دوره آنلاین

چگونه استخدام شویم

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

تخفیف نوروزی
دوره تولید محتوا و سئو با هوش مصنوعی

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

صفر تا صد مهاجرت دندانپزشکان به اتریش

1.2/5 - (4 امتیاز)

مهاجرت دندانپزشکان به اتریش یکی از گزینه‌های جالب برای دندانپزشکان ایرانی است. به طوری که در سال 2018 ایران در بین دندانپزشکانی که از سال 2000 از کشورهای خارج از اتحادیه اروپا وارد اتریش شده بودند، رتبه‌ی دوم و در کل کشورها رتبه‌ی پنجم را داشته است.

کشور اتریش با طبیعت زیبا و شرایط اقتصادی و رفاهی خوب، مقصدی لوکس و جذّاب برای مهاجرت است. اگر قصد بررسی شرایط مهاجرت دندانپزشکی به اتریش را دارید، حتماً دلتان می‌خواهد تمام شرایط و مراحل این فرایند را کاملاً بدانید. اما شاید برای یافتن اطلاعاتی دقیق و جامع درمورد شرایط مهاجرت دندانپزشک به اتریش در فضای اینترنت به مشکل بخورید زیرا بیشتر مقالات، حاوی اطلاعاتی کلی و غیرکاربردی هستند.

ما قبلاً در مقاله‌ای از شرایط و مراحل مهاجرت دندانپزشکان سخن گفتیم و در این مقاله می‌خواهیم فقط به مهاجرت دندانپزشکان به اتریش بپردازیم. با ما همراه شوید تا پاسخ تمام سؤالاتتان را بگیرید.

در این مقاله به مباحث زیر خواهیم پرداخت:

درباره کشور اتریش

اتریش از کشورهای اروپای مرکزی و با کشورهای آلمان، ایتالیا و سوئیس همسایه است. وین پایتخت این کشور و بزرگترین شهر آن است و در یازده سال اخیر در رتبه‌بندی بهترین شهرهای جهان، رتبه‌ی اول را داشته است. اتریش کشوری آرام و باثبات است و جمعیت کلی آن 8.9 میلیون است.

این کشور، کشوری سرسبز با آب و هوایی معتدل است و زمستان‌هایی نسبتاً سرد و طولانی و تابستان‌هایی معتدل دارد. غیر‌قابل‌ پیش‌بینی بودن آب و هوای اتریش بین مردم این کشور معروف است. بیشتر خاک اتریش را مناطق کوهستانی تشکیل داده و کوه‌های معروف آلپ در این کشور واقع شده‌اند.

فرهنگ مردم اتریش

مردم اتریش افرادی قانون‌مدار هستند و در برخورد اول مؤدب، رسمی و کمی محتاط به نظر می‌رسند. رفتار اغلب افراد با مهاجرین دوستانه است، احترام زیادی برای پزشکان قائلند و دید مثبتی نسبت به ایرانیان وجود دارد. ولی اتریش هم مثل تمام کشورهای دنیا مردم خوب و بد دارد و بعضی از مردم رفتارهای نژادپرستانه‌ای از خود نشان می‌دهند. اتریش ۹ ایالت مجزا دارد که بین ایالت‌های مختلف آن تنوع فرهنگی و زبانی زیادی وجود دارد.

اغلب مردم این کشور مسیحی کاتولیک هستند و برای جشن کریسمس اهمیت زیادی قائلند. جشن‌‌های سنّتی اتریش جالب و دیدنی‌اند و نشان‌دهنده پایبندی و افتخار اتریشی‌ها به فرهنگ و سنت‌های خود هستند. هنر موسیقی و معماری در اتریش بسیار برجسته و زبانزد است و همه ساله فستیوال‌های زیادی در زمینه موسیقی و هنر در این کشور برگزار می‌شود.

