دوره آنلاین

چگونه استخدام شویم

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

تخفیف نوروزی
دوره تولید محتوا و سئو با هوش مصنوعی

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

لیست مشاغل خانگی پردرآمد

لیست مشاغل خانگی پردرآمد
4.2/5 - (6 امتیاز)

اگر شما هم به دنبال لیست مشاغل خانگی پردرآمد هستید تا بتوانید در منزل کسب درآمد کنید، حتماً تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید تا بتوانید یک کارگاه خانگی پردرامد برای خود بسازید.

دهه اخیر در کشور ایران، دهه‌ای بسیار سخت بوده و با افزایش مخارج خانواده‌ها، علاوه‌بر آقایان، بسیاری از زنان خانه‌دار نیز به فکر کسب درآمد افتاده‌اند؛ حتی نوجوانان نیز سعی می‌کنند در اوقات فراغت خود با انجام کارهای پاره‌وقت بخشی از این مسئولیت در خانواده را گردن بگیرند.

[ مطالب مرتبط : جزئیات آمار سه ساله مشاغل خانگی ]

ایجاد یک کارگاه خانگی پردرامد و یا راه اندازی یک کسب وکار خانگی، ایده بسیار خوب و مطمئنی است که می‌تواند شما را به هدف‌تان برساند.

آشنایی با لیست مشاغل خانگی درآمدزا ، اولین قدم برای شروع است؛ شما باید ابتدا با انواع و اقسام مشاغل خانگی آشنا شوید بعد از آن باید استعدادیابی کنید.

در این مطلب در دو بخش جداگانه یعنی مشاغل وابسته به تکنولوژی و مشاغل سنتی به توضیح هر یک از این شغل‌ها می‌پردازیم.

شما می‌توانید با توجه به شرایط خود، علاقه و توانایی، یکی از این دو دسته و یا هر دو را برای مطالعه و کسب اطلاعات انتخاب کنید.

بنابراین در این مطلب می‌خوانیم : (برای رفتن به بخش موردنظر روی آن کلیک کنید)

بخش اول:
مشاغل وابسته به تکنولوژی

بخش دوم:
مشاغل سنتی

بخش اول: لیست مشاغل خانگی پردرآمد – مشاغل وابسته به تکنولوژی

لیست مشاغل خانگی درآمدزا

در این بخش تصمیم داریم مشاغل خانگی موفق را به شما معرفی کنیم؛ همچنین شما را با افراد مشغول در هر بخش که از این طریق درآمدزایی می‌کنند، آشنا کنیم.

این مشاغل بیشتر متکی به اینترنت و تکنولوژی‌هایی نظیر موبایل و کامپیوتر هستند. همچنین درباره لزوم اشتغال در این نوع کسب و کارها در مطلب مشاغل خانگی پردرآمد برای آقایان صحبت کرده‌ایم.

سعی کردیم از تجربه‌ خود و یا اطرافیان در این زمینه استفاده کنیم و یک تصویر واقعی و به دور از خیالات برای شما به نمایش بگذاریم.

در ادامه لیست مشاغل خانگی درآمدزا وابسته به تکنولوژی را با هم می‌بینیم:

1) آموزش آنلاین و غیرحضوری

مشاغل خانگی موفق

این نوع آموزش در کشور ما با پیشرفت تکنولوژی و دسترسی بیشتر مردم به اینترنت، گسترش پیدا کرده است.

همان‌طور که در تلویزیون هم می‌بینیم، برنامه‌های آموزش محور بسیار بین مردم جا افتاده‌اند و خیلی افراد به دنبال آموزش و کسب مهارت از این طریق هستند.

هر نوع مهارتی که داشته باشید، حتما مخاطبانی با علاقه کار شما را دنبال خواهند کرد. شما می‌توانید استعداد و مهارت خود را مثل مهارت‌های درسی، ساخت یک وسیله دست‌ساز، آشپزی، خیاطی و یا حتی ساده‌ترین کارهایی که به ذهنتان می‌رسد مثل آموزش یک نرم‌افزار کاربردی در موبایل را درقالب یک آموزش در اختیار دیگران قرار دهید.

شبکه‌های اجتماعی و یا سایت‌هایی نظیر آپارات بستر مناسبی را برای شما فراهم کرده‌اند. این آموزش‌ها را می‌توانید در ازای پرداخت هزینه و یا به صورت رایگان ( کسب درآمد از تبلیغات صفحه خود ) در اختیار بقیه قرار دهید.

