دوره آنلاین

چگونه استخدام شویم

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

صفحه اول گوگل در 8 هفته
دوره تولید محتوا و سئو با هوش مصنوعی

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

بدون مدرک تحصیلی شاغل شوید_ 15 شغل پردرآمد و بدون نیاز به مدرک تحصیلی

شغل های بدون نیاز به مدرک تحصیلی
4.3/5 - (3 امتیاز)

مدرک تحصیلی ندارید یا در حال تحصیل هستید اما به درس خواندن علاقه‌ای ندارید و به دنبال شغل های بدون نیاز به مدرک تحصیلی هستید؟

شما هم این تصور اشتباه را دارید که باید مدرک دانشگاهی داشته‌باشید تا شغل پردرآمد پیدا کنید؟

در این مطلب با مشاغل بدون نیاز به مدرک دانشگاهی که از نظر درآمدی، درآمد بالا و مناسبی دارند آشنا می‌شوید. از همه مهم‌تر اینکه نحوه یادگیری و نکاتی برای پیشرفت در این شغل‌ها می‌آموزید.

پس ادامه این مطلب را از دست ندهید. برای اینکه بتوانید شغل مناسبی برای خودتان انتخاب کنید باید استعدادهای شغلی خودتان را بشناسید، مطلب تست استعدادیابی شغلی به شما در این مسیر کمک می‌کند.

لیست شغل های بدون نیاز به مدرک تحصیلی

قبل از اینکه با شغل های بدون نیاز به مدرک تحصیلی آشنا شوید، لازم است بدانید که شغل های بدون مدرک تحصیلی زیادی وجود دارد. اما در این مطلب به مشاغلی که درآمد مناسب و آینده روشنی دارند اشاره شده است.

1. سئو و تولید محتوا؛ برای شما که عاشق کار با کامپیوتری

یکی از شغل‌های پردرآمد و با تقاضای بالا در بازار کار امروز که جزوه شغل‌های بدون نیاز به مدرک تحصیلی است. دقت کرده‌اید وقتی که برای موضوعی در گوگل سرچ می‌کنید نتایجش مطالبی درباره آن موضوع است که به ترتیب چیده شده‌اند. به نوشتن یک مطلب درباره موضوعی تولید محتوا و بهینه‌سازی آن برای موتورهای جستجوی گوگل که باعث می‌شود در نتایج بالا نشان داده شود سئو گفته می‌شود.

شغل‌هایی که قرار است در ادامه معرفی کنیم برای یادگیری و ورود به بازار کار به زمان نسبتا طولانی چند ماهه نیاز دارند. اما با شرکت در دوره تولید محتوا و سئو با هوش مصنوعی کارنکن می‌توانید بعد از مدت زمان هشت هفته وارد بازار کار شوید و درآمد کسب کنید. این مدت زمان برای ورود به بازار کار و کسب درآمد فرصت بسیار فوق‌العاده‌ای است.

شما بدون هیچ پیش‌نیازی می‌توانید در این دوره شرکت کنید. در این دوره نحوه تولید محتوایی که در نتایج بالای گوگل نمایش داده‌شود را آموزش می‌بینید و در طول دوره به صورت عملی یک مطلب را صفر تا صد خودتان تولید می‌کنید. همچنین بعد از این دوره می‌توانید یک سایت برای خودتان راه‌اندازی کنید.

اگر با شغل‌های اینترنتی آشنایی داشته‌باشید احتمالا نگرانی اینکه هوش مصنوعی جای انسان‌ها را در این شغل‌ها بگیرد را دارید. نگران نباشید! در این دوره شما یاد می‌‌گیرید که از هوش مصنوعی کمک بگیرید و با استفاده از آن درآمد خود را چند برابر کنید.

به دنبال شغل‌هایی که نیاز به مدرک ندارند هستید و می‌خواهید سریع‌تر وارد بازار کار شوید و درآمد کسب کنید پس فرصت شرکت در این دوره را از دست ندهید. یک فنجان چای برای خودتان بریزید و برای کسب اطلاعات بیشتر و ارتباط با مشاوران دوره وارد لینک زیر شوید.

