دوره آنلاین

چگونه استخدام شویم

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

تخفیف نوروزی
دوره تولید محتوا و سئو با هوش مصنوعی

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

طراحی کمپین دیجیتال مارکتینگ – 6 گام تا طراحی کمپین بازاریابی موثر

کمپین دیجیتال مارکتینگ
Rate this post

امروزه اهمیت طراحی کمپین‌ های بازاریابی یا طراحی کمپین دیجیتال مارکتینگ همچنان در‌‌‌‌ حال افزایش است زیرا مردم زمان بیشتری را به صورت آنلاین سپری می‌کنند و بودجه بازاریابی همچنان به سمت دیجیتال تغییر می‌کند.

با این‌حال، سرمایه‌گذاری در استراتژی یکی از بهترین راه‌ها برای افزایش بازگشت سرمایه دیجیتال شما است. یک استراتژی و طراحی کمپین بازاریابی خوب، هزینه‌های اضافی کسب‌وکار شما را می‌تواند کاهش می‌دهد.

طراحی کمپین دیجیتال مارکتینگ یا طراحی کمپین بازاریابی به شکل صحیح، عامل موفقیت کسب‌وکارها است.

امین آرامشپادکست رادیو کارنکن

اگر طرح کسب‌وکار دیجیتال مارکتینگ تنظیم نکرده‌اید، اکنون زمان آن است که طرح خود را ایجاد کنید! در این پست، 6 مرحله در مورد نحوه ایجاد یک طرح بازاریابی دیجیتال را در اختیار شما قرار می‌دهیم.

  1. انتخاب نام تجاری
  2. ایجاد پرسونای خریدار
  3. تعیین اهداف
  4. انتخاب روش و استراتژی طراحی کمپین دیجیتال مارکتینگ
  5. تعیین بودجه مورد نیاز
  6. ارزیابی مجدد
شناخت برند و شخصیت خود در کسب و کار قدم اول در طراحی کمپین بازاریابی می‌باشد.

1- در گام اول طراحی کمپین دیجیتال مارکتینگ ، نام تجاری خود را تعریف کنید

اولین قدم برای موفقیت در ایجاد یک طرح بازاریابی دیجیتال مناسب، تعریف برندتان است. مهم است که نکات برند خود را بدانید تا بتوانید محصولتان را به مخاطبان خود بفروشید.

تعریف کنید که چه چیزی در کسب‌وکار شما منحصر به فرد است. چه چیزی را روی میز می‌آورید که رقبای شما نمی‌آورند؟ مهم است که بدانید چه چیزی کسب‌وکار شما را منحصر به فرد می‌کند تا بتوانید آن را برای مخاطبان خود بازاریابی کنید.

نقاط فروش منحصر به فرد (USP) را ایجاد کنید تا بینش مخاطبان خود را نسبت به برند خود باز طراحی کنید.

اینها حقایقی در مورد کسب‌وکار شما هستند که هم برای شرکت شما منحصر به فرد می‌شوند، هم کسی را متقاعد می‌کنند که تیم شما را انتخاب کند. USP ها نگاه افراد از برند شما را تقویت می‌کند و باعث می‌شود که در انتخاب شما نسبت به رقبا احساس اطمینان بیشتری کنند.

جدا از USP‌‌‌‌ های خود، می‌خواهید مأموریت و ارزش‌های برند خود را تعریف کنید. تعریف کنید که چرا کاری را که انجام می‌دهید. چه چیزی باعث می‌شود کسب‌وکار شما هر روز راه اندازی شود و برای مشتریان ارزش افزوده فراهم کند. بسیاری از افراد یک کسب‌وکار را بر اساس ارزش‌ها و مأموریت خود تعریف می‌کنند.

یک مثال ساده ولی کاربردی

به عنوان مثال، یک برند آب معدنی، به شدت با هدفش که ارائه کمک مالی به موسسه‌ی محک است شناخته می‌شود. هر بار که شخصی خریدی انجام می‌دهد، این شرکت درصدی از سود خود را به موسسه‌ی محک اهدا می‌کند.

