دوره آنلاین

چگونه استخدام شویم

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

تخفیف نوروزی
دوره تولید محتوا و سئو با هوش مصنوعی

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

24 گام برای موفقیت کسب و کارهای نوپا از نظر بیل اولت!

کتاب راه اندازی کسب و کار
Rate this post

تا حالا اسم کتاب راه اندازی کسب و کار به گوشت خورده؟ وقتی تصمیم به شروع یک کسب‌وکار جدید می‌گیریم، به نظر می‌رسه مسیر سختی در پیش داریم. خصوصاً اگر راهنمای خوبی نداشته باشیم تا از سردرگمی نجاتمون بده.

بیل اولت (Bill Aulet)، در کتاب راه اندازی کسب و کار : 24 گام برای موفقیت کسب‌وکارهای نوپا ، با یه روش دقیق و اصولی، به اقداماتی که برای راه‌اندازی کسب‌‌وکارهای نوپا و موفقیت‌شون ضروریه پرداخته.

کتاب راه اندازی کسب و کار ، همون راهنمای مورد اعتمادیه که دنبالش می‌گشتیم.

در ادامه‌ی این مطلب قراره، علاوه‌بر معرفی کتاب 24 گام برای موفقیت کسب‌وکارهای نوپا ، با بیل اولت نویسنده‌ی این کتاب آشنات کنم و چندتا دیگه از کتاب‌هایی که خوندنشون به کمکت میاد، بهت معرفی کنم.

حالا که حرف از کتاب و کسب‌وکاره، بد نیست بعد از خوندن این مقاله، سری هم به مطلب معرفی استارتاپ های حوزه کتاب و کتابخوانی بزنی.

فهرست مطالب

فهرستی از مطالبی که قراره در ادامه بخونی، برات آماده کردم؛ تا با کلیک روی هر قسمت، مستقیم به همون بخش بری.

کسب‌وکار نوپا یا استارتاپ چیه؟

کتاب راه اندازی کسب و کار

استارتاپ‌ها، ایده‌های خلاقانه‌ای هستن، که تبدیل به یک کسب‌وکار نوپا می‌شن و خدمتی رو به مخاطب‌های جامعه هدفشون ارائه می‌دن.

شاید تو هم یکی از افرادی باشی که بعد از اتمام تحصیلات و خروج از دانشگاه، با مشکل بیکاری مواجه شدن. مشکلی که در نتیجه تعداد بالای فارغ‌لتحصیل‌ها و کمبود موقعیت‌های شغلی به وجود اومده.

شاید هم فرد خلاقی هستی که یه ایده‌‌ی درخشان توی سرش می‌پرورونه و به دنبال فرصتی برای عملی کردنش می‌گرده.
یا اینکه راه‌حلی پیدا کردی؛ که می‌تونه مشکل بزرگی رو حل کنه!

 این جا، همون جاییه که آدمای خلاق، دنبال راه‌اندازی کسب‌وکارهای شخصی خودشون می‌رن و استارتاپ‌ها متولد می‌شن.

تولدشون مبارک!

اما این، همه‌ی چیزی که باید درباره‌ی کسب‌وکارهای نوپا بدونی نیست. برای همین، قبل از هرچیزی توصیه می‌کنم یه نگاه به مقاله استارتاپ چیست؟ بندازی و در این رابطه بیشتر بخونی.

بیشتر بخوانید: 12 نکته برای شروع استارت آپ با هزینه کم

راه اندازی کسب و کار در 24 گام

کتاب ۲۴ گام برای موفقیت کسب‌وکارهای نوپا کتاب راه اندازی کسب و کار راه اندازی کسب و کار 24 گام

همون‌ طور که قبلاً گفتم؛ کتاب راه‌ اندازی کسب‌ و کار ، بهت کمک می‌کنه تو 24 قدم، کسب‌وکار خودت رو راه‌ بندازی و به موفقیت برسونی.

خبر خوب اینکه، نفیسه رضایی‌نیک و سعید روشنی، کتاب راه اندازی کسب و کار رو به فارسی ترجمه کردن و انتشارات آریاناقلم اونو چاپ کرده.

 بیل اولت نویسنده‌ی کتاب 24 گام برای موفقیت کسب‌وکارهای نوپا ، معتقده برای راه‌ انداختن یک کسب‌وکار جدید باید راه‌ و روش این کارو یاد بگیری.

