مقاله به شما کمک می‌کنیم تا:

  • در مورد یکی از اصول مدیریت مالی اطلاعات کسب کنید،
  • روش پس‌انداز مناسب خود را پیدا کنید،
  • و با بهترین سرمایه گذاری برای خانم ها آشنا شوید.

در ادامه ۵ مورد راه پس انداز خانم خانه دار و ۵ مورد از بهترین روشها برای پس انداز زنان شاغل را با هم بررسی می‌کنیم و در آخر نیز به بررسی بهترین سرمایه‌ گذاری برای خانم ها می‌پردازیم.

سرفصل موضوعات مقاله به شرح زیرند:

بهترین پس انداز برای خانم ها

بهترین پس انداز برای خانم ها

دنیای امروز مدام در حال تحول است و همه ما خانم‌های شاغل و خانه‌دار برای تصور آینده بهتر به یک پایگاه مالی قوی نیاز داریم. این ابزار رسیدن به استقلال مالی را می‌توانید از طریق پس‌انداز و یا سرمایه‌گذاری بدست بیاورید.

حتی اگر در ابتدای مسیر حرفه‌ای خود هستید، پس‌انداز پول می‌تواند تغییرات بزرگی را در ادامه مسیر برای شما فراهم کند و سرعت پیشرفت شما را چندبرابر کند. بهترین پس انداز برای خانم ها آن است که نگرانی برای بدهی را از بین ببرد و شکاف درآمدی بین زن و مرد را جبران کند.

مدیریت مالی خانم ها سرفصل‌های زیادی دارد. اگر حساب و کتاب زندگی بر عهده همسر و یا پدر و مادرتان است، وقت آن رسیده که خودتان دست به کار شوید و برای اهدافتان بجنگید. ابتدا باید با مهم‌ترین مفاهیم مالی آشنا شوید تا به مرور به سواد مالی برسید. زمانی که بینش شما عوض شد، دیگر تلاش برای تغییر عادات بد سخت نیست.

با طراحی یک سیستم عادت مالی هزینه‌های خودتان را مدیریت کنید و مطابق با بودجه‌بندی پیش بروید تا در نهایت وضعیت مالی شما به تعادل برسد.

یک روش مطمئن برای فراگیری تمام این مراحل شرکت در دوره مدیریت مالی شخصی است. اگر این یادگیری زیرنظر مدرس و با شرط تعهد هم باشد یعنی نصف راه را در حرفه‌ای شدن مدیریت پول طی کرده‌اید. با دوره مدیریت مالی کارنکن، در طی ۸ هفته، صفحه‌ی جدیدی از زندگی حرفه‌ای خود را شروع کنید. برای اطلاعات بیشتر روی لینک زیر کلیک کنید.

بهترین راه پس انداز خانم خانه دار

بهترین راه پس انداز خانم خانه دار

مدیریت مالی زن خانه دار در برخی شرایط از اهمیت بیشتری نسبت به سایر اعضای خانه برخوردار است. اگر خانم خانه حساب خریدهای خانه را نداشته باشد و برای روز مبادا پس‌انداز نکند، در موقعیت‌های اضطراری و مواجهه با بدهی، آن خانواده هیچ چتر نجاتی نخواهد داشت.

اگر به عنوان یک خانم خانه دار این سوال برای شما هم پیش آمده که چطور می‌شود بدون خروج از خانه به کسب درآمد رسید، پیشنهاد می‌کنیم از مطالب زیر استفاده کنید.

در ادامه نیز ۵ مورد از کاربردی‌ترین راههای پس انداز زن خانه دار را با هم بررسی می‌کنیم.

۱- یک بودجه‌ خانگی تهیه کنید.

در قدم اول، تمام راه‌های درآمد خانواده را بررسی و عدد دقیق آن را مشخص کنید. سپس انواع هزینه‌های ماهانه را تفکیک کنید و موارد اضافی را کنار بگذارید. در قدم بعدی، درآمد را بین دسته‌بندی‌های مختلف تقسیم کنید.

یک راهنمای کامل برای آگاهی از انواع مختلف بودجه‌بندی و مراحل آن مقاله زیر است. بخش بزرگی از مدیریت مالی زنان متکی بر بودجه‌بندی بوده، پس حتما با جدیت بیشتری مقاله آن را مطالعه کنید.

۲- برای هر وعده غذایی برنامه بریزید.

