دوره آنلاین

چگونه استخدام شویم

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

تخفیف نوروزی
دوره تولید محتوا و سئو با هوش مصنوعی

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

هر آنچه درباره مهاجرت پزشک به امارات باید بدانید

مهاجرت پزشک به امارات
5/5 - (2 امتیاز)

حتماً شما هم به عنوان یک پزشک به مهاجرت فکر کرده‌اید. همیشه ایجاد موقعیت کاری مناسب یا ادامه تحصیل برای پزشکان حائز اهمیت بوده از این رو در این مطلب سعی می‌کنیم شرایط مهاجرت پزشک به امارات را برایتان بررسی کنیم.

شروع یک زندگی تازه !!!

مهاجرت در بین افراد جامعه انتخابی سخت اما شیرین است. انتخابی که شما را در مسیری ناآشنا وارد می‌کند تا زندگی تازه‌ای را تجربه کنید.

ادامه تحصیل و تغییر موقعیت کاری، آشناترین دلایل مهاجرت هستند که از افراد با مدرک تحصیلی متوسط تا افراد تحصی‌کرده جامعه را دربرمی‌گیرد.

در این مطلب سعی شده تا قدم به قدم شرایط مهاجرت کاری به امارات برای پزشکان متخصص و کادر درمان بررسی و در اختیار شما قرار داده شود تا بتواند در انتخاب مسیری تازه به شما کمک کند.

ابتدا با کشور امارات آشنایی مختصری پیدا می‌کنیم و پس از آن به بررسی دلایل مهاجرت کاری پزشکان به امارات می‌پردازیم.

در قسمت مهم مطلب 5 قدم اصلی و نکات مربوط به آن را برای فراهم شدن بهتر مسیر مهاجرت در اختیار شما قرار می‌دهیم.

در آخر در کنار بررسی مزایای مهاجرت پزشکان به امارات سعی کرده‌ایم شرایط زندگی، از درآمد تا مخارج روتین زندگی را برای شما به صورت مختصر بیان کنیم.

آنچه در این مطلب می‌خوانید:

امارات متحده عربی

بی شک نام شهرهای دبی و ابوظبی را شنیده‌اید. شاید شما هم مثل من با دیدن تصاویری از این شهرها هیچ وقت تصور نکنید که این ساختمان‌های آسمان خراش و پیشرفته در دل کویر و در همسایگی ما قرار گرفته باشد.

شهرهای مدرن با حفظ اصالت فرهنگ عرب، ترکیبی از دنیای مدرن و سنتی حاکم بر امارات را نشان می‌دهد. کشوری که امروزه به دومین اقتصاد بزرگ جهان تبدیل شده و در عین کوچکی، دنیای بزرگی را تحت تاثیر پیشرفت خود قرار داده است.

امارات متحده عربی

شاید شما در ذهن‌تان تنها دلیل پیشرفت امارات را صادرات نفت بدانید اما این کشور امروزه با داشتن بزرگترین بنگاه‌های اقتصادی، راه‌اندازی بانکداری مدرن و حمایت از کسب و کارهای بزرگ و کوچک ثابت کرده تنها به صادرات نفت خود متکی نیست.

فراهم کردن شرایط رفاهی منحصربه‌فرد، بهره‌مندی از امکانات به روز جهانی در مراکز آموزشی، تغییرات اساسی در ساختار بهداشت و درمان و حمایت همه‌جانبه از کسب و کارهای بین‌المللی باعث شده افراد زیادی از سایر کشورهای جهان تمایل به مهاجرت به امارات را داشته باشند.

مهاجرت پزشک به امارات

با شنیدن نام مهاجرت افکار متفاوتی در ذهن هر شخص شکل می‌گیرد.

شاید بعضی مهاجرت را فرار از شرایط سخت حال حاضر خود بدانند اما بعضی دیگر مهاجرت را دست‌یافتن به شرایط مورد علاقه خود در نظر می‌گیرند.

میل به پیشرفت فردی و اجتماعی، بهره‌مندی از امکانات پیشرفته تحصیلی، ایجاد موقعیت‌های شغلی با درآمد و امکانات رفاهی بهتر، زندگی در موقعیت‌های جغرافیایی متفاوت می‌تواند از جمله دلایل مهاجرت یک شخص باشد.