2. مکانیک خودرو

شغل های بدون نیاز به مدرک تحصیلی

مکانیک خودرو از شغل‌های فنی و فیزیکی است که به مدرک تحصیلی نیاز ندارد. یک مکانیک خودرو وظیفه دارد خودرو را بررسی و عیب‌یابی کند. کارهایی مانند تعویض روغن و تعویض قطعات خودرو و تعمیر آن از وظایف مهم یک مکانیک است.

آموزشگاه‌های فنی هستند که این مهارت را آموزش می‌دهند. البته شغل مکانیک خودرو بیشتر تجربی است و شما می‌توانید در یکی از تعمیرات خودروی محل زندگی‌تان به صورت کارآموز و شاگرد مشغول به کار شوید. اینگونه در طول کار شما این مهارت را یاد می‌گیرید و می‌توانید یک تعمیراتی برای خود راه‌اندازی کرده و درآمد کسب کنید.

3. کابینت‌سازی

با گسترش شهرها و ساخت ساختمان‌های جدید، نیاز به ساخت و نصب کابینت در آشپزخانه منازل وجود دارد و این شغل از تقاضای زیادی در بازار کار برخوردار است.

یادگیری این مهارت به صورت تجربی است، یعنی به عنوان شاگرد و کارآموز در کنار یک کابینت‌ساز کار می‌کنید و در طول کار این مهارت را یاد می‌گیرید و نیازی به مدرک تحصیلی ندارید. هر چقدر مهارت، دقت و ظرافت شما بیشتر باشد مشتری‌های زیادی پیدا می‌کنید و در نتیجه درآمد شما افزایش می‌یابد. علاوه‌بر این اگر قصد مهاجرت داشته باشدی این شغل در کشور جدید برایتان بسیار مفید خواهد بود.

4. برنامه‌نویسی

شغل های بدون نیاز به مدرک تحصیلی

یکی از بهترین شغل‌ های بدون نیاز به مدرک تحصیلی که از نظر درآمدی و آینده شغلی شرایط بسیار خوبی دارد، همین برنامه نویسی است. بیشتر افراد این تصور را دارند که برای شغل برنامه‌نویسی باید به دانشگاه بروند و مدرک تحصیلی داشته‌باشند. اما این تصور کاملا اشتباه است و برنامه نویسی هم جزو مشاغل بدون نیاز به مدرک دانشگاهی به حساب می‌آید.

وظایف کاری

یک برنامه‌نویس با یک کامپیوتر یا لپتاب با استفاده از زبان‌های برنامه‌نویسی کدنویسی می‌کند و یک سایت یا اپلیکیشن موبایل را طراحی می‌کند. انعطاف‌پذیری این شغل بسیار بالا است زیرا شما می‌توانید به صورت حضوری در شرکت‌ها استخدام شوید یا به صورت فریلنسری دورکاری کنید. وقتی به صورت فریلنسری و پروژه‌ای کار می‌کنید فقط با استفاده از یک لپتاب و اتصال به اینترنت، هر کجا که باشید می‌توانید درآمد کسب کنید.

نحوه یادگیری

با یک سرچ ساده در گوگل یا یوتیوب می‌توانید بهترین دوره‌های آموزش برنامه‌نویسی را به صورت رایگان پیدا کنید. البته باید بدانید که یادگیری این مهارت به تلاش و تمرین زیادی نیاز دارد و توقع نتایج زودهنگام را نداشته‌باشید. اگر برای رسیدن به درآمد عجله دارید، شاید بهتر باشد به شغل تولید محتوا و سئو فکر کنید.

احتمالا چون در شروع مسیر هستید سوالات زیادی درباره شغل برنامه‌نویسی دارید. برای اینکه جواب سوالات خود را پیدا کنید و مسیر یادگیری این شغل را برای خودتان روشن کنید به پادکست کارنکن مراجعه کنید. گفت‌و‌گو با میلاد نوری و مرتضی شجاعی که از افراد موفق این شغل در ایران هستند را گوش کنید.

5. ادمین اینستاگرام

امروزه اینستاگرام محبوبیت زیادی در بین مردم دارد و وقت زیادی در آن می‌گذرانند، به همین دلیل کسب‌و‌کارها برای جذب مخاطب و مشتری به اینستاگرام آمده‌اند. با ورود کسب‌و‌کارها به اینستاگرام نیاز به ادمین اینستاگرام یعنی کسی که پیج اینستاگرام را مدیریت کند افزایش یافته‌است. شما با استفاده از گوشی موبایل و حتی در خانه می‌توانید این کار را انجام دهید.

