دوره آنلاین

چگونه استخدام شویم

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

تخفیف نوروزی
دوره تولید محتوا و سئو با هوش مصنوعی

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

بورسیه تحصیلی دانشگاه‌های ایتالیا در مقطع کارشناسی با دیپلم

شرایط اخذ بورسیه تحصیلی ایتالیا با دیپلم
5/5 - (1 امتیاز)

ایتالیا یکی از زیباترین و رمانتیک‌ترین کشورهای جهان است که دارای فرصت‌های تحصیلی بسیاری برای دانشجویان بین‌المللی می‌باشد. اکثر دانشجویان بین‌المللی به دنبال دریافت بورسیه تحصیلی ایتالیا با دیپلم هستند. یکی از مزایای تحصیل در ایتالیا ارائه بورسیه‌های مناسب برای دانشجویان بین‌المللی، توسط دولت ایتالیا می‌باشد.

یکی از بهترین راهها برای تأمین هزینه‌های تحصیل، گرفتن بورسیه تحصیلی است به خصوص اگر دانشجوی بین‌المللی باشید. شما می‌توانید برای بورسیه‌های دولتی در سطوح ملی و منطقه‌ای درخواست اخذ بورسیه تحصیلی ایتالیا با دیپلم را بدهید. مهاجرت برای لیسانس در ایتالیا می تواند رویای بسیاری از دانش‌آموزان باشد.

کشور ایتالیا پایین‌ترین نرخ شهریه‌های دانشجویی را در بین کشورهای اروپایی دارد. در حال حاضر نزدیک به 6000 دانشجوی بین‌المللی در ایتالیا مشغول به تحصیل هستند‌.

آیا می‌دانستید کشور ایتالیا دارای 61 دانشگاه دولتی و 30 دانشگاه غیر دولتی است که به زبان انگلیسی تدریس می‌کنند‌؟

در اینجا قصد داریم لیستی از برترین بورسیه‌های تحصیل با دیپلم در مقطع کارشناسی ایتالیا را در اختیار مخاطبین این مطلب قرار دهیم.

برای آشنایی بیشتر با کشور ایتالیا ویدئوی زیر را تماشا کنید:

فهرست مطالب

بورسیه تحصیلی چیست؟

اگر از آن دسته افرادی باشید که به ادامه تحصیل در یک کشور خارجی فکر کرده‌اید، احتمالاً تا به حال کلمه بورسیه به چشمتان خورده است. ایتالیا کشوری است که علاوه بر بورسیه‌های تحصیلی، کمک هزینه‌های دولتی و استانی نیز به دانشجویانش ارائه می‌دهد.

وقتی از بورسیه تحصیلی صحبت می‌کنیم دقیقاً منظورمان چیست؟

در ساده‌ترین تعریف می‌توان گفت کمک هزینه تحصیلی‌ای که یک دانشگاه به دانشجویانش اعطا می‌کند تا مخارج کمتری در دانشگاه داشته باشند.

شرایط اخذ بورسیه تحصیلی ایتالیا با دیپلم

بورسیه تحصیلی ایتالیا با دیپلم

نخستین دوره آموزشی در دانشگاه‌های کشور ایتالیا بعد از دیپلم، دوره کارشناسی یا LAURE است. تحصیل در این دوره حدود سه سال یا بیشتر به طول می‌انجامد. دانشجویان برای کسب این مدرک باید امتیاز 180 را کسب کنند. پس از اتمام این دوره دانشجو می‌تواند به سطوح بالاتر راه پیدا کند.

به طور کلی برای اخذ بورسیه تحصیلی ایتالیا با دیپلم برای مقاطع کارشناسی یا بالاتر باید دارای شرایط ویژه‌ای باشید که در ادامه به آن‌ها می‌پردایم:

  • نداشتن گپ تحصیلی زیاد به این معنی که نباید از آخرین مدرک تحصیلی شما زمان زیادی گذشته باشد‌.
  • دارای شرط سنی مورد نظر باشید یعنی در صورت داشتن سن 27 سال و نبود دلایل قانع‌کننده برای این فاصله زمانی‌، پذیرش به همراه بورسیه از دانشگاههای ایتالیا با دیپلم انجام نمی‌شود.
  • پذیرش به همراه بورسیه از دانشگاه‌های ایتالیا با دیپلم دارای محدودیت نسبت به مقاطع تکمیلی می‌باشد. احتمال اینکه دانشگاه‌ها در این مقطع شرط تحصیل به زبان ایتالیایی داشته باشند‌، وجود دارد‌.

