دوره آنلاین

چگونه استخدام شویم

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

تخفیف نوروزی
دوره تولید محتوا و سئو با هوش مصنوعی

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

10 منبع مفید برای دانلود پادکست انگلیسی intermediate

دانلود پادکست انگلیسی intermediate
3/5 - (2 امتیاز)

برای خیلی از ما پیش آمده که با روش‌های مختلف از جمله کلاس زبان یا یادگیری زبان انگلیسی به صورت خودآموز سطح زبانمان را از مبتدی به متوسط ارتقا دادیم، ولی از این سطح به بعد درجا زدیم!

در واقع منظورم این است که شما هم احتمالاً مثل من خیلی از دستورهای گرامری را یاد گرفته‌اید و سطح املایی زبانتان هم خوب است، ولی در مهارت شنیداری و گفتاری ضعیف هستید. برای حل این مشکل می‌توانید با دانلود پادکست انگلیسی intermediate به مراحل بالاتری از آموزش زبان دست پیدا کنید.

اگه شما هم دقیقاً همین مشکل را دارید پس با من همراه باشید تا در این مطلب با معجزه یادگیری زبان از طریق پادکست آشنایتان کنم. استفاده از پادکست یکی از بهترین روش‌ها برای تقویت مهارت لیسنینگ و آموزش اسپیکینگ زبان انگلیسی است.

اما استفاده از هر پادکستی هم قطعاً نتیجه مثبت نخواهد داشت. بلکه باید سراغ بهترین پادکست ها برای تقویت لیسنینگ بروید. در ادامه به شما نحوه استفاده از پادکست و بهترین منابع دانلود پادکست انگلیسی intermediate را معرفی خواهم کرد تا با آگاهی کامل پادکست مناسب را انتخاب و بهترین نتیجه را بگیرید.

آنچه در ادامه می‌خوانید:

بهترین روش یادگیری زبان از طریق پادکست

یکی از مهم‌ترین نکات در نقش پادکست در یادگیری زبان روش گوش دادن است، برای همین قصد دارم نحوه گوش دادن هدفمند و نکات مهم در انتخاب پادکست را برای شما شرح دهم.

پادکست را هدفمند گوش دهید

1- موضوع کلی پادکست را متوجه شوید

مشکلی که مطمئناً در اولین دور شنیدن پادکست با آن روبرو می شوید این است که خیلی از قسمت‌ها رو متوجه نخواهید شد. نگران نباشید این موضوع کاملاً عادی است. چندین بار پادکست انتخابی را گوش کنید و همین که با کلیت موضوع آن آشنا شوید، کافیست. تلاش کنید تا بتوانید کلمات کلیدی رو به ذهن بسپارید.

پس از گوش دادن به پادکست و آشنا شدن با کلیت موضوع، یک‌بار هم پادکست را با دیدن متن گوش دهید. در این زمان سعی کنید تمامی لغاتی که برایتان آشنا نبود را با املای صحیح یادداشت کنید.

2- معنی لغات یادداشت شده را بیابید و به ذهن بسپارید

بعد از نوشتن لغات نا آشنا حتماً معانی آن‌ها را برای درک بهتر پادکست پیدا کنید.

3- پاددکست را مجدداً و بدون دیدن متن گوش دهید

بعد از یادگرفتن معنی لغاتی که تازه با آ‌ن‌ها آشنا شدید، پادکست را دوباره گوش دهید. این بار علاوه بر اینکه پادکست مورد نظر را کاملاً متوجه می‌شوید لغات جدیدی که با آن آشنا شدید را نیز برای همیشه به ذهن خواهید سپرد. بهتر است چندین بار به پادکست گوش دهید تا کاملاً به ذهن سپرده شود.

نکات مهم در انتخاب و دانلود پادکست انگلیسی intermediate

1- از پادکست‌هایی با زمان کوتاه استفاده کنید

پادکست‌هایی که انتخاب می‌کنید زمان کمی داشته باشند. زمان زیر 4 دقیقه مناسب است.

2- موضوع پادکست به موضوعات مورد علاقه شما نزدیک باشد

بهتر است موضوعی را برای شنیدن انتخاب کنید که به آن علاقه دارید. چون فقط در این صورت از تکرار کردن آن خسته نمی‌شوید. علاوه بر این انتخاب موضوع موردعلاقه به یادگیری بهتر کمک خواهد کرد.

نکته بعدی که اهمیت ویژه‌ای دارد چگونگی پیدا کردن پادکست مورد نظر است. در این مورد نگران نباشید، چون در ادامه بهترین منابع دانلود پادکست انگلیسی سطح متوسط را با توضیحات کافی در اختیار شما گذاشتم.

۱۰ منبع دانلود پادکست انگلیسی intermediate

1- پادکست BBC 6 Minute English دانلود پادکست انگلیسی intermediate

دانلود پادکست انگلیسی intermediate

پادکست‌های BBC یکی از بهترین منابع دانلود پادکست انگلیسی intermediate هستند و جزو قوی‌ترین پادکست‌ها برای تقویت مهارت شنیداری (listening) است.