این حرکت، یک USP قوی برای این برند آب معدنی است. این امر به مردم انگیزه می‌دهد تا از آنها خرید کنند زیرا آنها می‌دانند که خرید آب معدنی از این شرکت مزایای زیادی دارد. سخاوت و مأموریت این شرکت برای انجام کارهای خوب، مردم را به سمت برند جذب می‌کند.

اگر می‌خواهید با طراحی و بازاریابی کسب‌و‌کار دیجیتال خود به موفقیت دست پیدا کنید، با تعریف برند کسب‌وکار خود و کشف اینکه چه چیزی شرکت شما را منحصر به فرد می‌کند، شروع کنید.

رقبای خود را ارزیابی کنید. مدتی را صرف تماشای حضور دیجیتالی رقبای خود کنید. نکته مهم در مورد طراحی دیجیتال مارکتینگ این است که به راحتی می‌توانید ببینید که رقبای شما چه می‌کنند، زیرا اقدامات همه آنها عمومی و قابل اندازه گیری تا حدودی است.

از ابزارهای تحقیقاتی رقابتی مانند گوگل آنالیتیکس، برای دریافت تجزیه و تحلیل رایگان استراتژی خود استفاده کنید.

Google Trends یکی دیگر از ابزارهای رایگان برای مشاهده موضوعاتی است که افراد جست و جو می‌کنند.

شناخت شخصیت خریدار از قسمت‌های مهم در طراحی کمپین دیجیتال مارکتینگ می‌باشد.

2- پرسونای خریدار را ایجاد کنید

شما نمی‌توانید یک برنامه بازاریابی دیجیتال موثر ایجاد کنید بدون اینکه بدانید به چه کسی می‌خواهید دسترسی پیدا کنید. مرحله بعدی برنامه بازاریابی دیجیتال شما، ایجاد پرسونای خریدار برای تعریف مخاطب هدف شما است.

شخصیت‌های خریدار افرادی خیالی هستند که نشان‌دهنده ویژگی‌های افرادی هستند که می‌خواهید برای خرید محصولات یا خدماتپ خود هدف قرار دهید. آنها مظهر مشتری ایده‌آل شما و شخصی هستند که به احتمال زیاد از کسب‌وکار شما خرید می‌کند.

برای ایجاد شخصیت خریدار، اطلاعات و موارد زیر را جمع آوری کنید:

  1. محل
  2. سن
  3. درآمد
  4. عنوان شغل
  5. سرگرمی و علایق
  6. اهداف

همه اینها اطلاعات مهمی هستند که به شما کمک می‌کند شخصیت خریدار خود را شکل دهید.

چگونه ایجاد شخصیت خریدار یا پرسونای خریدار به برنامه بازاریابی دیجیتال شما کمک می‌کند؟

پرسونای خریدار به شما کمک می‌کند بدانید هنگام اجرای کمپین خود چه کسی را باید هدف قرار دهید. در بسیاری از موارد، شما بیش از یک شخصیت خریدار مورد هدف خود خواهید داشت. ایجاد این پرسوناها به شما کمک می‌کند تا انواع مختلفی از خریداران را بر اساس علایق و نیازهایشان بازاریابی کنید.

به یک فروشگاه لباس فکر کنید که لباس‌های مردانه، زنانه و کودکان را ارائه می‌دهد. تنها در این صورت، شما یک شخصیت خریدار فردی برای مردان، زنان و والدین خواهید داشت.

روشی که شما برای یک زن مجرد بازاریابی می‌کنید، به همان روشی نیست که برای یک زن متاهل با سه فرزند بازاریابی می‌کنید. پرسونای خریدار به شما کمک می‌کند تا این افراد مختلف را در بین مخاطبان خود جدا نگه دارید تا بتوانید بهترین و مرتبط‌ترین پیام بازاریابی را به آنها ارائه دهید.