انواع بورسیه تحصیلی ایتالیا در مقطع کارشناسی با دیپلم

پذیرش به همراه بورسیه از دانشگاههای ایتالیا با دیپلم

1. بورسیه‌های استانی ایتالیا

یکی از روش های اخذ بورسیه تحصیلی ایتالیا با دیپلم، بورسیه‌های استانی ایتالیا است که توسط استان محل تحصیل دانشجو منحصراً ارائه می‌شود. این بورسیه به دانشجویانی تعلق می‌گیرد که در کشور خود از درآمد بالایی برخوردار نیستند و نمی‌توانند هزینه‌های زندگی و شهریه را در ایتالیا بپرداند.

با استفاده از این بورسیه دانشجو می‌تواند همه یا بخشی از هزینه‌های تحصیلی خود را پرداخت کند. لازم به ذکر است که این بورسیه فقط از طریق مدارک مالی که خود دانشجو به دانشگاه ارائه می‌دهد اعطا می‌گردد و نیازی به داشتن رزومه تحصیلی یا مقالات ISI ندارد.

مبلغ بورسیه شامل 5200 یورو به علاوه 70% تخفیف در خدمات خوابگاه و سلف سرویس و کارت تردد می‌باشد. این بورسیه تقریباً به همه مقاطع تحصیلی تعلق می‌گیرد و نیمی از هزینه‌های تحصیلی دانشجو را در برمی‌گیرد. مبنای بررسی شرایط دانشجو برای اعطای این بورسیه میزان توان مالی خانواده دانشجو می‌باشد.

برای آموزش نحوه پر کردن فرم بورسیه استانی ایتالیا ویدئوی زیر را ببینید‌:

2. بورسیه تحصیلی وزارت امور خارجه ایتالیا

این بورسیه در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکتری توسط وزارت امور خارجه ایتالیا ارائه می‌شود. از شرایط دریافت این بورسیه می‌توان به داشتن تسلط در زبان ایتالیایی و دارا بودن سن بالای 18 سال اشاره کرد. مهلت ارسال درخواست ماه می تا ژوئن می‌باشد. محدودیت سنی برای این بورسیه زیر 35 سال در نظر گرفته شده است.

3. بورسیه EDISU

هر ساله دانشگاه پاویا (EDISU) یک فراخوان به متقاضیان دریافت بورسیه اعلام می‌کند که آخرین مهلت ارسال درخواست اواخر سپتامبر است. دانشگاه پاویا 150 کمک‌هزینه تحصیلی به دانشجویان مستعد که در برنامه‌های تحصیلی 2022-2023 شرکت می‌کنند، اعطا می‌کند.

هدف از اعطای این کمک‌های مالی ارتقای سطح آموزش عالی است. مبلغ این کمک‌های مالی به میزان درآمد خانواده دانشجو و نوع پذیرش او بستگی دارد. دانشجویان‌، از جمله دانشجویان بین‌المللی غیر اتحادیه اروپا که در دوره‌های لیسانس بصورت تمام وقت در یکی از دانشگاه‌های پیمونت (‌یعنی پلی‌تکنیک تورینو، دانشگاه شرق پیمونت) تحصیل کنند، می‌توانند برای بورسیه تحصیلی EDISU در صورتی که واجد شرایط باشند، درخواست دهند.

4. بورسیه دانشگاه Bocconi

این دانشگاه برای دوره‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد به دانشجویان بین‌المللی بورسیه اعطا می‌کند. مهلت ارسال درخواست ژانویه تا می هر سال می‌باشد. در مجموع 80 کمک هزینه تحصیلی توسط این دانشگاه اعطا می‌شود که 40 بورسیه برای دوره کارشناسی و 40 بورسیه برای دوره کارشناسی ارشد می‌باشد.

