پشت کنکوری عزیز! با این شغل‌ها هم درس بخون هم کسب درآمد داشته باش

13 شغل برای پشت کنکوری ها
5/5 - (2 امتیاز)

مسئله شغل برای پشت کنکوری ها امروزه برای خیلی از دانش‌آموزها مهمه. از بین بردن فشار مالی هزینه‌های سال دوم کنکور و از طرفی حفظ غرور جوونی از دغدغه‌های اون‌هاست.

درسته که کسب درامد برای پشت کنکوری ها مهمه اما باید به این نکته توجه کرد که هر شغلی مناسب هر کسی نیست و هرکس باید با توجه به شرایط روحی و تیپ شخصیتیش شغلش رو انتخاب کنه. قراره توی این مطلب به معرفی چند شغل مناسب برای پشت کنکوری ها بپردازیم.

باید به این نکته توجه کرد که شما به عنوان یک دانش‌آموز برای درس خوندن نیاز به وقت داری پس ساعت کاری برات خیلی مهمه تا با درس خوندنت تداخل نداشته باشه پس باید دنبال یک شغل مناسب برای پشت کنکوری ها باشی. تو ادامه متن قراره چند شغل رو براساس ساعت کاریشون بررسی کنیم.

کسب درامد برای پشت کنکوری ها از طریق دور کاری

1. تولیدمحتوا و SEO

امروزه اکثر افراد برای کسب‌و‌کارشون یک سایت راه‌اندازی می‌کنن. اما فقط راه‌اندازی سایت باعث موفقیت اون کسب‌و‌کار نمی‌شه. اون سایت باید در مرحله اول مطالب مفیدی تولید کنه و در مرحله بعد بیننده داشته باشه تا موفق بشه. اینجا نیاز به یک فردی که هم تولید محتوا بلد باشه هم بتونه اون مطلب رو به لینک یک گوگل برسونه خودش رو نشون می‌ده.

سئو یک شغل مناسب برای پشت کنکوری ها

خوشبختانه سایت کارنکن برای این کار یک دوره تولیدمحتوا و SEO طراحی کرده تا شما بتونی بلافاصله بعد از پایان دوره به بازار کار وصل بشی. از خوبی‌های این دوره پروژه محور بودنشه و شما هم به‌صورت عملی محتوا تولید می‌کنی هم اون رو (مثل همین مطلب) به لینک یک تا سه گوگل می‌رسونی. یکی دیگه از خوبی‌های این دوره اینه که بهت یاد میده چجوری با هوش مصنوعی کارت رو راحت‌تر کنی.

ساعت‌ کاری یک تولیدکننده محتوا دست خودشه و به‌صورت دورکاریه و این به عنوان یک شغل برای پشت کنکوری ها عالیه. باید به این نکته توجه کنی که این مهارت برای دوره دانشجوییت هم به درد می‌خوره و بعداً هم می‌تونی باهاش کسب درامد داشته باشی. فرصت‌های شغلی این کار خیلی زیاده پس یک نگاهی به دوره ما بنداز.

فرصت‌ شغلی‌های تولیدمحتوا و SEO

2. ترجمه

وقتی شما به یک زبان خارجی مسلط باشی فرصت‌های شغلی خوبی برات پیش میاد مثل وقتی که یک مسافر خارجی به ایران سفر می‌کنه و برای ارتباط با بقیه به یک مترجم نیاز داره. یا وقتی یک دانشجو می‌خواد یک مقاله انگلیسی رو ارائه بده نیاز داره تا یک نفر اون مقاله رو براش ترجمه کنه.

یک مترجم باید به دو زبان مبداء و مقصد مسلط باشه و از طرفی با نرم‌افزار‌های تایپ آشنا باشه تا بتونه متنش رو به درستی ارائه بده.

کار مترجم از اونجایی که به‌صورت دورکاریه ساعت کاری خاصی نداره و میشه گفت یک شغل مناسب برای پشت کنکوری ها ست.

فرصت‌ شغلی‌های ترجمه

3. برنامه نویسی

امروزه هرچی که سبک زندگی مردم هوشمند‌تر میشه نیاز به برنامه نویس هم بیشتر می‌شه. امروزه برنامه‌نویس‌ها تو زمینه‌های زیادی فعالیت می‌کنند. از طراحی سایت و اپلیکیشن‌ها گرفته تا امنیت سیستم‌ها.

