دوره آنلاین

چگونه استخدام شویم

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

تخفیف نوروزی
دوره تولید محتوا و سئو با هوش مصنوعی

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

بیوگرافی مایکل فلپس – زندگی پر فراز و نشیب یک کیمیاگر!

بیوگرافی مایکل فلپس : فلپس به همراه مدال‌های المپیک
2.8/5 - (14 امتیاز)

ممکن است عنوان این بیوگرافی شما را به یاد رمان کیمیاگر انداخته باشد. داستانی که در آن پسرک چوپان به‌دنبال مأموریت شخصی‏‌اش می‏‌رود. می‏‌شود گفت بیوگرافی مایکل فلپس ، تا حدودی به این داستان نزدیک است.

مایکل فلپس (Michael Phelps) اسطوره‌‏ی شنا، به دنبال کاری رفت که برای آن ساخته شده بود. مایکل وقتی در اولین المپیکش شرکت کرد تنها 15 سال داشت. 16 سال بعد، زمانی که فلپس در سال 2016 و در المپیک ریو از دنیای حرفه‌‏ای خداحافظی کرد پرافتخارترین بازیکن المپیک بود.

او یک کیمیاگر واقعی بود. اکسیری داشت که باعث می‏‌شد هر زمان به آب می‏‌زند با مدال طلا از آب خارج شود. در واقع آورده‌ی فلپس از مسابقات المپیک 28 مدال، شامل 23 طلا است!

ما در این مطلب، سوار ماشین زمان، سرکی به زندگینامه مایکل فلپس خواهیم کشید.

البته علاوه بر بیوگرافی مایکل فلپس می‌توانید بیوگرافی الگوی مایکل فلپس را هم بخوانید. در ادامه متن می‌خوانید که الگوی این شناگر بزرگ مایکل جردن است.

چه مطالبی قرار است بخوانیم؟

بیوگرافی مایکل فلپس : طلوع زندگی

سمت راست فلپس کودک و سمت چپ فلپس در حدود ده سالگی

در یکی از روزهای ژوئن سال 1985، مایکل فلپس در شهر بالتیمور متولد شد. دِبی، مادر مایکل، مدیر یکی از مدارس راهنمايی بود. پدر مايكل هم بازنشسته پليس نظامی بود كه روزگاری در دبيرستان و دانشگاه فوتبال بازی می‌كرد.

مايكل دو خواهر بزرگتر از خود داشت و همان طور كه می‌گويد به واسطه خواهرانش قدم در دنيای آبی گذاشت.

7 سالگی: او هنوز کودک است!

1- طلاق والدين: بادهای زمستانی

راست دبی فلپس و چپ فلپس به همراه خواهرانش

مايكل چيزی از زندگی نفهميده بود که تيغه‌ی سرد طلاق كيك خانواده آن‌ها را کوچک کرد. فِرِد و دبی فلپس در سال 1932 از هم جدا شدند و در یکی از روزهای غمگین سال 1933 طلاق گرفتند. بعد از آن، مايكل با مادر و دو خواهرش زندگی كرد.

بعد از طلاق، رابطه صميمی بين اعضای خانواده مايكل وجود داشت. اما رابطه مايكل با پدرش دورادور بود. اين طلاق، تاثير زيادی روی زندگی مايكل و خواهرانش گذاشت. پدر مایکل، در سال 2000 دوباره ازدواج کرد.

مايكل شنا را از جايی شروع كرد كه دو خواهرش، ويتنی و هیلاری به يك تيم شنای محلی پيوستند. اما شايد مشوق اصلی مايكل، اصرارهای مادرش بود. فلپس درجایی گفته كه مادرش می‌خواسته او، تنها شنا را ياد بگيرد.

خواسته‏‌ی دبی، جرقه‌ای برای شروع افسانه فلپس بود.

2- اولين مواجه با آب: شروع شنا

من بیشتر در آب احساس می‌کنم که در خانه هستم. من ناپدید می‌شوم. من به اینجا تعلق دارم.

