دوره آنلاین

چگونه استخدام شویم

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

تخفیف نوروزی
دوره تولید محتوا و سئو با هوش مصنوعی

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

معرفی بهترین پادکست های انگیزشی کنکور

پادکست های انگیزشی کنکور
4/5 - (7 امتیاز)

دوستان کنکوری عزیز بدانید و آگاه باشید که پادکست انگیزشی برای درس خواندن در بهتر شدن حال شما و موفقیت‌تان در کنکور موثر است.

اگر با خود می‌گویید چرا باید درس بخوانم؟ چرا مطالب کنکور زیاد است؟ چرا اینقدر سخت و زمانبر هستند؟ و خیلی چراهای دیگر که شما را کلاً از درس خواندن بازمی‌دارد؛ نشان می‌دهد که انگیزه کافی برای درس‌خواندن ندارید.

مسلماً این مسائل باعث استرس و نگرانی شما شده است و شاید انگیزه خود را به کل از دست داده‌اید.

ولی باید بگویم نگران نباشید تنها شما این‌گونه نیستید. برای هر شخص کنکوری این موارد پیش می‌آید.

کنکور هم جزء یکی از چالش‌های زندگی افرادی که می‌خواهند ادامه تحصیل دهند، محسوب می‌شود. این چالش هم مثل هر دوره‌ی دیگری گذرا است، اما نیاز به تلاش و زمان بیشتری دارد.

دلیل این تلاش و زمان زیاد هم این است که تأثیر بسزایی در آینده شما دارد. پس اگر به آینده فکر می‌کنید انگیزه خود را حفظ کنید.

ما هم مواردی را برای کمک به ادامه مسیر شغلی و درسی آینده شما آماده کرده‌ایم تا بهتر از قبل پیش بروید.

یکی از این موارد، گوش دادن به پادکست انگیزشی کنکور است. گوش دادن به پادکست های انگیزشی، امروزه برای هر فرد کنکوری از ضروریات به حساب می‌آید.

در ادامه لینک پادکست های انگیزشی کنکور در مراحل مختلف مسیر شما را قرار داده‌ایم تا بتوانید برای مواقعی که نیاز به سوخت انگیزشی دارید، پادکست های خوبی در دسترس داشته باشید.

فهرست:

پادکست انگیزشی برای درس خواندن در 5 مرحله

پادکست های انگیزشی کنکور - ضرورت گوش دادن به پادکست های انگیزشی کنکوری

شنیدن پادکست های انگیزشی کنکور گاهی وقت‌ها اثر یک نوشابه انرژی‌زا را دارد.

چون زمانی که برای کنکور درس می‌‌خوانید، در لحظه احساس خستگی یا ناامیدی می‌کنید و ممکن است تصور کنید که اینجا آخر خط است و دیگر نمی‌توانید ادامه دهید، یا همان‌طور که در ابتدا گفتیم، سختی مسیر باعث کند شدن و حتی توقف شما می‌شود.

شما در این مواقع چه‌ کاری انجام می‌دهید؟ کتاب و جزوه‌ها را کنار می‌گذارید؟ درس خواندن را ترک می‌کنید؟

نه صبر کنید! پیشنهاد بهتری برای شما داریم.

در این مواقع شما نیاز به نیرو و انرژی برای تجدید قوا و حرکت برای ادامه مسیر را دارید.

به‌نظر شما چه‌ چیزی می‌تواند برای حرکت مجدد کمک کند؟ بله درست است، گوش دادن به اپیزودهای یک پادکست انگیزشی برای درس خواندن که در این مطلب می‌خواهیم معرفی کنیم.

پادکست انگیزشی درس خواندن، شما را برای طی کردن ادامه مسیر راهنمایی می‌کند و انگیزه‌تان را بیشتر می‌کند.

بیشتر بخوانید: آشنایی با نقش پادکست در آموزش – 3 اصل حیاتی تاثیر پادکست در یادگیری برای سال 1400

علاوه بر مطالب گفته شده، مزیتی که گوش دادن به پادکست انگیزشی برای درس خواندن برای یک کنکوری دارد، مدیریت زمان است. زمان برای شما کنکوری‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است. صرفه‌جویی در زمان، با گوش دادن به پادکست های مدیریت زمان بسیار مفید و کارآمد خواهد بود.