یک برنامه‌نویس باید بتونه کد یک برنامه رو مطابق با طرح و زبان برنامه‌نویسی مورد نظر کارفرما بنویسه. کار برنامه‌نویس به نوشتن کد یک برنامه ختم نمی‌شه بلکه باید بتونه برنامش رو به مرور زمان به‌روز کنه و ایرادات برنامش رو رفع کنه.

اگه به عنوان یک برنامه‌نویس توی یک شرکت استخدام بشی ساعت کاریت وابسته به شرکته ولی اگر به‌صورت دورکار باشی طبیعتاً ساعت کاریت دست خودته.

فرصت‌ شغلی‌های برنامه‌نویسی

4. مشاور کنکور

خیلی از دانش‌آموزها با این که توی کنکور رتبه خوبی کسب می‌کنند ولی از رتبه‌شون راضی نیستن و تصمیم می‌گیرند که پشت کنکور بمونن. این افراد می‌تونن با توجه به تجربه خودشون توی موئسسات آموزشی استخدام بشن و به عنوان مشاور کنکور به بقیه دانش‌آموز‌ها مشاوره بدن.

یک مشاور کنکور باید بتونه یک برنامه درسی درست به دانش‌آموزش ارائه بده. همچنین باید بتونه به سوالاتش جواب بده، منابع خوب و مناسب در اختیارش بزاره و با روش‌ها و تکنیک‌های تست‌زنی آشناش کنه.

مشاور‌های کنکور با توجه به این که باید در اکثر اوقات در دسترس باشند کارشون به‌صورت دورکاری و تلفنیه.

فرصت‌ شغلی‌های مشاور کنکور

1. باریستا

باریستا شغل خوشمزه

امروزه توی اکثر شهر‌ها شغل کافه‌داری و تأسیس کافه خیلی رونق گرفته. حالا هرکدوم از این کافه‌ها نیاز به یک نفر دارن که سفارشات رو برای مشتری‌ها آماده کنه. این کار وظیفه باریستا‌ست. با گذروندن دوره‌های باریستایی و تمرین در مدت کوتاهی می‌تونی به مهارت نسبتا خوبی برسی.

مهارت‌های لازم:

  • شناخت انواع دستگاه‌ها
  • توانایی اجرا لته آرت
  • دم آوردن قهوه‌های مختلف و ساخت طعم‌های جدید

ساعت‌ کاری شغل باریستا کاملاً وابسته به ساعت کاریه کافه‌ست که هم به‌صورت تمام‌وقته و پاره‌وقت.

فرصت‌های‌ شغلی باریستا

2. تدریس خصوصی

خیلی از دانش‌آموز‌ها با معلم و درس سر کلاس مدرسه ارتباط برقرار نمی‌کنند و این باعث افت تحصیلیشون می‌شه. خیلی از اون ها برای رفع مشکل‌شون تصمیم می‌گیرن معلم خصوصی بگیرن. این می‌تونه یک فرصت عالی و یک شغل مناسب برای پشت کنکوری ها باشه تا به دانش‌آموز‌های کوچیک‌تر از خودشون آموزش بدن و براشون کلاس رفع اشکال بزارن.

توی تدریس خصوصی شما باید بتونی توی یک محیط آروم و به دور از استرس نقاط ضعف دانش‌آموزت رو رفع کنی.

ساعت‌کاری معلم خصوصی خیلی متنوعه. از اونجایی که دانش‌آموز تا ظهر مدرسه‌ست کار شما به‌صورت پاره‌وقته و فقط بعدازظهر‌ها کلاس داری.

فرصت‌ شغلی‌های تدریس خصوصی

3. فروشندگی

یکی از راه‌های کسب درامد برای پشت کنکوری ها فروشندگیه. وقتی که صاحب یک کسب‌و‌کار نمی‌تونه محصولش رو بفروشه یا برای فروش محصولاتش به کمک نیاز داره، تصیمیم می‌گیره که یک فروشنده استخدام کنه.

برای موفق شدن توی فروشندگی باید با یه سری مهارت مثل اصول مذاکره و تکنیک‌های فروش آشنا بشی. اما مهارتی که باید حتما بلد باشی برقراری ارتباط مفید با مشتریه تا به خرید دوباره ترغیب بشه.