کریسمس در اتریش

زبان مردم اتریش

مردم اتریش به زبان آلمانی اتریشی یا Österreichisches Deutsch سخن می‌گویند که با زبان کشور آلمان تفاوت‌هایی در لهجه و کلمات دارد. ایالت‌های مختلف اتریش زبان آلمانی را با گویش‌های مختلفی صحبت می‌کنند که گاهی ممکن است کسی که آلمانی رسمی (Deutsch) را یاد گرفته این گویش‌ها را به خوبی درک نکند.

شرایط مهاجرت دندانپزشکان به اتریش

برای مهاجرت دندانپزشک به اتریش راه‌های متنوعی وجود دارد و بسته به روش انتخابی شما، شرایط مهاجرت می‌تواند متفاوت باشد. همچنین شرایط کشور اتریش در ایالت‌های مختلف آن هم تا حدی متفاوت است. ولی شرایط اولیه زیر برای اخذ پذیرش و مهاجرت دندانپزشکی به اتریش لازم است:

  • یادگیری زبان آلمانی در سطح A2
  • فارغ‌التحصیل شدن از رشته دندان‌پزشکی و داشتن مدرک معتبر دندان‌پزشکی
  • داشتن حداقل 3 سال سابقه‌ی کار
  • برآمدن از پس هزینه‌ها و داشتن تمکن مالی (12000 یورو، معادل هزینه‌ی یک سال زندگی در اتریش)

هزینه‌های مهاجرت دندانپزشکی به اتریش

همان طور که گفتیم برآمدن از پس هزینه‌ها از شرایط مهاجرت دندانپزشک به اتریش است. در مسیر مهاجرت بارها مجبور می‌شوید دست در جیب کنید. چه قبل از ورود به کشور مورد نظر و چه بعد از ورود به آن.

هزینه‌های مهاجرت در هر کشوری می‌تواند متفاوت باشد. اتریش به‌طور کلی کشوری نسبتاً گران برای مهاجرت است. در اینجا با بعضی از هزینه‌های معمول آشنا شوید:

  • پول لازم برای اثبات تمکن مالی: 12000 یورو (باید حداقل سه ماه در حساب بانکی باشد)
  • هزینه مشاوره با مشاورین مهاجرت (درصورت نیاز): از رایگان تا ساعتی 800 هزار تومان
  • وکیل مهاجرت (در صورت نیاز): 100 دلار تا 10000 دلار بسته به کشور مقصد و روش مهاجرت
  • ترجمه مدارک: هزینه ترجمه‌ی هر مدرک بین 30 تا 300 هزار تومان
  • هزینه تأیید مدارک در سفارت: هر مدرک 80 یورو
  • هزینه وقت سفارت و انگشت‌نگاری : حدود 85 یورو
  • ویزا: بسته به نوع ویزا از 40 تا 200 یورو
  • شهریه دانشگاه: از ترمی 400 تا 1400 یورو در دانشگاه دولتی تا ترمی 4000 یورو در دانشگاه خصوصی
  • هزینه‌های آزمون‌ها و معادل‌سازی: حدود 2500 یورو
  • مخارج زندگی در اتریش: ماهیانه برای هر فرد بین 800 تا 1000 یورو
  • یادگیری زبان: در ایران ترمی 700 هزار تومان و در اتریش ترمی 400 تا 1000 یورو
  • مسکن: 400 تا 1000 یورو ماهیانه

مراحل مهاجرت دندانپزشک به اتریش

برای مهاجرت دندانپزشکی به اتریش لازم است که مراحل را به درستی و دقیق انجام دهید و از تجربه‌ی افرادی که این مسیر را طی کرده‌اند و همچنین مشاورین مهاجرت کمک بگیرید. در این بخش مراحل کلی برای مهاجرت دندانپزشکان به اتریش را بیان کرده‌ایم . لازم به ذکر است دندانپزشکان متخصص هم برای مهاجرت به اتریش از همین مسیر عبور می‌کنند.

