دوره آنلاین

چگونه استخدام شویم

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

صفحه اول گوگل در 8 هفته
دوره تولید محتوا و سئو با هوش مصنوعی

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

رزومه اینفوگرافیک | دانلود رایگان 3 قالب آماده رزومه اینفوگرافیک

Rate this post

دغدغه‌های نوشتن رزومه این روزها فشار شدیدی را بر روی کارجویان اعمال کرده است، به‌خصوص مشاغل خاص که باید برای تاثیرگذاری بیشتر بر روی کارفرما، رزومه اینفوگرافیک درست کنند.

ما نیز برای حرفه‌ای جلوه‌دادن شما، علاوه‌بر آماده کردن چند قالب آماده رزومه اینفوگرافیک، به نکاتی که برای ساخت رزومه اینفوگرافیک باید توجه کنید، اشاره می‌کنیم.

هم‌چنین می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر از یک رزومه خوب، مطلب چگونه رزومه استاندارد حرفه‌ای بنویسیم را مطالعه کنید.

در این مقاله علاوه‌بر دانلود رزومه اینفوگرافیک آماده، با تعریف اینفوگرافیک، بخش‌های اصلی یک رزومه اینفوگرافیک و هم‌چنین نکاتی که باید قبل از ارسال رزومه رعایت کنید، آشنایی پیدا می‌کنید.

در این مقاله می‌خوانید:

  1. رزومه اینفوگرافیک چیست؟
  2. آیا داشتن رزومه اینفوگرافیک برای هر فردی الزامی است؟
  3. چرا رزومه اینفوگرافیک؟
  4. بخش‌های یک رزومه اینفوگرافیک
  5. چگونه رزومه اینفوگرافیک درست کنیم؟

1. رزومه اینفوگرافیک چیست؟

قبل از این‌که به تعریف رزومه اینفوگرافیک بپردازیم، لازم است تا شما را با تعریف اینفوگرافیک آشنا کنیم.

تصویر پایین، تعریفی جامع و کامل از اینفوگرافیک را نشان می‌دهد.

معنی اینفوگرافیک - ساخت رزومه اینفوگرافیک

رزومه اینفوگرافیک مهارت‌ها و تجربه‌های کاری شما را به‌کمک نمودارها، نمادها و فونت‌های جذّاب در اختیار کارفرمایان قرار می‌دهد.

حتماً با توضیحات بالا متوجّه شده‌اید که برای ساخت رزومه اینفوگرافیک بر خلاف رزومه‌های سنتی، احتیاج به نرم‌افزارهای گرافیکی مانند پاورپوینت و فتوشاپ داریم.

2. آیا داشتن رزومه اینفوگرافیک برای هر فردی الزامی است؟

برای پاسخ‌دادن به این سؤال بیایید آن را به سه بخش زیر تقسیم کنیم و راجع به آن‌ها به‌صورت مفصل صحبت کنیم.

  1. از چه طریقی می‌توانیم در کار پیدا کنیم؟
  2. ترجیح کارفرما و کارجو
  3. چه کسانی باید از رزومه اینفوگرافیک استفاده بکنند؟

1. از چه طریقی می‌توانیم کار پیدا کنیم؟

همان‌طور که می‌دانید در شیوه کاریابی نیز همانند دیگر موضوعات، تغییراتی به وجود آمده و شما دیگر لازم نیست در روزنامه‌ها به دنبال کار موردنظر خود باشید، بلکه می‌توانید از روش‌هایی که در تصویر زیر می‌بینید هم استفاده کنید.

ارسال رزومه به چند طریق صورت می‌گیرد؟

2. ترجیح کارفرما و کارجو

راه‌های مختلف کاریابی را به شما گفتیم تا به این نکته برسیم که برای کدام یک از روش‌های کاریابی رزومه اینفوگرافیک مناسب است.

ارسال رزومه از طریق سایت‌های کاریابی

چنانچه از سایت‌های کاریابی استفاده می‌کنید باید بدانید که ‌در خود این سایت‌ها می‌توانید رزومه درست کنید و باید بدانید که قالب آن‌ها اینفوگرافیک نیست!