ساعت‌ کاری یک فروشنده به ساعت‌ کاری و شیفت‌های فروشگاهی که کار می‌کنه وابسته‌ست. روی شغل فروشندگی می‌شه به عنوان یک شغل پاره‌وقت حساب باز کرد.

فرصت‌ شغلی‌های فروشندگی

نداشتن مهارت توی یک شغل خاص معنی این که دیگه هیچ فرصت شغلی برات نیست نمی‌ده از طرفی هم داشتن یک مهارت شاید یک امتیاز حساب بشه ولی لزوم بر شاغل بودن نیست. تو ادامه متن می‌خوایم یک سری شغل برای پشت کنکوری ها رو از نظر نیاز به مهارت با هم بررسی کنیم.

1. خیاطی

خیاطی شغل پر درامد

برای شروع کار خیاطی لازمه که از همون اول یه سری مهارت مثل برش الگو، شناخت انواع پارچه و البته مهارت دوزندگی رو بلد باشی. توی خیاطی اگر سلیقه هنری خوبی هم داشته باشی می‌تونی زودتر به موفقیت برسی.

اگر طراح لباس خوبی هستی می‌تونی لباس‌هات رو خودت طراحی کنی و حتی برند شخصی خودت رو داشته باشی.

ساعت‌ کاری یک خیاط بستگی به محل کارش داره. اصولاٌ اون‌هایی که توی کارگاه‌های خیاطی کار می‌کنن ساعت کاریشون تمام‌وقته. ولی اگر محل کارت توی خونه باشه ساعت کاریت دست خودته.

2. آرایشگری

یکی از مسیر‌های کسب درامد برای پشت کنکوری ها آرایشگریه. آریشگر کسیه که هنرش ایجاد تغییر توی ظاهر افراده. از همین اول باید بگم اگه نسبت به لمس کردن مو و صورت بقیه حساس هستی باید قید این کار رو بزنی. آرایشگری فیلد‌های کاری زیادی داره مثل ناخن‌کار، کاشت مژه، کوتاه کردن مو و…

برای موفقیت توی این کار به غیر از مهارت خوب و ذوق هنری مهارت ارتباط با مشتری هم لازمه. اهمیت ارتباط با مشتری اگه از خود آرایشگری مهم‌تر نباشه کمتر نیست.

پاره‌وقت یا تمام‌وقت بودن ساعت‌ کاری یه آرایشگر بستگی به آرایشگاهی که کار می‌کنه داره.

3. عکاسی

همه آدم‌ها دوست‌دارن لحظات مهم زندگیشون مثل روز ازدواجشون رو ثبت کنند. حالا تو می‌تونی با ثبت این لحظه‌های مهم برای بقیه درآمد خوبی داشته باشی.

برای شروع عکاسی لازمه که هم یه دوربین خوب داشته باشی هم عکاس خوبی باشی. اگه این دوتا مورد رو داشته باشی می‌تو‌نی توی زمینه‌های مختلفی مثل مراسمات، خبر، ورزش و… کارت رو به عنوان یه عکاس شروع کنی.

ساعت‌ کاری یه عکاس بستگی به محل کارش داره. اگه استخدام یه شرکت یا استودیو بشی کارت به‌صورت‌ تمام‌وقته ولی اگه بخوای به‌صورت آزاد کار کنی ساعت‌ کاری متنوع‌تری داری که به همین دلیل یک شغل مناسب برای پشت کنکوری ها ست.

1. تایپیست

بی‌دردسر‌ترین شغل برای پشت کنکوری ها تایپه. امروزه با توجه به این که توی خیلی از شرکت‌ها و دانشگاه‌ها اسناد و متن‌های زیادی تولید می‌شه نیاز به تایپیست توی شرکت‌ها و دانشگاه‌ها شکل گرفته.

تایپ یکی از شغل‌هایی که نیاز به مهارت خاصی نداره و فقط لازمه که با قوانین نگارش متن آشنا باشی و به یک سیستم دسترسی داشته باشی. داشتن سرعت بالا توی تایپ باعث موفقیت بیشتر توی این شغل می‌شه.

ساعت‌ کاری توی این شغل متنوعه. اگه استخدام یک شرکت باشی ساعت‌ کاریت بستگی به شرکت داره که معمولاً تمام‌وقته. ولی اگه به‌صورت دورکار و پروژه‌ای باشی ساعت‌ کاریت دست خودته.

