دوره آنلاین

چگونه استخدام شویم

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

صفحه اول گوگل در 8 هفته
دوره تولید محتوا و سئو با هوش مصنوعی

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

بهترین شغل دوم برای پرستاران بدون نیاز به سرمایه

شغل دوم برای پرستاران
4.4/5 - (14 امتیاز)

باور کنید یا نه، انتخاب شغل دوم برای پرستاران، اصلاً آسون نیست. خیلی کم پیش می‌یاد که پرستاری فقط یک شیفت کاری داشته باشه و وابسته به بیمارستانی که داخلش کار می‌کنه اکثراً مجبوره تا دو شیفت کاری بمونه؛ و این خسته‌کننده‌س.

به خاطر مسئولیت کاری بعد از هر شیفت، نیاز به استراحت دارم تا خستگی روی خدماتم تأثیر نذاره. بااین‌وجود به دلیل نیازی که نه‌ فقط در بین پرستاران بلکه در بیشتر جامعه دیده می‌شه در جست‌وجوی شغل دوم مناسب برای پرستاران هستم.

از طرف دوستانم، زیاد بهم پیشنهاد می‌شه که در دو بیمارستان کار کنم امّا می‌دونم حجم کاری بالا، استرس زیاد و فاصله بین دو محل کار، روی کیفیت خدماتم تأثیر بدی می‌زاره؛ پس برام مهمه که شغل دوم پرستار ویژگی‌هایی داشته باشه که با من جور باشه تا بتونم با توجه به شرایطم و با مدیریت زمان یکی رو انتخاب کنم.

تو این مطلب قراره بهتون بگم که از دغدغه‌هاتون خبر دارم و بعد از یک دردودل کوچولو، 6 شغل بهتون معرفی کنم که از بین یک عالمه شغل دیگه با توجه به شرایط شما گلچینش کردم؛ پس اگه در جست‌وجوی‌ شغل دوم برای پرستاران هستین، تا انتها همراه من باشین.

فهرست:

شغل دوم برای پرستاران، یک شوخی جدی!

معرفی شغل مناسب برای پرستاران

شغل دوم برای پرستاران، یک شوخی جدی!

شغل دوم برای پرستار

زمانی که پس از فکر کردن‌های بسیار به هیچ نتیجه‌ای نرسیدم، تصمیم گرفتم به سراغ شبکه‌های اجتماعی برم و با چت، سؤالم رو از دیگران بپرسم و متوجه شدم قبل از من، پرستارهای دیگه‌ای هم این سوال رو پرسیدن.

با اشتیاق شروع به خوندن کردم ولی از دیدن بعضی جواب‌ها، واقعاً یکّه خوردم. در میان جواب‌ها، بازخوردهای خیلی منفی‌ای به چشم می‌خورد از قبیل:

  • پرستاری، شغل حساسیه و پرستار نباید دو شغل داشته باشه.
  • پرستاری شغل خیلی سنگینیه و پرستار باید وقت کافی برای استراحت داشته باشه.
  • پرستار دوشغله، به خاطر طمع برای درآمد بیشتر داره با جون بیمار بازی می‌کنه!
  • پرستارا همین‌جوری هم اخلاق و حوصله ندارن، چه برسه شغل دوم هم داشته باشن.
  • شغل دوم برای پرستاران خنده‌داره، مگه پرستاری شغل پاره‌وقته که کنارش یک شغل دیگه هم داشت؟
  • پرستاری، سوپری یا کار اینترنتی نیست که بخوای کنارش شغل دوم هم داشته باشی.

امّا واقعاً چرا!

کدوم پرستاری دوست نداره بعد از پایان یک یا گاهی دو‌ شیفت کاری پراسترس و خسته‌کننده، با خیال راحت به خونه نره، در کمال آرامش یک دوش طولانی نگیره و با خونسردی، روی کاناپه لم نده و در جمع گرم خونواده، استرس و خستگی یک روز کاری رو ضدعفونی نکنه؟!

واقعاً اگه کسی هست، پایین همین مطلب برام کامنت کنه!

البته قبول دارم شاید تا حدودی حرف‌هایی که در بالا گفته‌شده صحیح باشه، کیه که ندونه خستگی، بازدهی هر کاری رو پایین میاره، چه برسه به شغلی مثل پرستاری که به جان انسان‌ها مربوط می‌شه، امّا…

امّا چرا نمی‌گین که:

درآمد پایین پرستاری کفاف خرج‌ زندگی‌های امروزی رو نمی‌ده!