از طرفی باید بدانید که کارفرمایان با استفاده از سیستم ATS، رزومه‌های ارسالی را مدیریت می‌کنند، چرا که این ‌سیستم کلمه‌های کلیدی برای استخدام را پیدا می‌کند و از آنجایی‌ که در رزومه اینفوگرافیک از متون، کمتر استفاده می‌کنیم، در نتیجه اگر بخواهید در این روش به‌جای رزومه‌های آماده در سایت، رزومه اینفوگرافیک خود را بفرستید، شانس شما برای استخدام بسیار پایین خواهد بود.

ارسال رزومه از طریق شبکه‌های اجتماعی

همیشه هم نمی‌توانید موقعیت‌های کاری را در سایت‌های کاریابی پیدا کنید، بعضی اوقات کارفرماها در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، لینکدین و توئیتر به دنبال نیروی کار می‌گردند.

در این روش چون‌ تعداد افرادی که از این فرصت شغلی خبر دارند، محدود است و همچنین شما به‌صورت اختصاصی برای کارفرما رزومه ارسال می‌کنید، می‌توانید از رزومه اینفوگرافیک استفاده کنید. امّا قبل از ارسال رزومه بررسی کنید که فرمت آن به هم نریخته باشد.

ارسال رزومه از طریق سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی شرکت مورد نظر

اگر از این طریق برای استخدام اقدام می‌کنید، پیشنهاد می‌کنیم که سریع‌تر رزومه اینفوگرافیک خود را ارسال کنید، امّا حتماً قبل از ارسال رزومه مانند روش قبلی، مطمئن شوید که فرمت آن به هم نریخته است.

3. چه کسانی باید از رزومه اینفوگرافیک استفاده بکنند؟

برای مشاغلی که فرد باید در آن‌ها علاوه بر داشتن مهارت، از خلاقیت خود نیز استفاده کند، می‌توان رزومه‌ را به‌صورت اینفوگرافیک برای کارفرما ارسال کرد، چرا که فرد در همان ابتدای مراحل استخدام، خلاقیت خود را به رخ کارفرما می‌کشد و هم زمان اعتماد او را نیز جلب می‌کند.

تصویر زیر برخی از مشاغلی که احتیاج به خلاقیت دارند را نشان می‌دهد.

 مشاغلی که در آن‌ها خلاقیت مهم است.

همچنین اگر شما پس از سال‌ها قصد ترک شرکت فعلی خود را دارید و نمی‌توانید مهارت‌ها و تجارب خود را در یک صفحه بیاورید، می‌توانید از رزومه‌های اینفوگرافیک استفاده کنید، البته به نکاتی که در بالا گفتیم نیز دقّت کنید.

3. چرا رزومه اینفوگرافیک؟

به‌عنوان یک کارجو باید بدانید که تنها شما نیستید که برای کارفرما رزومه خود را ارسال می‌کنید، امّا اگر در فرایند استخدام بر‌خلاف اکثر کارجویان، ساخت رزومه اینفوگرافیک را انتخاب می‌کنید، باید بدانید که این کار برای شما مزایایی دارد که عبارتند از:

1. افزایش شانس بیشتر و جلب اعتماد کارفرما

همان‌طور که گفتیم، برای مشاغلی که به خلاقیت نیاز دارند، شما می‌توانید از رزومه‌های اینفوگرافیک استفاده کنید، در این صورت در همان لحظه اوّل توجّه کارفرما را جلب می‌کنید و شانس این‌که با شما برای مصاحبه تماس بگیرند، بالا می‌رود.

2. نمایش بصری از مهارت‌های شما و خوانایی بهتر برای کارفرما

این روزها دیگر کسی علاقه‌ای به خواندن مطالب چه به‌صورت بلند و چه به‌صورت کوتاه را ندارد، کارفرماها نیز از این قانون مستثنی نیستند، پس اگر شما مهارت‌های خود را به‌صورت اینفوگرافی به کارفرما ارائه دهید، شانس این‌که رزومه شما در دسته رزومه‌های خوب، قرار بگیرد بسیار بالا می‌رود و در نتیجه شانس شما برای استخدام نیز به‌مراتب افزایش می‌یابد.