بیشتر بخوانید: مدیریت زمان | چرا همیشه وقت کم می‌آوریم؟

قبل از هر چیز به شما پیشنهاد می‌کنم این نمونه از پادکست هنر جنگ زیر را بشنوید تا با حال و هوای پادکست‌های انگیزشی بیشتر آشنا شوید.

1- هدف‌گذاری برای کنکور

پادکست های انگیزشی کنکور

برای هرکاری یکی از اصل‌های مهم هدف‌گذاری است. هدف‌گذاری را براساس اهمیت کار و برنامه‌تان باید اولویت‌بندی کنید. برای این کار باید گام‌های درست و اصولی بردارید.

برای شرکت در کنکور هم گوش دادن به پادکست های انگیزشی کنکور، به تنهایی کافی نیست و لازم است هدف‌گذاری کنید. هدف‌گذاری به چند نکته وابسته است و فراموش نکنید باید هدف مناسب و منطقی داشته باشید.

جزئیات هدف را بنویسید. جزئیاتی مانند اینکه رشته مورد علاقه شما چیست؟ چه رتبه‌ای مدنظرتان است؟ کدام دانشگاه را دوست دارید؟ آینده را چطور در ذهن خود ترسیم می کنید؟ و…

اصلاً هدف شما از کنکور چیست؟ آیا صرفاً برای ورود به دانشگاه درس می‌خوانید؟ یا با در نظر گرفتن اینکه می‌خواهید در آینده شغل خاصی داشته باشید درس می‌خوانید؟

حتی بعضی‌ها نمی‌دانند که در آینده می‌خواهند چه شغلی داشته باشند و میانه‌ راه گیر کرده‌اند. اگر شما جز این دسته هستید نگران این مسئله نباشید. ما به شما کمک می‌کنیم تا مسیر شغلی خود را پیدا کنید. کافیست به لینک زیر بروید و مطالب را مطالعه کنید تا بتوانید مسیر شغلی آینده خود را پیدا کنید.

2- برنامه‌ریزی همراه با پادکست های انگیزشی کنکوری

پادکست های انگیزشی کنکور

برنامه‌ریزی عبارت است از فرآیند مرحله به مرحله و پیوسته و هماهنگ برای رسیدن به هدفی خاص.

برای هرکاری ما نیاز به برنامه‌ریزی داریم. این کار مهم نیست کوچک یا بزرگ باشد. در هر صورت برنامه‌ریزی کار شما را آسان‌تر می‌کند. مثل برنامه‌ریزی روزانه برای یادگیری زبان، برنامه‌ریزی برای کنکور، برنامه‌ریزی برای کارهای روزمره و …

بعد از تعیین هدف، تلاش برای رسیدن به آن هدف مهم‌ترین اصل است. این‌گونه نیست که شما هدف را مشخص کنید، سپس به طور روزانه یک الی دو ساعت مطالعه کنید و انتظار نتیجه مطلوب داشته باشید، یا زمانی که حوصله‌تان سر رفت چند پادکست انگیزشی کنکور گوش کنید و انتظار موفقیت داشته باشید!

برای رسیدن به هدف، نیاز به یک برنامه‌ریزی مشخص دارید. برنامه‌ای که متناسب با هدف‌تان باشد و شما را به سمت آن سوق دهد.

ما علاوه بر پادکست های انگیزشی کنکور، پادکست برنامه‌ریزی برای کنکور را نیز برای راهنمایی بهتر شما در لینک زیر آورده‌ایم.

3- مرحله مطالعه کردن برای کنکور

پادکست های انگیزشی کنکور - دانلود پادکست های انگیزشی کنکور در کنار مطالعه برای کنکور

تا اینجا شما هدف‌گذاری کرده‌اید، برنامه متناسب با آن را مشخص کرده‌اید و حالا وقت مطالعه کردن بر اساس برنامه است.

مثل هرکار دیگری مطالعه کردن هم اصول و قواعد خاصی دارد. مطالعه برای کنکور با مطالعه برای یک امتحان درسی مدرسه، متفاوت‌ است. چرا که حجم مطالب بیشتر بوده و به زمان و تمرکز بیشتری نیاز است.