مایکل فلپس
مایکل فلپس هنگام کودکی در استخر

اولين مواجه فلپس با آب، كمی تنيده با ترس بود. مايكل از اين كه سرش را زير آب ببرد می‏‌ترسيد. فلپس به يكی از نويسنده‌های روزنامه نيويورك تايمز گفت:

در ابتدا مي‌ترسيدم سرم را زير آب ببرم، به‌خاطر همين با كرال پشت شروع كردم.

پس تعجبی هم ندارد كه اولين رشته‌ای كه اين استعداد بزرگ در آن پيشرفت كرد كرال پشت بود.

10 و 11 سالگی: كمی شيرينی

1- اولين ركورد ملی

هیچ کس در هیچ ورزشی وجود ندارد که بتواند مانند او قهرمان شود. او فقط برنده نیست، او رکوردهای جهانی را به هم می‌زند.

ادی ریس
مایکل فلپس نونهال در کنار استخر

مايكل در 10 سالگی اولين ركورد ملی خود را ثبت كرد. اين اولين ركورد او در صد متر پروانه و آغازی بر یورش او به ركوردهای ورزش شنا بود.

زمانی که المپيك 1996 آتلانتا شروع شد، مايكل بازی‌های تام مالچو و تام دولان را در آن المپيك با اشتياق تماشا كرد. با تماشای اين دو شناگر، او رويای قهرمان شدن را در سر پروراند.

او اصلاً نمی‌دانست كه آينده مبهم، چگونه شكل خواهد گرفت.

2- ملاقات با باب بومن: مِرلينی برای آرتور

من اولین باری که او را در حال شنا دیدم، فکر می‌کنم 10 ساله بود. ظاهراً قرار بود هر کاری را که لازم است انجام دهد. وقتی او شنا می‌کرد، می‌توانستید چنین اشتیاقی را ببینید.

باب بومن
مایکل فلپس به همراه مربی‌اش باب بومن

همان زمان بود كه مايكل نونهال، با باب بومن ملاقات كرد. اولین ملاقات آن‌ها در پارک آبی بالتیمور شمالی اتفاق افتاد. باب بومن، بعد از اينكه شنای فلپس را مشاهده كرد، تصميم گرفت تمرین او را به عهده بگیرد. بیست سال بعد، آن‌ها یکی از موفق‏‌ترین همکاری‌های تاریخ ورزش را به پایان رساندند.

12 سالگی: رويا، ريتالين

وقتی فلپس دوازده ساله از بومن شنيد كه پتانسيل شرکت در المپيك دارد، او فوتبال و ساير فعاليت‌هايش‌ را رها کرد. سپس تمام تمركز خود را روی شنا گذاشت.

فلپس همچنين ريتالين را هم كنار گذاشت. مايكل، بیش‌فعال و مجبور به مصرف ريتالين بود. مايكل از اينكه پرستار هر روز برايش قرص ريتالين بياورد خجالت می‌کشید.

آن پسر، تصميم گرفت رابطه پر شرمش با ريتالين را تمام كند و دنيای پر آرامش آب‌ها را انتخاب كرد.

بیوگرافی مایکل فلپس : عصر نوجوانی!

مایکل فلپس، متحیر و خندان در المپیک سیدنی

15 و 16 سالگی: غرق در ناشناخته‌ها

1- المپيك 2000 سيدنی: ملاقات با اسطوره‌ها

همیشه فکر می‌کردم که حضور در تیم المپیک اتفاق خوبی است.

مایکل فلپس
مایکل فلپس 15 ساله در المپیک سیدنی

در مسابقات آزمایشی پیش از المپیک، مایکل نوجوان در دویست متر پروانه، پشت سر تام مالچو نقره گرفت و به تیم المپیک پیوست. تام مالچو در مورد آن پسر گفت:

او نمی‌داند رفتن به المپیک به چه معنا است. او نمی‏‌داند که چگونه زندگی او را تغییر می‌دهد.