وظایف کاری

یک ادمین اینستاگرام همان‌طور که گفته شد وظیفه مدیریت پیج را دارد. علاوه بر مدیریت پیج، یک ادمین وظیفه تولید محتوا برای پیج اینستاگرام و جذب مخاطب و مشتری از این طریق را دارد.

نحوه یادگیری

اگر وارد اینستاگرام شوید پیج‌های زیادی وجود دارد که به صورت رایگان نحوه مدیریت و تولید محتوا در اینستاگرام را آموزش می‌دهند. با یک سرچ ساده در اکسپلور اینستاگرام می‌توانید این پیج‌ها را پیدا کنید.

6. آرایشگری

شغل های بدون نیاز به مدرک تحصیلی

آرایشگری از مشاغل پردرآمد هم برای آقایون و هم خانم‌ها هست که نیازی به مدرک تحصیلی ندارد. درصد زیادی از مردم برای داشتن ظاهر مرتب و آراسته اهمیت زیادی قائل هستند. همین امر باعث می‌شود مراجعه به افراد آرایشگر زیاد باشد و تقاضا همیشه برای این شغل بالا است.

وظایف کاری

در شغل آرایشگری کارهایی که برای خانم‌ها انجام می‌شود عبارت‌اند از: آرایش صورت، ناخن‌کاری، مژه‌کاری و امور آرایشی دیگر…
آرایشگری برای آقایون هم شامل کوتاه کردن موی سر با مدل‌های مختلف و اصلاح صورت می‌شود.

نحوه یادگیری

برای یادگیری این شغل می‌توانید به آرایشگری‌‌های نزدیک محل زندگی خود مراجعه کنید و از آرایشگران آنجا بخواهید که شما را به عنوان کارآموز بپذیرند و به صورت تجربی این مهارت را یاد بگیرید.

اگر به هر دلیلی این روش برای شما میسر نبود، می‌توانید از طریق دوره‌های آموزش آرایشگری که به صورت حضوری و آنلاین برگزار می‌شود اقدام به یادگیری این مهارت کنید.

7. پرورش دام

اگر در روستا زندگی می‌کنید و مدرک تحصیلی ندارید این شغل پر درآمد مناسب شماست. گوشت یکی از موادی است که در غذاها بسیار استفاده می‌شود و طرفداران زیادی دارد. شما با پرورش دام می‌توانید بدون نیاز به مدرک تحصیلی کارآفرینی کنید و درآمد مناسبی کسب کنید و حتی برای دیگران هم شغل ایجاد کنید.

بیشتر بخوانید: صفر تا صد کارآفرینی در دامداری  

8. تعمیرات موبایل

شغل های بدون نیاز به مدرک تحصیلی

با پیشرفت تکنولوژی و گوشی‌های هوشمند، استفاده از آن‌ها در بین مردم افزایش یافته و این ابزار گاهی دچار نقص‌هایی می‌شوند و نیاز به تعمیر و تعویض قطعه دارند. شغل تعمیرات موبایل یکی دیگر از شغل‌هایی که نیاز به مدرک ندارند است. به دلیل استفاده زیاد مردم از تلفن‌های همراه تعمیرات موبایل شغلی پرتقاضا و با درآمد مناسب است.

وظایف کاری

عیب‌یابی، تعمیر و تعویض قطعات موبایل از وظایف یک تعمیرکار موبایل است.

نحوه یادگیری

آموزشگاه‌های حضوری و مجازی مانند: موبایل‌ آباد، فن‌آوران وجود دارند که این مهارت را آموزش می‌دهند. شما بعد از یادگیری این مهارت می‌توانید یک مغازه تعمیرات موبایل برای خود راه‌اندازی کنید.

9. ساخت ویدیو برای یوتیوب

درآمد یوتیوبرها امروزه به یکی از بحث‌های داغ تبدیل شده و چون به صورت دلاری است برای افرادی که در ایران زندگی می‌کنند بسیار رویایی است. از همه مهم‌تر اینکه جزوه شغل های بدون نیاز به مدرک تحصیلی به حساب می‌آید. شما با خلاقیت می‌توانید در زمینه‌ای که به آن علاقه دارید ویدیو بسازید و در یوتیوب آپلود کنید.

