دوره آنلاین

چگونه استخدام شویم

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

تخفیف نوروزی
دوره تولید محتوا و سئو با هوش مصنوعی

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

بهترین کشور برای مهاجرت تحصیلی هنر

بهترین کشور برای مهاجرت تحصیلی هنر
1/5 - (2 امتیاز)

انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت تحصیلی هنر ، همانند روند بقیه مهاجرت‌ها به فاکتور‌های زیادی بستگی دارد. پیش از این در مطلب مهاجرت هنری به ترکیه، این کشور به عنوان یکی از مقاصد احتمالی برای مهاجرت رشته های هنری بررسی شده است. امّا باید توجه کرد که نهایتاً، انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت تحصیلی هنر، با توجه به شرایط هر فرد متفاوت است.

معمولاً افراد در مسیر مهاجرت، دغدغه‌های گوناگونی دارند. بنابراین نمی‌توان گفت که مسیر همه آن‌ها برای تحقق یافتن هدفشان، یکسان است.

با این حال همه افرادی که به فکر مهاجرت هستند، در وهله اول سعی دارند تمام دقت خود را در انتخاب صحیح کشور هدف به کار بگیرند.

من در این مطلب قصد دارم تعدادی از کشورهای مهم در حوزه مهاجرت تحصیلی هنر را معرفی کنم. بنابراین اگر به دنبال انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت تحصیلی رشته هنر هستید، تا انتها با من همراه باشید.

مطالب پیشِ رو در مورد بهترین کشور برای مهاجرت تحصیلی هنر

فاکتورهای اصلی در انتخاب کشور برای مهاجرت رشته های هنری

یکی از مهم‌ترین و اولین موضوعاتی که در مسیر مهاجرت تحصیلی، کاری و … باید به آن فکر کنید، تصمیم‌گیری برای انتخاب کشور مقصد است. حال سؤال مهم این است که چه فاکتورهایی را باید در این تصمیم‌گیری مدنظر قرار دهید؟

مجموعه فاکتور‌هایی که در مسیر مهاجرت رشته های هنری باید مورد بررسی قرار بگیرند، به طور خلاصه به شرح زیر هستند:

  • حداقل میزان مخارج و درآمد دانشجویی (هزینه‌های دانشگاه، شرایط و شانس فاند گرفتن)
  • کیفیت علمی و آموزشی
  • زبان کشور مقصد
  • تنوع آب‌و‌هوا‌یی کشور مقصد
  • قوانین مرتبط با دانشجویان
  • میزان رضایت مردم کشور مقصد از زندگی
  • فاصله کشور مقصد تا ایران

بدیهی است که موارد بالا با توجه به شرایط شخصی هر فرد، الویت‌بندی متفاوتی دارند.

برای مثال اگر هدف شما در انتخاب مقصد، راحت‌ترین مقصد برای مهاجرت رشته های هنری باشد، اولویت‌های شما می تواند به شرح زیر باشد:

  • هزینه‌ی تحصیلی کم و یا رایگان
  • عدم نیاز به شرکت در آزمون‌های ورودی
  • وجود حداقل میزان استرس و موانع در مسیر دریافت ویزا
  • امکان دریافت ویزا در مدت زمان معقول و مناسب
  • پایین بودن هزینه‌های زندگی نسبت به هزینه‌های دیگر

بررسی نکات مهم مهاجرت رشته های هنری

مسیر مهاجرت تحصیلی رشته هنر هموار و بی‌دردسر نیست. به ویژه انتخاب درست مقصدی که متناسب با اهداف و شرایط شما باشد، نگرانی و چالش‌های زیادی را به همراه دارد.

در فرآیند اپلای و مهاجرت تحصیلی رشته هنر ، مهم‌ترین نکته‌ای که توصیه می‌شود همیشه به یاد داشته باشید این است که تمام شانس‌های خود را امتحان کنید.

برخلاف رشته‌های مهندسی یا به طور کلی (Science)، در مسیر مهاجرت رشته‌های هنری معمولاً مکاتبه‌ای بین دانشجو و استاد صورت نمی‌گیرد. شما در این فرآیند به طور مستقیم با دانشگاه در ارتباط خواهید بود.

هزینه‌ی تحصیل در برخی از کشورهای دنیا مانند فرانسه، ایتالیا، اتریش، آلمان، نروژ و… بسیار مقرون‌به‌صرفه یا کم‌ است. امّا به طور کلی هزینه و شرایط تحصیل در رشته نقاشی، رشته سینما، گرافیک و … بالاتر از رشته‌های حوزه علوم و فنون مهندسی است.

گرفتن فاند (به عبارتی کمک‌هزینه زندگی)، موضوع مهم دیگری برای دانشجویانی است که در حال مهاجرت تحصیلی هنر هستند.

درباره‌ی رشته‌های هنری به طور معمول موضوع فاند مطرح نیست. چراکه شما می‌توانید با ارائه‌ی رزومه و مهارت‌های قابل‌ توجه، از دانشگاه مد نظر خود اسکالرشیپ (به عبارتی کمک‌هزینه تحصیلی) دریافت کنید.