مهاجرت به امارات برای پزشکان

جامعه پزشکی و درمانی همواره سختی‌های زیادی در کار خود دارند. شیفت‌های طولانی کاری، دریافت حقوق پایین، کمبود امکانات درمانی به‌روز و پیشرفته و عدم وجود قانون‌های حمایتی از شغل و زندگی شخصی آن‌ها، از جمله این سختی‌ها هستند که گاهی دلیل مهجرت پزشکان و کادر درمان می‌شود.

اگر جز جامعه پزشکی نیستید و تا اینجا مطلب همراه ما بودید برای آشنایی بهتر با رشته پزشکی و گرایش‌های مرتبط با آن، خواندن دو مطلب زیر را به شما پیشنهاد می‌کنم.

بیشتر بخوانید: آشنایی با رشته پزشکی و پیراپزشکی

از طرف دیگر علم پزشکی و شاخه‌های مرتبط با آن همواره نیازمند گذراندن دوره‌های علمی برای پیشرفت طرح‌های درمانی است. از این رو با توجه به بعضی محدودیت‌های ارتباطی با کشورهای توسعه یافته، میل به مهاجرت در بین پزشکان بیشتر می‌شود.

امارت با فراهم کردن شرایط رفاهی مناسب زندگی و امکانات پیشرفته روز دنیا در حوزه بهداشت و درمان، مقصد مناسبی برای پزشکان به ویژه پزشکان ایرانی است.

مهاجرت پزشکان به امارات

5 قدم اصلی برای مهاجرت پزشکان به امارات

بیشتر افراد با تصور مراحل سخت مهاجرت، بدون آنکه نسبت به آن اقدامی انجام دهند فکر مهاجرت را از ذهن خود دور می‌کنند و با شرایط فعلی خود سازگار می‌شوند. هر چند که گاهی این سازگاری با شرایط سخت‌تر از اقدام به مهاجرت است.

از این رو در این مطلب سعی شده تمامی مراحل و اطلاعات مورد نیاز برای مهاجرت کاری پزشک به امارت جمع آوری و در اختیار شما قرار گیرد.

برای مهاجرت پزشک و کادر درمان به امارات ابتدا 5 قدم اصلی لازم است:

قدم اول – اخذ تأییدیه دیتافلو Dataflow

تأییدیه دیتافلو فرآیندی است که کلیه مدارک تحصیلی و کاری پزشکان یا کادر‌درمان برای مهاجرت به بعضی کشورها به‌خصوص کشورهای عرب‌زبان حوزه خلیج فارس مورد بررسی و صحت‌سنجی قرار می‌گیرد.

این تاییدیه، جمع‌آوری رزومه‌ای حرفه‌ای از جانب امارات است تا در صورت داشتن شرایط لازم امکان مهاجرت به این کشور را برای شما فراهم کند.

اخذ تاییدیه دیتافلو

برای اقدام به گرفتن تاییدیه دیتافلو کافی‌ست ابتدا در سایت Dataflowgroup.com ثبت‌نام کنید و مدارکی که از شما می‌خواهد را در سایت بارگزاری کنید تا فرآیند بررسی آن‌ها شروع شود.

تاییدیه دیتافلو برای شخص صادر می‌گردد و امکان گرفتن تاییدیه برای یک گروه خاص از پزشکان وجود ندارد.

برای مهاجرت پزشک به امارات حداقل 6 ماه زمان لازم است تا تاییدیه دیتافلو صادر شود، زیرا بررسی مدارک متعدد و ارتباط با کشور مبدا فرآیندی زمان‌بر و پراهمیت است.

گاهی نیز ارتباط گروه دیتافلو با دانشگاه یا مراکز درمانی بدون پاسخ می‌ماند که باید فرد متقاضی به صورت حضوری پیگیر تایید درخواست‌های گروه دیتافلو از این مراکز شود. از این رو به پزشکان توصیه می‌شود برای گرفتن تاییدیه دیتافلو زودتر اقدام کنند.