اگر ویدیوهای جذاب و مخاطب پسند بسازید و افراد زیای آن‌ را تماشا کنند، یوتیوب به شما حقوق می‌دهد که دلاری است. برای اینکه با نحوه ساخت کانال یوتیوب و ساخت ویدیو برای یوتیوب آشنا شوید کافی است در خود یوتیوب سرچ کنید آموزش تولید محتوا برای یوتیوب، کانال‌های بسیاری وجود دارند که به صورت رایگان این آموزش‌ها را در اختیار شما قرار می‌دهند.

10. طراحی لباس

شغل طراحی لباس

اگر ذوق هنری زیادی دارید و به طراحی علاقه‌مند هستید، شغل طراحی لباس می‌تواند شغل مناسب شما باشد. این کار به پیش‌زمینه خاصی نیاز ندارد و فقط خلاقیت و هنر شما است. این کار برای خانم‌ها بسیار مناسب است چرا که می‌توانند در خانه این کار را شروع کنند و طرح‌هایی که در ذهن دارند را روی کاغذ بیاورند.

اگر طرح‌های زیادی در ذهن دارید آن‌ها را به روی کاغذ بیاورید و طراحی کنید. می‌توانید با فروش این طرح‌ها به تولیدی و مغازه‌های لباس درآمد خوبی کسب کنید.

11. ادیت ویدیو و عکس

تدوین و ادیت ویدیو و عکس یکی از شغل‌های پر تقاضای بدون نیاز به مدرک تحصیلی است. اگر در این مهارت به تسلط برسید می‌توانید برای تیم‌های ساخت فیلم و سریال کار کنید که در نوع خود بسیار هیجان‌انگیز است. علاوه بر این شما می‌توانید در شرکت‌هایی که به این نیروی کار نیاز دارند استخدام شوید یا به صورت فریلنسری و پروژه‌ای کار کنید.

نحوه یادگیری

برای ورود به بازار کار در این شغل نیاز دارید که کار با نرم‌افزارهای معروفی مانند: ادوبی پریمیر، ادوبی فتوشاپ را یاد بگیرید. برای یادگیری کافی است سری به یوتیوب بزنید تا آموزش‌هایی که به صورت رایگان است را پیدا کنید.

12. تعمیرکار آسانسور

 تعمیرکار آسانسور

امروزه تقریبا درصد زیادی از خانه‌ها به صورت آپارتمان ساخته می‌شود و آپارتمان‌ها همگی باید به آسانسور مجهز باشند. به همین دلیل شغل تعمیر آسانسور یکی از شغل‌های مناسب از نظر تقاضا در بازار کار است. اگر مدرک تحصیلی ندارید شغل تعمیر آسانسور شغلی است که نیاز به مدرک ندارد و درآمد خوبی دارد.

آموزشگاه‌های فنی که این مهارت را آموزش می‌دهند بهترین گزینه برای شروع یادگیری این مهارت هستند.

13. نصب دوربین مداربسته

نصب دوربین مداربسته یکی از شغل‌های بدون مدرک تحصیلی است که درآمد بالایی دارد. افراد و سازمان‌های مختلفی هستند که برای تامین امینت، دوربین مداربسته نصب می‌کنند که نیاز به افراد متخصص برای نصب و تعمیر دارند. افرادی که این تخصص را دارند با این سازمان‌ها قرارداد بسته تا نصب و تعمیر دوربین‌ها را انجام دهند، که درآمد خوبی از این کار به دست می‌آورند.

نحوه یادگیری

آموزشگاه‌های فنی، مقالات و کتاب‎‌‌های آموزشی زیادی برای آموزش این شغل وجود دارد اما یکی از بهترین روش‌های یادگیری این مهارت کارآموزی و شاگردی در مغازه‌های نصب دوربین و افراد متخصص این کار است. زیرا اینگونه شما به صورت عملی و کاربردی این مهارت را آموزش می‌بینید و می‌توانید بعد از مدتی به عنوان یک متخصص برای خود کار کنید.