(( منظورم از زندگی امروزی، یک زندگی لاکچری و پرنسسی نیست!))

و همچنین چرا نمی‌گین، استرس نزدیک شدن به سر ماه و کسری وحشتناک حقوقی که نمی‌دونه کجا خرج بشه؛ باعث نمی‌شه که پرستار اشتباه کنه؟!

حقوق متغیر یک پرستار رو با نرخ تورم‌های امروزی حساب کنین، خودتون رو جای یک پرستار بزارین، به صدای نیازهاش گوش کنین و آنگاه حتماً متوجه خواهین شد که یک پرستار هم از جنس شماست؛ با همان دغدغه‌های کرایه‌خانه، کرایه مسیر، خرج بچّه و مریضی و هزینه‌های منزل و هزاران چیز دیگه.

با تمام حرف‌هایی که شنیدم تصمیم گرفتم تا سفرنامه‌ی بهترین شغل دوم برای پرستاران رو تا انتها برم؛ جواب سؤالم رو پیدا کنم و همچنان پاسخ تمام پرستارانی باشم که برای غلبه بر نیازهاشون به دنبال شغل دوم برای پرستار هستند.

معرفی شغل دوم مناسب برای پرستاران

همان‌طور که قبلاً هم گفتم به خاطر دغدغه‌های شغل پرستاری، پیدا کردن شغل مناسب برای پرستاران کمی دشوار است. به خاطر ساعت‌های نامشخصی که به دلایل مختلف، زیاد تو کارم پیش میاد نمی‌تونم به هر شغل دومی بله بگویم.

مناسب‌ترین شغل دوم برای پرستاران با توجه به شرایط‌شون عبارتند از:

شغل دوم پرستار

خب همان‌طور که از اسمشم معلومه، پرستار مشاور می‌تونه در زمینه‌ی مسئولیت خودش به بیماران و یا خانواده‌هاشون مشاوره بده.

حالا یعنی چی؟ خیلی ساده با چند تا نمونه براتون توضیح می‌دم.

در خونواده‌هایی که برای اولین بار مشکلات سلامتی برای هریک از اعضا پیش میاد؛ به دلیل بی‌تجربه بودن، گاهی بجای اینکه بیمار بهبود یابد، به خاطر مراقبت نادرست، شرایط بیمار بدتر می‌شه و زمان لازم هست تا اعضای خانواده به قلق‌های بیماری پی‌ببرن.

و گاهی تا زمان رسیدن به این شناخت مواردی پیش میاد که جبرانش سخته.

یک خاطره براتون تعریف می‌کنم بر اساس یک داستان واقعی!

پیرمرد که به‌تازگی سکته قلبی و مغزی را از سر گذرانده و تقریباً قدرت تکلمش را ازدست‌داده بود، گاه‌گاهی با صدای ناله و حرکات ضعیف دست سعی می‌کرد چیزی بگوید امّا درنهایت خسته از درماندگی دیگران، بی‌حرکت می‌ماند و ناله در گلویش خاموش می‌گشت.

پزشکان قطع امید کرده بودند و فرزندان پیرمرد در غم سکوت او سعی می‌کردند به نحو احسنت مراقبت از پدر را انجام دهند.

قبل از اینکه پدر را به خانه بیاورند، به آن‌ها گفته‌شده بود که برای جلوگیری از زخم بستر، روزانه او را یکی دو بار جابه‌جا کنید؛ و فرزندان نیز روزانه چندین دفعه او را جابه‌جا می‌کردند.

امّا بعد از مدتی نه‌تنها وضعیت پیرمرد بهبود نیافت بلکه کم‌کم بی‌حسی پیرمرد بیشتر شد و نشانه‌های زخم روی بدنش نمایان گشت؛ و همچنین ناراحتی‌هایی که به دلیل وصل بودن طولانی‌مدت سوند، کم‌کم پیرمرد را بی‌تاب‌تر می‌کرد.

فرزندان بی‌تابی پدر را می‌دیدند امّا کاری نمی‌توانستند بکنند چراکه پیرمرد دچار ضعف حافظه شده بود و از غریبه‌ها می‌ترسید و امکان بردن او به بیمارستان هم نبود.

تا اینکه!

دختر پیرمرد، با یکی از دوستانش که به‌تازگی دانشجوی پرستاری شده بود تماس گرفت و دوستش که اطلاعات زیادی نداشت پس از اندکی تأمل او را به یک پرستار مشاور معرفی کرد. دختر امیدوارانه با پرستار مشاور تماس گرفت و شرایط را توضیح داد؛ و حرف‌های که شنید برایش بسیار جالب بود.