قدم دوم – شرکت در آزمون پرومتریک Prometric و اخذ نمره قبولی

در قدم بعدی مهاجرت پزشک به امارات، متقاضی مهاجرت با هر تخصص و سابقه‌ کاری باید نسبت به شرکت در آزمون پرومتریک اقدام کند. برگزارکننده این آزمون شرکت پرومتریک آمریکا است که سعی دارد دانش علمی پزشکان و کادر درمان را با توجه به گرایش‌های مختلف این حوزه مورد ارزیابی قرار دهد.

آزمون پرومتریک در 180 کشور دنیا برگزار می‌شود اما متاسفانه در ایران برگزار نمی‌شود و برای شرکت در این آزمون باید به کشورهای نزدیک و همسایه مانند ترکیه، امارات، قطر، ارمنستان و کشورهای دیگر سفر کنید.

خوشبختانه فرآیند ثبت‌نام و اخذ کارنامه نهایی به صورت اینترنتی قابل انجام است و تنها باید در روز آزمون به کشور برگزارکننده آزمون سفر کنید.

آزمون پرومتریک

برای ثبت نام در آزمون پرومتریک کافی‌ست به وب سایت Prometric.com مراجعه کنید و با پرداخت 180 الی 300 دلار بسته به تخصص و گرایش خود به راحتی در آزمون ثبت نام کنید.

آزمون پرومتریک کاملاً به زبان انگلیسی برگزار می‌شود و بسته به نوع تخصص پزشک تعداد سوالات بین 70 تا 150 سوال متغییر است. از همین رو زمان پاسخ‌گویی به سوالات نیز بین حدود 2 تا 4 ساعت است.

می‌توانید در ویدئوی زیر که به زبان انگلیسی است نحوه برگزاری آزمون پرومتریک را مشاهده کنید.

حداقل نمره قبولی در آزمون پرومتریک برای مهاجرت پزشکان به امارات 60 است. نمره این آزمون برای مهاجرت به اکثر کشورهای عربی حوزه خلیج فارس معتبر و مورد تأیید است و باید بین 50 تا 70 باشد.

قدم سوم – اخذ نامه صلاحیت حرفه‌ای Good standing

پزشکان برای مهاجرت به امارات با هر تخصص و سابقه کاری، با مراجعه به سازمان نظام پزشکی ایران می‌توانند نسبت به اخذ نامه صلاحیت حرفه‌ای خود اقدام کنند.

این نامه براساس مدارک علمی، انضباطی، اخلاقی و سلامت جسمی و روحی فرد تهیه می‌شود.

توجه داشته باشید برای اخذ نامه صلاحیت حرفه‌ای خود نباید هیچ گونه سوپیشینه و شکایت ثبت‌شده‌ای علیه شما در مراجع قانونی وجود داشته باشد.

نامه صلاحیت حرفه‌ای برای مهاجرت پزشک عمومی به امارات

قدم چهارم – درخواست تاییدیه سازمان بهداشت دبی معروف به DHA

در قدم بعدی پس از آماده شدن نامه صلاحیت حرفه‌ای از کشور مبدأ، پزشک باید با مدارک ترجمه شده خود که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم نسبت به گرفتن تأییدیه DHA از سازمان بهداشت دبی اقدام کند تا اجازه فعالیت کاری و درمانی در امارات را پیدا کند.

تنها با این مدرک است که یک کارفرما در امارات می‌تواند نسبت به درخواست مهاجرت و مراحل اخذ ویزای کاری شما به عنوان کفیل اقدام کند.

تاییدیه سازمان بهداشت دبی برای مهاجرت پزشک به امارات

قدم آخر – سابقه کار

یکی از اصلی‌ترین پارامترهای ارزیابی پزشکان برای مهاجرت به امارات، سابقه و رزومه کاری پزشک است. این سابقه کاری برای پزشکان با گرایش تخصصی حداقل بین 3 تا 4 سال و برای پزشکان با گرایش عمومی و کادر درمان حداقل بین 1 تا 2 سال باید باشد.

سابقه کاری علاوه بر فراهم کردن موقعیت شغلی بهتر برای یک پزشک در مهاجرت کاری به امارات، در تعیین حقوق و مزایای دیگر نیز موثر است که در بخش‌های بعدی به بیان آن می‌پردازیم.

