دوره آنلاین

چگونه استخدام شویم

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

تخفیف نوروزی
دوره تولید محتوا و سئو با هوش مصنوعی

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

هزینه زدن مغازه لوازم آرایشی چقدره؟

هزینه زدن مغازه لوازم آرایشی
3.8/5 - (17 امتیاز)

در این مطلب قراره هزینه زدن مغازه لوازم آرایشی رو بررسی کنیم. در دنیای امروز همه به دنبال سود بیشترند. فعالیت در صنعت لوازم‌ آرایشی یکی از این شغل‌های سودآوره.

کلاً میل به زیبایی و ترکیبش با کسب‌و‌کارها یک فرمول سودآوره. به همین دلیل عدۀ زیادی به‌دنبال راه‌اندازی مغازه لوازم آرایشی هستند یا اکثر خانم‌ها به فکر راه اندازی آرایشگاه زنانه‌ هستند.

احتمالاً دغدغۀ دیگه شما خرید اجناس مغازه‌تونه. خوشبختانه ما تو این مطلب، هم از حداقل سرمایه برای مغازه لوازم آرایشی صحبت می‌کنیم و هم نکاتی راجع‌ به انتخاب اجناس.

آنچه خواهید خواند:

هزینه راه اندازی مغازه لوازم ارایشی

هزینه راه اندازی مغازه لوازم ارایشی

هزینه راه اندازی فروشگاه لوازم آرایشی بهداشتی با هزینه راه اندازی مغازه لوازم ارایشی متفاوته.

وقتی صحبت از فروشگاه می‌شه یعنی باید یک مکان بزرگ با انواع و اقسام لوازم‌آرایشی و لوازم بهداشتی برای همۀ افراد رو شامل بشه که سرمایۀ زیادی می‌خواد.

پس شما اول باید وسعت و هدف کارتون رو مشخص کنید. در ادامه سعی داریم حداقل هزینه زدن مغازه لوازم آرایشی رو بیان کنیم.

  • می‌خواید اجناس آرایشی داشته باشید یا اجناس آرایشی به همراه بهداشتی؟
  • لوازم برقی مثل سشوار، اتو مو و… هم در نظرتون هست؟
  • اجناس رو برای خانم‌ها در نظر گرفتید یا آقایون و یا هر دو؟
  • لوازم بهداشتی برای نوزادان و بچه‌ها هم در نظر دارید؟

پس مهمه بدونید چه نوع مغازه‌ای و در چه ابعادی می‌خواید تا مقدار سرمایه لازم برای مغازه لوازم آرایشی‌تون رو تخمین بزنید.

در ادامه مواردی که در هزینه راه اندازی مغازه لوازم ارایشی تأثیر دارن رو بیان می‌کنیم:

مکان

مکان مناسب در فروش شما مؤثره. مخصوصاً مغازۀ لوازم آرایشی که اکثر مشتری‌هاش خانم‌ها هستند. جایی رو انتخاب کنید که پر‌رفت‌وآمد باشه.

اگر مغازه برای خودتون نباشه باید میزان رهن و اجاره رو در سرمایه لازم برای مغازه لوازم آرایشی‌تون در نظر بگیرید.

این مبلغ برای هر شهر متفاوته و مسلماً هزینه رهن و اجاره مغازه در تهران از مبلغ میانگینی که در جدول آوردیم بیشتره.

دکور

در وهلۀ اول مشتری جذب دکوراسیون مغازه‌تون می‌شه. پس هزینه‌ای برای دکور مغازه در نظر بگیرید.

  • باید تابلوتون به چشم بیاد.
  • قفسه‌بندی داشته باشید. قفسه‌بندی به نظم مغازه‌تون و زیبایی ارائه محصول کمک می‌کنه.
  • حتماً داخل قفسه‌ها نور‌پردازی داشته باشید.
  • چیدمان محصولات داخل ویترین و قفسه‌بندی جذاب باشه.
  • میز فروش مناسب تهیه کنید.
  • در کل دکور با محصولاتتون متناسب باشه.