در بررسی شرایط اسکارشیپ مربوط به دانشگاه‌های هر کشور، سایت هر دانشگاه تنها منبع معتبر به شمار می‌آید. همچنین می‌توانید با ایمیل زدن به ادمیشن دانشگاه، اطلاعات مربوط به انواع مختلف اسکالرشیپ ارائه‌شده از طرف دانشگاه را دریافت کنید.

از قدم‌های مهم در بررسی و مقایسه‌ی کشورها برای پیدا کردن بهترین کشور برای مهاجرت تحصیلی هنر ، یافتن دانشگاه با رنک خوب و پیش‌نیازهای مرتبط با رزومه شما است.

در صورت نیاز شدید به اسکالرشیپ برای مثال در آمریکا، شانس گرفتن آن اغلب در سال اول وجود دارد. امَا در غیر این صورت معمولاً دانشجویان، سال اول را با هزینه‌ی شخصی می‌گذرانند و سپس برای ادامه، اقدام به دریافت اسکالرشیپ از طرف دانشگاه می‌کنند.

ضرورت داشتن پورتفولیو

دانشجویان رشته هنر می‌دانند که همراه با ارسال رزومه، لازم است پورتفولیوی هنر خود را نیز به دانشگاه ارائه دهند.

پورتفولیو (portfolio)، یک آلبوم از بهترین کار‌های هنرمند است که بیانگر میزان مهارت، ایده‌پردازی، سبک کاری، کیفیت کار و شخصیت کاری اوست.

برای درست کردن این آلبوم تصویری، راه‌های مختلفی وجود دارد که با توجه به رشته هنری خودتان می‌توانید از آنها استفاده کنید.

در مطالب زیر با فوت و فن ساختن پورتفولیو آشنا شوید.

مهاجرت رشته های هنری

بررسی دانشگاه‌های محبوب برای مهاجرت رشته های هنری

انتخاب دانشگاه در مسیر مهاجرت تحصیلی هنر به فاکتورهای بسیار زیاد و الویت‌بندی دانشجو در این فرآیند بستگی دارد.

با در نظر گرفتن این مقوله که رشته هنر زیرشاخه‌های بسیار زیادی دارد، بدیهی است که فهرست زیر بر اساس میانگین رنک دانشگاه‌های هنر ارائه شده است. در نتیجه لزوماً رنک برتر بودن یک دانشگاه، به منزله‌ی بهترین گزینه جهت مهاجرت تحصیلی هنر به خصوص برای هر دانشجو نیست.

برترین و معتبرترین دانشگاه‌ها برای رشته هنر

  • کالج هنر و طراحی CSM 
  • کالج مد Bunka در ژاپن
  • دانشگاه کینگستون
  • دانشکده نوین طراحی Parsons
  • انستیتو فناوری مد
  • Polimoda 
  • دانشگاه وست مینستر در انگلیس
  • کالج مد لندن در انگلیس
  • انستیتو فناوری سلطنتی ملبورن در استرالیا
  • دانشگاه Drexel در آمریکا
  • دانشکده مد دانشگاه Ryerson در کانادا
  • کالج استنفنز در آمریکا
  • دانشگاه ناتینگهام ترنت در انگلیس
  • کالج هنر و طراحی ساوانا در آمریکا
  • دانشگاه فیلادلفیا در آمریکا
  • دانشگاه هنرهای خلاقانه در انگلیس
  • Istituto Marangoniدر ایتالیا
  • انستیتو فناوری مد پکن در چین
  • Hogeschool Van Amsterdam در هلند

نکته‌ای که دانشجویان در مسیر مهاجرت رشته‌های هنری باید به آن توجه داشته باشند، حضور اساتید و نوابغ زیرشاخه‌ی هنری مد نظر آن‌ها در دانشگاه‌های انتخابی‌شان است.

چه بسا ممکن است بهترین استاد در رشته‌ی به خصوصی از هنر در دانشگاهی با رنک معمولی، در سطح جهانی فعالیت داشته باشد.

همان‌طور که در مقدمه اشاره شد، شرایط شما و چگونگی الویت‌بندی در بررسی مسائل مربوط به مهاجرت تحصیلی هنر ، نقش مهمی در تعیین کشور مقصد ایفا می‌کنند.

در ادامه به بیان خلاصه‌ای از ویژگی‌های قابل توجه درباره‌ی تعدادی از این کشور‌ها می‌پردازیم:

انگلستان و مهاجرت تحصیلی هنر

انگلستان به عنوان بهترین کشور برای تحصیل در رشته های هنری در جامعه بین‌الملل شناخته می‌شود. به صورت کلی این کشور به دلیل داشتن دانشگاه‌های مطرح، قوانین ایده‌آل اخذ اقامت و تابعیت پس از تحصیل، مقصد بسیار جذابی برای دانشجویان تلقی می‌گردد.