پرستار رژیم غذایی بیمار را پرسید و پس از شنیدن جواب، به دختر گفت:

  • اول‌ از همه بیمار سکته‌ای چه از نوع قلبی و چه از نوع مغزی بهتر است برای مدتی ماست نخورد. (البته ماست گاوی و ماست گوسفندی مشکلی ندارد. توجه داشته باشید که اکثر ماست‌هایی که از مغازه تهیه می‌کنید ماست گاوی است.)
  • در رژیم غذایی بیمار حتماً از گوشت حیوانات گرم‌مزاج استفاده کنید مثل: گوسفند، شتر، بلدرچین و… و حتماً گوشت گاو را حداقل برای چند ماه اول از لیست غذای بیمار حذف کنید.
  • نکته سوم اینکه حداقل روزانه یک‌دفعه تلاش کنید به کمک همراه و واکر حتی برای چند دقیقه راه برود تا به‌ مرور زمان قدرت بدن برگردد.
  • و نکته آخر اینکه استفاده از تُشک‌های نرم و تغییر آن، به‌صورت چند روز در میان و یا در صورت توانایی مالی استفاده از تُشک‌های لرزان یا ویبره بهتر است.

و بله با این دستورالعمل‌های جدید، خورشید جدیدی در زندگی پیرمرد و فرزندانش طلوع کرد.

کم‌کم زخم‌های پیرمرد بهبود یافت و بی‌حسی از تن نحیفش رخت بربست و جان شیرین دوباره به پاهای او برگشت و او حالا راه می‌رود.

البته فرزندان پیرمرد هر کاری کردند موفق نشدند او را راضی کنند تا به بیرون از منزل برود؛ چراکه او از کیسه سوندی که همراهش بود خجالت می‌کشید.

تا اینکه با پادرمیانی مجدد پرستار مشاور و راهکار او برای قراردادن کیسه سوند داخل شلوار با یک کمربند کیسه‌ای، به‌گونه‌ای که خطر برگشت ادرار پیش نیاید، مشکل برای همیشه حل شد.

اکنون‌که این داستان را برایتان تعریف می‌کنم، پیرمرد به‌تنهایی راه می‌رود، به کارهای خودش می‌رسد و همه‌چیز را به خاطر می‌آورد.

بله! زندگی شیرین است با پرستار مشاور.

پرستار مشاور می‌تونه با مشاوره درست، مشکلات بسیاری از بیماران را حل کنه.

دلیل تعریف این داستان طولانی، یادآوری این مطلب هست که پرستار مشاور حتماً باید باتجربه یا به اصطلاح پرستار متخصص باشه و با سطح اندکی از تجربه نمی‌تونه مشاوره را به عنوان شغل دوم برای پرستاران انتخاب کنه.

مراحل کار به چه صورت است؟

روش‌های مختلفی برای شروع کار وجود داره. در روش زودبازده بهتره از فرصت‌های فضای مجازی استفاده کنین.

  1. گروه‌های مجازی مناطق موردنظرتون رو جست‌و‌جو کنین و عضو بشین.
  2. یک بنر تبلیغاتی بنویسین؛ خودتون رو معرفی کنید و در ارتباط با زمینه‌هایی که می‌تونید راهنمایی و مشاوره انجام بدین، توضیح مختصری بدین.
  3. شماره‌تون رو حتماً با آی‌دی فضای مجازی‌ در تبلیغ درج کنین؛ چراکه برای بعضی از افراد آسون نیست مشکل‌شون رو به‌صورت تلفنی عنوان کنن.
  4. در ساعات مشخصی بنرتون رو در گروه‌ها ارسال کنین.
  5. و از اینجا به بعد فقط صبر.

و بعد از گذشت مدتی مطمئن باشین دیگه نیازی به تبلیغات در گروه‌ها ندارین و تأثیر تبلیغ دهان‌به‌دهان را خواهید دید. درواقع این مشتریان قبلی هستن که تبلیغ شما رو می‌کنن، البته اگر کارتون خوب باشه و قیمت منصفانه‌ای هم داشته باشین.