4. بخش‌های یک رزومه اینفوگرافیک

رزومه‌های اینفوگرافیک نیز همانند رزومه‌های سنتی دارای بخش‌های زیر است:

  • اطلاعات تماس
  • اطلاعات شخصی
  • درباره من
  • مهارت‌ها
  • سوابق شغلی
  • سوابق تحصیلی
  • زبان‌های مسلّط

امّا همان‌طور که در ابتدای مطلب اشاره کردیم، شما برای نشان دادن موارد ذکر شده دیگر نباید از متون کمک بگیرید، بلکه باید از مواردی که در عکس پایین گفته‌ایم کمک بگیرید، البتّه ما در بخش‌های جلوتر هرکدام از آن‌ها را جداگانه توضیح می‌دهیم.

قسمت‌های مهم در ساخت یک رزومه

اینفوگرافیک

برای این‌که بتوانیم مهارت‌ها و تجارب کاری خود را نشان دهیم باید از نمودارها و گراف‌ها استفاده کنیم. برای ایجاد یک دید کلی نسبت به این بخش، عکس پایین نمونه خوبی است.

بخش مهارت‌های من در رزومه اینفوگرافیک چگونه باید طراحی شود؟

نمونه دیگری از نمودارها که می‌توانید در طراحی رزومه خود به کار بگیرید، نمودارهای دایره‌ای هستند، پیشنهاد می‌کنیم برای نشان‌دادن تسلط زبان خود از این نمودارها استفاده کنید. نمونه‌ای از استفاده این نمودار در رزومه را در تصویر زیر می‌بینید.

بخش زبان خارجی در رزومه اینفوگرافیک چگونه باید است؟

آیکون‌

همان‌طور که در بخش قبل دیدید، ما از آیکون‌ها استفاده کرده بودیم.

برای استفاده از آیکون‌ها، سعی کنید آن‌ها را از یک گروه آیکون انتخاب کنید تا جلوه ویژه‌ای به رزومه شما بدهد، برای دانلود آیکون‌ها می‌توانید از سایت پرطرفدار زیر استفاده کنید. (البته نیاز به قندشکن خواهید داشت)

فونت

در انتخاب فونت نیز همانند آیکون باید دقت کافی به خرج دهید، سعی کنید در بخش‌های مهم، برجستگی فونت بیشتر به چشم بیاید و هم‌چنین از فونت‌های رایج ایرانی استفاده کنید.

چند تا از فونت‌های ایرانی عبارت‌اند از:

  • ساحل
  • ایران سانس
  • وزیر
  • شبنم
  • انجمن
  • صمیم

رنگ

برای استفاده از رنگ‌ها، نباید از رنگ‌هایی که چشم را اذیت می‌کند، زیاد استفاده کنید.

اگر نمی‌دانید از چه رنگ‌هایی باید در رزومه خود استفاده کنید، می‌توانید از راهنمای چرخه رنگ ایتن استفاده کنید.

اگر هم از رنگ‌های تکراری خسته‌اید، می‌توانید به این سایت مراجعه کنید.

5. چگونه رزومه اینفوگرافیک درست کنیم؟

برای درست‌کردن یک رزومه حرفه‌ای حتماً به نکاتی که در ادامه می‌گوییم بسیار توجّه کنید و آن‌ها را در رزومه خود استفاده کنید. البته که باید همه نکاتی که در بخش‌های قبلی نیز گفتیم، رعایت کنید.

داده‌های درست را جمع‌آوری کنید

یادتان باشد که مهارت‌ها و تجارب مرتبط با شغلی که برای آن درخواست می‌فرستید را در رزومه خود درج کنید.

اطلاعات شخصی اعم از: شماره‌ تلفن و آدرس را به‌درستی در رزومه ذکر کنید تا کارفرما هم بتواند به‌راحتی با شما در ارتباط باشد و هم بتواند با توجه‌ به فاصله آدرس محل سکونت شما تا محل کار تصمیم درستی را بگیرد.

انتخاب یک روش مناسب برای طراحی رزومه

شما به سه روش می‌توانید رزومه خود را طراحی کنید که ما در این بخش به توضیح کامل هر سه آن‌ها می‌پردازیم، این سه بخش عبارت‌اند از:

  1. استفاده از برنامه‌های گرافیکی
  2. استفاده از قالب‌های آماده
  3. کمک‌گرفتن از یک طراح

1. استفاده از برنامه‌های گرافیکی

قبلاً هم اشاره کردیم، بهتر است مشاغلی که کار آن‌ها با خلاقیّت سروکار دارد، از رزومه‌های گرافیکی استفاده کنند، پس برای این کار بهتر است از برنامه‌های گرافیکی قوی مانند پاور‌پوینت (PowerPoint)، فتوشاپ (Photoshop) و ایلاستریتور (Illustrator) استفاده کنید.