2) بازاریابی دیجیتال (Digital Marketing)

لیست مشاغل خانگی پردرآمد

احتمالا این واژه را زیاد شنیده باشید. بازاریابی یا مارکتینگ عبارت است از یک استراتژی و یک برنامه هدفمند، که از سوی یک شرکت و یا صاحبان مشاغل جهت برقراری ارتباط با مشتری اجرا می‌شود.

طبق این تعریف می‌فهمیم که بیشتر مشاغل به دنبال ارتباط گرفتن با مشتری‌های خود به شکلی سودمند هستند.

شرکت‌های بسیاری به دنبال جذب نیرو برای انجام بازاریابی هستند. این کار عمدتا غیرحضوری و به صورت اینترنتی یا تلفنی انجام می‌شود. این بدین معناست که شما ‌می‌توانید در منزل نیز مشغول این کار شوید.

با سر زدن به سایت‌های مختلف مثل شیپور، ایران استخدام و دیوار می‌توانید آگهی‌های مربوطه در این زمینه را پیدا کنید

بازاریابی مبحثی طولانی است و قطعا نیازمند دانستن تکنیک‌های بسیاری است تا بتوانید توجه افراد مختلف را به جلب کنید. بهتر است برای کسب اطلاعات بیشتر و آشنایی به سایت زیر سر بزنید.

3) سرمایه‌گذاری در بورس

لیست مشاغل خانگی درآمدزا

مورد سوم از لیست مشاغل خانگی پردرآمد ، سرمایه گذاری در بازار بورس است. کلمه بازار وقتی گفته می‌شود که یک ارتباط بین فروشنده و خریدار ایجاد شود؛ این ارتباط می‌تواند در یک مکان واقعی و یا در فضایی اینترنتی صورت گیرد.

بورس به زبان ساده بازاری است که در آن معامله‌گران می‌توانند موارد مختلفی را خرید و فروش کنند.

این کار هم نیاز به سرمایه اولیه دارد و هم باید از دانش کافی و لازم برخوردار باشید. یعنی تنها داشتن سرمایه بدون داشتن دانش و اطلاعات کافی نمی‌تواند موفقیت شما را تضمین کند.

شما پس از آشنایی و کسب اطلاعات لازم درباره‌ی بازارهای مختلف و همچنین یادگیری تحلیل‌های تکنیکال و بنیادی می‌توانید فعالیت خود را در این بازار شروع کنید. هرچقدر تحلیل بهتری و دقیق‌تری داشته باشید می‌توانید سود بیشتری از این بازار ببرید.

4) تایپ و ویراستاری

مشاغل خانگی موفق

انجام اینگونه خدمات در منزل و برای همه‌ی افراد ممکن است. بسیاری از دانشجویان برای پژوهش‌های خود به دنبال یک تایپیست هستند؛ حتی در کنار این کار می‌توانید با ساخت پاورپوینت برای موضوعات مختلف کسب درآمد کنید.

علاوه بر دانشجویان، شرکت‌های مختلف نیز نیازمند تایپیست و ویراستار هستند که به صورت دورکاری و در منزل بهانجام این کارها بپردازند.

با پیدا کردن آگهی‌های استخدام تایپیست در سایت‌های فریلنسری، شما هم می‌توانید در منزل و بدون نیاز به سرمایه کسب درآمد کنید.

5) طراحی (لگو، بروشور و…)

لیست مشاغل خانگی درآمدزا

همان‌طور که در مطلب ایده های جدید برای کار در منزل در این باره صحبت کردیم، انجام امور طراحی در منزل نیز امکان‌پذیر است و درآمد مناسبی دارد.

برای مثال یکی از دوستان من سردبیر یک انجمن دانشجویی است؛ برای مدرک دوره‌ها، پوستر دوره‌ها و حتی نشریه دانشجویی همواره به یک طراح گرافیکی نیاز دارد. او برای این کار از یک فرد مسلط و با انگیزه که در منزل کار می‌کند کمک می‌گیرد.

شما هم اگر به یکی از نرم‌افزارهای پرکاربرد مثل فوتوشاپ، ایندیزاین، ایلستریتور و… مسلط باشید، حتماً می‌توانید از این طریق کسب درآمد کنید.

بسیاری از دانشگاه‌ها دوره‌های آموزشی این نرم‌افزارها را با دریافت هزینه بسیار اندک برگزار می‌کنند. اگر به انجام این نوع کسب و کار علاقه دارید حتما از این دوره‌ها استفاده کنید.