اجناس

عمدۀ هزینه زدن مغازه لوازم آرایشی مربوط به تهیۀ اجناس موردنظرتونه. اجناستون رو می‌تونید از برند‌های خارجی و ایرانی تهیه کنید.

برند‌های ایرانی که به‌راحتی می‌تونید بخرید. ولی برند‌های خارجی چون تقلبیشون زیاده باید حواستون خیلی جمع باشه.

می‌تونید از بازار بزرگ تهران لوازم‌‌آرایشی تهیه کنید. اما اغلب این اجناس تقلبی و بی‌کیفیتن. می‌تونید به شهر‌های مرزی برید و از مغازه‌های آنجا تهیه کنید.

ولی بازم امکان تقلبی بودن جنس‌ها وجود داره. مطمئن‌ترین راه، خرید از نمایندگی‌های برند‌هاست یا اینکه خودتون لوازم‌آرایشی وارد کنید.

به‌ هر حال واردات دردسرهای خودش رو داره. برای واردات لوازم‌آرایشی باید هزینه‌های زیر رو در نظر بگیرید:

  • حمل‌و‌نقل
  • بازرسی کالا
  • انبار‌داری
  • گمرک

برای ابتدای کار، بهتره اجناس موردنیازتون رو از نمایندگی برند‌ها به‌صورت عمده بگیرید یا به عمده‌فروشی‌های شهرتون سر بزنید.

به تاریخ مصرف اجناس هم توجه داشته باشید. به‌محض خرید لوازم‌آرایشی که همه به‌سرعت فروش نمی‌‌رن. باید حتماً چند سال انقضا داشته باشن تا اجناستون خراب نشن.

مجوز و مالیات

برای اینکه کسب‌و‌کارتون قانونی باشه باید پروانۀ کسب بگیرید. مغازه باید مجهز به دوربین مداربسته باشه و یک فروشندۀ خانم داشته باشید تا جواز بهتون داده بشه. باید این هزینه‌ها رو در نظر بگیرید.

هر سال هم باید مالیاتتون رو از طریق اظهارنامۀ مالیاتی پرداخت کنید. مالیات با‌ توجه‌ به میزان درآمدتون حساب می‌شه.

تبلیغات

برای رونق کسب‌و‌کارتون باید تبلیغات داشته باشید. قسمتی از سرمایه موردنیاز برای مغازه لوازم آرایشی‌تون رو برای تبلیغات در نظر بگیرید.

راه‌های مختلفی برای تبلیغات وجود داره و متناسب با اون هزینه‌ها متفاوت می‌شه.

  • شبکه‌های اجتماعی
  • دوستان و آشنایان
  • تراکت و پوستر
  • برنامه‌های تخفیف
  • محتوای مجازی باکیفیت
  • ارسال پیامک

نرم‌افزار

یک نرم‌افزار خوب تهیه کنید تا به‌راحتی به حساب‌های مغازه رسیدگی کنید و همیشه موجودی کالا‌هاتون رو داشته باشید.

بدون نرم‌افزار هم می‌تونید کار رو پیش ببرید ولی برای کاهش خطا و سرعت کارتون بهتره یک نرم‌افزار داشته باشید.

ماهیانه

هزینه‌هایی مثل اجارۀ مغازه، قبض آب و برق، خرید دوبارۀ محصولات پر‌فروش و… به‌صورت ماهیانه هستند. باید سود فروش رو به‌گونه‌ای در نظر بگیرید که این هزینه‌ها رو پوشش بده.

سرمایه لازم برای مغازه لوازم آرایشی

سرمایه لازم برای لوازم آرایشی و بهداشتی

سرمایه لازم برای لوازم آرایشی و بهداشتی به فاکتور‌های زیر بستگی داره:

  • جمعیت شهرتون
  • مکان مغازه
  • هزینه‌ی دکوراسیون
  • تنوع اجناس
  • تغییرات قیمت (مخصوصاً برند‌های خارجی که تغییرات نرخ ارز روی قیمت اون‌ها تأثیر داره.)

برای همین نمی‌تونیم حداقل سرمایه برای مغازه لوازم آرایشی رو دقیق محاسبه کنیم. اگر میانگین هزینه‌ها رو در نظر بگیریم با‌ توجه‌ به مبالغ زیر سرمایه‌ای حدود 200 تا 300 میلیون نیاز دارید.