  1. یادگیری زبان آلمانی
  2. گرفتن تأیید اولیه‌ی مدارک
  3. گرفتن پذیرش و ویزا
  4. معادل‌سازی مدرک دندانپزشکی
  5. دریافت کارت اشتغال

دندانپزشکی از جمله مشاغلی است که برای کار کردن در هر کشوری نیازمند تأیید شدن مدرک است. فرایند تأیید مدرک Nostification نام دارد که در ایران به معادل‌سازی مدرک معروف است. پس اگر دندانپزشکی هستید که قصد اقامت دائم و کار کردن در اتریش را به عنوان یک دندانپزشک دارید و مدرک دندانپزشکی خود را از کشورهای خارج از اتحادیه اروپا دریافت کرده‌اید، باید ابتدا مدرک خود را معادل‌سازی کنید تا اجازه‌ی کار در اتریش به عنوان دندانپزشک را داشته باشید. مراحل این کار را در ادامه می‌خوانید:

1) یادگیری زبان آلمانی برای مهاجرت دندانپزشکان به اتریش

اگر زبان آلمانی نمی‌دانید رفتن به اتریش را فراموش کنید. برای شروع فرایند مهاجرت دندانپزشکی به اتریش، بهتر است اول یادگیری زبان را استارت بزنید. چون یادگیری زبان برای برقراری ارتباط با افراد بومی و بیماران الزامی است. برای دریافت اجازه کار در اتریش باید مدرک C1 تخصصی آلمانی را داشته باشید.

هرچند زبان آلمانی دستور زبان پیچیده‌ای دارد ولی به گفته‌ی افرادی که آن را یاد گرفته‌اند، زبان شیرینی است. همچنین این زبان در شهرها و ایالت‌های مختلف اتریش لهجه‌های متنوعی دارد. برای آشنایی بیشتر با زبان آلمانی اینجا کلیک کنید.

این زبان از سطح مبتدی تا پیشرفته بین سطوح  A1 تا C2 متغیر است. برای دریافت ویزای اتریش، داشتن حداقل سطح زبان A2 در ابتدا الزامی است که این سطح تنها در حد درک مکالمات معمولی و ساده است. اگر قصد مهاجرت دندانپزشکی به اتریش دارید ولی هنوز موفق به دریافت مدرک زبان نشده‌اید، مقاله‌ی مهاجرت تحصیلی به اتریش بدون مدرک زبان می‌تواند به شما کمک کند.

از آنجایی که یک دندانپزشک برای کار کردن نیازمند برقراری ارتباط صحیح با بیمار است، لازم است که تسلط زیادی به زبان آلمانی داشته باشد. برای تسلط بر سطح زبان C1، یک تا دو سال مطالعه و یادگیری لازم است.

2) تأیید اولیه‌ی مدارک برای مهاجرت دندانپزشک به اتریش

برای انجام معادل‌سازی، ابتدا باید مدارک خود را به تأیید سفارت اتریش در کشور ایران برسانید.

  • اصل و ترجمه مدرک دندان‌پزشکی
  • ریز نمرات سه سال دبیرستان، پیش‌دانشگاهی و دانشگاه
  • مدارک شناسایی و هویتی

مدارک تحصیلی شما توسط نظام دندانپزشکی اتریش (Austrian Dental Chamber یا Österreichische Zahnärztekammer) مورد بررسی قرار گرفته و در صورت کامل بودن، به صورت مشروط تأیید می‌شود. این تأیید تنها به این معناست که مدارک شما امکان معادل‌سازی را دارد.

3) پذیرش و ویزا برای مهاجرت دندانپزشکی به اتریش

برای اخذ پذیرش اتریش جهت مهاجرت دندانپزشکان به اتریش راه‌های مختلفی وجود دارد. متأسفانه اتریش برای معادل‌سازی، ویزای مخصوصی ندارد و افرادی که قصد کار کردن و اقامت در اتریش را دارند، باید برای ورود به اتریش از ویزاهای تحصیلی یا پژوهشی باید استفاده کنند و پس از ورود به اتریش برای معادل‌سازی مدرک اقدام کنند.