پسری که شاید فقط دوبار در ماه مجبور می‌شد صورتش را بتراشد، حالا در المپیک بود. در همان زمان بود که رودی گینز، تحلیل‌گر المپیک گفت :«پسر، او روزی عالی خواهد شد.»

پيش‌بينی بومن داشت لباس حقيقت می‌پوشيد. مايكل فلپس توانست جوان‌ترين ورزشكار در المپيك باشد كه آمريكا از سال 1932 معرفی كرده بود. اين جوان 15 ساله حالا وارد سالنی شده بود كه تام مالچو در آن حضور داشت. تام كسی بود كه در سال 1996 او را به وجد می‌آورد.

مايكل فقط می‌توانست در يك رشته شركت كند. فلپس به خوبی شنا کرد و به فینال رسید. او با تام مالچو رقابت كرد. اما مالچو تنها كسی نبود كه زير ذره‌بين فلپس قرار داشت. مایکل 15 ساله با ايان تورپ، ستاره استراليايی هم ملاقات كرد.

آینده چگونه شکل گرفت؟ فلپس توان رقابت با تورپ را داشت؟

2- مسابقات جهانی 2001: شروع يورش به ركوردهای جهانی

در شنا، بلند بودن و لاغر بودن به شما کمک می‌کند. اما بدون انجام کار نمی‌توانید در آن خوب باشید. ارتباط مستقیمی بین آنچه در آن می‌گذارید و آنچه از آن به دست می‌آورید وجود دارد.

مایکل فلپس
مایکل نوجوان در استخر

 فلپس در تك بازی المپيك سيدنی پنجم شد. اما بهار سال بعد در جريان رقابت‌های جهانی، اولين ركورد جهانی خود را ثبت كرد. او در دویست متر پروانه با رکورد 1:54.92 اول شد.

فلپس با اين كار ركورد ايان تورپ را شكست. ايان تورپ قبل از آن موفق شده بود در 16 سالگی اين كار را انجام بدهد. اين، اولين موفقيت در برابر تورپ بود.

فلپس سپس به قهرمانی جهان در فوكوئاكای ژاپن رفت و توانست ركورد خودش در 200 متر پروانه را دوباره بشكند.

17 و 18 سالگی: نبرد خدايان

1- مسابقات جهانی بارسلون: رقابت با ايان تورپ

برای او بهترین‌ها را آرزو می‌کنم. فکر نمی‌کنم او این کار را انجام دهد، اما من دوست دارم آن را ببینم.

ایان تورپ در مورد تلاش مایکل برای شکستن رکورد اسپیتز
مایکل فلپس و ایان تورپ

رقابت مايكل با تورپ، جايی بالا گرفت كه كه مربی تورپ در ژوئن 2003 گفت فلپس هنوز تهديد جدی‌ای نيست.

در مسابقات جهانی بارسلون، فلپس تقریباً تورپ را کنار زد. او پنج طلا گرفت و پنج ركورد جهانی ثبت كرد. مایکل در 200 متر انفرادی ركورد جهانی را جابه‌جا كرد و تورپ را با فاصله زيادی شكست داد.

2- مارك اسپيتز دوم: رقابت با اسپيتز شروع می‌شود.

او شاید بهترین شناگری باشد که در 20 سال گذشته دیده‌ایم. این بار فکر می‌کنم او رکورد من را خواهد شکست، اما همسرم دوست دارد فکر کند که این کار را نمی‌کند.

مارک اسپیتز
مارک اسپیتز در سمت راست و مایکل فلپس در سمت چپ

فلپس بعد از مدتی به مسابقات تابستانی آمريكا رفت. او اولين نفری بود كه توانست 5 مدال از 14 مدال ممكن را بگيرد. بعد از آن زمان، نام مارک اسپیتز زیاد شنیده می‌شد. مایکل فلپس، اين جوان 18 ساله به عنوان مارك اسپيتز دوم ناميده شد.

بومن به مايكل گفت كه اسپيتز افسانه‌ای كسی بود كه توانست در المپيك 1972 مونیخ، 7 مدال طلا به دست آورد. این باعث شد که فکر شکستن رکورد اسپیتز در ذهن مایکل بنشیند.