سابقه کاری برای مهاجرت پزشک به امارات

مدارک مورد نیاز برای مهاجرت پزشک به امارات

در کنار 5 قدم اصلی گفته شده در قسمت قبل که برای سنجش ابتدایی مهاجرت به امارات برای پزشکان لازم بود، افراد متقاضی باید مدارک زیر را نیز برای کامل کردن مراحل بعدی مهاجرت آماده کنند:

  • اصل و ترجمه مدارک تحصیلی
  • اصل و ترجمه ریز نمرات دوره‌های تحصیلی
  • اصل و ترجمه مدارک شناسایی ( شناسنامه و کارت شناسایی )
  • اصل و ترجمه پروانه پزشکی و مدارک مربوط به نظام پزشکی
  • اسکن پاسپورت معتبر و تأییدشده
  • گواهی اشتغال به کار معتبر از سازمان نظام پزشکی یا مرکز درمانی که در آن درحال فعالیت هستند به زبان انگلیسی

تخصص‌های مورد نیاز اداره بهداشت درمان امارات

همان‌طور که می‌دانید علوم پزشکی گرایش‌ها و تخصص‌های زیادی دارد که می‌توان گفت تمامی آن‌ها مورد نیاز سازمان بهداشت و درمان کشور امارت است. از این رو به بیان بعضی از اصلی‌ترین آن‌ها می‌پردازیم:

گرایش‌های تخصصی و فوق تخصصی

قلب و عروقدهان و دندانگوش و حلق و بینی
جراح قلب
جراح عروق
متخصص قلب و عروق
قلب و عروق عمومی
جراح دهان و دندان
جراح فک و صورت
دندان پزشک عمومی
دندان پزشک اطفال
متخصص ارتودنسی
بهداشت دهان و دندان
متخصص گوش
متخصص حلق و بینی
شنوایی سنجی
زنان و زیباییاتاق عملپزشکی آزمایشگاهیروانشناسی
متخصص زنان و زایمان
ماما
دستیار ماما
جراح پلاستیک و زیبایی
جراح عمومی
متخصص بیهوشی
متخصص اورژانس
تکنسین مراقبت‌های ویژه
رادیولوژِی
رادیوگرافی
پرتودرمانی
فیزیک پزشکی
روان‌پزشک
روان‌پزشک اطفال
روانکاو
مهاجرت پزشک به امارات

گرایش‌های عمومی و پیرا پزشکی

پزشک عمومیبهداشت عمومی
پزشک اطفالپزشک قانونی
پزشک داخلی و گوارشفیزیوتراپی
داروسازجراح ارتوپد
داروشناستوانبحشی و طب فیزیکی
پرستارکاردرمانی
فیزیک پزشکیفیزیوتراپیست
تکنسین رادیولوژیماساژتراپی
مهاجرت کادر درمان به امارات

یافتن موقعیت شغلی در زمان مهاجرت به امارات برای پزشکان

یکی از اصلی‌ترین اقداماتی که برای مهاجرت پزشک به امارات باید انجام دهید یافتن یک موقعیت شغلی مناسب با شرایط زندگی شما است. از این رو دانستن چند نکته درباره وضعیت بهداشت و درمان امارات خالی از لطف نیست.

به طور کلی بخش بهداشت و درمان امارات از امکانات پیشرفته و به‌روز دنیا برخودار است که زیر نظر اداره بهداشت و درمان دبی مدیریت می‌شود.

اصلی‌ترین بخش درمانی امارات بیمارستان‌ها و مراکز درمانی دولتی هستند که سعی در فراهم‌سازی بهترین شرایط درمانی نه تنها در امارات بلکه در سطح منطقه دارند.

در کنار بخش دولتی، بیمارستان‌ها و مراکز درمانی خصوصی نیز اجازه فعالیت دارند که از نظر امکانات و ارائه خدمات در سطح منطقه و حتی جهانی بسیار مطرح هستند.