این پادکست‌ها گفتگو بین دو مجری است که در مورد موضوعات مختلف بحث می‌کنند. لهجه بریتیش دارند و به این دلیل جزو مناسب‌ترین پادکست‌ها برای افرادی که دارای سطح متوسط هستند، می‌باشد. مدت زمان این پادکست‌ها 6 دقیقه است که برای کسانی که همیشه از کمبود وقت می‌نالند و فرصتی برای یادگیری ندارند عالیست.

2- پادکست EnglishClass101

دانلود پادکست انگلیسی intermediate

این دسته از پادکست‌ها برای تمام سطوح از ابتدایی تا پیشرفته ساخته شده‌اند. شما می‌توانید با تعیین سطح خود اپیزودهای مناسب را دریافت نمایید.

این مجموعه به دلیل نحوه‌ی آموزش جذاب، بسیار پرکاربرد و کاربرپسند است. یک داستان را به صورت فیلم یا نمایش اجرا می‌کنند، سپس همان صحنه با سرعتی آهسته و قابل فهم مجدد نمایش داده می‌شود. درنتیجه لغات بسیار ساده‌تر از روش‌های دیگر به ذهن سپرده می‌شود.

همچنین وب سایت این مجموعه را برای شما گذاشتم تا با عضویت در آن و انتخاب سطح خود به راحتی بتوانید به پادکست‌های مورد نیاز خود دسترسی پیدا کنید.

همچنین در زمان ثبت نام در سایت می‌توانید لهجه امریکن یا بریتیش را انتخاب کنید و همه‌ی پادکست‌ها با لهجه مورد نظر شما لیست خواهندشد. با این شرایط دانلود پادکست انگلیسی سطح متوسط در این مجموعه به راحتی انجام می‌شود.

3-  پادکست British Council

دانلود پادکست انگلیسی intermediate

این پادکست با تمرکز بر روی مهارت شنیدن (listening) و تلفظ (pronunciation) طراحی شده است. این مجموعه دارای فایل PDF و MP3 می‌باشد و همچنین متن فایل صوتی نیز موجود است. لهجه مورد استفاده در این پادکست بریتیش است و برای آزمون آیلتس و تافل بسیار مفید است.

4- دانلود پادکست انگلیسی intermediate پادکست The English We Speak

دانلود پادکست انگلیسی intermediate

این مجموعه شامل فایل‌هایی است که کمتر از سه دقیقه شما را با لغات، عبارات جدید و پرکاربرد که در مکالمات روزمره پرکاربرد هستند آشنا می‌کند. یک پادکست عالی برای کسانی که وقت آزاد کمی برای آموزش مکالمه زبان انگلیسی دارند.

ساختار این برنامه اینگونه است که ابتدا اصطلاح مورد نظر توسط مجری توضیح داده می‌شود سپس مثال‌های کاربردی برای فهم بهتر آن بیان می شود. این پادکست از سری مجموعه‌های آموزش انگلیسی BBC است که برای زبان‌آموزان سطح متوسط و پیشرفته مناسب می‌باشد.

5- پادکست Podcasts in English

دانلود پادکست انگلیسی intermediate

این پادکست به خاطر تنوع بالایی که دارد بسیار خاص است. شما می‌توانید بسیاری از موضوعات سرگرم‌کننده را در اپیزودهای کوتاه که معمولاً کمتر از 5 دقیقه است را بشنوید.

پادکست‌ها شامل گفتگو بین دو انگلیسی‌زبان است که درباره موضوعات مختلف و متنوع صحبت می‌کنند. از بحث در مورد المپیک زمستانی گرفته تا فیسبوک و مسائل روز که برای همه جذابیت دارد. فایل متنی این مکالمات و همچنین فایلی شامل سؤال‌هایی درباره هر قسمت، پاسخ آن و تمرین برای لغات جدید آن اپیزود نیز موجود است.

6- پادکست Business English Pod

دانلود پادکست انگلیسی intermediate

محتوای این پادکست برای کسانی که در شغلشان به نوعی با زبان انگلیسی سروکار دارند، یا با کشورهای انگلیسی‌زبان مبادله کاری دارند عالی است. همچنین برای افرادی که قصد دارند در کشورهای انگلیسی‌زبان مشغول به کار شوند، این پادکست چشم‌انداز خوبی درباره این که چطور یک کسب‌وکار در کشورهای انگلیسی‌زبان مدیریت می‌شود ارائه می‌دهد.

هر اپیزود حدود 20 الی 25 دقیقه است. در این پادکست نحوه صحبت کردن، آهسته‌تر از حالت نرمال است و به راحتی می‌توان آن را دنبال کرد و قابل فهم‌تر است.

7- پادکست Better at English

دانلود پادکست انگلیسی سطح متوسط

محتوای این پادکست پر از اصطلاحات و لغات دشوار و همچنین غیررسمی و خیابانی است. در واقع این پادکست بیشتر شما را با لغات و اصطلاحات محاوره‌ای آشنا می‌کند. این محتوا به لهجه بریتانیایی تنظیم شده و هر اپیزود حدود 5 دقیقه می‌باشد.