راههای پس انداز زن خانه دار

یکی از راه‌های پس انداز برای خانمهای خانه دار جلوگیری از خریدهای ناگهانی و هدر رفتن مواد غذایی است. وعده‌های غذایی را به صورت هفتگی تعیین کنید و به صورت لیست بنویسید. به این صورت می‌توانید از بسیاری از هزینه‌های اضافی جلوگیری کنید.

۳- عمده خرید کنید.

لوازم خانگی مورد استفاده و یا موادغذایی فاسدنشدنی را می‌توانید برای مصرف چند ماه خریداری کنید تا از تخفیف بیشتری بهره‌مند شوید و تعداد دفعات خرید کمتر شود.

موادغذایی فاسدشدنی را هم می‌توانید فریز کنید و تا مدت‌ها از خرید آن‌ها بی‌بهره باشید. مثلا گوجه‌فرنگی پخته و یا انواع مختلف سبزیجات تا ماه‌ها قابلیت نگهداری دارند.

۴- بدون مقایسه خرید نکنید.

درامد برای زنان خانه دار

قیمت هر آیتمی را که در نظر دارید، از چند فروشگاه مختلف جویا شوید و با هم مقایسه کنید. این تعلل جلوی بیش از نیمی از خریدهای عجولانه و متعاقباً هزینه‌های اضافی را می‌گیرد و به شما زمان کافی برای تصمیم‌گیری می‌دهد.

۵- از بازارهای محلی خرید کنید.

بهترین راه پس انداز خانم خانه دار، خرید از بازارهای محلی در فصول مختلف سال می‌باشد. پیدا کردن مقاصد مقرون‌به‌صرفه مثل بازارهای میو‌ه و تره‌بار در مرکز شهرها، موادغذایی تازه و سالم را وارد سفره شما می‌کند و در نهایت به نفع هزینه‌های شما و کشاورز تمام می‌شود. 

بهترین راه پس انداز خانم های شاغل

بهترین راه پس انداز زنان شاغل

پس انداز زنان شاغل از انعطاف‌پذیری بیشتری نسبت به زنان خانه‌دار برخوردار است. اگر شما مجرد باشید یا متأهل و دارای فرزند، منبع درآمد جداگانه به شما آزادی عمل بیشتری را می‌دهد. خرید ملزومات ضروری زندگی، سفرهای خارجی و پرکردن صندوق اضطراری پول، اهدافی هستند که با داشتن یک پس‌انداز بزرگ محقق می‌شوند.

در ادامه ۵ مورد از بهترین پس انداز برای خانم های شاغل را با هم مرور می‌کنیم.

۱- دارایی‌های خود را افزایش و بدهی‌ها را کاهش دهید.

حقوقی که از کارفرما می‌گیرید، برخلاف هزینه‌های زندگی هر روز افزایش نمی‌یابد. شما باید بتوانید از کمترین مقدار، بیشترین استفاده مالی را ببرید. با حذف کردن هزینه‌های اضافی، صندوق پس‌انداز خود را شارژ کنید و از شر بدهی‌ها خلاص شوید. سپس سرمایه‌گذاری بلندمدت را وارد سبد خرید خود کنید.

۲- از خدمات بیمه عمر استفاده کنید.

پس انداز خانم های شاغل با استفاده از خدمات بیمه عمر

یکی از راه‌های ایجاد شرایط ایمن مالی برای خود و اعضای خانواده، استفاده از بیمه عمر است. پوشش‌های مختلف این بیمه در مواقع حساس مثل زمان بیماری، بازنشستگی و حوادث یک پشتوانه مالی را فراهم می‌کند. اگر زن سرپرست خانوار هستید، حتما در مورد این روش پس انداز خانمهای شاغل در مقاله زیر بخوانید.

۳- به فکر درآمد ثانویه باشید.

با افزایش درآمد امکان پس‌انداز بیشتر مهیا می‌شود. اگر سرگرمی خاصی دارید، به‌دنبال راه‌های کسب درآمد از آن باشید. در بستر اینترنت انواع و اقسام روش‌های کسب درآمد از مهارت‌های مختلف وجود دارد. حتی اگر مهارت خاصی ندارید، به‌دنبال کشف و پرورش استعدادهای نهفته خود بروید.

یکی از مهارت‌های پرتقاضای بازار اینترنتی امروز که به عنوان شغل دوم و یا حتی اول معرفی می‌شود، مهارت سئو و محتوانویسی است. دوره‌ی پرطرفدار دیگری که ما در کارنکن برگزار می‌کنیم در طی ۸ هفته شما را از مرحله صفر به بازارکار متصل می‌کند.