بیمارستان خصوصی الزهرا مناسب مهاجرت پزشکان به امارات

وب‌سایت شهر درمانی دبی با نام DHCC تنها منبع دولتی برای پیدا کردن موقعیت‌های کاری ویژه مهاجرت کاری پزشکان به امارات است که به راحتی می‌توانید برای یافتن موقعیت‌های شغلی به آن مراجعه کنید.

اما برای فعالیت در بخش خصوصی، پزشکان موقعیت‌های شغلی را می‌توانند در وب‌سایت مربوط به بیمارستان‌های خصوصی پیدا کنند.

در لیست پایین می‌توانید بعضی بیمارستان‌های معروف امارات، خصوصی و دولتی، برای یافتن موقعیت کاری مناسب را مشاهده کنید.

سایت شهر درمانی دبی برای مهاجرت پزشک عمومی به امارات

شرایط اقامت در مهاجرت پزشک به امارات

حتماً بارها شنیده‌اید مهاجرت و اقامت در امارات بسیار دشوار است. روند گرفتن اقامت در امارات برای اقشار مختلف مردم با هم متفاوت است. در این بین افراد با تخصص‌های علمی مانند پزشکان شرایط آسان‌تر و شانس بیشتری برای گرفتن اقامت موقت دارند.

به طور کلی 3 نوع ویزا برای اقامت در امارات صادر می‌شود:

  • ویزای سفر
  • ویزای کاری یا ویزای سبز
  • ویزای طلایی

پزشکان و کادر درمان ابتدا پس از فراهم‌سازی مدارک لازم، برای گرفتن ویزای سفر اقدام می‌کنند. مدت اعتبار این ویزا 2 ماه است که فرصت خوبی برای پیدا کردن موقعیت شغلی مناسب است.

اگر قبل از سفر به امارات موقعیت شغلی خود را پیدا کرده‌اید فراهم کردن ویزای سفر به عهده کارفرمای شماست و دیگر جای هیچ نگرانی نیست.

پس از شروع کار برای آن‌‌که بتوانید اجازه اقامت و اجاره مسکن را داشته باشید کارفرما برای شما اقدام به گرفتن ویزای کاری می‌کند.

ویزای کار مهاجرت پزشک به امارات

ویزای کاری به شما اجازه اقامت موقت، داشتن حساب بانکی و اقدام به گرفتن ویزا برای خانواده را می‌دهد و مدت زمان اعتبار آن 2 سال است.

پس از حدود 6 ماه تا 1 سال اقامت در امارات به شرط حفظ کردن موقعیت شغلی خود می‌توانید نسبت به گرفتن ویزای طلایی اقدام کنید. ویزای طلایی 10 سال اعتبار دارد و تنها به مهاجران متخصص مانند پزشکان، شخصیت‌های علمی، صاحبان کسب و کارهای بزرگ و سرمایه‌گذاران تعلق می‌گیرد.

در حال حاضر شرایط اقامت در امارات به این صورت است و امارات به هیچ فردی اقامت دائم یا تابعیت نمی‌دهد.

ویزای طلایی مهاجرت به امارات برای پزشکان

برای اطلاع بیشتر درباره انواع ویزا کاری دبی می‌توانید مطلب زیر را نیز که به تازگی برای شما تهیه کرده‌ایم مطالعه کنید.

شرایط حقوق و هزینه‌ها برای مهاجرت کاری پزشکان به امارات

یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های افراد به هنگام مهاجرت، داشتن اطلاعات کافی از سطح درآمد و هزینه‌های جاری زندگی در کشوری‌ست که قصد مهاجرت به آن را دارند.

از این رو قبل از آن‌که مزایای مهاجرت به امارات را برای پزشکان بررسی کنیم بهتر است درباره شرایط دریافت حقوق و هزینه‌های زندگی در امارات اطلاعاتی داشته باشید.

حقوق و درآمد

درآمد 250 میلیون تومان در ماه !!!!

شاید هر کس به شما بگوید این درآمد متوسط در امارات است باور نکنید و تصور کنید با شما شوخی می‌کند اما این سطح از درآمد واقعی است.

درآمد 20 هزار درهم در ماه، متوسط درآمد در امارات است که البته حقوق پزشکان و کادر درمان از این متوسط بالاتر است.