سپس ایان تورپ، اظهار داشت که تلاش فلپس برای رسیدن به رکورد 7 طلای اسپیتز به جایی نمی‌رسد. او رکورد اسپیتز را جاودانه می‌دانست. این، فلپس را برای شکستن رکورد مصمم‌تر کرد.

المپیک نزدیک، می‌توانست فرصت خوبی برای این کار باشد.

بیوگرافی مایکل فلپس : دوران جوانی و بزرگسالی!

رایان لاکتی در کنار فلپس، المپیک 2004

19 تا 23 سالگی: صعود، سقوط

1-المپيك 2004 آتِن: پرواز آرزو

هیچ هدفی خیلی بالا نیست اگر ذهن خود را روی آن متمرکز کنید.

مایکل فلپس
مایکل فلپس و هم‌تیمی هایش به همراه مدال طلا، المپیک آتن

فلپس تلاش كرده بود در مورد بازی‌های آتن پيش‌بينی انجام ندهد تا فكرش را درگير نكند. اما با آرزوی رسيدن به افسانه اسپيتز پا به مسابقات جهانی گذاشت.

فلپس آتن را زمينی مي‌ديد كه می‌توانست در آن به اين ركورد برسد.

او المپيك موفقی را پشت سر گذاشت و توانست 8 مدال كسب كند، شش طلا و دو برنز. اما مایکل نتوانست ركورد اسپيتز را جابه‌جا كند. حتی اگر يكی از برنزهايش تبديل به طلا مي‌شد، او با افسانه اسپيتز برابری می‌کرد. فلپس يكی از مدال‌های طلا را به ايان تورپ باخت و سوم شد.

اما فلپس با کسب 8 مدال ركورد ديگری ثبت كرد. او به دیتیاتین روس رسید که توانست در یک المپیک هشت مدال به دست بیاورد. رسيدن به اسپيتز اما، برای حداقل چهارسال به تأخير افتاد.

مایکل می‌توانست در لباس یک کیمیاگر برنزهایش را به طلا تبدیل کند؟

2-نوامبر پس از آتن: سر خوردن روی الكل

بعضی روزها از کتاب یاد می‌گیری؛ روزهای دیگر از ساعت‌ها تمرین یاد می‌گیرید. و سپس مواقعی پیش می‌آید که از چیزی خجالت می‌کشی، می‌دانی که دیگر هرگز آن را تکرار نخواهی کرد.

مایکل فلپس
تصویر فلپس در مجله CNN

چند هفته پس از آتن، يك ماشين را به دليل عبور از تابلوی ايست متوقف کردند. آن مرد به دليل رانندگی حين مستی دستگير و به 18 ماه حبس مشروط محكوم شد. 250 دلار جريمه پرداخت كرد و خدمات اجتماعی انجام داد.

بله او مایکل فلپس بود. او بعد از این ماجرا عذرخواهی كرد.

جالب اينكه او 6 ماه بعد در مسابقات جهانی سال 2005 توانست مدال بگيرد. به‌نظر چيزی نمی‌توانست او را متوقف كند.

3- مسابقات جهانی 2007 فينا: نیم‌خیز به سمت اسپیتز

او ممکن است انسان باشد اما از سیاره دیگری است.

الکساندر سوخوروف
مایکل فلپس در مسابقات جهانی 2007

فلپس بالاخره تصديق كرد كه می‌خواهد افسار افسانه اسپيتز را در دست بگيرد. او در مسابقات جهانی شركت كرد و موفق شد هفت مدال طلا بگيرد. اين همان تعداد مدال طلايی بود كه اسپيتز در المپيك كسب كرده بود.

فلپس در مورد يك مسابقه بين‌المللی به ركورد اسپيتز رسيده بود. حالا او، قصد داشت در المپيك پکن اين كار را تكرار كند.

امیدوارم تا اینجا از خواندن بیوگرافی مایکل فلپس لذت برده باشید. در ادامه این بیوگرافی، مایکل فلپس منتظر شما است!