14. پرستاری کودک

 پرستاری کودک

پرستار کودک یکی از بهترین شغل‌ها بدون نیاز به تخصص و مناسب برای خانم‌ها است. این شغل پیش‌نیاز خاصی ندارد و فقط علاقه به کودکان کافی است. پدر و مادرهایی هستند که به دلیل مشغله کاری زیاد نمی‌توانند از کودک خودشان مراقبت کنند و از موسسه‌های پرستاری کودک درخواست پرستار می‌کنند تا در نبود آن‌ها از کودک‌شان مراقبت کند.

اگر به این شغل علاقه دارید می‌توانید خود را به این موسسه‌ها معرفی کنید و به صورت پاره‌وقت یا تمام‌وقت کار کنید.

15. لوله‌کشی

یکی دیگر از شغل‌های فنی و بدون نیاز به مدرک تحصیلی لوله‌کشی است. نیاز ساختمان‌ها برای یک فرد لوله‌کش برای انجام کارهای مربوط به لوله‌کشی آب و گاز منازل باعث شده این شغل در بازار کار تقاضا و درآمد زیادی داشته‌باشد.

تنها راه یادگیری این مهارت کارآموزی و شاگردی در کنار افراد متخصص این حوزه است تا در حین کار و به صورت عملی این مهارت را یاد بگیرید.

سخن آخر

خب با تعدادی از شغل های بدون نیاز به مدرک تحصیلی که آینده و درآمد خوبی دارند، آشنا شدید. کدام شغل نظرتان را جلب کرد و آن‌ را انتخاب کردید؟

تجربه خودم

خود من که این مطلب را برای شما نوشتم یکی از شرکت کنندگان دوره سئو و تولید محتوای کارنکن بودم. با آموزش‌هایی که در این دوره دیدم توانستم این مطلب و مطلب مهارت انعطاف پذیری را بنویسم. همچنین مطلب کارآفرینان موفق دامداری که به عنوان بیشتر بخوانید در شغل پرورش دام قرار دادم را در طول دوره تولید کردم که لینک یک گوگل است.

همانطور که گفتم شما بلافاصله بعد از این دوره می‌توانید وارد بازار کار شده و درآمد کسب کنید. علاوه بر این‌ با شرکت در این دوره اعتماد‌به‌نفس بسیار بالایی پیدا خواهید کرد چون شما مطلبی تولید می‌کنید که در لینک یک گوگل قرار می‌گیرد و با رزومه قوی وارد بازار کار خواهید شد.

برای اینکه بیشتر با فضای این دوره و آموزش‌ها آشنا شوید می‌توانید با استفاده از مینی دوره تعدادی از درس‌ها را به‌صورت رایگان تماشا کنید.

مهم‌ترین نکته در تمام این شغل‌ها این است که هر چقدر تلاش بیشتری کنید و مهارت خود را افزایش دهید، درآمدتان هم افزایش می‌یابد.

معطل نکنید و به دنبال یادگیری شغلی که انتخاب کرده‌اید بروید و استمرار در تلاش را فراموش نکنید تا موفق شوید.

مطالب مرتبط

طراحی مسیر شغلی

هنوز شغل مناسب خود را پیدا نکردید؟ نمی‌دانید چگونه مسیر شغلی خود را طراحی کنید؟ مطلب زیر مناسب شما است.

شغل پردرآمد برای نوجوانان

اگر نوجوان هستید و به دنبال شغل های بدون نیاز به مدرک تحصیلی و پردرآمد هستید، مطلب زیر را از دست ندهید.

شما چه شغل های بدون نیاز به مدرک تحصیلی دیگری را می‌شناسید؟
چه راه‌هایی برای موفقیت در یک شغل پیشنهاد می‌کنید؟



کانال یوتیوب پادکست رادیو کارنکن
اینستاگرام پادکست رادیو کارنکن

1 دیدگاه برای “بدون مدرک تحصیلی شاغل شوید_ 15 شغل پردرآمد و بدون نیاز به مدرک تحصیلی

  1. 571515407620 گفته:

    من در تایم پنج دقیقه ای استراحت وسط مشق های دوره ی سئو رسیدم به این مطلب و در حالت اینم که نه، اونم که نه، رسیدم به آخری با ذکر احسنت بر لوله کشی … از چند نفر از دوستانم که خارج از ایران هستند شنیده بودم که درآمد خیلی خوبی دارند شغل های خدماتی مثل لوله کشی، نجاری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مینی دوره رایگان
تولیدمحتوا و سئو

بخشی از دوره سئو را اینجا ببینید.