درهم واحد پول امارات

پزشکان و کادر درمان در کشور امارات حقوقی بین 25 هزار الی 80 هزار درهم در ماه دریافت می‌کنند که متوسط آن حدود 50 هزار درهم است.

تخصص، سابقه کاری در امارات و شهر محل کار در تعیین این حقوق موثر است.

به طور متوسط بعد از حدود یک سال و نیم اقامت در کشور امارات، حقوق کادر درمان و پزشکان 8 تا 10 درصد افزایش می‌یابد.

هزینه‌های مهاجرت پزشک به امارات

حتماً شما هم به این موضوع فکر کرده‌اید که هزینه‌های زندگی نیز در کنار این درآمد خوب باید بالا باشد.

قطعاً همین‌طور است و هزینه‌های زندگی در شهرهای پیشرفته امارات مانند ابوظبی و دبی بسیار بالا است اما شرایطی برای پزشکان وجود دارد که از این هزینه‌ها کم می‌کند.

در ادامه مهم‌ترین این هزینه‌ها را بررسی می‌کنیم.

هزینه مسکن

مهم‌ترین هزینه در امارات هزینه مسکن است. به طور متوسط برای اجاره یک واحد آپارتمان 2 خوابه در امارت حدود 70 هزار الی 100 هزار درهم در سال باید پرداخت کرد که هزینه بالایی است.

اما اجاره و هزینه مسکن برای پزشکان به عهده کارفرمای آن‌ها است و بدون هیچ مشکلی بعد از عقد قرارداد و تأیید ویزای کاری، خانه‌ای مناسب در اختیار پزشک قرار می‌گیرد.

هزینه مسکن در امارات برعهده کارفرما است.

هزینه مالیات

در کشور امارات هزینه‌ای به نام مالیات وجود ندارد.

بله درست متوجه شده‌اید. امارات از کارآفرین‌ها، کارفرماها، نیروهای کار، پزشکان و دیگر اقشار جامعه هیچ مالیاتی دریافت نمی‌کند.

فقط شرکت‌های حوزه نفت و گاز و کسب‌وکارهای مربوط به امور بانکی باید در این کشور مالیات بپردازند.

تنها مالیات دریافتی از ساکنین امارات، مالیات بر ارزش افزوده است که بر روی اجناس و خدمات حدود 5 درصد اعمال می‌شود و ماهیانه توسط نمایندگان دولت جمع آوری و صرف بهبود شرایط زندگی ساکنین امارات می‌شود.

بانک‌های بین‌المللی امارات

جالب است بدانید این مالیات بر ارزش افزوده برای خوراکی‌های مضر مانند نوشابه‌های انرژی‌زا و اقلامی مانند توتون و سیگار بیشتر از 5 درصد است تا شاید تمایل افراد به عدم استفاده از این اقلام را بیشتر کند.

هزینه تحصیل و خدمات پزشکی

ممکن است پزشک به همراه خانواده خود به امارات مهاجرت کند. از این رو شرایط تحصیل فرزندان در مقاطع مختلف تحصیلی برای آن‌ها هزینه‌هایی دارد.

افراد زیر 18 سال در مقطع متوسطه و دبیرستان معاف از پرداخت هزینه برای تحصیل در مراکز دولتی هستند و این موضوع برای مهاجران نیز صدق می‌کند. به‌خصوص مهاجرانی که ویزای طلایی دارند.

هزینه‌های تحصیل در مقطع دانشگاهی بسته به نوع رشته، دانشگاه محل تحصیل و مقطع تحصیلی متفاوت است.

دانشگاه‌های بین‌المللی امارات

به طور متوسط هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی 40 الی 70 هزار درهم و در مقطع تحصیلات تکمیلی حدود 50 الی 80 هزار درهم برای هر ترم است.

کلیه امور مربوط به حوزه سلامت و درمان در کلینیک‌ها و بیمارستان‌های دولتی امارات تحت پوشش بیمه و به صورت رایگان یا با هزینه‌ای مناسب انجام می‌شود و هیچ هزینه‌ اضافه‌ای برای ساکنین این کشور ندارد.

