دوره آنلاین

چگونه استخدام شویم

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

صفحه اول گوگل در 8 هفته
دوره تولید محتوا و سئو با هوش مصنوعی

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

همه چیز درباره سوالات گزینش عقیدتی سیاسی + pdf نمونه سوالات با جواب

سوالات گزینش عقیدتی سیاسی
3.5/5 - (60 امتیاز)

از بین انواع آزمون استخدامی که وجود دارده بعض از افراد استخدام دولتی و پاسخ به سوالات گزینش عقیدتی سیاسی رو یک دو ماراتن یا شاید گذر از هفت خان رستم می‌دونند و به همین دلیل عطای اون رو به لقاش می‌بخشند.

در مقابل عده‌ای با وجود همه موانعی که وجود داره به دنبال استخدام رسمی هستند و دلایل خودشون رو دارند.

این دسته دوم خودشون به دو دسته تقسیم می‌شند: اونایی که در آزمون، نمره قبولی به دست نمی‌یارند و فرآیند آزمون براشون به پایان می‌رسه و دسته دوم اونایی که آزمون کتبی رو قبول می‌شند و وارد فرآیندهای بعدی می‌شند.

شمایی که دارید این مطلب رو می‌خونید به احتمال زیاد از دسته دوم هستید و شاید هم در مرحله تصمیم‌گیری و آشنایی با آزمون‌های استخدامی و البته سوالات گزینش عقیدتی سیاسی استخدامی هستید که دارید آینده‌نگری می‌کنید. اگر جزء این دسته هستید پیشنهاد می‌کنم حتماً مطلب بهترین ارگان دولتی برای استخدام+ یک تجربه شخصی رو هم بخونید.

به هر صورت با ما همراه باشید چرا که قراره سیر تا پیاز مصاحبه گزینش عقیدتی سیاسی و سوالات مصاحبه عقیدتی سیاسی استخدامی رو مورد بررسی قرار بدیم. در ادامه فهرست مطالبی که قراره بخونید اومده.

فهرست مطالب:

1- گزینش عقیدتی سیاسی چیست؟

گزینش عقیدتی سیاسی یکی از بخش‌های مهم گزینش هست که هر کسی که بخواد تبدیل وضعیت بشه در سازمان دولتی یا بخواد در سازمان دولتی استخدام بشه باید از اون عبور کنه.

حالا این سوال پیش می‌یاد که مگه گزینش اصلاً چند مرحله داره؟

گزینش سه مرحله اصلی داره: مصاحبه عقیدتی سیاسی، تحقیقات محلی و استعلام از وزارت اطلاعات یا جاهای مربوطه وابسته به سازمان

خود گزینش هم دو نوع هست: گزینش بر اساس ضوابط عمومی و انتخاب فرد اصلح

در گزینش بر اساس ضوابط عمومی یک برابر ظرفیت انتخاب می‌شند و فرد از نظر عقیدتی سیاسی گزینش می‌شه.

در اکثر آزمون‌های استخدامی دولتی، گزینش به صورت ضوابط عمومی هست.

2- اهمیت گزینش عقیدتی-سیاسی

افرادی که در مصاحبه استخدامی شرکت می‌کنند بعد از عبور از خان اول که همون آزمون کتبی هست وارد خان بعدی و در واقع مهم‌ترین مرحله از گزینش می‌شند که تاثیر بسزایی در نتیجه نهایی داره و حتی گاهی اوقات مهم‌ترین و اصلی‌ترین مرحله هست.

حتماً می‌پرسید چرا؟

هر ارگانی با توجه به ضوابطی که داره از اصولی پیروی می‌کنه و این موارد رو در مصاحبه مورد سنجش قرار می‌ده

پس طبیعیه که مصاحبه این‌قدر نقش کلیدی در تعیین نتیجه نهایی داشته باشه.

3- عوامل تاثیرگذار بر مصاحبه‌ گزینش عقیدتی سیاسی

از جمله عوامل تاثیرگذار بر مصاحبه عقیدتی سیاسی پوشش هست که در آقایان و خانم‌ها ضوابطی باید رعایت بشه.

به طور کلی برای درک بهتر نوع پوشش مناسب برای حضور در مصاحبه عقیدتی سیاسی می‌شه یک کارمند دولتی وظیفه‌شناس رو ملاک قرار داد و باید در نظر بگیریم که این کارمند چه پوششی باید داشته باشه.

توصیه می‌شه در جلسه مصاحبه گزینش عقیدتی سیاسی آقایان تی‌شرت نپوشند. پیراهن یقه‌دار آستین‌دار بپوشند و کت مناسب. شلوار مناسب برای آقایان شلوار پارچه‌ایه که تنگ نباشه. علاوه بر این توصیه می‌شه کفش مناسب اداری بپوشند. موها حالت خاصی نداشته باشند که تو چشم باشه. از ژل هم اکیداً استفاده نشه!