افرادی که تنها قصد دریافت کارت اقامت اتریش را دارند و قصد کار کردن در اتریش را ندارند، نیازی به معادل‌سازی مدرک ندارند و می‌توانند از «ویزای تمکن مالی» استفاده کنند که در ادامه توضیح داده خواهد شد.

راه‌های دیگر دریافت ویزا، ویزای توریستی، ویزای ازدواج، ویزای کاری و غیره است که در مهاجرت دندانپزشکان به اتریش چندان کاربرد ندارند.

انواع ویزا برای مهاجرت دندانپزشکی به اتریش

ویزای تحقیق و پژوهش (کلینیکال ریسرچ)

در این نوع ویزا، ابتدا باید با استادی در دانشگاه مورد نظر مکاتبه کنید و بر سر موضوعی پژوهشی به توافق برسید و پس از قطعی شدن موضوع، برای درخواست ویزا اقدام کنید. شما بدون معاد‌ل‌سازی مدرک هم می‌توانید در اتریش شروع به کار بر روی پژوهش خود کنید . همچنین باید مدرک آیلتس با نمره ی 6.5- 6 هم داشته باشید. پس از ورود به اتریش می‌توانید فرایند معادل‌سازی را هم‌زمان با کار خود شروع کنید.

ویزای تحصیلی

در این حالت، از طریق پذیرش در دوره‌های phD یا رشته‌های مدیریتی مثل MBA، ویزا دریافت می‌کنید. می‌توانید در مقاله مهاجرت تحصیلی به اتریش در زمینه ویزای تحصیلی اطلاعات بیشتری کسب کنید. داشتن مدرک آیلتس با نمره‌ی 6.5-6 یا مدرک دولینگو با نمره ۱۲۰-۱۰۰ در این روش الزامی است.

ویزای تمکن مالی

در این روش، نیازی به معادل‌سازی مدرک نیست و تنها شما باید به دولت اتریش ثابت کنید که در حدی پشتوانه‌ی مالی دارید که نیازی به کار کردن در اتریش ندارید. داشتن 25000 یورو در حساب بانکی برای دریافت ویزا از این طریق الزامی است. در این روش می‌توانید در ایران ساکن باشید و هم‌زمان کارت اقامت اتریش را هم بگیرید.

نکته: برای مهاجرت دندانپزشکان به اتریش، امکان استفاده از ویزای کاری و جاب آفر نیست. یعنی در اتریش برخلاف آلمان، دندانپزشک نمی‌تواند قبل از معادل‌سازی مدرک دندانپزشکی به عنوان دندانپزشک با یک کارفرما قرارداد ببندد.

مدارک لازم برای دریافت ویزا:

برای دریافت ویزا، بسته به نوع ویزا و شرایط شما مدارک مختلفی لازم است. اما مدارکی که به‌طور کلی مورد نیاز هستند شامل موارد زیر است:

  • شناسنامه و کارت ملی
  • پاسپورت
  • مدارک تحصیلی و ریز نمرات دبیرستان و دانشگاه
  • عقدنامه در صورت وجود
  • مدرک اثبات تمکن مالی
  • انگیزه‌نامه
  • گواهی سلامت
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • چند قطعه عکس
  • هزینه ویزا و فرم درخواست ویزا
  • اجاره‌نامه یا سند ملکی یا برگه پذیرش خوابگاه دانشجویی
  • بیمه‌نامه
  • مدرکی از پذیرش دانشگاه (در صورت وجود)
  • دعوت‌نامه (در صورت وجود)

پس از گرفتن ویزا و ورود به اتریش تا یک سال می‌توانید در کلینیک‌های دولتی، تحت عنوان دستیار کار کنید و درآمد داشته باشید و هم‌زمان می‌تواند روی زبان آلمانی خود کار کنید و مدرک C1 زبان آلمانی را بگیرید.