هزینه‌های روتین زندگی

هزینه خوراکهزینه حمل و نقلهزینه پوشاک
یک وعده غذا در رستوران40 بلیط یک طرفه مترو یا اتوبوس9 شلوار جین200 – 400
یک ساندویچ28 کرایه تاکسی4 تیشرت50 – 200
یک فنجان قهوه15 یک لیتر بنزین2.5 هودی و سویشرت100 – 300
یک بطری آب2 اشتراک ماهیانه استفاده
از وسایل نقلیه عمومی
300 کفش200 – 900
یک لیتر شیر8 کیف100 – 200
تخم مرغ0.5
نان1
یک کیلو برنج7
یک کیلو گوشت 35
کلیه قیمت‌ها به درهم می‌باشد

مزایای مهاجرت پزشک به امارات

امارات همیشه یکی از مقاصد اصلی مهاجرت برای افراد متخصص به ویژه پزشکان بوده است. این کشور به دلیل ارتباط فرهنگی و اقلیمی نزدیک با ایران همواره پذیرش مناسبی از مهاجران ایرانی داشته است.

در بخش پایانی این مطلب به مزایای مهاجرت کاری پزشک به امارات اشاره می‌کنیم:

شرایط فرهنگی و اقلیمی نزدیک به ایران

داشتن دین مشترک، آداب و رسوم نزدیک و مشترک، شرایط آب و هوایی یکسان و قرارگیری در منطقه خاورمیانه همواره باعث ارتباطی خوب بین مردم ایران و امارات شده است.

دین مشترک و آداب و رسوم مشترک بین ایران و امارات

سهولت رفت و آمد به ایران

مسافت بین تهران تا دبی، پر رفت‌وآمدترین مسیر هوایی بین ایران و امارات، حدود 1200 کیلومتر است که با یک پرواز مستقیم 2 ساعت و 30 دقیقه‌ای به راحتی می‌توان در این مسیر تردد داشت.

شرکت‌های هواپیمایی ایرانی و اماراتی همواره سرمایه‌گذاری زیادی برای ارائه خدماتی مناسب در این مسیر هوایی می‌کنند تا سفری آسوده برای شما فراهم کنند.

هزینه یک بار رفت و آمد در سال برای پزشکان مهاجر در امارات به ایران به عهده کارفرمای آن‌هاست.

حقوق بالا و مناسب

همان طور که در قسمت مربوط به درآمد بیان کردیم حقوق پزشکان و کادر درمان در امارت از متوسط حقوق جامعه بیشتر است.

این حقوق نسبت به کشورهای حوزه خلیج فارس و منطقه نیز بیشتر است.

تعهدات کارفرما

در کشور امارت کارفرما برای تأمین شرایط مناسب کاری و زندگی پرسنل خود از کارگر ساده گرفته تا نیروهای متخصص وظایفی دارند.

  • تأمین مسکن یا پرداخت کمک هزینه اجاره مسکن
  • بیمه خدمات بهداشت و درمان
  • پرداخت کمک هزینه سفر به کشور مبدأ برای مهاجران
  • اخذ ویزای کاری و پیگیری شرایط اقامت در امارات
  • تأمین وسیله نقلیه شخصی یا عمومی برای رفت و آمد به محل کار

عدم نیاز به مدرک زبان خارجی

شاید تا اینجا بارها با خود فکر کرده‌اید که برای مهاجرت کاری پزشکان به امارات چه مدرک زبان انگلیسی یا عربی بین‌المللی باید داشته باشید؟!

در واقع شما نیازی به هیچ مدرک زبان خارجه، انگلیسی یا عربی ندارید.

دانستن زبان عربی قطعاً شرایط بهتری برای شما در ارتباط با افراد و مراجعه‌کنندگان‌تان ایجاد می‌کند اما هیچ وقت جزو ارزیابی شرایط مهاجرت به امارت نبوده است.

پزشکان به واسطه تخصص حرفه‌ای خود تسلط کافی به زبان انگلیسی را دارند اما در این بین نیازی به داشتن مدارکی مانند آیلس یا تافل ندارند.

تنها بخشی از مراکز درمانی خصوصی ممکن است از شما مدرک زبان انگلیسی بخواهند که حداقل نمره آیلس برای پذیرش این مراکز 5.5 است.