بهترین شغل دوم برای پرستاران

خدمات پرستاری، تقریباً شامل تمام خدماتی می‌شه که یک پرستار داخل بیمارستان و درمانگاه برای بیمار انجام می‌ده، به‌شرط آن‌که شامل داشتن وسایل خاص نباشه، ازجمله:

  • گرفتن فشارخون
  • گرفتن قند‌ خون
  • انجام انواع تزریقات مجاز
  • سرم‌درمانی
  • تمام موارد مربوط به پانسمان و باندپیچی
  • انجام یا تعویض لوله‌گذاری برای تغذیه بیماران
  • انجام خدمات سالمندان

خوشبختانه برای انجام خدمات پرستاری به‌عنوان شغل دوم برای پرستاران ، نیاز به آموزش نیست و پس از خوندن این مطلب و سنجش شرایطی که دارین؛ می‌تونین تصمیم به شروع یا رد بگیرین.

مراحل کار به چه صورت است؟

برای انجام این کار هم مانند روش قبلی، فقط با تغییر چند نکته اقدام کنین ازجمله:

  1. گروه‌های مجازی مناطق موردنظر، محل زندگی و منطقه محل کارتون رو جست‌و‌جو کنین و عضو بشین.
  2. یک بنر تبلیغاتی بنویسین؛ خودتون رو معرفی کنین و لیست خدماتی که ارائه می دین رو همراه با درج ساعت مشخصی برای کار معرفی کنین.
  3. برای خودتون ساعت مشخصی را معلوم کنین و سر ساعت بنرتون رو در گروه‌ها ارسال کنین.
  4. منتظر باشین، صبر کنین و تمام.

امّا قبل از اون یک پیشنهاد بهتون می‌دم که در بازدهی کارتون در طولانی‌مدت خیلی تأثیرگذار است.

اگه شیفت‌کاری ثابتی دارید و ساعت‌کاری‌تون کنترل‌شده‌س می‌تونین با صلاح‌دید خودتون تصمیم بگیرین که انجام بدین یا خیر ولی اگر ساعات کاریه نامنظمی دارین، توصیه می‌کنم حتماً برای ارائه خدمات پرستاری، به‌صورت تیمی و گروهی اقدام کنین. حداقل یک گروه دونفره که باهم، هم شیفت نباشید را تشکیل بدین.

امّا چرا گفتم حتماً به‌صورت تیمی انجام بدین؟

توجه داشته باشین، افرادی که برای خدمات پرستاری تماس می‌گیرن، اکثراً به‌صورت طولانی‌مدت به این خدمات نیاز دارن.

خیلی پیش میاد که بیماران، تزریقی رو به‌صورت ماهانه یا حتی هفتگی باید تکرار کنن و درصورتی‌‌که یک مشتری از شما راضی باشه، می‌تونه به تعداد چهار مشتری در ماه یا حتی دوازده مشتری در سال براتون تکرار بشه.

امّا زمانی که مشتری این هفته زنگ بزنه ولی هفته بعد به دلیل تغییر شیفت، امکان رفتن نداشته باشین، مشتری به سراغ شخصی می‌ره که همیشه بتونه روش حساب کنه. درصورتی‌که دو نفر باشین، می‌تونین کارها رو باهم تقسیم کنین و زمانی که شما در دسترس نبودین همکارتون رو بفرستین و برعکس.

نکته مهم

  • شماره تمام کسانی که زنگ می‌زنن، چه از خدمات‌تون استفاده کنن و یا فقط برای پرسیدن سوال رو حتماً ذخیره کنین.
  • در آینده درصورتی‌که برای خودتون یک سایت بزنین، می‌تونین با همون شماره‌ها مشتریان قبلی رو به سایت دعوت کنین.
بازاریابی تجهیزات پزشکی

بازاریابی، فروختن… اَه!

نمی‌گم این اَه، حس همه‌ به بازاریابیه ولی مطمئناً خیلی‌ها از شنیدن نام این شغل، لب‌هاشون رو توهم جمع می‌کنن و می‌گن اَه! و می‌رن سراغ یک کار دیگه.

من خودم بارها تجربه این لحظه رو داشتم، خصوصاً دانشجوها؛ مگه اینکه دیگه کارت خیلی لنگ باشه، قرض بالا آورده باشی یا شهریه پرداخت نکرده داشته باشی و یک جورایی مجبور باشی.

امّا! شرایط برای پرستاری که دنبال شغل دوم هست کاملاً فرق می‌کنه.

اکثراً، کسانی از بازاریابی متنفرن که روابط اجتماعی آن‌چنانی ندارن؛ امّا یک پرستار درون یک‌ شبکه گسترده از افراد قرار داره که یک مزیت عالی برای بازاریابی و فروشه.