23 تا 27 سالگی: پر حادثه!

1-المپيك 2008 پكن: پرواز تا آرزو

من فکر می‌کنم قطعاً رقابت برای او در اینجا سخت‌تر از آن چیزی است که در آتن بود.

ایان تورپ در مورد المپیک پکن
مایکل فلپس و هشت گردن‌آویز طلایش در المپیک پکن

فلپس در لندن وارد آب شد و با هشت مدال طلا در رشته‌های انفرادی و تيمی از آب خارج شد. او حالا بالاتر از اسپيتز پرواز می‌كرد.

در يكی از مسابقات، فلپس با اختلاف ناچيزی برنده شد. فلپس بالاتر از چاویچ، مدال طلا را به دست آورد. اما قضیه، به این آسانی به اتمام نرسید.

مایکل فلپس و میلوراد چاویچ به همراه تصویر پایانی رقابت‌شان

تصاویر نشان می‌داد که چاویچ زودتر دیواره را لمس کرده است. به نظر می‌رسید که زمان‌سنج‌های شرکت امگا اشتباه کرده‌اند. بالاخره شرکت امگا در یک کنفرانس اعلام کرد که چاویچ دیواره را زودتر لمس کرد، اما نتوانست نیروی کافی را برای ثبت رکورد وارد کند.

شما داوری کنید. چه کسی اول شد؟ ویدئوی زیر که رقابت جذاب این دو را به تصویر می‌کشد از دست ندهید!

ميلوراد چاويچ صرب كه  در آن مسابقه شكست خورده بود، در سال 2009 مایکل را به يك مسابقه دعوت كرد.

فلپس در مورد مدال‌هایش گفت :«همه‌ی آن‌ها را در دستانم داشتم و به آن نگاه می‌کردم، خیلی عالی است.»

او توانست. این همان پسری بود که معلمان می‏‌گفتند :«روی هیچ چیزی نمی‌تواند تمرکز کند.» اما مادرش مصمم بود که :«نه، او می‌تواند روی استخر تمرکز کند.» فلپس نزد بومن پذیرفته شد. آتش عدم تمرکزش را در آب خالی کرد. به المپیک سیدنی رفت. در آتن به رکورد اسپیتز حمله کرد و حالا آن را در آغوش کشید.

2- فوريه 2009: محروميت به‌خاطر ماری‌جوانا

من دوست دارم خودم را یک فرد عادی تصور کنم که فقط اشتیاق دارد. کسی که هدف و رویا دارد، بیرون می‌رود و آن را انجام می‌دهد. و واقعاً من همیشه این گونه زندگی کرده‌ام.

مایکل فلپس
فلپس در حال مصرف ماری‌جوانا

فلپس شهرت زيادی به‌دست آورده بود. او حالا افسانه اسپيتز را به نام خودش زده بود. مدتی بعد، در فوريه‌ای شوم، تصوير او كه در حال مصرف ماری‌جوانا بود پخش شد. فلپس صحت تصویر را تأیید کرد.

او چندسال بعد از دستگيری در سال 2004 دوباره سُر خورد. سه ماه از مسابقات شنای آمريكا محروم شد و عذرخواهی كرد.

3-مسابقه 2009 فينا: از نبرد بر سر لباس تا پيروزی دوباره بر چاويچ

اگر بهترین شنا را انجام نمی‌دادم، در مدرسه، هنگام شام با دوستانم به آن فکر می‌کردم. این مرا دیوانه می‌کرد.

مایکل فلپس
پل بیدرمن با مدال طلا و مایکل فلپس با مدال نقره

محرومیت مایکل درست قبل از مسابقات به پایان رسید.

فلپس در مسابقه جهانی 2009 وارد آب شد و از پل بيدرمن تازه‌وارد باخت. اين باخت جنجالی ايجاد كرد كه باعث شد پيروزی بيدرمن به‌خاطر لباس X-Glideاش درنظر گرفته شود. اما فلپس هم از نظر لباس تجهيز بود و اين، پيروزی بيدرمن را در نتيجه تمريناتش تأييد می‌كرد.