6) انواع برنامه‌نویسی

مشاغل خانگی موفق

قبول دارم برنامه‌نویسی کار دشواری به نظر می‌رسد اما اگر بتوانید در این کار خبره شوید، درآمد زیادی از این طریق کسب خواهید کرد.

اگر به آمارهای جهانی سری بزنید خواهید دید برنامه نویسی یکی از پردرآمدترین مشاغل در دنیای امروز است؛ می‌توان گفت در ایران هم با اندکی تغییر همین شرایط وجود دارد.

برنامه‌نویسی زبان مخصوص به خود را دارد؛ از معروف‌ترین آن‌ها می‌توان به زبان پایتون، جاوا و سی پلاس‌ پلاس اشاره کرد.

اگر به این حوزه وسیع در دنیای دیجیتال علاقه‌مند هستید، سعی کنید یکی از این زبان‌ها را آموخته و با تکرار و تمرین به یک برنامه‌نویس حرفه‌ای تبدیل شوید.

هم می‌توانید خودتان با برنامه نویسی و ایجاد یک اپلیکیشن کسب درآمد کنید و هم می‌توانید برای یک شرکت و یا کسب و کار خارجی فعالیت کنید.


یک نکته بسیار مهم!

در بخش اول به استعدادیابی اشاره کردیم؛ حال چرا استعدادیابی پیش از شروع کار اهمیت دارد؟

تعدادی از افراد بدون در نظر گرفتن استعداد، علاقه و توانایی خود، یک کسب و کار را راه می‌اندازند و یا در حالت دیگر، در یک اداره و یا کارگاه مشغول به کار می‌شوند ؛ پس از مدتی این افراد دیگر علاقه‌ای به ادامه دادن ندارند و یا به طور کلی از کار کردن زده می‌شوند.

به نظر شما دلیل این اتفاق چیست؟

در پاسخ باید بگویم، در حقیقت این افراد با قرار گرفتن در محیط و فضایی که متناسب علاقه و استعداد آن‌ها نیست دچار دل‌زدگی و خستگی می‌شوند.

این افراد تنها به درآمد آن کار فکر کرده‌اند بدون اینکه علاقه و مهارت خود را در نظر بگیرند. پس حتما قبل شروع باید استعداد خود را کشف کنید.

برای این کار پیشنهاد می‌کنم حتما از دو مطلب کاربردی زیر استفاده کنید.


بخش دوم: لیست مشاغل خانگی پردرآمد – مشاغل سنتی

در این دسته از مشاغل شما نیازی به تکنولوژی و یا اینترنت پیدا نخواهید کرد؛ هرچند احتمالاً برای بازایابی و فروش ایده های پولساز خود به فضای اینترنت و شبکه‌های اجتماعی نیاز پیدا کنید اما برای تولید محصول و یا انجام کار خود احتیاجی به آن‌ها ندارید.

در این مشاغل بیشتر باید به دنبال تولید یک محصول و فروش آن به مخاطبان با سلقیه‌های مختلف باشید.

برای تولید یک محصول و راه‌اندازی کسب و کار در این دسته، نیاز به سرمایه‌ای اولیه دارید؛ با اندکی صبر و حوصله، با تبلیغ کار خود و جلب اعتماد مشتریان روز به روز فروش بیشتری خواهید داشت و به همین ترتیب سود بیشتری کسب خواهید کرد.

اکنون ادامه لیست مشاغل خانگی پردرآمد را با هم ببینیم:

1) آشپزی و تغذیه

لیست مشاغل خانگی جهاد کشاورزی

یکی از مشاغل خانگی پرطرفدار و پردرآمد، انجام امور مختلف در حوزه آشپزی است. شما می‌توانید با راه‌اندازی یک آشپزخانه بزرگ در منزل، غذا بپزید و آن را بفروشید.

بسیاری از آدم‌ها به جای فست‌فود و غذاهای مضر به دنبال غذاهای خانگی با عطر و طعم عالی و باکیفیت هستند. شما می‌توانید با پخش تراکت در دانشگاه‌ها، شرکت‌ها و بین مغازه‌داران، مشتری‌های زیادی برای خود پیدا کنید.

این کار تنوع بسیار زیادی دارد؛ اگر علاقه‌ای به پخت غذا نداشته باشید می‌توانید با انجام کارهایی مثل تولید انواع ترشی، مربا، سبزی سرخ‎‌شده و پیاز داغ کسب درآمد کنید.

