دوره آنلاین

چگونه استخدام شویم

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

تخفیف نوروزی
دوره تولید محتوا و سئو با هوش مصنوعی

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

کتاب روانشناسی ارتباط با دیگران – معرفی 8 کتاب تقویت مهارت ارتباط با دیگران

کتاب روانشناسی ارتباط با دیگران
2.7/5 - (4 امتیاز)

یکی از اصلی­‌ترین نیازهای انسان از ابتدای تولد تا آخر عمر، نیاز به برقراری ارتباط با دیگران است. در این مطلب چند کتاب روانشناسی ارتباط با دیگران را معرفی می­‌کنیم که با کمک آنها می‌­توانید این مهارت را بشناسید، تمرین کنید و در آن ماهر شوید.

برقراری ارتباط با دیگران مهارتی است که برخورداربودن از آن در هر بستری از جمله خانواده، مدرسه، دانشگاه و محیط کار کاربردی و لازم است.

بدون داشتن این مهارت، زندگی در اجتماع بسیار سخت خواهد شد، انگار که در یک جزیره خالی از سکنه بخواهیم به تنهایی زندگی کنیم!

البته ما قبلاً تکنیک‌­هایی برای تقویت مهارت ارتباط موثر بیان کرده­‌ایم که می‌­توانید قبل از مطالعه‌­ی کتاب‌­ها، این مطلب را هم بخوانید.

کتاب‌هایی که در این مقاله معرفی می‌کنیم:

1- کتاب زبان بدن

یکی از مولفه­‌های برقراری ارتباط با دیگران مخصوصاً در مواقعی که برای اولین بار قصد دارید با شخصی ارتباط برقرار کنید، آگاهی از وضعیت کلی شخص با توجه به زبان بدن او است. کتاب زبان بدن که «آلن پیز» آن را نوشته و «سمیرا اباذری» ترجمه کرده است، به همین مولفه می­‌پردازد.

کتاب روانشناسی ارتباط با دیگران

نویسنده‌­ی این کتاب حاصل مشاهداتش از فیلم­‌هایی بی­‌شمار و همچنین تجربیات پانزده ساله­‌اش از مصاحبه، آموزش و مدیریت هزاران نفر را در این کتاب جمع‌­آوری کرده است.

البته در این کتاب خبری از فرمول­‌های جادویی‌­ای که در کتاب‌های دیگر وعده داده شده، نیست بلکه قرار است خواننده بعد از خواندن این کتاب به نشانه­‌های غیرکلامی در افراد آگاه‌­تر شده و بتواند بهتر با دیگران ارتباط برقرار کند.

2- کتاب آداب معاشرت به زبان آدمیزاد: یکی از بهترین کتاب های روانشناسی ارتباط با دیگران

حتماً برای شما هم پیش آمده که در موقعیتی قرار بگیرید و بخواهید با شخصی معاشرت کنید و یا به عبارتی سر صحبت را باز کنید اما ندانید که الان رفتار درست چیست یا چطور باید احساسات و اعمالتان را قبل از شروع گفت­‌وگو مدیریت کنید.

کتاب آداب معاشرت به زبان آدمیزاد، به نویسندگی «سو فاکس» و ترجمه‌­ی «گلناز فرهمندی» که نشر هیرمند آن را چاپ کرده ­‌است، به شما کمک می‌­کند تا جواب این سوال­‌ها را بگیرید.

کتاب روانشناسی ارتباط با دیگران

این کتاب، کتابی کاربردی است و موقعیت­‌های مختلفی را برای شما بیان می‌­کند تا به خوبی و با جزییات، هر کدام را متصور شوید، خودتان را در آن شرایط قرار دهید و آنچه برای برقراری ارتباط با دیگران نیاز دارید را به خوبی در این کتاب روانشناسی ارتباط با دیگران بیاموزید.

3- کتاب چطور با هر جور آدمی ارتباط برقرار کنیم؟

وقتی به یک میهمانی دعوت می‌­شوید که در آن جمع کسی را نمی­‌شناسید و کاملاً غریبه هستید، چه احساسی دارید؟ آیا به راحتی با دیگران ارتباط می­‌گیرید یا انگار در دلتان رخت می‌­شویند؟

اگر از گروه دوم هستید، باید بدانید که تنها نیستید و نویسنده­‌ی این کتاب مدعی شده که در چنین موقعیتی، همین رخت­ها در دل مدیران و هنرپیشگان معروف هم شسته می‌­شود.

کتاب روانشناسی ارتباط با دیگران

این کتاب به شما می­‌گوید در چنین موقعیت‌­هایی چطور آغازگر یک مکالمه باشید و از آن مهم‌­تر چطور یک ارتباط موثر برقرار کنید. ارتباطات موثری که یکی از مهم‌­ترین ابزارهای شما برای کسب تجربه و موفقیت در زمینه­‌های مختلف است.

4- کتاب باید با هم حرف بزنیم

فضای مجازی یکی از عواملی است که این روزها علاوه بر حواس‌پرتی باعث شده خیلی از اوقات ما با اطرافیانمان گفت‌­وگویی معنادار نداشته باشیم.

پر واضح است که اطرافیان ما، همیشه با ما موافق نیستند و ما نه تنها باید هنر ارتباط برقرار کردن و گفت‌­وگو با مخالفانمان را داشته باشیم بلکه باید مهارت به خوبی شنیدن و در نتیجه خوب حرف زدن با دوستان و موافقانمان را نیز کسب کنیم.