کار بعد از مهاجرت دندانپزشک به اتریش

4) معادل‌سازی مدرک دندانپزشکی:

به اصلی‌ترین مرحله‌ی کار رسیدیم. با هرکدام از روش‌های ذکر شده که وارد اتریش شده باشید، برای کار کردن به عنوان یک دندانپزشک بعد از مهاجرت دندانپزشکی به اتریش یا هر کشور دیگری باید مدرک دندان‌پزشکی خود را معادل‌سازی (به آلمانی Nostrifizierung) کنید وگرنه اجازه‌ی کار در اتریش به عنوان دندانپزشک را ندارید.

نکته: برای گرفتن مدرک تخصص دندانپزشکی نیازی به معادل‌سازی نیست. اگر می‌خواهید در رشته‌های تخصصی دندانپزشکی تحصیل کنید، کافی است به دانشگاه مورد نظر درخواست بدهید و در صورت پذیرش، دوره‌ی تخصص خود را شروع کنید. ولی بعد از اتمام دوره‌ی تخصص، برای کار کردن در اتریش باید مدرک دندانپزشکی عمومی را معادل‌سازی کنید.

دندانپزشکان متخصصی هم که قصد مهاجرت دندانپزشکی به اتریش دارند، باید ابتدا مدرک دندانپزشکی عمومی را معادل کنند. شهریه دوره تخصص برای دانشجویان خارجی بالاست و دوره‌ی 3 ساله آن 20 هزار یورو هزینه دارد.

فرایند معادل‌سازی به طور خلاصه به این نحو است که ابتدا آزمون ورودی را می‌گذرانید سپس درس‌هایی که نمره‌‌ی لازم را در آن‌ها کسب کرده‌اید، مورد قبول واقع می‌شوند و سایر درس‌ها را باید دوباره در دانشگاه بگذرانید.

فرایند معادل‌سازی برای مهاجرت دندانپزشکان به اتریش پنج مرحله اصلی دارد:

  • آزمون ورودی
  • دوره‌های آموزشی و کارورزی
  • آزمون‌های تک درس
  • آزمون‌های شفاهی
  • دفاع از پایان‌نامه

دندانپزشکانی که نمرات آن‌ها در دروس تخصصی بالا باشد یا در کنگره‌های بین‌المللی شرکت کرده باشند، ممکن است نیاز به انجام فرایند معادل‌سازی نداشته باشند.

1. آزمون ورودی برای مهاجرت دندانپزشکان به اتریش

آزمون جامع یا آزمون ورودی (به آلمانی Stichprobentest) سالی 3 بار در ماه‌های ژانویه، ژوئن و سپتامبر در دانشگاه‌های پزشکی دولتی اتریش (دانشگاه علوم پزشکی وین و دانشگاه علوم پزشکی گراتز) برگزار می‌شود.

در آزمون جامع همان‌طور که از اسمش پیداست، از تمام مباحث مرتبط با دندان‌پزشکی سوال مطرح می‌شود. کتبی و چهارگزینه‌ای و شامل 250 سؤال است و مزیت آن این است که مردود شدن در آن وجود ندارد بلکه فقط برای تعیین سطح دانش دندانپزشک است تا مشخص شود فرد در چه درس‌هایی نیازمند گذراندن دور‌ه‌های آموزشی و آزمون مجدد است. این امتحان حدود 4 ساعت طول می‌کشد و هزینه شرکت در آن 150 یورو است.

برای گذراندن Stichprobentest جزوه‌ها و نمونه‌ سؤالاتی در دسترس است که می‌توان از آنها استفاده کرد. این آزمون شامل 9 بلوک و در کل 11درس است.