همچنین می‌توانید در زمینه‌های مختلف مثل کیک و شیرینی‌پزی فعالیت داشته باشید. هرکدام را که در آن تجربه و مهارت بیشتری داشتید انتخاب کنید و با سلیقه خود توجه افراد را جلب کنید.

2) پرورش گل و گیاه

لیست مشاغل خانگی جهاد کشاورزی

اگر لیست مشاغل خانگی جهاد کشاورزی را دیده باشید حتما با طیف وسیعی از مشاغل مختلف مواجه شده‌اید.

تولیدات دامی و تولیدات گیاهی نسبت به سایر فعالیت‌ها در این حوزه، برای همه‌ی ما آشناتر و راحت‌تر است.

[ مطالب مرتبط : عناوین مشاغل خانگی جهاد کشاورزی ]

با آپارتمانی شدن منازل، بسیاری از افراد برای حفظ طراوت و شادابی خانه خود از گیاهان آپارتمانی و تزئینی استفاده می‌کنند. شما می‌توانید با پرورش گیاهانی مثل حسن یوسف، شفلرا، دیفن باخیا وسانسوریا از این طریق کسب درآمد کنید.

علاوه بر پرورش این نوع گیاهان، می‌توانید به کشت و تولید قارچ‌های خوراکی، زعفران و گیاهان دارویی بپردازید.

دسته بعدی پرورش انواع دام و طیور است که نیاز به فضایی بزرگ دارد. اگر محیطی برای این کار در اختیار دارید حتما آن را تجربه کنید.

3) ساخت زیورآلات

کارگاه خانگی پردرامد

این روزها بسیاری از افراد به دنبال زیورآلات و اکسسوری‌های دست‌ساز هستند. به راحتی می‌توانید با راه‌اندازی یک کارگاه خانگی پردرامد و ساخت محصولات زیبا و متفاوت، تولید کارهای هنری پولساز خود را آغاز کنید.

زیورآلات بسیار متنوع هستند و با جنس‌های مختلف ساخته می‌شوند؛ استفاده از مهره‌های سنگی، نگین‌ها، استفاده از پرهای تزئینی و رنگی و یا حتی سازه‌های فلزی می‌تواند زیبایی کار شما را دو چندان کند. این شغل از جمله نمونه‌های مشاغل خانگی موفق در ایران محسوب می‌شود.

برای انجام این کار نیاز به وسایل مخصوصی خواهید داشت. برای آشنایی بیشتر به مطلب زیر سر بزنید؛ همچنین برای ایده گرفتن و ساخت زیورآلات زیبا و متنوع می‌توانید از پیج‌های اینستاگرامی و یا سایت‌های اینترنتی بهره ببرید.

4) میناکاری

مشاغل خانگی پردرآمد در اصفهان

یکی از مشاغل خانگی پردرآمد در اصفهان میناکاری است. بسیاری از مردم هنر دوست و هنرپرور اصفهان از این طریق درآمدزایی می‌کنند.

برای این کار ابتدا باید دوره آموزشی ببینید و سپس مشغول این کار شوید. این هنر را می‌توانید روی ظروف مختلف اجرا کنید و این کار هنری زیبا را بفروشید.

بیشتر بخوایند: 14 ایده برای کار هنری در منزل با درامد بالا

اگر شما درجایی به‌غیر از اصفهان ساکن هستید؛ می‌توانید این کار را در استان خود انجام دهید و فروش خیلی خوبی را تجربه کنید؛ این کار در استان‌های دیگر خیلی کمتر انجام می‌شود و به این معناست که پتانسیل بسیار خوبی برای این کار در شهرهای مختلف وجود دارد.

5) سبدبافی

لیست مشاغل خانگی جهاد کشاورزی

یکی از مشاغل که می‌توان در منزل انجام داد سبدبافی است. این کار بیشتر در استان‌های شمالی ایران رواج دارد.

سبدها را می‌توان در مدل‌ها و اندازه‌های مختلف و همچنین از مواد متفاوتی مثل مروار یا تریکو ساخت.

یک ویدیو آموزشی از سبدبافی را ببینید:

استفاده از سبد از قدیم تا امروز ادامه داشته و هنوز هم طرفداران زیادی دارد.

با دیدن ویدیوهای آموزشی در این زمینه و یادگیری فوت و فن‌های آن می‌توانید سبدهای زیبایی خلق کنید؛ با تبلیغ این سبدها در شبکه‌های اجتماعی کسب درآمد کنید.