تنها چیزی که برای ثبت‌نام نیاز دارید، دسترسی به اینترنت و لپ‌تاب است. بقیه موارد را با کمک مدرس دوره و هوش مصنوعی یاد می‌گیرید. برای اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

۴- تا می‌توانید در مورد مالیات اطلاعات کسب کنید.

5 راه پس انداز خانمهای شاغل

مالیات یکی از عواملی است که قوانین آن می‌تواند تأثیر زیادی در مقدار پس انداز خانم های شاغل ایجاد کند. قبل از اینکه اولین چک حقوق خود را قبول کنید، در مورد نحوه عملکرد مالیات بر درآمد خود سوال بپرسید. آیا مقدار باقیمانده بعد از کسر مالیات کفاف برنامه‌ها و بودجه‌بندی شما را می‌دهد؟ آیا روشی برای کم کردن آن به صورت قانونی وجود دارد؟

اگر موقعیت مالیاتی پیچیده‌ای دارید، حتما از یک متخصص امور مالیاتی کمک بگیرید.

۵- سرمایه‌گذاری را به عنوان یک گزینه روی میز قرار دهید.

بهترین پس انداز برای خانم ها از طریق سرمایه‌گذاری درست حاصل می‌شود. روش‌ها و اصول مختلفی برای رشد ثروت از این طریق وجود دارد. ما در بخش بعدی بهترین روش سرمایه گذاری برای خانم ها را به شما معرفی خوهیم کرد.

بهترین سرمایه گذاری برای خانم ها

بهترین سرمایه گذاری برای خانم ها چیست

برای داشتن استقلال مالی و انتخاب‌های شغلی بزرگ، سرمایه‌گذاری را انتخاب کنید. همچنین کسری بودجه خرید خانه و یا تحصیل فرزندان را از این طریق برطرف کنید. در کنار استقلال مالی، مسئله امنیت مالی نیز مطرح می‌شود که باید در انتخاب بهترین سرمایه گذاری برای خانم ها در نظر گرفته‌شود.

در جامعه ما، افراد از بعد از سی سالگی به‌دنبال روش‌های سرمایه‌گذاری می‌روند. درحالی‌که سن ایده‌آل آن، سن شروع کار و فعالیت است. زمانی که در این مسیر قرار می‌گیرید، پیشنهادات مختلفی به شما می‌شود که انتخاب را سخت‌تر می‌کنند. ما در این قسمت سعی می‌کنیم با معرفی ۵ مورد از بهترین سرمایه گذاری برای خانم ها تا حد امکان به سوالات شما پاسخ دهیم.

۱- سرمایه‌گذاری روی طلا

طلا دارایی و زیور موردعلاقه همه خانم‌هاست و ارزش اجتماعی بالایی در جامعه ما دارد. یکی از انواع بهترین پس انداز برای خانم ها، همین خرید و سرمایه‌گذاری روی طلا است.

سرمایه‌گذاری روی سکه‌، شمش و یا سرویس‌های جواهرات:

  • از سرمایه در برابر نوسانات بازار محافظت می‌کند.
  • یک نوع دارایی نقد است که تورم را جبران می‌کند.
  • ثبات بیشتری نسبت به ارز دارد.
  • با انواع بودجه‌های مختلف قابل خرید است.

۲- سرمایه‌گذاری در بازار بورس

بهترین سرمایه گذاری برای خانم ها در بورس

سهام‌هایی که در بازار بورس خرید و فروش می‌شوند، پتانسیل یک سود استثنایی را دارند. اما از آنجایی که این مدل سرمایه‌گذاری با ریسک بالایی همراه است، ممکن است بسیاری از خانم‌ها به سمت آن نروند.

یکی از راه‌های کاهش ریسک سرمایه‌گذاری در بورس، استفاده از صندوق‌های سرمایه‌گذاری است. این صندوق‌ها توسط افراد حرفه‌ای اداره می‌شوند و مقدار سود مشخصی را تضمین می‌کنند. در مورد الفبای کسب درآمد از بورس در لینک زیر بخوانید.

۳- سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال

ارز دیجیتال که یک واحد پولی بر پایه‌ی اینترنت است، به صورت آنی و بدون مرز بین افراد منتقل می‌شود. از معروف‌ترین رمزارزها بیت‌کوین را می‌توانیم نام ببریم که طبق نظر کارشناسان، بهترین گزینه برای سرمایه‌گذاری بلندمدت است. برای اطلاعات بیشتر و آشنایی با روش‌های اولیه سرمایه‌گذاری در رمز ارز، مقاله کامل و جامع زیر را مطالعه نمایید.