مباحث مطرح شده در آزمون جامع دندانپزشکی:
  • بلوک 1: جویدن و سیستم عضلانی اسکلتی 30 سوال
  • بلوک2: پاتولوژی دهان و ارگان‌ها 30 سوال
  • بلوک3: مغز، ارگان‌های حسی، درد 30 سوال
  • بلوک4: کاریولوژی (پوسیدگی‌شناسی)، پر کردن، اندودونتیک 25 سوال / دندانپزشکی اطفال 25 سؤال
  • بلوک5: پریودونتولوژی و پروفیلاکسی 25 سوال
  • بلوک6: دندانپزشکی ترمیمی (رستوریتیو)، پروتزهای ثابت 25 سوال
  • بلوک 7: مبانی پروتزها، پروتزهای متحرک 20 سوال
  • بلوک 8: جراحی 20 سوال
  • بلوک9: ارتودنسی 20 سوال
آزمون ورودی از شرایط مهاجرت دندانپزشک به اتریش

اگر حداقل به 60 درصد سؤالات یک مبحث پاسخ درست دهید، نمره‌ی آن مبحث قابل قبول خواهد بود و نیازی به گذراندن دوره‌های آموزشی و کارورزی پیرامون آن مبحث وجود ندارد.

2. دوره‌های آموزشی و کارورزی

کارورزی از شرایط مهاجرت دندانپزشکان به اتریش

پس از گذراندن آزمون جامع، بسته به تعداد درس‌هایی که نمره‌ی شما در آنها به حد نصاب نرسیده، دانشگاه مدتی 2 تا 4 ساله برای دندان پزشک در نظر می‌گیرد تا نمرات مورد نظر را کسب کند. در این مدت درواقع شما دانشجوی دندانپزشکی هستید و شهریه دانشگاه ترمی 400 یورو است.

برای کسب نمره‌، دوره‌های آموزشی به صورت تئوری و عملی برگزار می‌شود که می‌توانید به صورت خصوصی یا عمومی در آنها شرکت کنید. شرکت در کلاس‌های آموزشی اجباری نیست.

غیر از دروس ذکر شده، دوره‌های دیگری ازجمله داخلی و رادیولوژی هم در دوران کارورزی گذرانده می‌شوند.

3. آزمون‌های تک‌درس

پس از گذراندن دوره‌های آموزشی، برای هر درس به صورت جداگانه آزمون می‌دهید و درصورت کسب نمره‌ی لازم قبول می‌شوید.

4. آزمون‌های شفاهی

پس از گذراندن دوره‌ها، از مباحث مطرح شده چند آزمون شفاهی هم گرفته می‌شود که در هر آزمون چند درس مورد پرسش قرار می‌گیرد و باید نمره لازم در تعدادی از این دروس کسب شود.

5. ارائه‌ی پایان‌نامه

یکی دیگر از مراحل معادل‌سازی در مهاجرت دندانپزشکان به اتریش ارائه‌ی مجدد پایان‌نامه‌ی دکترا و دفاع از پایان‌نامه است. البته افرادی که پایان‌نامه‌ی دوره‌ی دکترای دندانپزشکی خود را به آلمانی یا انگلیسی ترجمه کنند و این پایان‌نامه مورد تأیید دانشگاه قرار بگیرد، نیازی به دفاع مجدد از پایان‌نامه ندارند.

پس از گذراندن کامل این مراحل، شما یک دندانپزشک تأیید شده توسط نظام دندانپزشکی اتریش (ADC) هستید.

لینک‌های زیر می‌تواند برای شما مفید باشد:

5) دریافت کارت اشتغال

کارت اشتغال دندانپزشکان

پس از انجام معادل‌سازی و دریافت کارت اشتغال، دندانپزشک باید تا یک سال در کلینیک‌های دولتی کار کند و بعد از آن می‌تواند مطب شخصی خود را بازگشایی کند.

دریافت کارت اشتغال به معنای اقامت دائم نیست. دندانپزشک بعد از 5 سال کار کردن در اتریش و نداشتن مشکل قانونی و پرداختن بیمه و مالیات، می‌تواند برای دریافت اقامت دائم درخواست بدهد.
برای دریافت پاسپورت اتریشی حداقل 10 سال اقامت در این کشور الزامی است.