کتاب روانشناسی ارتباط با دیگران

کتاب “باید با هم حرف بزنیم” اثریست از «سلست هدلی» که «علی موسوی ده‌­شیخ» آن را ترجمه کرده است و نشر مون منتشر کرده است.

5- کتاب ارتباط بدون خشونت، زبان زندگی: کاربردی‌ترین کتاب روانشناسی ارتباط با دیگران

گاهی اوقات نمی‌­توانیم به خوبی با دیگران ارتباط برقرار کنیم زیرا اصلاً به خوبی متوجه‌ی منظور و پیامی که ارسال شده، نشده‌­ایم و دلیل این موضوع هم عدم مشاهده‌­ی دقیق رفتار است.

البته مشاهده صرفاً به معنای دیدن نیست بلکه علاوه بر دیدن، منظور شنیدن و به عبارت بهتر درک کردن است.

کتاب روانشناسی ارتباط با دیگران

این کتاب به ما می‌­گوید چگونه مهارت مشاهده را یاد بگیریم، سپس احساسات درونی خود را درک کنیم و آن­ها را به درستی بروز دهیم و نهایتاً درخواست‌مان را بیان کنیم.

«مارشال روزنبرگ»، یکی روانشناسان معاصر این کتاب را نوشته، «کامران رحیمیان» ترجمه و انتشارات اختران، منتشر کرده است.

6- 151 ایده­‌ی سریع برای ارتباط عالی با دیگران: بهترین کتاب روانشناسی ارتباط با دیگران

آیا تا به­ حال در محیط کار با همکارتان دچار مشکل شده‌­اید، یا آرزو کرده‌­اید که ای کاش این شخص همکارتان نبود؟ آیا برای ایجاد ارتباط بهتر با همکارتان در محیط کار تلاش کرده‌­اید؟

اگر این مسائل برایتان دغدغه شده است و به دنبال راهکار مناسب برای آنها هستید و یا حتی اگر باور دارید که در هر محیط و فضای کاری باید بتوانید به خوبی با دیگران ارتباط برقرار کنید،  این کتاب­ که یکی از بهترین کتاب‌های روانشناسی ارتباط با دیگران است به شما کمک می­‌کند.

کتاب روانشناسی ارتباط با دیگران

«رابرت دیتمر» و «استفانی مک فارلند» نویسندگان کتاب 151 ایده­‌ی سریع برای ارتباط عالی با دیگران هستند و «خلیل رضوی» و «متین شاهسوار» کتاب را ترجمه کرده‌­اند. نشر کهکشان دانش نیز آن را منتشر کرده است. برای دانلود کتاب روانشناسی ارتباط با دیگران می‌توانید از لینک زیر اقدام کنید.

7- کتاب ارتباط موثر به زبان آدمیزاد: بهترین کتاب روانشناسی ارتباط با دیگران در محل کار

اگر مایلید در محیط کار با رئیس و همکارانتان ارتباط موثری برقرار کنید و درخواست‌­ها و منظورتان را به خوبی انتقال دهید؛ یکی دیگر از بهترین کتاب‌های روانشناسی در مورد ارتباط با دیگران، کتاب ” ارتباط موثر به زبان آدمیزاد” از نشر هیرمند که «مارتی برونستاین» نوشته و «نرگس یزدی» ترجمه کرده را مطالعه کنید.

کتاب روانشناسی ارتباط با دیگران

8- کتاب گفت‌وگوهای سرنوشت­‌ساز

گفت‌وگوهای ارزشمند، گفت‌وگوهایی هستند درباره‌­ی یک یا چند مسئله­‌ی ارزشمند برای هر دو طرف گفت‌وگو که در آن­ها تضاد دیدگاه وجود دارد و دربرگیرنده­‌ی هیجاناتی شدید است. این گفت‌وگوهای سرنوشت­‌ساز ممکن است در محیط کار و یا در دیگر ارتباطات رخ دهند.

کتاب روانشناسی ارتباط با دیگران

در این کتاب مهارت برقراری ارتباط با دیگران، راهکارهایی عملی در حوزه­‌ی ارتباطات و مذاکره بیان می‌شود. «جوزف گرنی»، «ران مک­‌میلان» و «کری پترسون» نویسندگان این کتاب هستند و «سعید یاراحمدی» آن را ترجمه کرده است.

مطالب مرتبط

با توجه به اینکه مهارت برقراری ارتباط موثر از مولفه‌های هوش هیجانی و هوش بین فردی است، پیشنهاد می‌کنیم مطالب زیر را نیز مطالعه کنید.

یکی از مواردی که در برقراری ارتباط با دیگران، بسیار کمک‌کننده است شناخت شخصیت و روانشناسی شخصیت است که در مطلب زیر می‌توانید دراین باره مطالعه کنید.

همچنین برای تقویت مهارت ارتباط موثر در کودکان می‌توانید مطلب زیر را بخوانید.

اگر شما هم کتاب‌هایی که معرفی کردیم را خوانده‌اید، نظرتان را با ما در میان بگذارید و یا اگر کتاب‌های دیگری در این زمینه می‌شناسید، حتماً به ما هم معرفی کنید.



کانال یوتیوب پادکست رادیو کارنکن
اینستاگرام پادکست رادیو کارنکن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مینی دوره رایگان
تولیدمحتوا و سئو

بخشی از دوره سئو را اینجا ببینید.