محاسبۀ میزان سرمایه برای مغازه لوازم آرایشی :

هزینهحدود مبلغ (تومان)
رهن و اجاره مغازه30,000,000
تابلو و دکوراسیون30,000,000
محصولات خارجی100,000,000
محصولات ایرانی70,000,000
نرم‌افزار، تبلیغات، جواز10,000,000
مجموع240,000,000

مدت بازگشت سرمایه‌، در مقابل هزینه زدن مغازه لوازم آرایشی‌تون، دو ساله. یعنی باید دو سال صبر کنید تا سرمایه‌تون برگرده.

یا با کمترین هزینه به بزرگترین و سریع‌ترین بازار ممکن بپیوندید: با سئو، به اینترنت

نکاتی درباره انتخاب اجناس

هزینه راه اندازی فروشگاه لوازم آرایشی بهداشتی

متأسفانه به‌دلیل تحریم‌ها و نوسانات نرخ ارز، بسیاری از لوازم‌آرایشی‌ها به‌صورت قاچاق وارد کشور می‌شن. کالای قاچاق درسته که هزینۀ گمرکی نداره ولی تأییدیۀ بهداشتی هم نداره.

به‌ لطف اینترنت اطلاعات مردم روز‌به‌روز بیشتر می‌شه. پس اگر اجناس بی‌کیفیت و ارزون بیارید شاید ابتدا خوب باشه، اما مشتری وفادار نخواهید داشت.

برای اینکه مشتری راضی باشه و مغازۀ شما رو به دیگران هم پیشنهاد بده، باید اجناس اصل و با‌کیفیت بیارید.

باید به‌خوبی دربارۀ محصولاتی که دارید اطلاعات داشته باشید تا با بیان خصوصیات محصول، بتونید بهتر اون رو به مشتری معرفی کنید. تشخیص اصل و تقلبی بودن لوازم‌آرایشی در ابتدا براتون سخت خواهد بود.

پیشنهاد می‌کنیم وب‌سایت اصلی شرکت‌ها رو نگاه کنید و با جست‌وجو محصول موردنظرتون به‌خوبی تصویر و قیمتش رو بررسی کنید.

اصلی یا تقلبی؟

بهترین راه برای تشخیص اصل و تقلبی بودن محصول، شناخت خوب محصول و مقایسه قیمتشه. برای همین بررسی محصول از سایت اصلی برند‌ها بهتون کمک می‌کنه.

حداقل سرمایه برای مغازه لوازم آرایشی - اصالت کالا

بارکد: راه دیگر اصالت کالا بارکد روی محصولاته. سه عدد اول از چپ، کشور سازنده‌ی محصول رو نشون می‌ده.

مثلاً سه عدد اول بارکد ایران ۶۲۶ هست. می‌تونید از یک نرم‌افزار بارکدخوان استفاده کنید یا اعداد رو در گوگل سرچ کنید.

برچسب اصالت کالا: کد ۱۶ رقمی‌ بعد از خراشیدن برچسب رو به سامانه پیامکی ۲۰۰۰۸۸۲۲ ارسال کنید و منتظر پیامک تأیید باشید.

بچ کد: بچ کد تعدادی حروف و رقمه. تاریخ تولید، انقضا و سری ساخت محصول رو نشون می‌ده، که روی محصول یا جعبۀ اون نوشته شده.

در یک سایت معتبر مثل chekfresh، نام برند محصول رو وارد کنید و بچ کد رو بزنید تا اطلاعات اون محصول رو ببینید.

در تصاویر زیر نمونه‌هایی از تفاوت‌ اصل و تقلبی برند مک رو آوردیم. برای دیگر برند‌ها نیز می‌تونید در اینترنت سرچ کنید.

سرمایه لازم برای لوازم آرایشی بهداشتی

سمت چپ پنکک اصل مک و سمت راست تقلبی اون رو نمایش می‌ده.

معمولاً محصولات مک رایحۀ ملایم و خوبی دارند.