بیشتر بخوانید: امتیازبندی مهاجرت کاری به اتریش

بازار کار بعد از مهاجرت دندانپزشکان به اتریش

کشور اتریش اقتصادی قوی دارد، اختلاف طبقاتی در اتریش کم و نرخ بیکاری در آن پایین است. البته به علت شرایط کرونا، جنگ اوکراین و افزایش قیمت بنزین و گاز در اروپا، رشد اقتصادی تا حدی کند شده و نرخ تورم بالا رفته است. برخی شاخص‌های اقتصادی اتریش را در مقایسه با ایران در جدول زیر مشاهده می‌کنید:

شاخص ایران (2021) اتریش (2022)
نرخ تورم54%9.2%
رشد اقتصادی سالانه5.5%-0.5%
نرخ بیکاری8.9%5.6%

از سوی دیگر کادر درمان و دندانپزشکان از جمله افرادی هستند که همیشه مورد نیاز جوامع هستند و کشور اتریش هم نیاز شدیدی به این مشاغل از جمله پزشک، پرستار و دندانپزشک دارد.

بیشتر بخوانید: مهاجرت پرستار به اتریش

حقوق دندانپزشک در اتریش

حقوق یک دندانپزشک بعد از مهاجرت به اتریش طبیعتاً بستگی به تجربه، مهارت، بازاریابی و شهر محل کار او دارد. اما به طور کلی یک دندانپزشک در اتریش می‌تواند بین 4750 تا 14000 یورو در ماه درآمد داشته باشد. درآمد متوسط دندانپزشکان در اتریش ماهیانه 9130 یورو است.

تجزیه و تحلیل درآمد دندانپزشکان در اتریش نشان می‌دهد که دندانپزشکان با تجربه‌تر و دندانپزشکانی که در مراکز دولتی کار می‌کنند، درآمد بیشتری نسبت به سایرین دارند.

جدول زیر میزان درآمد دندانپزشکان را در شهرهای مختلف اتریش نمایش می‌دهد:

نام شهرمتوسط درآمد (یورو)
دورنبیرن8670
گراتس10300
اینسبروک9420
کلاگنفورت9460
لینز9320
سالزبورگ9380
سنت پولتن8650
وین10200
ویلاخ9490
ولس8620
وینر نویشتات8680

هزینه زندگی در اتریش

هزینه‌های زندگی و مسکن در اتریش نسبت به بعضی کشورهای دیگر اروپایی تا حدی بالاست. مخارج ماهیانه برای هر فرد می‌تواند بین 800 تا 1000 یورو متغیر باشد. یک خانواده چهار نفره در ماه بدون در نظر گرفتن قیمت مسکن حدود 3000 یورو خرج دارد.

مقاله هزینه مهاجرت تحصیلی به اتریش می‌تواند در این زمینه بیشتر به شما کمک کند. قیمت بعضی از نیازمندی‌های زندگی در اتریش را در جدول زیر می‌بینید:

مخارجقیمت
اجاره ماهیانه آپارتمان تک خوابه400 تا 1000 یورو
خرید هر متر مربع آپارتمان3000 تا 5000 یورو
یک وعده غذایی در رستوران12 یورو
قبوض برق و آب124 تا 318 یورو
یک کیلو برنج1.78 یورو
یک کیلو گوشت13.05 یورو
بلیط ماهانه مترو50 یورو

مقایسه شرایط مهاجرت دندانپزشکان به اتریش با چند مقصد دیگر

گزینه‌های زیادی برای مهاجرت دندانپزشکان وجود دارد که هرکدام مزایا و معایب خود را دارند. خواندن مقاله بهترین کشور برای مهاجرت دندانپزشکان نگاهی کلی به شما در این زمینه می‌دهد.