در همان مسابقات، چاويچ لباس X-Glide پوشيد. فلپس و چاويچ دوباره با هم رقابت كردند و اين بار هم گلوله بالتيمور بود که برنده از آب خارج شد.

با تمام جنجال‌ها، فلپس با 6 مدال رم را ترك كرد.

27 تا 31 سالگی: شب، بین دو روز ظاهر می‌شود!

1- المپيك 2012: از فرش به عرش

این بیستمین سال است که در این ورزش هستم. من شنا بلد بودم و بس. من نمی‌خواهم بعد از 30 سالگی شنا کنم. اگر بعد از این المپیک ادامه دهم و در سال 2016 برگردم، 31 ساله خواهم بود.

مایکل فلپس
فلپس به همراه مدالش در المپیک لندن

بعد از ممنوعيت لباس‌های شنا، فلپس بخشی از ركوردهايش را از دست داد. به دنبال آن انگيزه فلپس شروع به تزلزل كرد. اما او به كمك مادرش، يكی از دوستانش و مربی‌اش توانست روحيه خود را بازيابد.

فلپس در لندن با هدف اينكه پرافتخارترين المپيكی تاريخ شود وارد آب شد. اما در بازی اول شكست خورد: مایکل فلپس بزرگ برای اولین بار بعد از المپیک سیدنی، نتوانست هيچ مدالی بياورد. او چهارم شد.

در نهايت اما فلپس با 6 مدال از آب خارج شد. چيزی كه توانست او را بالاتر از لاريسا لاتینينا ببرد. او حالا با 22 مدال المپيك، 3 مدال بيشتر از لاريسا، ژيمناست روسی داشت.

او با هدف شكست ركورد لاریسا در آخرين بازی‌هايش به لندن آمد و با رسيدن به خواسته‌اش لندن را ترك كرد. فلپس قبلاً اعلام كرده بود كه قرار نيست بعد از سی سالگی شنا كند. این یعنی بازی‌های او در لندن آخرين بازی‌های اين مرد پرافتخار خواهد بود.

اين پايان پادشاهی مايكل فلپس بود؟

2-دوران بازنشستگی: سخت‌ترين سقوط

من دیگر نمی‌خواستم در این ورزش باشم. دیگر نمی‌خواستم زنده بمانم.

مایکل فلپس
فلپس در حال دست تکان دادن برای هواداران

از قول خود فلپس، او سخت‌ترين سقوط را بعد از المپيك 2012 تجربه كرد. او نمی‌توانست درست غذا بخورد. نمی‌خواست اتاق را ترك كند. نمی‌توانست درست بخوابد. او نمی‌خواست ديگر در ورزش شنا باشد، فلپس نمی‌خواست ديگر زنده بماند.

كمی بعد اما او دوباره برخاست. در سال 2013 به تماشای مسابقات شنای بارسلون رفت. و در ادامه هم رفتارهايی نشان داد كه نشان از بازگشت او می‌داد. حتی هم‌تيمی و دوست او هم گفته بود كه می‌داند فلپس برمی‌گردد.

3-فلپس برمی‌گردد؟ رويای بهار؟

من هیچ چیز تاریخی را پیش‌بینی نمی‌کنم. اما هیچ چیز غیرممکن نیست.

مایکل فلپس
مایکل فلپس در مسابقات مسا

در 24 آوريل 2014، مردی در مسابقات مسا شركت كرد که بين بالاتنه و پايين‌تنه او تناسبی وجود نداشت.

مردی كه وارد آب شده بود، مايكل فلپس بود.

فلپس در مسابقات مسا و آتن شركت كرد. سپس به مسابقات استراليا رفت و عملكرد بهتری از خود به جا گذاشت. او با پنج مدال استراليا را ترك كرد. به نظر می‌رسيد بهار نزديك بود.

4-پاييز 2014: دستگيری در بالتيمور

شما می توانید مرتکب یک میلیون اشتباه شوید، اما نمی‌توانید یک اشتباه را دوبار تکرار کنید.