نوشته‌ها و لوگو مک با لمس، کم‌رنگ و محو نمی‌شن.

همان طور که در تصویر دوم می‌بینید قفل اون‌ها متفاوته.

محصول اصل رنگی تیره‌تر از پنکک تقلبی داره.

سرمایه لازم برای مغازه لوازم آرایشی

در تصویر، مک اصلی با فلش سبز نشون داده شده.

مک فقط 2 مدل پالت 4 رنگی سایه داشته در نتیجه بقیۀ پالت‌ها تقلبین.

در تصویر رژلب مک، نام برند نزدیک به خط نقره‌ایه. 

جعبه‌ی اصلی کاملاً مشکی و نوشته‌های روش مرتب‌ و منظمه.

رژ لب اصل بوی شبیه به وانیل داره.

در ادامه معروف‌ترین برند‌های خارجی و ایرانی رو معرفی می‌کنیم تا بتونید از بین محصولاتشون انتخاب کنید و با قیمت‌هاشون آشنا بشید.

ایرانی یا خارجی؟

محصولات آرایشی بهداشتی تنوع زیادی دارند. اگر بخوایم دسته‌بندی برای خرید اون‌ها در نظر بگیریم، لیست زیر می‌تونه مناسب باشه:

  • محصولات مراقبتی پوست
  • محصولات مراقبتی مو
  • لوازم‌آرایشی
  • لوازم برقی
  • عطر و ادکلن

اگر بخواید تمام این دسته‌بندی رو داشته باشید، باید سرمایه لازم برای لوازم آرایشی بهداشتی‌تون رو مدیریت کنید. مثلاً به دسته عطر و ادکلن درصد کمتری از سرمایه‌تون رو اختصاص بدید.

برند ایرانی

به‌‌جای خرید لوازم‌آرایشی تقلبی و ارزان که از برندهای خارجی معروف کپی شدن، از برند‌های ایرانی مرغوب بخرید که دارای مجوز بهداشت هستند.

در‌حال حاضر برند‌های ایرانی بسیاری وجود دارن که ما سه نمونه رو بیان می‌کنیم.

1) مای MY

یکی از شناخته‌شده‌ترین و پرفروش‌ترین برندهاست. اکثر محصولات رو هم داره؛ مثل: محصولات مراقبت از پوست و مو، محصولات آرایشی و عطر.

می‌تونید با سایت برند در تماس باشید و برای خرید عمده ازشون راهنمایی بگیرید:

2) سینره CINERE و این‌لی INLAY

شرکت طبیعت زنده، محصولات مخصوص مراقب از پوست و مو رو با نام سینره و محصولات آرایشی رو با نام این‌لی عرضه کرده است. لوازم‌آرایشی این شرکت فاقد سرب و پارابنه.

به‌وسیلۀ دکمه‌های زیر به وب‌سایت هر دو برند دسترسی داشته باشید:

3) کالیستا CALLISTA

برند کالیستا، بسته‌بندی متفاوت با رنگ‌بندی‌های شاد و زیبا داره. این برند محصولاتش رو متناسب با پوست ایرانی‌ها و ویژگی‌های آب‌و‌هوایی ایران بهینه‌سازی کرده است.

می‌تونید با کلیک روی دکمۀ زیر وب‌سایت این شرکت رو ببینید:

برند خارجی

محصولات معتبر خارجی علاوه‌بر اینکه تازگی و طراوت پوست صورت رو در برابر استفادۀ طولانی مدت آرایش حفظ می‌کنند، کیفیت بالا و تنوع زیادی هم دارند.

تعداد برند‌های خارجی معتبر زیاده و ما تنها سه تا از برند‌هایی که بیشتر در ایران هستند رو معرفی کردیم.

1) لورآل LOREAL

یکی از بزرگ‌ترین برندهای فرانسوی لوازم‌آرایشی در دنیاست. محصولاتی مثل رنگ مو، ضد‌آفتاب، لوازم‌آرایشی، عطر، محصولات مراقبت از پوست و مراقبت از مو رو تولید می‌کنه و بیشترین ثبت اختراع در زمینۀ نانو تکنولوژی آمریکا رو داره.