به خاطر حجم زیاد و زمان بیشتر، بعضی افراد سریع خسته می‌شوند. علاوه بر حجم زیاد، مسائلی مانند محیط نامناسب، ساعات نامناسب، شرایط بدنی یا همان فیزیولوژی نامناسب نیز می‌تواند باعث ناراحتی و بازدهی کمتر شما شود.

هنگامی که در حین مطالعه احساس خستگی و نارضایتی کردید، این موارد را بررسی کنید و همه شرایط گفته شده را برای خود مطلوب کنید. بعد از اینکه شرایط مطلوب فراهم شد، زمان گوش دادن به یک پادکست انگیزشی کنکور است.

4- تست‌زنی به همراه پادکست انگیزشی برای درس خواندن

پادکست های انگیزشی کنکور

تست‌زنی یک مهارت است. بعد از اینکه هر درس را مطالعه می‌کنید زمانی را برای تست‌زنی اختصاص دهید تا مهارت لازم در این زمینه را کسب کنید.

برای هر درس، تیپ‌های مختلف تستی وجود دارد و برای هر تیپ تست، سوال‌های زیادی طرح شده که باید آن‌ها را بررسی کنید. به‌ دلیل اهمیت بالای تست‌زنی در کنکور، در کنار مطالعه باید این مهارت را در خود ارتقا دهید.

تست زنی برای کنکور تکنیک و روش‌های خاصی دارد که باید یاد بگیرید. این هم یکی از مواردی است که گوش دادن به پادکست های انگیزشی کنکور، به تنهایی کار شما را راه نمی‌اندازد و نیاز به تمرین و تکرار دارد.

اگر به دنبال چند پادکست تست زنی هستید، تا مهارت‌های خود را ارتقا دهید، مطلب زیر مناسب شماست.

5- جمع‌بندی

جمع‌بندی کنکور

جمع‌بندی برای کنکور یکی از مراحل مهم است. دانش آموزان در طول سال مطالعه می‌کنند و برای کنکور آماده می‌شوند. اما سر جلسه برای پاسخ به سؤالات کنکور به مشکل می‌خورند. به‌ نظر شما دلیل این مشکل چیست؟

مهم‌ترین و عمده‌ترین دلیل این است که جمع‌بندی نکرده‌اند. جمع‌بندی به مطالعه و مرور نکات مهم فصل‌های هر درس گفته می‌شود.

برای دروس عمومی که اصولاً حفظی هستند، مطالعه خلاصه‌نویسی‌ها توصیه می‌شود. برای دروس اختصاصی و محاسباتی هم مرور فرمول‌ها گزینه خوبی است. این کار باعث یادآوری نکات مهم هر مبحث می‌شود.

برای عملکرد بهتر در کنکور، باید یک ماه آخر را به جمع‌بندی اختصاص دهید. همچنین می‌توانید از منابع جمع‌بندی کنکور کمک بگیرید.

شب کنکور و معجزه پادکست های انگیزشی کنکوری

پادکست های انگیزشی کنکور از ملزومات برای شب کنکور

یک شب قبل از کنکور، برای دانش‌آموزان شب پراسترسی است. برای شب قبل از کنکور چند توصیه مهم برای شما کنکوری عزیز داریم.

  • اکثر دانش‌آموزان خواب کافی و مفیدی ندارند. باید حتماً شب قبل را خوب بخوابید تا بتوانید سر جلسه کنکور سرحال و با انرژی باشید.
  • شام خود را 2 الی 3 ساعت قبل خواب میل کنید. سعی کنید حتما شام سبکی بخورید. نوشیدنی آرام‌بخشی بنوشید تا استرس شما را کم کند و به بهبود کیفیت خواب شما کمک کند.
  • ساعت 10 و یا حداکثر ساعت 11 بخوابید تا صبح راحت‌تر بیدار شوید.
  • وسایل مورد نیاز ضروری مانند مداد، پاک کن، کارت ورود به جلسه و کارت شناسایی خود را از قبل آماده کنید.

در نهایت نیز به پادکست های انگیزشی کنکور گوش دهید تا انگیزه و هدف را به شما یادآوری کرده و حال‌تان را بهتر کند. پس دانلود پادکست های انگیزشی کنکور را فراموش نکنید.