مایکل فلپس
مایکل فلپس و متن تایید دستگیری در توییتر

در پاييز 2014 مايكل فلپس بار ديگر حين رانندگی هنگام مستی دستگير شد. او به دليل سرعت غيرمجاز و عبور از خطوط دوگانه دستگير شد.

فلپس در توييتر نوشت :«من مسئوليت كارهايم را به عهده مي‌گيرم.» او دوباره از كسانی كه نااميد كرده بود عذرخواهی كرد.

شنای ايالات متحده او را در سال 2015 از شش ماه فعاليت محروم كرد. او به مدت 18 ماه تحت نظارت بود، فلپس در آن مدت نمی‌توانست الكل مصرف كند.

 اما همه‌چيز به بهار گره خورده بود. محروميت او در بهار برداشته می‌شد. او درست يك سال فرصت داشت كه خودش را براي المپيك ريو آماده كند.

5- المپيك 2016 ريو: پايانی شكلاتی

و می‌دانید، وقتی می‌توانید ستاره‌ها و خطوط راه راه را بپوشید، وقتی روی یکی از بلوک‌ها بالا می‌روید یا وقتی از هواپیما پیاده می‌شوید یا وقتی سرود ملی را می‌شنوید، این یکی از بزرگترین احساسات دنیا است. زیرا می‌دانید در خانه افرادی هستند که از شما حمایت می‌کنند و شما را تماشا می‌کنند.

مایکل فلپس
فلپس به همراه مدال طلا، المپیک ریو

فلپس موفق شد به ركورد حضور در پنج المپيك برسد.

در 29 ژوئن فلپس اين افتخار را در حضور دوست‌دخترش نيكول، فرزندش بومر و مادرش دبی جشن گرفت.

فلپس يك مسير تنيده از اتفاقات تلخ و شيرين را پشت سر گذاشته بود. مايكل در المپيك 2008 پكن، آرزوی پينه‌بسته خود از المپيك قبلی را محقق كرد. او يك منحنی جذاب را از المپيك 2000 سيدنی تا المپيك 2016 ريو طی كرده بود.

فلپس حالا در ريو بود.

مایکل با شش مدال از ريو برگشت. فلپس موفق شده بود از المپيك 2000 تا المپيك 2016، 28 مدال به دست بياورد. نتیجه تلاش‌های او شامل 23 طلا، 3 نقره و 2 برنز بود.

6-و سپس بازنشستگی: اين بار بدون بازگشت

مایکل فلپس، بغض کرده به همراه مدال طلای ریو

فلپس بعد از ريو به آب برنگشت. او پس از 24 سال از ورزش شنا خداحافظی كرد. به‌نظر می‌رسيد او در وضعيت روحی بهتری نسبت به سال 2012 قرار داشت.

7-ژوئن 2016: پيوند با نيكول جانسون

پس از آنکه ونسا، کوبی برایانت را از دست داد تمام کاری که از دستم برمی‌آمد این بود که به مایکل بگویم «چگونه می‌توانیم به تو کمک کنیم؟ چون اگر تو را از دست بدهم نمی‌دانم باید چکار بکنم.» مایکل فوق‌العاده‌ترین پدر و شریک زندگی است که من می‌توانم در زندگی‌ام داشته باشم.

نیکول جانسون
مایکل فلپس به همراه همسرش، نیکول جانسون

در 13 ژوئن، مايكل فلپس با نيكول جانسون ازدواج كرد. او حالا سه پسر دارد: بومر رابرت، بكت ريچارد و ماوريك نيكلاس.

مایکل فلپس به همراه همسر و سه فرزندش

آنچه از بیوگرافی مایکل فلپس باقی ماند:

تحصيلات

مايكل فلپس در مدرسه ابتدايی راجرز فورج تحصيل كرد. او دوران راهنمايی را در مدرسه دومبارتون گذراند. فلپس از دبيرستان تاوسن فارغ‌التحصيل شد.