ما در این‌جا، سه قالب آماده رزومه اینفوگرافیک را به‌صورت فایل پاور‌پوینت، قرار داده‌ایم. کافی است پس از دانلود فایل، در هر یک از آنها، اطلاعات خود را جایگزین نوشته‌های پیش‌فرض کنید.

دانلود رزومه اینفوگرافیک، به‌صورت آماده به شما در صرفه‌جویی زمان‌تان کمک می‌کند.

2. کمک‌گرفتن از یک طراح

شاید زیاد از قالب‌های آماده حس خوبی نمی‌گیرید و حتی دانشی در زمینه طراحی ندارید، در این صورت ما به شما پیشنهاد می‌کنیم از یک طراح کمک بگیرید.

برای این کار می‌توانید شخصی که در لینکدین، اینستاگرام و توییتر کارهای طراحی خود را به اشتراک می‌گذارد پیدا کنید و از او بخواهید که طراحی رزومه شما را در اختیار بگیرید، البته که باید راجع به قیمت کار نیز با او به توافق برسید.

از دیگران کمک بگیرید

بعد از تمام شدن طراحی رزومه، از یک دوست یا یکی از اعضای خانواده خود بخواهید تا آن را از نظر نداشتن اشتباه املایی و دیگر خطاهایی که در زمان طراحی ممکن است به وجود بیاید، بررسی کند.

سپس خروجی PDF بگیرید و با این فرمت، رزومه را ارسال کنید.

هم‌چنین قبل از ارسال رزومه به کارفرما، فایل را یک بار دیگر بررسی کنید تا مطمئن شوید، ظاهر آن به هم نریخته است.

جمع‌بندی و مطالب مرتبط

همان‌طور که در بخش‌های قبلی نیز گفتیم، اگر شغل شما مساوی با خلاقیت است، ترجیحاً برای ارائه مهارت و تجربه‌های خود از رزومه اینفوگرافیک استفاده کنید، در این صورت کارفرما روی شما، نسبت به دیگر افرادی که فقط به فرستادن یک رزومه سنتی بسنده کرده‌اند، حساب دیگری باز می‌کند.

اگر برای بار اوّل است که قصد تهیه و ارسال رزومه را دارید و نمی‌دانید که باید دقیقاً چه کاری انجام دهید، مطلب زیر را به شما پیشنهاد می‌کنیم، شاید نیاز دارید از سایت‌های رزومه‌ساز آنلاین ایده بگیرید.

هم‌چنین اگر طراح هستید و سبک شغلی شما فریلنسری است، برای داشتن یک رزومه خوب مخصوص فریلنسرها، خواندن مطلب زیر را هرگز از دست ندهید.

هم‌چنین اگر می‌خواهید فرصت‌های شغلی لینکدین را از دست ندهید، باید یک رزومه عالی در لینکدین خود درست کنید، پس وقت را از دست ندهید و مقاله زیر را بخوانید و فوراً یک رزومه حرفه‌ای در لینکدین خود درست کنید.

بعد از ساخت رزومه، باید بلد باشید آن را به درستی به مقصد برسانید. قرار است رزومه شما از میان ده‌ها یا صدها رزومه، دیده شود؛ بنابراین روش ارسال رزومه نیز اهمیت زیادی دارد. در مطلب زیر به نکاتی طلایی اشاره شده است.

قطعاً هر مقاله‌ای جا برای کامل‌تر شدن دارد، چنان‌چه قبلاً رزومه اینفوگرافیک درست کرده‌ و توانسته‌اید نظر کارفرما را چه در سبک فریلنسری و چه کارمندی جلب کنید، تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید تا دیگران هم بتوانند با استفاده از نظرات شما و نوشته ما، شغل ایده‌آل خود را پیدا کنند.



کانال یوتیوب پادکست رادیو کارنکن
اینستاگرام پادکست رادیو کارنکن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مینی دوره رایگان
تولیدمحتوا و سئو

بخشی از دوره سئو را اینجا ببینید.