اون همه‌ی مهارت‌هایی رو که برای شروع یک استارتاپ احتیاج داری، بهت یاد میده و قدم به قدم همراهیت می‌کنه تا به هدف نهایی خودت برسی.

بیشتر بخوانید: تفاوت استارتاپ و کسب و کار

واقعیت یا رویا؟ مسئله این است!

راه‌حل‌هایی که با خوندن کتاب 24 گام برای موفقیت کسب‌وکارهای نوپا بهشون دست پیدا میکنی؛ رویا‌پردازانه و غیر‌قابل‌دسترس نیستن.

این راه‌حل‌ها امتحانشونو پس دادن و قبل از اینکه به دست تو برسن، کلی کسب‌وکار نوپای دیگه رو، تو سراسر دنیا راهنمایی کردن و به  مقصد رسوندن.

راه‌حل‌هایی اونقدر کاربردی که شخصی مثل فردریک کرست، که برنده‌ی جایزه‌ی کارآفرینیه از این‌که نتونسته در شروع کسب‌وکارش از این کتاب بهره ببره حسرت می‌خوره!

شخصاً آرزو می‌کردم که ای کاش کارم را با این کتاب آغاز می‌کردم، زیرا این کتاب اثری مختصر و مفید است و مثال‌های خوبی را به زبان ساده بیان می‌کند.

فردریک کرست موسس اوکتاو ام‌آی‌تی

بیل اولت، تجربه‌ی بیست‌سال تدریس کارآفرینی رو توی دانشگاه ام‌آی‌تی داره.

اون توی کتاب 24 گام برای موفقیت کسب‌وکارهای نوپا همه‌ی اقدامات لازم رو، از ایده‌پردازی تا ورود محصول یا خدمت به بازار‌ کار، بهت معرفی و راهنماییت می‌کنه.

وجود مثال‌های متعدد از کسب‌وکارهای نوپایی که با راهبردهای کتاب راه اندازی کسب و کار ، به موفقیت رسیدن؛ دید وسیعی رو در اختیارت قرار می‌ده تا بتونی با یه نگاه منطقی و آینده‌نگر، تصمیم‌های اساسی برای شروع کسب‌‌وکار جدید خودت بگیری.

کدوم 24 گام؟

کتاب راه اندازی کسب و کار

همونطور که گفتم؛ بیل اولت توی کتاب راه اندازی کسب و کار، بهت میگه چی‌کار کنی تا بتونی کسب و کار خودتو راه اندازی کنی. اونم فقط توی 24 قدم. اما این بیست و چهار قدم چی هستن؟

کتاب راه اندازی کسب و کار از 6 بخش اصلی تشکیل شده. توی هر کدوم از این بخش‌ها تعدادی از اقداماتی که برای شروع کسب‌وکارت ضروری هستن به تو گفته شده.

برای اینکه بدونی هر کدوم از این 6 بخش چه عنوان‌هایی دارن؛ لطفاً لیستی رو که در ادامه برات می‌نویسم بخون. بعد از اون هم می‌تونی نگاهی به فایلی که برات گذاشتم بندازی و صفحاتی از کتاب راه اندازی کسب و کار رو بخونی.

  • مشتریان چه کسانی هستند؟
  • چه کارهایی برای مشتریانتان می‌توانید انجام دهید.
  • مشتریانتان چگونه به محصولتان دست می‌یابند؟
  • چگونه از محصولتان درآمد کسب کنید؟
  • چگونه محصولتان را طراحی کنید و بسازید؟
  • چگونه کسب‌وکارتان را اندازه گیری کنید؟

تا اینجا درباره‌ی کتاب راه اندازی کسب و کار حرف زدیم و فهمیدیم اگه قصد راه اندازی کسب و کار رو داشته باشیم، این کتاب چطور می‌تونه به ما کمک کنه. در ادامه با من بمون تا بهت بگم این بیل اولت که کتاب 24 گام برای موفقیت کسب‌وکارهای نوپا رو نوشته اصلاً کی هست؟!