ایجاد پرسونای خریدار به شما کمک می‌کند تا یک برنامه بازاریابی دیجیتال بهتر ایجاد کنید زیرا می‌دانید چگونه مخاطبان خود را بهتر هدف قرار دهید.

هدف گذاری یکی دیگر از مراحل طراحی کمپین دیجیتال مارکتینگ یا طراحی کمپین های بازاریابی می باشد. می‌بایست بر اساس پرسونای خریدار و بودجه موجود هدف‌گذاری کرد و با برنامه‌ریزی مناسب به سمت مشتری حرکت کرد

3- اهداف خود را تعیین کنید

قبل از اینکه سفری را برای بازاریابی به سمت مخاطبان هدف خود آغاز کنید، اهداف خود را مشخص کنید. تعیین اهداف بسیار مهم است تا بتوانید تعیین کنید که آیا این مدل طراحی کمپین‌های بازاریابی شما به طور موثر برای کمک به رشد کسب‌وکار شما کار می‌کند یا خیر.

وقتی اهدافی را تعیین می‌کنید، اهداف کوچک و بزرگ را تعیین کنید. اهداف کوچک شما باید به شما کمک کند تا در مسیر دستیابی به اهداف بزرگ خود قرار بگیرید.

بیایید بگوییم که هدف بزرگ شما افزایش 40 درصدی نرخ تبدیل است. یک هدف کوچک برای کمک به شما برای دستیابی به آن هدف ممکن است به دست آوردن ایمیل 10 مشترک جدید باشد. این هدف کوچکتر به شما کمک می‌کند تا برای رسیدن به هدف بزرگتر خود تلاش کنید.

 شما اهداف کوچکی را تعیین می‌کنید، تعیین اهداف قابل اندازه‌گیری بسیار آسان است. این اهداف کوچک به عنوان اهداف SMART شناخته می‌شوند.

ویژگی اهداف SMART:

  1. خاص باشند.
  2. قابل اندازه‌گیری باشند.
  3. قابل دستیابی باشند.
  4. مرتبط با موضوع باشند.
  5. زمان‌بندی داشته باشند.

باید بتوانید اهداف مشخص و روشنی را تعیین کنید که شما را به نقطه مطلوب برساند.

اندازه‌گیری آنها نیز باید آسان باشد. نگویید «ما می‌خواهیم مشترکین بیشتری به دست آوریم»، بلکه «می‌خواهیم هر سه ماه ایمیل 50 مشترک جدید به دست آوریم».

هدف دوم مشخص است و به راحتی می‌توانید آن را در یک بازه زمانی اندازه گیری کنید.

با تعیین اهداف، طرح کسب‌وکار بازاریابی دیجیتال خود را در مسیر سریع موفقیت قرار خواهید داد.

استراتژی از قسمت‌های مهم در طراحی کمپین های بازاریابی می باشد. به صورتی که چنانچه استراتژی درست انتخاب نشود به احتمال زیاد کمپین  با شکست مواجه می‌شود.

4- روش‌های بازاریابی دیجیتال و استراتژی طراحی کمپین دیجیتال مارکتینگ خود را انتخاب و ترسیم کنید

اگر می‌خواهید بدانید که چگونه یک برنامه بازاریابی دیجیتال موثر ایجاد کنید، روش‌های دیجیتال مارکتینگ مناسب را انتخاب کنید.

شما می‌دانید که می‌خواهید به چه کسی برسید و اهداف خود را دارید، بنابراین گام بعدی این است که بفهمید کدام کانال‌ها به شما کمک می‌کنند که به آنها برسید.

روش‌های زیادی برای کسب‌وکار شما برای رسیدن به این سرنخ‌ها وجود دارد:

  • بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO)
  • تبلیغات پرداخت به ازای کلیک (PPC).
  • بازاریابی محتوا
  • ایمیل مارکتینگ
  • از طریق رسانه‌های اجتماعی
  • اینفلوئنسر مارکتینگ

این‌ها تنها تعدادی از کانال‌هایی هستند که می‌توانید برای دستیابی به مخاطبان خود از آنها استفاده کنید. وقتی مشغول شکل دادن به برنامه بازاریابی دیجیتال خود هستید، باید انتخاب کنید که از چه روش‌هایی برای دستیابی به مخاطبان خود استفاده خواهید کرد.