سپس به همراه مربی خود، باب بومن به دانشگاه ميشيگان رفت. جايی كه باب بومن مربی تيم شنا بود و می‌خواست در زمينه بازاريابی و مديريت ورزشی تحصيل كند. ولی فلپس به دنبال کسب مدرک نرفت. البته مایکل گفته است که بعداً در زندگی خود دوست دارد در زمینه بازاریابی ورزشی یا در زمینه فنی فعالیت کند.

علايق

مایکل علاوه بر شنا به موسیقی رپ هم علاقه دارد. او برای تمرکز کردن از آهنگ استفاده می‌کرد: «وقتی از ماشین پیاده می‌شوم آخرین آهنگ در طول تمرین با من همراه است.»

او اسنوپ داگ و امینم را دوست دارد.

فلپس، مایکل جردن را هم ستایش می‌کند. جردن، الگوی فلپس در نوجوانی و جوانی بوده است. فلپس می‌گوید که همین علاقه باعث شده او نه تنها نسبت به خود، بلکه نسبت به هم‌تیمی‌هایش سخت‌گیر باشد.

کتاب‌ها

مایکل فلپس دست به قلم شده و تا کنون دو کتاب نوشته است:

سرانجام

ما در پایان بیوگرافی مایکل فلپس ایستاده‌ایم. از سیدنی شروع کردیم. سفری به ژاپن و بارسلون داشتیم. در طول راه از المپیک آتن دیدن کردیم. ما از دیوار چین گذشتیم و سپس به رم رفتیم. مقصد بعدی ما لندن بود و سرآخر به برزیل پرواز کردیم.

امیدوارم بیوگرافی مایکل فلپس تاثیر خود را گذاشته باشد.

چه مطالب دیگری به درد من می‌خورد؟

ایده‌های زیادی برای شغل آینده‌تان دارید ولی نمی‌دانید کدام بهتر از دیگری هستند؟ اگر می‌خواهید بخشی از ایده‌هایتان را هرس کنید تست زیر می‌تواند کمی از مشکل را حل کند. یادتان می‌آید فلپس با انتخاب شنا بقیه فعالیت‌های ورزشی‌اش را کنار گذاشت؟ پس دست به کار شوید.

در بیوگرافی مایکل فلپس فهمیدیم او نمی‌توانست روی مسائل ریاضی تمرکز کند. اما او در ورزش یک خدا بود. برای اینکه مطمئن باشید شما مایکل فلپسی نیستید که روی مسائل ریاضی وقت می‌گذارد می‌توانید از مقاله زیر استفاده کنید.

البته ممکن است بخواهید از تاریخچه شرکت‌های موفق و زندگی موسس آن‌ها بیشتر بدانید. پس معطل نمانید، شما می‌توانید تاریخچه شرکت نایک و زندگینامه موسس آن را بخوانید.

از بیوگرافی مایکل فلپس خوشتان آمد؟ من به شما خواندن مطلبی در مورد عادل فردوسی‌پور را توصیه می‌کنم. بعد از خواندن مقاله تست هوش گاردنر، مطلب زیر می‌تواند برای شما مفید باشد!

عاشق بیوگرافی هستید؟ بعد از خواندن زندگی مایکل فلپس می‌توانید بیوگرافی مسعود اوزیل فوتبالیست ترک را بخوانید.

امیدوارم از خواندن بیوگرافی مایکل فلپس ، ستاره‌ی شنای دنیا لذت کافی را برده باشید. اگر در مورد داستان زندگی او نظری دارید خوشحال می‌شوم آن را به اشتراک بگذارید.
و صد البته اگر در جایگاه داور نشستید و در مورد مسابقه فلپس و چاویچ نظری دارید، لطفاً آن را به اشتراک بگذارید.



کانال یوتیوب پادکست رادیو کارنکن
اینستاگرام پادکست رادیو کارنکن

1 دیدگاه برای “بیوگرافی مایکل فلپس – زندگی پر فراز و نشیب یک کیمیاگر!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مینی دوره رایگان
تولیدمحتوا و سئو

بخشی از دوره سئو را اینجا ببینید.