بیشتر بخوانید: هر آنچه باید در مورد انواع استارت آپ بدانید

بیل اولت، طراح کتاب راه اندازی کسب و کار : 24 گام برای موفقیت کسب‌وکارهای نوپا کیه؟

دانلود راه اندازی کسب و کار ار بیل اولت کتاب راه اندازی کسب و کار راه اندازی کسب و کار در 24 گام کتاب 24 گام برای موفقیت کسب‌وکارهای نوپا

بیل اولت که لیسانسش رو از دانشگاه هاروارد گرفته؛ استاد دانشگاه ام‌آی‌تی و مدیرعامل مرکز کارآفرینی مارتین‌تراسته.

اون، طراحی دوره‌های نوآورانه زیادی رو، تو زمینه‌های بازاریابی و کارآفرینی به عهده داشته و جایزه‌های زیادی مثل جایزه آدولف‌اف‌مانسن دریافت کرده. این جایزه از افراد پیشگام در کسب‌وکار که مسیرهای جدیدی رو به سمت کارآفرینی باز کردن تجلیل می‌کنه.

همین الان مطالعه‌ی کتاب 24 گام برای موفقیت کسب‌وکارهای نوپا رو شروع کن

کتاب ۲۴ گام برای موفقیت کسب‌وکارهای نوپا راه اندازی کسب و کار در 24 گام دانلود راه‌اندازی کسب‌وکار اثر بیل اولت

حالا دیگه وقتشه که شروع به خوندن کتاب 24 گام برای موفقیت کسب‌وکارهای نوپا کنی. برای اینکه کارتو راحت‌تر کرده باشم؛ لینک خرید نسخه‌ی الکترونیکی کتاب راه اندازی کسب و کار رو از سایت طاقچه برات گذاشتم.

ببین چقدر به فکرتم 🙂

قبل از اینکه بریم سراغ بخش بعدی، می‌خوام یه سوال ازت بپرسم.

با پادکست رادیو کارنکن آشنایی داری؟ اگر نه، پیشنهاد می‌کنم همین الان، به لینکی که واست گذاشتم بری و به قسمت 31 که گفت‌وگویی با یه آدم کارکشته در زمینه‌ی استارتاپه گوش بدی.

5 تا کتاب دیگه که تو شروع و ادامه‌ی مسیر بهت کمک می‌کنن

کلی کتاب خوب دیگه، تو زمینه‌ی کسب‌وکارهای نوپا هستن که بعد از خوندن کتاب راه اندازی کسب و کار ، حتماً دلت می‌خواد اون‌ها رو هم بخونی.

من 5 تا از بهترین‌هاشونو برات لیست کردم و توضیح مختصری درباره‌ی هرکدوم دادم که توی انتخاب کمکت می‌کنه. پس حتماً ادامه‌ی مطلبو بخون.

  • هر برند یک قصه است
  • صفر به یک: نکاتی درباره‌ی استارتاپ‌ها؛ چگونه آینده را بسازیم!
  • شرکت خلاقیت
  • سخت‌ترین نکات درمورد سخت‌ترین چیزها
  • فروشگاه همه‌چیز؛ جف بیزوس و عصر آمازون

هر برند یک قصه است

کتاب هر برند یک قصه است اثر دانلد میلر

کتاب هر برند یک قصه است، یک کتاب آموزش داستان‌گوییه!

دانلد میلر که خودش هم یه داستان‌گوی خفنه؛ تو این کتاب بهت یاد می‌ده، چطور قصه‌ی کسب‌وکارت رو برای مخاطب‌هات بگی تا تعریف درستی از اون بهشون ارائه بدی.

صفر به یک: نکاتی درباره‌ی استاراپ‌ها؛ چگونه آینده را بسازیم!

کتاب صفر به یک اثر پیتر تیل

تیل و مسترز، نویسنده‌های این کتاب پرفروش، تجربه‌هاشون رو از راه‌اندازی چندین کسب‌وکار و شرکت‌ موفق باهات درمیون می‌ذارن و همه‌ی نکاتی رو که دونستنشون برای شروع کسب و کار ضروریه بهت گوشزد می‌کنن.

شرکت خلاقیت

کتاب شرکت خلاقیت اثر اد کتمول

 اد کتمول رئیس و یکی از بنیان‌گذارهای استودیوی انیمیشن‌سازی پیکساره.