بر اساس آنچه می‌خواهید به دست آورید و چگونه می‌خواهید به آن برسید، یک استراتژی روشن بسازید.

چارچوب استراتژی GSOT مخفف هدف، استراتژی‌ها، اهداف و تاکتیک‌ها است و به شما کمک می‌کند تا برنامه خود را هماهنگ کنید.

چارچوب استراتژی GSOT

  • هدف چیزی است که می‌خواهید در سطح بالایی به آن برسید. به عنوان مثال، افزایش فروش به میزان 5 درصد یا ایجاد 200 ثبت نام برای یک رویداد.
  • استراتژی رویکردی است که برای دستیابی به اهداف خود از آن استفاده خواهید کرد. این معمولاً با مراحل قیف بازاریابی تعریف می‌شود – شما می‌توانید انتخاب کنید که بر آگاهی، علاقه، میل و اقدام تمرکز کنید.
  • اهداف اعداد قابل اندازه‌گیری هستند که به هدف اصلی شما پیوند می‌خورند. به عنوان مثال، اگر بخواهیم امسال فروش را 5 درصد افزایش دهیم، ممکن است هدفمان ایجاد 200 سرنخ یا رسیدن به 400 نفر باشد.
  • تاکتیک‌ها با اهداف شما هماهنگ هستند. به عنوان مثال، اگر به 200 سرنخ نیاز داشته باشم، ممکن است از یک صفحه فرود با وبینار و رسانه‌های اجتماعی برای جذب مشتریان جدید بالقوه استفاده کنیم.

تنظیم یک استراتژی واضح به شما کمک می‌کند تلاش‌های خود را بر روی زمینه‌هایی متمرکز کنید که به احتمال زیاد باعث رشد کسب‌وکار می‌شوند.

در بازاریابی دیجیتال، هیچ محدودیتی در کارهایی که می‌توانید انجام دهید وجود ندارد. چالش این است که تصمیم بگیرید چه کاری باید انجام دهید.

تعیین بودجه برای اجرای یک کمپین موفق از اصول کار می‌باشد. اگر به بودجه‌گذاری و تعیین بودجه توجه کافی نشود ممکن است در مسیری اشتباه هزینه شود و کمپین با شکست روبرو شود.

5- بودجه خود را تعیین کنید

بودجه شما بخش مهمی از کمپین شما است. قبل از شروع اجرای روش‌های خود، باید بدانید که چقدر می‌توانید برای کمپین بازاریابی دیجیتال خود هزینه کنید تا بتوانید یک طراحی کمپین بازاریابی موثر ایجاد کنید.

داشتن یک بودجه بازاریابی مشخص به شما این امکان را می‌دهد که پول خود را بهتر برای خدماتی که نیاز دارید تقسیم کنید.

وقتی بودجه تعیین می‌کنید، می‌توانید آن را تجزیه کنید و پول را به کانال‌های مختلف اختصاص دهید. شما باید تعادلی بین مقداری که مایلید در هر کانال خرج کنید و مقداری که برای رسیدن به نتایج ارزشمند نیاز دارید پیدا کنید.

به عنوان مثال، ممکن است فکر کنید که 15 میلیون برای اجرای یک کمپین PPC کافی است. درست است که برخی نتایج را به همراه خواهد داشت، ولی عمدتا ً نتایجی مشابه با کسی که 50 میلیون در یک کمپین PPC سرمایه گذاری می‌کند، ایجاد نمی‌کند.

زمانی که بدانید چقدر بودجه دارید و چقدر باید برای هر کانال هزینه کنید، یک طرح کسب‌وکار دیجیتال مارکتینگ بهتر ایجاد خواهید کرد.