دانشگاه Bocconi بورسیه‌های تحصیلی دانشجویان مقطع کارشناسی را تا سقف 12000 یورو برای مقطع کارشناسی در سال برای حداکثر 3 سال تحصیلی ارائه می‌دهد. متقاضیان باید فرم درخواست آنلاین دانشگاه بوکّونی را تکمیل و تا آخر مهلت اعلام شده ارسال کنند. برای دسترسی به این فرم باید به سایت دانشگاه Bocconi مراجعه کنید.

5. بورسیه تحصیلی دانشگاه Bologna

دانشگاه Bologna برای متقاضیان دریافت بورسیه تحصیلی ایتالیا با دیپلم، قبولی در آزمون SAT را به عنوان شرط اولیه در نظر گرفته است. همچنین این بورسیه به افراد زیر 30 سال تعلق می گیرد.

کمک هزینه تحصیل دانشگاه Bologna برای دانشجویان بین‌المللی واجد شرایطی که مایل به ثبت‌نام در دوره‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد و یا متقاضی شرکت در کورس‌های تک دوره‌ای در دانشگاه Bologna هستند‌، تعلق می‌گیرد‌.

بیشتر بخوانید‌: بورسیه رشته طراحی لباس در ایتالیا

هر کمک هزینه تحصیلی این دانشگاه برای یک سال تحصیلی تعلق می‌گیرد و از حداقل 1400 یورو تا 5000 یورو و معافیت کامل از شهریه می‌باشد‌. این بورسیه شامل کمک هزینه تحصیلی و خدمات اقامتی، خدمات جابه جایی دانشجویان، خدمات فناوری اطلاعات و همچنین استفاده از بوفه غذایی می‌باشد.

6. بورسیه تحصیل در دانشگاه Padua

دانشگاه Padua نیز بورسیه‌های تحصیلی کاملی را به دانشجویان با استعدادی که مایل به ادامه تحصیل در دوره اول و دوم (کارشناسی و کارشناسی ارشد) هستند ارائه می‌دهد‌. تحصیل در این دانشگاه به زبان انگلیسی می‌باشد.

این بورسیه تحصیلی شامل کمک هزینه زندگی در ایتالیا تا سقف 8000 یورو و معافیت از هزینه تحصیل می‌باشد.

7. بورسیه بین‌المللی UCSC

بورسیه تحصیلی دانشگاه Cattolica یک کاهش هزینه شهریه سالانه است که به دانشجویان متقاضی تحصیل در این دانشگاه اعطا می شود. این بورسیه حدود 25% از هزینه‌های تحصیل را کاهش می دهد.

شرایط اخذ بورسیه تحصیلی ایتالیا در مقطع کارشناسی با دیپلم در برخی از دانشگاه‌های ایتالیا

بورسیه دانشگاههای ایتالیا در مقطع کارشناسی با دیپلم

Piemont

آمادئو آووگادرو پیه مونته شرقی ایتالیایی نام کامل این دانشگاه است که طور مخفف UNIPMN یا UPO نامیده می‌شود.

دانشگاه پیه مونته یک دانشگاه تحقیقاتی است که در سال 1998 تأسیس شده است و در شهر‌های نوارا و ورچلی واقع شده است‌. قبل از سال 1998 که تاریخ تأسیس دانشگاه پیه مونته است، این دانشگاه بخشی از دانشگاه تورین بود.

دانشگاه پیه‌مونته از هفت دانشکده به نام‌های دانشکده اقتصاد‌، دانشکده حقوق‌، دانشکده فلسفه‌، دانشکده ریاضی فیزیک و علوم طبیعی دانشکده پزشکی و جراحی‌، دانشکده داروسازی و دانشکده علوم سیاسی تشکیل شده است‌.

Bologna

دانشگاه بولونیا (Università di Bologna) که در سال 1088در شهر بولونیا ایتالیا تأسیس شده، قدیمی‌ترین دانشگاه جهان محسوب می‌شود. دانشگاه Bologna با بیش از 65000 دانشجو یکی از بزرگ‌ترین و شناخته‌شده‌ترین دانشگاه‌های ایتالیا به شمار می‌رود.

این دانشگاه 105 دوره کارشناسی سه ساله شامل 180 واحد درسی را ارائه می‌دهد. دانشگاه بولونیا دارای واحدهای متعددی در شهرهای مختلف ایتالیا از جمله  بولونیا، چزنا‌‌، فورلی، راونا و ریمینی است‌. خارج از مرزهای ایتالیا نیز‌، در شهرهای بوینوس آیرس آرژانتین، بروکسل بلژیک، نیویورک آمریکا و شانگهای چین دارای شعباتی می‌باشد.