در این پادکست‌ها گفتگوهای طبیعی بین افراد است و برای زبان آموزان سطح متوسط و بالاتر مناسب است. همچنین برای آزمون‌های زبان یکی از بهترین منابع دانلود پادکست انگلیسی intermediate است.

8- پادکست Voice of America Learning English

دانلود پادکست انگلیسی سطح متوسط

این پادکست نیز به موضوعات متنوع می‌پردازد و اطلاعات و اخبار را به زبان انگلیسی برای شنونده بیان می‌کند. اطلاعات و برنامه‌هایی شامل اخبار جهانی، مستندهای علمی، تاریخ و فرهنگ آمریکا، و سری برنامه‌هایی در مورد اصطلاحاتی که در آمریکا استفاده می‌شود.

تمامی این پادکست‌ها به زبان انگلیسی و با سرعت کمتر از حالت نرمال ساخته شده، به همین دلیل یکی از بهترین منابع دانلود پادکست انگلیسی سطح intermediate می‌باشد.

9- پادکست English as a Second Language podcast (ESL pod)

دانلود پادکست انگلیسی سطح متوسط

در این پادکست مجریان برنامه، مدرک دکترای زبان‌شناسی دارند و تمرکز آن‌ها بر روی دیالوگ‌های بین آن‌هاست. آن‌ها به بررسی کلمات کلیدی انگلیسی می‌پردازند و معنی و موقعیت استفاده کردن از آن کلمات را بررسی می‌کنند. گروهی از اپیزودها در دسته انگلیسی روزمره هستند که به موضوعاتی مانند خانواده، شغل، روابط اجتماعی و غیره پرداخته است.

گروهی هم در درسته انگلیسی فرهنگی است که در مورد فرهنگ آمریکا، سیاست و رئیس‌جمهورها، فیلم و کتاب‌های محبوب، تاریخ و فلسفه صحبت می‌شود. جملات با سرعتی بسیار کمتر از سرعت نرمال روزانه بیان می‌شود و از این بابت به راحتی می‌توان مکالمات آن‌ها را دنبال کرد.

10- Breaking News English

دانلود پادکست انگلیسی سطح متوسط

این پادکست شامل خبرهای جالب از سرتاسر جهان است. همچنین در برخی از قسمت‌ها داستان‌ یا تحلیلی به زبان انگلیسی تحلیل می‌شود. هر داستان به همراه متن است و برای سطوح مختلف از سرعت آهسته تا نرمال، ضبط و منتشر شده‌اند.

در سطوح پایه کلمات و عبارات ساده است. در سطوح پیشرفته‌تر، عبارات و اصطلاحات سخت‌تر می‌شود. به همین دلیل برای تقویت مهارت شنیدن (listening) بسیار مناسب است. یکی از نکات مثبت این پادکست، زمان کم اپیزودهاست که بین 1 تا 3 دقیقه می‌باشد.

بیشتر بخوانید: دانلود پادکست انگلیسی

کلام آخر درباره دانلود پادکست انگلیسی intermediate

یادمان نرود که پادکست انگلیسی، یک نوعی از محتواست که کمترین وقت را از ما خواهد گرفت. این نوع محتوا به راحتی می‌تواند ارتباط نزدیکی با ما برقرار کند. یکی از راحت‌ترین و ساده‌ترین کارها برای شما که سطح زبانتان خوب است دانلود پادکست انگلیسی سطح متوسط برای پیشرفت در زبان است.

شما می‌توانید از طریق گوش دادن به پادکست زبان انگلیسی، زمان خودتان را به‌ صورت بهینه صرف کنید. درنتیجه بخش‌هایی از روز را که به هر دلیلی ممکن است بی‌استفاده باشد احیا کنید.

مطالب مرتبط با دانلود پادکست انگلیسی intermediate

همان‌طور که لیسنینگ و اسپیکینگ مهم است، یادگیری گرامر هم ضروریست. مطلب زیر در این مورد شما را راهنمایی می‌کند.

اگر به دنبال منابع بیشتر پادکست برای یادگیری زبان هستید، مطلب زیر منابع خوبی را برای یادگیری سریع انگلیسی به شما معرفی می‌کند.

برای شمایی که تازه شروع کردید به یادگیری زبان هم، پادکست‌های کاملاً مفیدی را معرفی کردیم. حتماً صفحه زیر را ببینید.

برای یادگیری انگلیسی در کنار شنیدن پادکست، کتاب هم حتماً لازم می‌شود. لینک زیر بهترین کتاب‌ها برای یادگیری زبان انگلیسی را به شما معرفی کرده‌ است.

امیدوارم برای دانلود پادکست انگلیسی intermediate از منابع معرفی شده در این مطلب بهترین بهره را ببرید.

خوشحال می‌شوم پادکست‌های دیگری که برای شما مفید بودند را معرفی کنید تا به منابع بالا اضافه کنم.



کانال یوتیوب پادکست رادیو کارنکن
اینستاگرام پادکست رادیو کارنکن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مینی دوره رایگان
تولیدمحتوا و سئو

بخشی از دوره سئو را اینجا ببینید.