پوشش خانم‌ها در مصاحبه عقیدتی سیاسی

به خانم‌ها توصیه می‌شه مانتوی اداری بپوشند. مقنعه کوتاه نباشه و حتماً بلند باشه. موها اصلاً نباید دیده بشه. کفش پاشنه بلند یا صندل پوشیده نشه. ناخن و لاک ناخن، فرد را دچار مساله می‌کنه. یه نکته خیلی مهم اینه که آرایش اکیداً ممنوع. برای مطالعه بیشتر پیشنهاد می‌کنم مطلب در مصاحبه استخدامی چه بپوشیم؟ رو هم بخونید.

4- آیا در مصاحبه سوالات تخصصی هم پرسیده می‌شه؟

مثل خیلی از سوال‌های دیگه جواب این سوال هم بستگی داره هست. حالا سوالات گزینش عقیدتی سیاسی به چه مواردی بستگی داره؟

ارگانی که برای مصاحبه رفتید و رشته تحصیلی‌تون از جمله موارد مهمی هستند که در سوالات مصاحبه گزینش عقیدتی سیاسی تاثیر می‌گذارند.

5- انواع سوالات و نمونه سوالات مصاحبه‌های عقیدتی سیاسی استخدامی با جواب

در منابع موجود در اینترنت در رابطه با نمونه سوالات مصاحبه عقیدتی سیاسی استخدامی دسته‌بندی‌های متفاوتی از انواع سوالات و مباحثی که در گزینش عقیدتی سیاسی مورد سوال قرار می‌گیرند و همچنین سوالات پرتکرار مصاحبه عقیدتی وجود داره که به طور کلی به مباحث زیر تقسیم می‌شه:

  • مباحث ولایت فقیه
  • مباحث سیاسی
  • مباحث تاریخ انقلاب
  • مباحث اطلاعات و دانستنی‌های مهم
  • مباحث مناسبت‌های تاریخی

البته لازم به ذکره که معمولاً از همه افراد همه سوالات پرسیده نمی‌شه و علاوه بر این بخشی از سوالات مصاحبه عقیدتی سیاسی، سوالات شخصی هستند مانند نوع پوشش و ظاهر فرد. برای مطالعه بیشتر این مطلب رو هم بخونید.

6- آیا گزینش عقیدتی سیاسی در مراکز مختلف با هم تفاوتی دارند؟

جواب این سوال بله هست.

مراکز مختلف در مصاحبه عقیدتی سیاسی بر روی مباحث مختلفی تاکید می‌کنند. به عنوان مثال استخدام ارتش و سپاه و مصاحبه عقیدتی سیاسی اون با مصاحبه عقیدتی سیاسی آموزش و پرورش و دستگاه‌های اجرایی تفاوت داره و حتی می‌شه گفت اهیمت مصاحبه در هر کدوم از این‌ها متفاوته.

7- منابع دریافت سوالات مصاحبه‌های عقیدتی سیاسی استخدامی

در این‌جا می‌خوام دو تا سایت جامع که می‌تونید نمونه سوالات پرتکرار مصاحبه عقیدتی سیاسی رو از اون دریافت کنید رو معرفی کنم.

سایت آن‌لاین-آزمون.آی.آر و دومی سایت ایران استخدام.

در این دو سایت علاوه بر نمونه سوالات می‌تونید به اطلاعات مفیدی در رابطه با انواع آزمون استخدامی دست پیدا کنید، با نمونه سوالات گزینش عقیدتی سیاسی آشنا بشید و برای دانلود سوالات عقیدتی سیاسی مصاحبه‌های استخدامی از اون‌ها استفاده کنید.

8- معرفی نرم افزار راهنمای کامل گزینش استخدامی

اگر از دسته افرادی هستید که کار با نرم‌افزار رو به کتاب و متن ترجیح می‌دید این نرم‌افزار برای شماست. این برنامه رو می‌تونید از کافه‌بازار از لینک زیر دانلود کنید.

نرم‌افزار راهنمای کامل گزینش استخدامی

9- مواردی که بر سوالات مصاحبه عقیدتی سیاسی تاثیر می‌گذارند

از جمله موارد مهمی که بر مصاحبه عقیدتی سیاسی و سوالات گزینش مصاحبه عقیدتی سیاسی تاثیر می‌گذاره، دین فرد هست که با توجه به نوع سوالات بدیهی به نظر می‌رسه.