در این قسمت شرایط چند کشور مقصد برای مهاجرت دندانپزشکی مقایسه می‌شود:

مقایسه با کشور اتریشمتوسط درآمد سالیانه (یورو)مزایا نسبت به اتریشمعایب نسبت به اتریش
امریکا173.000– درآمد بالاتر

– مهاجرپذیر بودن کشور
– شرایط سخت گرفتن ویزا

– امتحانات متعدد و دشوار ورودی

– هزینه‌های بالای زندگی و سیستم بهداشتی
کانادا140.000– مهاجرپذیر بودن کشور

– تنوع فرهنگی بالا
– آزمون‌های متعدد برای معادل‌سازی

– فاصله جغرافیایی زیاد از ایران
آلمان117.000– هزینه کمتر زندگی و تحصیل

– اقتصاد بسیار قوی

– شرایط آسان‌تر مهاجرت به علت نیاز به کادر درمان

– موقعیت‌های شغلی بیشتر

– امکان استفاده از جاب آفر قبل از معادل‌سازی

– فرایند ساده‌تر معادل‌سازی
– دشواری گرفتن اقامت دائم
– مالیات سنگین

– رفتار خشک مردم آلمان

سوالات متداول:

1- برای مهاجرت دندانپزشک به اتریش چه سطح زبانی لازم است؟

برای ورود به اتریش داشتن حداقل مدرک A2  لازم است. ولی برای گرفتن اجازه‌ی کار، ارائه مدرک C1 الزامی است.

2- تمکن مالی برای مهاجرت دندانپزشکان به اتریش چقدر باید باشد؟

12000 یورو معادل هزینه یک سال زندگی در اتریش

3- حقوق دندانپزشکان در اتریش چقدر است؟

از 4000 تا 14000 یورو ماهیانه

4- معادل‌سازی مدرک دندانپزشکی در اتریش چه مدت طول می‌کشد؟

بسته به مدت دوره‌های کارورزی و آزمون‌ها ممکن است 2 تا 4 سال به طول بینجامد.

5- برای مهاجرت دندانپزشکی به اتریش چه مراحلی باید طی کنید؟

باید آزمون ورودی و دوره‌های کارورزی را در اتریش بگذرانید تا مدرک دندانپزشکی معادل‌سازی شود.

دندانپزشکان متخصص چگونه می‌توانند به اتریش مهاجرت کنند؟

باید ابتدا درخواست معادل‌سازی مدرک عمومی خود را بدهند و سپس دوره‌های کارورزی را بگذرانند تا اجازه کار بگیرند.

مقالات مرتبط

حتماً می‌دانید که در انتخاب کشور مقصد برای مهاجرت دندانپزشکان گزینه‌های زیادی وجود دارد و باید شرایط مختلفی را بسنجید. در مطالب زیر می‌توانید با چند تا از بهترین کشورها برای مهاجرت دندانپزشکان آشنا شوید:

نوشته‌ی زیر 9 دانشگاه برتر برای مهاجرت دندانپزشکان و کم‌هزینه‌ترین دانشگاه‌ها برای مهاجرت دندانپزشکان را معرفی می‌کند:

اگر درباره هزینه‌های مهاجرت نگران هستید دو مطلب زیر می‌تواند به شما کمک کند:

در این مطالب شرایط مهاجرت را برای سایر رشته‌های علوم پزشکی بخوانید:

آیا تابه‌‌حال به مهاجرت به اتریش فکر کرده‌اید؟
چه اقداماتی برای مهاجرت انجام داده‌اید؟ تجربه‌تان را برای ما بنویسید.
به نظرتان شرایط مهاجرت دندانپزشکان به اتریش چگونه است؟
کدام کشور برای مهاجرت دندانپزشکان شرایط بهتری دارد؟
فرایند معادل‌سازی در کدام کشور ساده‌تر است؟
اگر نکته یا تجربه‌ای درباره مهاجرت دندانپزشکی به اتریش دارید برای ما بنویسید.



کانال یوتیوب پادکست رادیو کارنکن
اینستاگرام پادکست رادیو کارنکن

1 دیدگاه برای “صفر تا صد مهاجرت دندانپزشکان به اتریش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مینی دوره رایگان
تولیدمحتوا و سئو

بخشی از دوره سئو را اینجا ببینید.