از آنجایی که طول دوره‌ی تحصیلی در انگلستان، کمتر از کشورهای دیگر است و دانشجویان در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد به ترتیب 3 و یک سال تحصیل می‌نمایند، هزینه‌ها در مجموع مناسب خواهد بود.

کالج‌ها و دانشگاه‌های معروف رشته هنر در انگلستان عبارتند :

رویال کالج هنر انگلستاندانشگاه لندن کالجدانشگاه هنر لندن
دانشگاه هنر گولد اسمیتدانشگاه loughboroughکالج هنر ادینبورگ
دانشگاه آکسفورد

ایتالیا و مهاجرت رشته های هنری

دانشگاه‌های ایتالیا از نظر هزینه بسیار مناسب‌تر از کشورهای دیگر اروپایی هستند. جالب است بدانید که در بسیاری از دانشگاه‌های دولتی ایتالیا، می‌توانید به زبان انگلیسی مشغول به تحصیل شوید.

ایتالیا نیز به عنوان بهترین کشور برای مهاجرت تحصیلی هنر قلمداد می‌شود. دانشگاه دولتی ساپینزا یکی از بهترین دانشگاه‌های این کشور است که دوره‌های بسیار متنوعی در زمینه هنر ارائه می‌نماید. این دانشگاه در جایگاه بین‌المللی در رتبه 114 دنیا قرار دارد.

اولین علت انتخاب این کشور، فضای زیبا، باستانی و تاریخی آن است.

دانشجویان در بازه‌ی تحصیل خود در کنار یادگیری فرهنگ و تاریخ این کشور، از بناهای سنتی این کشور باستانی می‌توانند الهام بگیرند.

گذراندن دوران دانشجویی برای دانشجویان رشته‌های هنری در ایتالیا ممکن است راهی عالی برای دانشجویان خلاق باشد. چراکه آن‌ها می‌توانند همزمان با اینکه کار خود را زیر نظر اساتید ماهر انجام می‌دهند، از انبوه آثار مشهوری که در ایتالیا وجود دارد الهام بگیرند.

سوئیس و مهاجرت تحصیلی رشته هنر

بورسیه‌های تحصیلات تکمیلی برای دانشجویان هنر، متخصصان و محققان جهت تحصیل در مقطع دکتری و فوق دکتری در سوئیس، در یک مؤسسه معروف ارائه می‌شود.

بورسیه تحصیلی دانشگاه وست مینستر، یک بورسیه تحصیلی برای دانشجویان بین‌المللی اهل کشورهای در حال توسعه، در دسترس است. این بورسیه جهت تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد تمام وقت در دانشکده رسانه، هنر و طراحی این دانشگاه، در دسترس دانشجویان مستعد است.

مطالبی درباره مهاجرت

انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت تحصیلی هنر بسته به شرایط هر فرد، متفاوت است.

در نهایت با توجه به محدودیت زمانی، شرایط و تمکن مالی فردی، رزومه و توانایی‌های هر شخص و فاکتورهای بسیار زیاد دیگر، بهترین کشور برای مهاجرت تحصیلی هنر برای هر فرد متفاوت است.

برای مثال ممکن است بهترین استاد برای زیرشاخه مدنظر شما در کشوری با آب‌ و هوای بسیار گرم یا بسیار سرد باشد، پروسه‌ی دریافت ویزا مدت زمان زیادی طول کشد، هزینه‌های دانشجویی چندین برابر کشورهای دیگر باشد و … . در این مرحله است که شرایط شخصی هر فرد، نقش خود را در تصمیم‌گیری درست ایفا می‌کند.

دقت کنید که انتخاب کشور مقصد برای مهاجرت در تمام رشته‌ها مهم محسوب می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر، مطلب زیر را از دست ندهید.

حتماً شنیده‌اید که برای اپلای کردن در مورد برخی از دانشگاه‌ها باید انگیزه‌نامه ارائه داد. در مورد اینکه انگیزه‌نامه باید چگونه نوشته شود و آیا اصلا تأثیری برای اپلای و مهاجرت دارد یا خیر، در مطلب زیر بیشتر بخوانید.

همه مهاجرت‌ها به منظور ادامه تحصیل صورت نمی‌گیرند. برخی افراد برای کار و با استفاده از ویزای کاری مهاجرت می‌کنند. اگر قصد دارید در یک کشور خارجی به صورت فریلنسینگ کار کنید، مطلب زیر را مطالعه کنید.

امیدوارم که اطلاعات بالا برایتان مفید باشد.

به نظر شما هنرمندان برای مهاجرت هنری به چه فاکتورهای دیگری باید توجه کنند؟

برایمان از تجربیات یا چالش‌های خودتان در مسیر انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت تحصیلی هنر کامنت بگذارید.



کانال یوتیوب پادکست رادیو کارنکن
اینستاگرام پادکست رادیو کارنکن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مینی دوره رایگان
تولیدمحتوا و سئو

بخشی از دوره سئو را اینجا ببینید.