در دانشگاه بولونیا، دانشجویان غیر اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا هزینه‌های مشابهی را با شهروندان ایتالیایی و اتحادیه اروپا پرداخت خواهند کرد.

Padua

دانشگاه پادووا در ایتالیا در سال 1222 پس از دانشگاه بولونیا تأسیس شد. این دانشگاه به دومین دانشگاه قدیمی ایتالیا معروف است. البته این دانشگاه یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های اروپا نیز می‌باشد.

دانشگاه پادووا، با 60،000 دانشجو و 32 بخش به یک مرکز آموزشی بزرگ و کامل تبدیل شده است‌. این دانشگاه یکی از 350 دانشگاه برتر جهان بر اساس رتبه بندی Times Higher Education می‌باشد.

Pavia

دانشگاه پاویا که به اختصار UNIPV نامیده می‌شود، در شهر پاویا ایتالیا واقع شده است‌. این دانشگاه در سال 1361 میلادی تأسیس گردید.

دانشگاه پاویا ایتالیا یکی از قدیمی ترین دانشگاه‌های ایتالیا برای تحصیل علاقه‌مندان می‌باشد. این دانشگاه 35 کیلومتر با شهر میلان فاصله دارد که از تمامی وسایل حمل و نقل‌ شهری مانند اتوبوس و قطار می‌توان استفاده کرد.

آیا می‌دانستید دانشمند بزرگ الکساندرا ولتا مخترع باکتری از اساتید این دانشگاه بوده است؟

Bocconi

دانشگاه بوکّونی یک دانشگاه غیرانتفاعی است که در زمینه علوم اقتصاد فعالیت دارد و در شهر میلان ایتالیا واقع شده است‌. این دانشگاه در سال 1902 تأسیس شد و در زمینه علم اقتصاد از دانشگاه‌های برتر جهان به شمار می‌رود‌.

نکته جالب در مورد این دانشگاه این است که ساختمان اصلی این دانشگاه مربوط به 100 سال پیش می‌باشد و همچنان فعالیت دارد. این دانشگاه به عنوان یکی از اولین موسسات در آموزش اقتصاد و تجارت در اروپا شناخته می‌شود‌.

آیا می‌دانستید کمپ اصلی دانشگاه بوکّونی در سال 1963 به عنوان شاهکار معماری آن سال از سوی مجله تایم برگزیده شده است؟!

دانشگاه Cattolica

این دانشگاه برزگترین دانشگاه خصوصی اروپا و یکی از برزگترین دانشگاه‌های کاتولیک جهان می‌باشد. این دانشگاه در سال 1921 میلادی به دلیل مطالعات و تحقیقات علمی و خدمات بیمارستانی توسط دانشگاه پلی کلینیک رم احداث گردید.

دانشگاه Cattolica هر ساله در رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی از سراسر جهان دانشجو می‌پذیرد. شهریه این دانشگاه برای رشته‌های پزشکی سالانه حدود 12000 تا 15500 یورو می‌باشد.

هزینه تحصیل در ایتالیا

 بورسیه تحصیلی ایتالیا با دیپلم

هر آنچه که باید در مورد هزینه‌های مهاجرت تحصیلی در ایتالیا بدانید‌: هزینه تحصیل در ایتالیا توسط هر مؤسسه جداگانه تعیین می‌شود. این بدان معناست که هزینه‌ها بسته به دانشگاه و برنامه تحصیلی می‌تواند بسیار متفاوت باشد. توصیه می‌شود برای اطلاع از هزینه‌ها و هزینه‌های خاص، با مؤسسات مورد علاقه خود مشورت کنید.

میانگین هزینه‌های تحصیل : 950 تا 3000 یورو در دوره کارشناسی (undergraduate) در دانشگاه‌های عمومی و 1،500 یورو در مقطع تحصیلات تکمیلی

میانگین هزینه‌های زندگی در ایتالیا : هزینه زندگی در ایتالیا حدوداً 7500 یورو در سال است. اگر چه هزینه‌های تحصیل در دانشگاه‌های خصوصی در ایتالیا سالانه 20,000 یورو است، اما دانشگاه‌های دولتی ایتالی به مراتب ارزان‌تر هستند. دانشجویان بین‌المللی مشابه دانشجوبان داخلی واجد شرایط برای اعطای scholarships و کمک هزینه‌های تحصیلی هستند.