2. منشی‌گری

منشی‌گری شغل مناسب همه

توی هر شرکت، اداره یا سازمان هر مسئول یه‌سری وظایف داره که به خاطر مشغله زیاد مدیریتشون براش سخته. به همین دلیل اون‌ها تصمیم می‌گیرن که برای خودشون منشی استخدام کنن. کار منشی تنظیم کردن برنامه و هماهنگ کردن زمان برای ملاقات مُراجع‌ها با مسئول بالا دستشه.

مهارت‌هایی که یک منشی باید بلد باشه:

  • مدیریت زمان
  • روابط عمومی
  • آشنایی با نرم افزار‌ها و مهارت‌های کامپیوتری

به طور کلی ساعت‌کاری منشی وابسطه به ساعت‌کاری اون مجموعه‌ست و فرقی با بقیه کارمند‌ها نداره.

3. پخش تراکت

یکی از پایه‌ای‌ترین روش‌های تبلیغات پخش اعلامیه‌ست. تراکت یه برگه چاپی ساده‌ست که به طور خلاصه در مورد یک مکان یا رویداد توضیح میده. کار تراکت‌پخش‌کن اینه که این برگه‌ها رو به دست مخاطب برسونه. می‌شه گفت کار پخش تراکت کم هزینه‌ترین شغل برای پشت کنکوری ها ست

یک تراکت‌پخش‌کن باید مهارت ارتباطیش خوب باشه تا بتونه مخاطبش رو قانع کنه که مطلب تراکت رو دنبال کنه. از طرفی برای این که بتونه کارش رو به درستی انجام بده، هم باید به مناطق شهری مسلط باشه هم مدیریت زمان داشته باشه که بتونه با صرف زمان کمتری توی همه نقاط شهر تراکت‌هاش رو پخش کنه.

ساعت‌کاری تراکت‌پخش‌کن بستگی به سفارش کارفرما داره که می‌خواد توی چه مدت زمانی تبلیغاتش پخش بشه. اصولاً ساعت‌ کاری این شغل خیلی زیاد نیست و میشه به عنوان یک شغل پاره‌وقت روش حساب کرد.

حرف آخر‌‌‌‌‌‌

توی مطلب بالا سعی کردم یه‌سری شغل مناسب برای پشت کنکوری ها رو معرفی کنم. توی معرفی شغل‌ها تلاش کردم سلیقه‌ها و شرایط مختلف دانش‌آموز‌ها رو در نظر بگیرم حتی اون‌هایی که نوشتن و کار کامپیوتری دوست ندارن.

می‌دونستی سایت کارنکن یک مینی دوره رایگان تولید‌محتوا و SEO هم داره؟ توی این دوره می‌تونی بخش‌هایی از دوره کامل رو ببینی تا توی تصمیم‌گیریت برای شرکت توی این دوره مطمئن‌تر بشی.

برای این که بتونی راحت‌تر انتخابت رو انجام بدی یک سری لینک برات اینجا گذاشتم. پیشنهاد میکنم اونا رو هم ببینی.

خیلی از شغل‌های پردرآمد هستن که نیازی به تحصیلات ندارن. من جای تو بودم اون‌ها رو هم بررسی می‌کردم.

اگه توی مدیریت زمانت مشکل داری مطلب زیر مشکلت رو حل می‌کنه.

یک سری شغل پولساز مخصوص خانم‌ها اینجا معرفی کردیم. اونا رو هم حتما ببین.

امیدوارم مطلب بالا برات مفید بوده باشه. اگه قبلا تجربه هر کدوم از شغل‌های بالا رو داشتی از تجربت برامون تعریف کن. راستی اگر شغل‌‌های دیگه‌ای رو می‌شناسی می‌تونی همین‌ جا معرفی کنی.



کانال یوتیوب پادکست رادیو کارنکن
اینستاگرام پادکست رادیو کارنکن

2 دیدگاه برای “پشت کنکوری عزیز! با این شغل‌ها هم درس بخون هم کسب درآمد داشته باش

  1. مجید پناهی تلخستانی گفته:

    سلام.
    مطلب مفیدی بود. بنده به عنوان یک پیشنهاد برای کسانیکه علاقمند موضوعات و علوم حسابداری و مالی هستند فعالیت در بازارهای مالی و بورس میتونه خیلی جذاب و پردرآمد باشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مینی دوره رایگان
تولیدمحتوا و سئو

بخشی از دوره سئو را اینجا ببینید.