سایت اصلی برند برای مشاهدۀ محصولات:

2) مک MAC

برند آمریکایی که در تولید لوازم‌آرایشی حرفه‌ای حرف اول رو می‌زنه. محصولات مختلفی داره که می‌تونه سلیقۀ تمام افراد رو به‌خوبی پوشش بده.

به‌وسیلۀ دکمه‌ زیر به وب‌سایت مک دسترسی داشته باشید:

3) هدی‌بیوتی HUDABEAUTYIA

این برند توسط یک بیوتی بلاگر به نام هدی کتان راه‌اندازی شده است. محصولاتی شیک و خلاقانه‌ای ارائه می‌ده و به سلامت پوست توجه داره.

سایت اصلی این برند فیلتره، برای همین می‌تونید از سایت زیر (cultbeauty) که فروش لوازم‌آرایشی در انگلستانه محصولات هدی‌بیوتی رو ببینید.

نکات پایانی

از سرمایه برای مغازه لوازم آرایشی ، اجناس و نکاتش صحبت کردیم، اما به یاد داشته باشید موفقیت در کار، فقط در نظر گرفتن هزینه زدن مغازه لوازم آرایشی نیست.

اصل در مغازه‌داری، مشتریه. باید به فکر جذب مشتری و وفاداریش باشید. برای جذب مشتری باید محصول با‌کیفیت و قیمت مناسب ارائه بدید.

  • ظاهری آراسته داشته باشید.
  • باذوق و سلیقه باشید.
  • روابط‌عمومی بالا داشته باشید.

روابط‌عمومی خوب نه‌تنها بهتون کمک می‌کنه مشتری رو جذب کنید، بلکه می‌تونید روابط کاریتون رو هم از این طریق گسترش بدید. با عمده‌فروشان معاشرت کنید و با آرایشگر‌ها همکاری کنید.

برای متمایز بودن باید اطلاعات خوب راجع‌ به محصولات داشته باشید. نیاز مشتری رو بدونید و مزیت رقابتی ایجاد کنید. با جست‌وجو در فضای مجازی و خوندن دیدگاه‌های مشتریان می‌تونید اطلاعات خوبی به‌ دست بیارید.

هدیه یا دادن یک یادگاری به مشتری‌های خوبتون می‌تونه خیلی به مشتری حس خوب بده و احتمالاً دفعۀ بعدی هم به مغازه‌تون سر خواهند زد.

مثلاً یک شیشه عطر بگیرید و اون رو در ظرف‌های کوچک برای هدیه‌ دادن تقسیم کنید. زیاد هزینه نکردید ولی حس خوب رو در مشتری ایجاد کردید.

پیشنهاداتی برای فروش بهتر

مغازه‌داری

رمزورازهای موفقیت در مغازه‌داری رو بدونید تا درآمد بیشتر داشته باشید. مطلب زیر بهتون کمک خواهد کرد:

مشتری‌مداری

در مطالب زیر دربارۀ ترفندهای جذب مشتری، فروش بهتر و در‌ نتیجه افزایش درآمد صحبت شده است. حتماً مطالب زیر رو بخونید تا سریع‌تر در کارتون پیشرفت کنید:

راه‌اندازی مغازه در اینستاگرام

اگر به‌ فکر فروش لوازم‌آرایشی در اینستاگرام افتادید،‌ مطلب زیر شما رو به‌خوبی راهنمایی می‌کنه:

در این مطلب سعی شد حدود سرمایه برای مغازه لوازم آرایشی رو به‌طور‌ کامل بیان کنیم. امیدواریم مطالب مربوط به انتخاب اجناس نیز بهتون کمک کرده باشه. خوشحال می‌شیم از تجربیاتتون استفاده کنیم، در کامنت با ما به اشتراک بذارید.



کانال یوتیوب پادکست رادیو کارنکن
اینستاگرام پادکست رادیو کارنکن

1 دیدگاه برای “هزینه زدن مغازه لوازم آرایشی چقدره؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مینی دوره رایگان
تولیدمحتوا و سئو

بخشی از دوره سئو را اینجا ببینید.