هزینه‌های اضافی دیگری نیز وجود دارد که باید در کنار هزینه‌های تحصیل در نظر بگیرید، از جمله مسکن، غذا، حمل‌ونقل، مواد و منابع آموزشی و مراقبت‌های بهداشتی.

در جدول زیر برای نمونه برخی از این هزینه‌ها آمده است:

شرایط اخذ بورسیه تحصیلی ایتالیا با دیپلم

لیست مواردی که باید درباره شرایط اخذ بورسیه تحصیلی ایتالیا با دیپلم بدانید

شرایط گرفتن بورسیه

با توجه به اینکه دانشجویان بین‌المللی در کشورهای اروپایی، نمی‌توانند برای مقطع کارشناسی از بورسیه استفاده کنند، بورسیه تحصیل با دیپلم در مقطع کارشناسی ایتالیا در شرایط خاصی به دانشجویان ارائه می‌شود.

بورسیه تحصیلی فقط برای دوره‌های آکادمیک و تحصیل در دانشگاه‌های ایتالیا می‌باشد‌، البته لازم به ذکر است دانشجویان می‌توانند بعد از گذراندن حد نصاب واحدهای مشخص شده توسط دانشگاه، درخواست اخذ بورسیه را ارائه دهند.

آیا می‌دانید بورسیه تحصیلی ایتالیا با دیپلم شامل شهریه دانشگاه، کمک هزینه خوابگاه و استفاده از سلف دانشگاه می‌باشد؟

این نکته حائز اهمیت است که احتمال دارد بورسیه تحصیلی ایتالیا با دیپلم تمامی هزینه‌های دانشگاه را پوشش ندهد، اما بخش مهمی از هزینه‌های تحصیلی شما را در برخواهد گرفت.

دانشجو در قبال دریافت بورسیه هیچ تعهدی از جمله پژوهشی، تحقیقاتی یا کار برای کشور ایتالیا را بعد از اتمام تحصیل نخواهد داشت. اما دانشجویان باید به این نکته توجه کنند که اگر بورسیه تحصیلی دریافت کنند، موظف خواهند بود در هر سال تحصیلی واحدهای درسی را با نمرات مورد نظر دانشگاه به اتمام برسانند.

مبلغ بورسیه در هر سال تحصیلی حدود 5.200 یورو می‌باشد و دانشجویانی که شامل دریافت بورسیه می‌شوند، می‌توانند تا 70 درصد از تخفیف برای استفاده از خوابگاه برخوردار شوند.

مدارک لازم برای اخذ بورسیه ایتالیا با دیپلم

  • گواهی وضعیت مالی خانواده دانشجو
  • مدارکی دال بر درآمد و دارائی‌های خانواده دانشجو
  • تابعیت دانشجو اعم از بومی و غیربومی
  • مقطع تحصیلی
  • برخی از دانشگاه‌ها مدرک زبان انگلیسی و نمره آیلتس می‌خواهند.
  • برای برخی از دانشگاه‌ها سن دانشجو مهم است.
  • گواهی معادل یورویی بانک مرکزی
  • ترجمه شناسنامه دانشجو و سرپرست

برای اخذ بورسیه تحصیلی ایتالیا با دیپلم باید در نظر داشته باشید؛ مدارکی که در بالا ذکر شد باید ترجمه شود و زمان ارسال درخواست بورسیه برای مقطع کارشناسی بعد از سال دوم تحصیلی می‌باشد.

پس از قبول درخواست دانشجو توسط دانشگاه مبلغ بورسیه در دو بخش به حساب دانشجو در غالب یک کارت اعتباری واریز می‌شود.