6) سِرمه‌دوزی

مشاغل خانگی موفق

سرمه‌دوزی یکی از هنرهای اصیل و بسیار قدیمی است. این نوع دوخت برای تزئین بسیاری از وسایل مثل انواع لباس، سرآستین‌ها، رومیزی‌ها، روتختی، سجاده و جانماز و حتی برای تزئین پرده هم به کار برده می‌شود.

امروزه سرمه از الیاف بدل نقره و طلا تهیه میشه و با انتخاب یک پارچه مناسب ( مثل ترمه، کتان، مخمل ) میشه برای تزئین بسیاری از وسایل از این هنر استفاده کرد.

این کار به دلیل کاربرد گسترده‌ای که دارد بسیار درآمدزا و مناسب است؛ قطعاً یکی از بهترین گزینه‌ها در لیست مشاغل خانگی پردرآمد ، سرمه‌دوزی است.

در نهایت…

در نهایت اگر بخواهیم مروری روی مطالب گفته‌شده داشته باشیم:

چرا مشاغل خانگی؟

به‌دلیل شرایط امروز جامعه، داشتن تنها یک منبع درآمد مالی، خیلی وقت‌ها کفاف مخارج زندگی را نمی‌دهد.
بنابراین هر یک از اعضای خانواده سعی می‌کنند در مشاغل خانگی مشغول به‌کار شوند و از این راه درآمدزایی کنند.

انواع مشاغل خانگی کدامند؟

لیست مشاغل خانگی بسیار متنوع است و حیطه گسترده‌ای را شامل می‌شود. در این مطلب شما تنها با 12 مورد از مشاغل خانگی موفق و پردرآمد در دو حوزه تکنولوژی و مشاغل سنتی آشنا شدید. در بخش مطالب مرتبط، مقاله‌هایی به شما معرفی کردیم تا ایده‌های بیشتری بگیرید.

این کارها را از کجا شروع کنم؟

همان‌طور که خواندید، در این مقاله صرفاً به معرفی این شغل‌ها پرداختیم؛ اما در انتهای هر بخش، شما را به صفحه‌های تخصصی هر شغل ارجاع دادیم تا در صورت علاقه‌مندی به سراغ آن‌ها بروید و اطلاعات جامع‌تری دریافت کنید.
در نهایت باید بگوییم که پافشاری و تداوم، دو کلید اصلی برای شروع هر کاری است.


ایده‌های بیشتری بگیرید :

در مطلب بالا لیست شغل های پردرآمد خانگی را معرفی کردیم اما در مطالب زیر می‌توانید شغل‌های بیشتری را با توجه به شرایط خود بشناسید و انتخاب کنید:

بدون سرمایه کارآفرین شوید

شاید یکی از دغدغه‌هایی که باعث شد شما به فکر راه‌اندازی یک کارگاه خانگی پردرامد بیوفتید، بحث مالی و درآمدزایی بوده باشد.

در مطلب‌های زیر یاد بگیرید بدون سرمایه پولدار شوید و کارهایی که برای شروع به سرمایه کم نیاز دارند را بشناسید.

شغل‌های اختصاصی خانم‌ها

شغل‌هایی که در مطلب بالا شناختید، هم برای خان‌ها و هم برای آقایان مناسب هستند؛ اما اگر خانم هستید و به‌دنبال شغل‌های تخصصی‌تر هستید، خواندن مطلب زیر را به شما توصیه می‌کنیم:

اینترنت، منبع بی‌نهایت پول و موفقیت

اگر یادتان باشد، در مورد شغل‌های مربوط به تکنولوژی صحبت کردیم.

اما شغل‌هایی که به اینترنت مربوط می‌شوند بسیار زیادند و در این مطلب گنجانده نشده‌اند. در مطلب زیر یاد بگیرید چگونه می‌توان از اینترنت کسب درآمد کرد؟

یادآور می‌شوم این‌ها مشاغل پیشنهادی من بود و شاید از نظر شما بهترین مشاغل خانگی پردرآمد شغل‌های دیگری باشد.
در قسمت نظرات بگویید که لیست مشاغل خانگی پردرآمد شما، شامل کدام شغل‌هاست؟
مشاغلی که اینجا معرفی شد را انجام داده‌اید؟ نظرتان در مورد آنها چیست؟
نظرات و تجربه ارزشمند خود را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.



کانال یوتیوب پادکست رادیو کارنکن
اینستاگرام پادکست رادیو کارنکن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مینی دوره رایگان
تولیدمحتوا و سئو

بخشی از دوره سئو را اینجا ببینید.