کنکور و کلید موفقیت در آن

پادکست های انگیزشی کنکور - گوش دادن به پادکست های انگیزشی  کنکوری در هنگام آماده شدن برای کنکور

کنکور، آزمونی برای سنجش اطلاعات داوطلبان برای ورود به دانشگاه در برخی کشورها است.

سؤالات کنکور از دو بخش دروس عمومی و اختصاصی تشکیل شده است. مهارت پاسخ به سؤالات در زمان معین شده به برنامه‌ریزی و هدف و مطالعه هر شخص بستگی دارد. سؤالات براساس رشته انتخابی داوطلبان متفاوت است.

این رشته‌ها عبارتند از ریاضی فیزیک، علوم تجربی، علوم انسانی، هنر و زبان. شما براساس علایق فردی می‌توانید رشته مورد علاقه خود را انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید: پادکست انگلیسی برای تقویت زبان – 23 منبع دانلود رایگان از بهترین پادکست های انگلیسی برای تقویت زبان

در نهایت، نتایج آزمون براساس نحوه‌ی پاسخ‌گویی شما به سؤالات مشخص می‌شود. اگر نکات گفته شده را به‌ترتیب و به‌درستی انجام داده باشید، حتماً نتیجه مطلوبی خواهید گرفت.

در انتهای صحبت‌هایمان با شما دوستان عزیزم، باید بگویم که تا اینجای مطلب، سعی کرده‌ایم کلید‌های موفقیت در کنکور را بیان کنیم. همچنین تأثیر و اهمیت پادکست های انگیزشی کنکوری را بررسی کنیم.

بیشتر بخوانید: بهترین پادکست های انگیزشی

فراموش نکنید، در کنار این مطالب تلاش و کوشش شما در جهت پیشرفت هدف‌هایتان مهم‌ترین اصل است.

همچنین در ادامه، مطالب مرتبطی را بیان کرده‌ایم که این مطالب به پیشرفت شما کمک فراوانی خواهد کرد.

مطالب مرتبط

داوطلبان بعد از گذراندن مراحلی که در مطالب بالا گفته شد، منتظر نتایج کنکور می‌مانند. بعد از دریافت نتیجه تلاش خود، نگران انتخاب رشته می‌شوند. ما به شما در این مورد هم کمک می‌کنیم، تا قدم به قدم با مراحل انتخاب رشته آشنا شوید.

بعضی افراد هم قبل از انتخاب رشته در این فکر هستند که برای چه رشته‌ای برنامه‌ریزی کنند. دوست دارند رشته‌ای که می‌خوانند در آینده بازار کار خوبی داشته باشد. پس باید برنامه‌ریزی شما متناسب با هدف‌تان باشد. اگر به‌دنبال رشته‌هایی با بازار شغلی مناسب و پردرآمد هستید، این مقاله را از دست ندهید.

برخی افراد هم در کنکور شرکت می‌کنند تا وارد شغل دولتی شوند. می‌توانید با رشته‌های مناسب شغل‌های دولتی آشنا شوید و برای این هدف تلاش کنید.

در نهایت اینکه اصلاً ضرورت گوش دادن به پادکست چیست؟ چرا پادکست گوش کنیم؟ برای این مورد هم مطلبی برای شما آماده کرده‌ایم، که تنها با یک کلیک می‌توانید آن را مطالعه کنید.

تعدادی از معروف‌ترین پادکست‌ها، پادکست‌های توسعه فردی و بهترین پادکست‌های فارسی را در مطالب زیر برایتان گردآوری کرده‌ایم که توصیه می‌کنیم حتماً گوش کنید.

دوستان عزیز کنکوری امیدوارم این نکات برای شما مفید بوده باشد. آرزوی موفقیت برای همه شما عزیزان داریم.

اگر نظر و پیشنهادی در این زمینه دارید موجب خوشحالی ماست تا با ما به اشتراک بگذارید.



کانال یوتیوب پادکست رادیو کارنکن
اینستاگرام پادکست رادیو کارنکن

2 دیدگاه برای “معرفی بهترین پادکست های انگیزشی کنکور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مینی دوره رایگان
تولیدمحتوا و سئو

بخشی از دوره سئو را اینجا ببینید.