اون توی کتاب شرکت خلاقیت، از سرپرستی یک شرکت بزرگ پویانمایی و مسیر رسیدن به دستاوردها و موفقیت‌هاش می‌گه.

سخت‌ترین نکات درمورد سخت‌ترین چیزها

کتاب سخت ترین نکات درموذد سخت ترین چیزها

همون‌طور که قبلاً گفتم،
راه‌اندازی یک کسب‌وکار جدید کار سختی به نظر می‌رسه، اما هر کاری یه فوت کوزه‌گری
داره. فوت کوزه‌گری برای راه اندازی یک کسب‌وکار تازه، ترفندهای مدیریتیه
.

بن هوروویتز توی کتاب سخت‌ترین نکات درمورد سخت‌ترین چیزها فوت کوزه‌گریو بهت یاد میده.

فروشگاه همه چیز؛ جف بیزوس و عصر آمازون

کتاب فروشگاه همه چیز جف بیزوس و عصر آمازون اثر برد استون

آمازون که امروز یکی از بزرگترین شرکت‌های جهان و کسب‌وکاری موفقه، روزی فقط کار تحویل پستی کتاب‌ها رو انجام می‌داد.

اما جف بیزوس بنیان‌گذار آمازون، یه چیزی بیشتر از فروش کتاب می‌خواست.

اون قصد داشت آمازون رو به یک فروشگاه بزرگ، در دسترس و با قیمت‌هایی ارزون تبدیل کنه که کمتر کسی بتونه در مقابل وسوسه‌ی خرید ازش مقاومت کنه و توی این کار موفق بود.

تو این کتاب قراره داستان این موفقیت رو بخونی.

مطالب مرتبط

کتاب راه اندازی کسب و کار

حالا با کتاب راه اندازی کسب و کار آشنا شدی و می‌دونی اگر تصمیم به راه اندازی کسب و کار بگیری چی‌کار باید بکنی.

بیل اولت رو شناختی و حتماً مشتاق خوندن کتاب 24 گام برای موفقیت کسب‌وکارهای نوپا هستی.

تقریباً به آخر کار رسیدیم. اما قبل از اینکه باهات خداحافظی کنم، ازت می‌خوام؛ نگاهی به مطالبی که لینکشونو برات گذاشتم بندازی.

چیزهایی درباره‌ی کسب‌وکارهای نوپا و استارتاپ‌ها هستن که شاید اون‌ها رو ندونی. پس خوندن این مطالب حتماً به دردت می‌خوره.

تو این مطلب، سعی شده واژه‌ها و اصطلاحات استارتاپی، به صورت دسته‌بندی شده و مثل یک دیکشنری، در اختیارت قرار بگیرن تا به تو توی رسیدن به اهدافت کمک کنن.

هزار مدل استارتاپ مختلف وجود داره، یکی از اون‌ها استارتاپ‌های خدماتی هستن. می‌دونی استارتاپ‌های خدماتی چیکار می‌کنن؟ اگر نه، با خوندن این مقاله می‌تونی بفهمی.

با این همه مدل‌های مختلف کسب‌وکار اشتباه نگرفتن اون‌ها با هم کار سختیه. خوندن این مطلب بهت کمک می‌کنه استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش بنیان رو به سادگی از هم تشخیص بدی.

ایران، کشوری که توش زندگی می‌کنیم؛ طبیعتی زیبا و بناهای تاریخی خارق‌العاده‌ای داره. شاید برات جالب باشه که بدونی یکی از پردرآمدترین انواع کسب‌وکار، کسب‌وکارهای حوزه گردشگری هستن. اگر می‌خوای بیشتر درباره‌ی این نوع از کسب‌وکارها بدونی، این مطلب برای تو آماده شده.

من نظرم رو درباره‌ی کتاب راه‌اندازی کسب و کار گفتم. امیدوارم تونسته باشم بهت کمک کنم. خیلی دلم می‌خواد نظر تو رو درباره‌ی این نوشته بدونم. اگر فکر می‌کنی چیزی از قلم افتاده بهم بگو.



کانال یوتیوب پادکست رادیو کارنکن
اینستاگرام پادکست رادیو کارنکن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مینی دوره رایگان
تولیدمحتوا و سئو

بخشی از دوره سئو را اینجا ببینید.