مدارک لازم جهت اخذ گواهی مالی :

  • فیش حقوقی سرپرست خانواده
  • لیست دارایی‌های منقول و غیرمنقول خانواده دانشجو
  • تاییدیه گواهی توسط نماینده دیپلماتیک ایتالیا در ایران
  • تاییدیه گواهی کنسولگری ایران در ایتالیا

سایت های مورد نیاز در ایتالیا

در این قسمت به معرفی سایت‌هایی در ایتالیا می پردازیم که ممکن است در روند اخذ بورسیه تحصیلی ایتالیا با دیپلم مورد نیاز متقاضیان باشد.

سایت‌های مورد نیاز در ایران

در این قسمت به معرفی سایت‌هایی در ایران می پردازیم که ممکن است در روند اخذ بورسیه دانشگاههای ایتالیا در مقطع کارشناسی با دیپلم، مورد نیاز متقاضیان باشد.

سوالات متداول

 بورسیه تحصیلی ایتالیا با دیپلم
آیا بورسیه‌های دانشجویی در قبال بازپرداخت برای دانشجویان خارجی مسئولیتی به دنبال دارند؟

خیر هیچ‌گونه تعهدی در قبال بورسیه برای دانشجو به وجود نمی‌آید.

بورسیه از چه زمانی به دانشجویان متقاضی تعلق خواهد گرفت؟


اگر کمک هزینه دولتی باشد معمولاً تا اواخر ماه نوامبر نتایج اعلام می شود و پرداخت اول در ماه دسامبر به حساب دانشجو واریز می‌شود. قسط دوم نیز در حدود ماه ژوئن پرداخت می‌شود.

چه مقدار پول لازم است که همراه خود داشته باشیم؟

دانشجویانی که از ایران برای اخذ بورسیه دانشگاههای ایتالیا در مقطع کارشناسی با دیپلم اقدام کرده‌اند باید برای حداقل سه ماه اول ورود به ایتالیا مبلغی حدود 2500-3000 یورو به همراه داشته باشند، تا بتوانند از عهده هزینه‌های اولیه برآیند.

امکانات حداقلی خوابگاه دانشجویی در دانشگاه‌های ایتالیا چطور است؟

با توجه به امکانات هر دانشگاه متفاوت است مثلا برخی از دانشگاه‌ها دارای سرویس بهداشتی مجزا برای هر واحد هستند و برخی مشترک هستند. سالن مطالعه و سالن کامپیوتر و اینترنت بی‌سیم در تمامی خوابگاه‌ها موجود هست.

آیا سازمانی برای حمایت از دانشجوی خارجی در ایتالیا وجود دارد؟

بله هر دانشگاه بخشی به نام welcome desk دارد که به مسائل دانشجویان خارجی می‌پردازد و به آن‌ها مشاوره می‌دهد.

نحوه پرداخت شهریه دانشگاه چگونه و در چه زمانی است؟

معمولاً در دو قسط که یکی در ابتدای ثبت‌نام و قسط دوم پس از 6 ماه می‌باشد.

آیا راهی هست که بتوانم رایگان به ایتالیا مهاجرت تحصیلی داشته باشم؟

برای اطلاعات بیشتر در مورد این سوال صفحه مراحل و روش مهاجرت تحصیلی رایگان به ایتالیا در 2022 را مطالعه کنید.

لطفا درباره هزینه‌های تحصیل دندانپزشکی در ایتالیا راهنمایی بفرمایید؟

برای پاسخ به این سوال به صفحه هزینه تحصیل دندانپزشکی ایتالیا مراجعه کنید.

مطالب مرتبط

پیشنهاد می‌کنم اگر به دنبال اطلاعات بیشتری در زمینه مهاجرت، هزینه‌های آن و بورسیه تحصیلی هستید مطالب زیر را هم ببینید.

در این مطلب سعی کردم با توجه به محدودیت‌هایی که برای دریافت بورسیه از دانشگاه‌های خارج از کشور در مقطع کارشناسی وجود دارد، اطلاعات جامع و مناسبی را در اختیار متقاضیان دریافت بورسیه تحصیلی ایتالیا با دیپلم ارائه کنم.
امیدوارم این مطلب راهگشای عزیزان باشد، نظرات یا پیشنهادات خود را در این زمینه با من در میان بگذارید.



کانال یوتیوب پادکست رادیو کارنکن
اینستاگرام پادکست رادیو کارنکن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مینی دوره رایگان
تولیدمحتوا و سئو

بخشی از دوره سئو را اینجا ببینید.