اما اگر در این بین خواستید برای راحتی خیال، در مدت آماده شدن مراحل مهاجرت خود به امارت زبان انگلیسی‌تان را تقویت کنید، خواندن دو مطلب زیر را به شما پیشنهاد می‌کنم.

ایجاد شرایط شرکت در بردهای تخصصی و فوق تخصصی

برای نیروهای متخصص از جمله پزشکان همیشه شرکت در کنفرانس‌های علمی، گذراندن بردهای تخصصی و داشتن ارتباطات بین‌المللی حائز اهمیت بوده است. زیرا با داشتن این شرایط می‌توانند شرایط بهتری را برای درمان افراد ایجاد کنند.

از این رو امارات با داشتن ارتباطات بین‌المللی قوی با اروپا و آمریکا، استفاده از تجهیزات پیشرفته پزشکی دنیا و گسترش فعالیت‌های دانشگاهی خود زمینه مناسبی برای پیشرفت نیروهای متخصص حوزه پزشکی را فراهم کرده است.

در آخر بهتر است چند موضوع مهم را یک بار دیگر با هم مرور کنیم:

سخت نگیرید: تصمیم برای مهاجرت سخت نیست. گاهی ماندن در شرایط فعلی به مراتب دشوارتر از مهاجرت و رسیدن به شرایط ایده‌آل است.

زمان را از دست ندهید: آماده کردن مدارک و تأییدیه‌های مورد نیاز برای مهاجرت کاری پزشک به امارات زمان‌بر است پس در زمان مناسب برای آماده‌سازی هر کدام از مدارک اقدام کنید و زمان خود را مدیریت کنید.

یادگیری زبان خارجی: هرچند گفتیم یادگیری زبان انگلیسی و عربی نیاز نیست اما برای فراهم کردن شرایط بهتر کاری و ارتباطی با افراد جامعه بهتر است در این خصوص اقداماتی انجام دهید.

مزایای مهاجرت به امارات را با خود مرور کنید تا اقدام مناسبی برای مهاجرت خود به این کشور داشته باشید.

مطالب پیشنهادی برای مطالعه بیشتر درباره مهاجرت پزشکان

حال که به انتهای این مطلب رسیدید حتماً سوالات زیادی برای شما پیش آمده است.

سوالاتی نظیر: آیا برای ادامه تحصیل در رشته‌های پزشکی نیز می‌توان مهاجرت کرد؟ چه رشته و تخصص‎‌هایی برای مهاجرت پزشک مناسب است؟ برای مهاجرت کاری در حرفه پزشکی برای چه کشورهایی می‌توانم اقدام کنم؟ و سوالات دیگه که ما در مجموعه کار نکن جواب‌های مناسبی برای آن‌ها داریم.

قبل از هر چیز خواندن دو مطلب زیر را برای مهاجرت تحصیلی به شما پیشنهاد می‌کنم تا با خیال آسوده‌تری نسبت به آن اقدام کنید.

حال که با مهاجرت تحصیلی بیشتر آشنا شدید و خیال‌تان راحت شد که هیچ وقت برای ادامه تحصیل دیر نیست چند مقصد مناسب برای مهاجرت تحصیلی پزشکان به شما معرفی می‌کنم.

در بین رشته‌های مربوط به پزشکی افراد در گرایش‌هایی مانند پرستاری، دندان پزشکی، روانپزشکی و شبیه به آن همیشه فکر می‌کنند که راه سختی برای مهاجرت دارند.

در صورتی که بدین صورت نیست و فرصت‌های مناسبی را می‌توانند برای خود پیدا کنند.

ما در مجموعه کارنکن سعی داریم مطالبی با موضوعات کارآمد در زمینه شغل برای شما آماده کنیم. در این راه خوشحال خواهیم شد تا شما موضوعات پیشنهادی خود را با ما درمیان بگذارید تا تیم کارنکن بیش از پیش در این راستا محتوایی مناسب برای‌ شما تولید کند.



کانال یوتیوب پادکست رادیو کارنکن
اینستاگرام پادکست رادیو کارنکن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مینی دوره رایگان
تولیدمحتوا و سئو

بخشی از دوره سئو را اینجا ببینید.