اندازه گیری در اجرای یک کمپین بازایابی بسیار اهمیت دارد. می‌توان از ابزارهای مختلف جهت اندازی‌گیری کمپین استفاده اگر و در نهایت به نتیجه رسید که آیا مسیر کمپین مورد رضایت بیزینس بوده یا نه

6- نتایج حاصل از طراحی کمپین دیجیتال مارکتینگ را اندازه گیری کنید

یک طرح بازاریابی دیجیتال همیشه باید یک استراتژی برای سنجش نتایج داشته باشد. اندازه‌گیری نتایج در تعیین اینکه آیا کسب‌وکار شما با تلاش‌های شما موفق بوده است، بسیار مهم است.

این مهم است که به طور مداوم نتایج خود را نظارت کنید تا مطمئن شوید که بهترین کمپین را اجرا می‌کنید.

شما می‌توانید از شاخص‌های کلیدی عملکرد (KPI) برای تعیین موفقیت کمپین خود استفاده کنید. KPI‌ ها آماری هستند که به شما کمک می‌کنند تا مشخص کنید آیا به اهدافی که تعیین کرده‌اید رسیده‌اید یا خیر.

پیروی از این 6 مرحله در مورد نحوه ایجاد یک کمپین بازاریابی دیجیتال به شما کمک می‌کند تا در مسیر سریع دستیابی به افراد علاقه‌مند به کسب‌وکارتان قرار بگیرید.

یک برنامه استراتژیک به شما کمک می‌کند تا سرنخ‌های جدیدی را به دست آورید و برای شرکت خود تبدیل به کسب درآمد کنید

موفقیت را شروع کنید و از همین امروز یک برنامه جامع برای طراحی کمپین دیجیتال مارکتینگ خود ایجاد کنید.

حالا که با طراحی کمپین دیجیتال مارکتینگ یا طراحی کمپین بازاریابی آشنا شدید، خواندن مطالب زیر را هم از دست ندهید

  • شغل‌های پردرآمد بدون سرمایه – دیجیتال مارکتر: با توجه به نفوذ بالای اینترنت در کل دنیا، به نظر می‌رسد که دنیا دموکراتیک‌تر از گذشته شده است. به این معنی که با فرصت‌هایی که اینترنت در اختیار همه قرار داده، می‌توان راحت‌تر از گذشته مشاغل پردرآمد بدون سرمایه را تجربه کرد و به درآمد رسید.

    ادامه مطلب را در لینک زیر دنبال کنید:
  • شغل‌های اشباع نشده در ایران- دیجیتال مارکتر: با توجه به شرایط کنونی بازار کار، کاملاً قابل درک است که حجم وسیعی از ما به دنبال شغل‌های اشباع نشده در ایران باشیم تا وضعیت مساعدی از نظر اقتصادی، برای خودمان در آینده خلق کنیم.

    ادامه مطلب را در لینک زیر دنبال کنید:
  • پردرآمدترین مشاغل فریلنسری – دیجیتال مارکتر: انتخاب شغل، به طور کلی یکی از مهم‌ترین انتخاب‌های زندگی است. اگر بخواهید کارتان را به صورت فریلنسری شروع کنید؛ بهتر است اول با پردرآمدترین مشاغل فریلنسری آشنا شوید.

    ادامه مطلب را در لینک زیر دنبال کنید:

امیدواریم توانسته باشیم کمی به شما در ایجاد و طراحی کمپین دیجیتال مارکتینگ کمک کرده باشیم.
اگر برای تکمیل مطالب گفته شده نظری دارید، یا اینکه تجربه طراحی کمپین‌های بازاریابی را دارید خوشحال می‌شویم که با ما و مخاطبان کارنکن به اشتراک بگذارید.



کانال یوتیوب پادکست رادیو کارنکن
اینستاگرام پادکست رادیو کارنکن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مینی دوره رایگان
تولیدمحتوا و سئو

بخشی از دوره سئو را اینجا ببینید.