۴- سرمایه‌گذاری با سپرده بانکی

سپرده‌های بانکی نسبت به روش‌های قبلی از ریسک کمتری برخوردارند و معمولا سودهای بالایی را به‌دنبال دارند. به همین منظور، روش سرمایه‌گذاری موردعلاقه بسیاری از خانم‌ها هستند.

اما معایبی هم برای این روش ذکر شده. سرمایه‌گذاری از طریق سپرده بانکی زمانی به عنوان بهترین سرمایه گذاری برای خانم ها شناخته می‌شود که سود آن از نرخ تورم بیشتر باشد. اما در وضعیت حال حاضر جامعه، نرخ تورم بالاتر است و ارزش سرمایه‌ها روز‌به‌روز کمتر می‌شود.

۵- سرمایه‌گذاری روی کسب‌وکارها

سرمایه گذاری خانم ها روی کسب و کار

ریسک سرمایه‌گذاری روی توانایی‌های دیگران و پیدا کردن شریک قابل‌اعتماد، دو دلیلی است که معمولا خانم‌ها این مدل سرمایه‌گذاری را رد می‌کنند. در حالیکه سرمایه‌گذاری روی کسب‌وکار، یکی از بهترین روش‌های سرمایه‌گذاری برای خانم‌هاست.

برای شروع می‌توانید سراغ دوستان و آشنایان خود بروید و با همکاری هم نقشه یک بیزنس جدید را بریزید. امروزه اینترنت و فضای مجازی زمینه رشد بسیاری از کسب‌وکارهای خانگی را فراهم کرده و به طور مثال شما می‌توانید با کوچکترین اقلام فروشگاه مجازی خود را افتتاح کنید. با این‌ کار هم پاسخی برای نیازهای جامعه فراهم می‌کنید و هم یک شغل دوم برای خودتان دست‌وپا کردید.

در نظر داشته‌باشید که سودآوری از این روش ممکن است تا مدت طولانی اتفاق نیافتد و نیاز به صبوری و آگاهی در مورد نوع سرمایه‌گذاری دارد. اگر نیاز به اطلاعات بیشتری در ارتباط با کارآفرینی زنان و شروع آن دارید، پیشنهاد می‌کنیم مقاله زیر را مطالعه کنید.

سخن پایانی

در این مقاله در مورد ۱۰ روش بهترین پس انداز برای خانم ها و ۵ مورد از بهترین سرمایه گذاری برای خانم ها صحبت کردیم. در ادامه توجه شما را به مطالب مرتبط در این حوزه دعوت می‌کنیم.

مطالب مرتبط

اگر وضعیت مالی خوبی دارید و مخارج سرمایه‌گذاری روی هزینه‌های زندگی شما سایه نمی‌اندازد، می‌توانید سرمایه‌گذاری روی استارتاپ‌ها را نیز در نظر بگیرید. در لینک زیر تمام اطلاعات موردنیاز خود را پیدا می‌کنید.

کسب‌وکارهای خانگی ابتدا تحت عنوان شغل دوم و به نیت کمک خرج بودن آغاز می‌شوند اما برخی از آن‌ها پتانسیل تبدیل شدن به یک شغل پردرآمد را دارند. در مقاله زیر ۱۲ مورد از آن‌ها را برای شما معرفی کرده‌ایم.

شغل‌های پردرآمد برای خانم‌های شاغل و خانه‌دار بر اساس سلایق و شرایط مختلف متفاوتند. در مقاله زیر سعی کردیم با در نظر گرفتن همه حالات، ۱۳ مورد از موارد خوب و پردرآمد را به شما معرفی کنیم.

مدیریت پول در زندگی و آموزش و ترویج آن به سایر اعضای خانواده رمز موفقیت در هدف‌گذاری‌های مالی است. روی لینک زیر کلیک کنید و با ۸ روش راحت آن آشنا شوید.

همراه با سخت‌تر شدن شرایط زندگی، برقراری تعادل بین درآمد و مخارج برای خانم‌ها مخصوصاً مادران، نیز به حد دشواری رسیده. از نظر شما راه‌حل کم کردن بار زندگی چیست؟
بهترین پس انداز برای خانم ها در این شرایط کدام است؟



کانال یوتیوب پادکست رادیو کارنکن
اینستاگرام پادکست رادیو کارنکن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مینی دوره رایگان
تولیدمحتوا و سئو

بخشی از دوره سئو را اینجا ببینید.