برای مثال سوالات احکام، سوالاتی که در رابطه با مرجع تقلید، نماز و ادعیه حتی پرسیده می‌شه که مستلزم آشنایی با این مباحث هست.

10- تجربه شرکت‌کنندگان در مصاحبه عقیدتی-سیاسی (افرادی که قبول شده‌اند)

برای نوشتن این مطلب علاوه بر جستجوی اینترنتی با دو نفر از اطرافیانم که در مصاحبه استخدامی آموزش‌وپرورش شرکت کرده و قبول شده بودند صحبت کردم و درباره تجربه آن‌ها پرسیدم که به صورت تیتروار به اون‌ها اشاره می‌کنم.

نکته مهمی که یکی از این افراد به اون اشاره کرد آمادگی کامل برای مصاحبه بود. ایشون یک کتاب کامل مربوط به مصاحبه استخدامی رو خونده بودند و در جلسه مصاحبه تونستند به همه سوالات پاسخ بدند. البته فرد دومی که با ایشون مصاحبه کردم سوالات رو مسلط نبودند که صادقانه گفتند الان به خاطر نمی‌یارم.

نکته مهم دیگه در رابطه با پوشش بود. یکی از افرادی که با ایشون مصاحبه کردم با چادر به جلسه مصاحبه رفتند که در رابطه با پوششون ازشون سوال کردند که صادقانه گفتند چادری نیستند.

فرد دوم با مانتو رفت بودند جلسه مصاحبه در رابطه با چادر که ازشون سوال کردند گفتند چادری نیستم اما بعضی مواقع چادر می‌پوشم.

11- اگر در مصاحبه سوالی بپرسند که بلد نباشیم چگونه جواب بدیم؟

صداقت حرف اول رو می‌زنه!

کسی نیست که همه چیز رو بلد باشه!

نحوه جواب دادن شما مهمه حتی نحوه اینکه چه جوری می‌گید نمی‌دونم!

فرد مصاحبه‌کننده اول از همه یک انسانه و احتمالاً قبلاً توی جایگاه شما بوده.

علاوه بر اون این نکته رو هم در نظر بگیرید که یک مرحله از گزینش، تحقیقات محلیه پس صداقت رو مد نظر داشته باشید.

PDF -12 نمونه سوالات گزینش عقیدتی سیاسی

نوبتی هم که باشه نوبت pdf نمونه سوالات مصاحبه استخدامی است.

جزوه‌های مختلفی از pdf سوالات گزینش سیاسی رو به صورت کوتاه و بلند در اینترنت می‌تونید پیدا کنید اما کامل‌ترین نمونه سوالات مصاحبه‌های عقیدتی سیاسی استخدامی با جواب که من دیدم، pdf سوالات گزینش عقیدتی سیاسی سایت ایران استخدامه که می‌تونید اون رو از لینک زیر دانلود کنید.

مطالب مرتبط

مصاحبه استخدامی غیر از سوالات، زیروبم‌های دیگه‌ای هم داره. به قولی گفتنی مصاحب هم آدابی داره که باید رعایت بشه . اگه می‌خواید با آداب مصاحبه به طور کلی آشنا بشید پیشنهاد می‌کنم مطلب زیر رو بخونید.

تو خود مصاحبه هم علاوه بر پاسخ دادن به سوالات نحوه پاسخ دادن و به عبارت دیگه فن بیان شما مهمه. این مطلب در ادامه اومده.

اگر هم دوست دارید از نگاه استخدام‌کننده به فرایند استخدام نگاه کنید این مطلب برای شماست:

همه این موارد که تا حالا به اون پرداختیم مهم هستند اما قبل از هر تصمیمی مهمه که بدونیم اصلاً مناسب استخدام هستیم یا نه. این مطلب به مهم‌ترین ویژگی‌های شخصیتی برای استخدام پرداخته

صرف‌نظر از استخدام شدن یا نشدن، این مسیر شغلی ماست که باید براش برنامه داشه باشیم. دوره طراحی مسیر شغلی از این نظر می‌تونه مفید باشه.

امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه.
از نظر شما موارد دیگه‌ای که فکر می‌کنید باید در رابطه با گزینش عقیدتی سیاسی به اون پرداخته بشه چی هستند؟
لطفاً بعد از مصاحبه، تجربه خودتون از سوالات گزینش عقیدتی سیاسی رو با ما هم در میون بذارید.



کانال یوتیوب پادکست رادیو کارنکن
اینستاگرام پادکست رادیو کارنکن

1 دیدگاه برای “همه چیز درباره سوالات گزینش عقیدتی سیاسی + pdf نمونه سوالات با جواب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مینی دوره رایگان
تولیدمحتوا و سئو

بخشی از دوره سئو را اینجا ببینید.