شغل دوم برای پرستاران باوجود دو جامعه هدف بزرگ:

  1. یکی همکاران و کلاً تمام افرادی که درون بیمارستان، درمانگاه‌ها و یا کلینیک‌های نزدیک محل زندگی یا کار شما هستن و می‌تونین به‌عنوان یک بازاریاب بیمه، خدمات بیمه‌‌شون رو انجام بدین.
  2. جامعه هدف دوم که بیماران و خانواده‌هاشون هستن؛ دیگه نیازی نیست تا کوچه به کوچه با یک بروشور به دست به‌صورت حضوری و هزینه‌های کرایه وقت‌تون رو تلف کنین.

و بعد از مدتی دیگه نیاز نیست شما به دنبال تبلیغ باشین، بلکه این هدف‌ها هستن که در بیمارستان‌ها یا… به شما مراجعه می‌کنن.

امّا چطوری؟!

یکی از ویژگی‌های این کار اینه‌ که نیاز به سرمایه ندارین و درنتیجه ریسکی هم نخواهین داشت.

برای اون دسته از عزیزانی که تمایلی به‌غیر از صحبت پزشکی با بیمار ندارن، پیشنهاد می‌کنم برای خودشون یک سایت شخصی بزنن.

و خیلی هم لازم نیست از محصول شلوغش کنین؛ به‌نظرم به‌جای اینکه یک سایت با 100 محصول داشته باشین، بهتره که به‌صورت تخصصی فقط روی چند محصول تمرکز کنین. با توجه به نیازهایی که در بیماران می‌بینین برای خودتون یک گلچین درست کنین و روی تولید محتوا متمرکز بشین.

و تنها زمانی که بیماران از شما می‌پرسن:

 چه دستگاه قند خون یا فشاری بگیرم، بهتره؟ یا از کجا تهیه کنم؟ تنها اسم سایت را عنوان کنین و مثلاً بگین سایت فلان‌کالا محصولات خوبی داره؛ و خب کار تمام.

سایت شما به‌مرور زمان مشتری‌های خودشو پیدا می‌کنه و با وقت گذاشتن بیشتر و تولید محتوا، اعتبار سایت بالا می‌ره و بعد از مدتی به یک منبع درآمد براتون تبدیل می‌شه.

شروع کار به چه صورت است؟

برای شروع بازاریابی بیمه نیاز به زمان زیادی ندارین و تنها با گذروندن چند روز آموزش می‌تونین آمادگی خود را به بیمه اعلام کنین و به‌عنوان یک مسئول بیمه، شغل دومتون را آغاز کنین.

همچنین برای شروع فروش تجهیزات پزشکی به عنوان شغل دوم برای پرستاران نیز می‌تونین با چند مرکز تجهیزات پزشکی صحبت کنین و در صورت نیاز قرارداد ببندین و برای هر مشتری که از طرف شما معرفی بشه پورسانت دریافت کنین.

مترجمی: یک موقعیت عالی به‌عنوان شغل دوم برای پرستاران

هَوِ نآیس دی!

نمی‌خوام پُز بدم ولی ما پرستارا، البته نه همه‌مون ولی یک تعداد خیلی کمی از ما زبانمون خیلی عالیه.

ما جزو اون شاگرد زرنگ‌هایی بودیم که متون تخصصی رو با هزار دیکشنری آنلاین و غیر آنلاین ترجمه می‌کردیم و به همین خاطر زبانمون خیلی قوی شد و حالا ترجمه متون تخصصی برامون خیلی آسونه.

و البته نیازی که خیلی در دنیای ترجمه حس میشه، مترجم متخصص هست.

پس شما هم اگر جزو اون شاگرد زرنگ‌ها بودی و زبانت خوبه، می‌تونی به عنوان مترجم فریلنسر استخدام بشی. می‌تونی با یک جست‌و‌جوی ساده در گوگل، مترجمی رو به‌عنوان شغل دوم برای پرستاران شروع کنی؛ البته بازم می‌گم اگه زبانت خیلی خوبه.

شغل تولید محتوا

خب نوبت رسید به دوقلوهای دوست‌داشتنی، تولید محتوا و سئو.

هرچند که می‌توان برحسب علاقه یکی را یادگرفت و انجام داد ولی چون معجون ترکیبیِ خوبی ازش درمیاد و یه جورایی با رشته‌های نامرئی به هم وصلن یکی‌شون کردم تا هر دو رو باهم توضیح بدم.

پس خیلی خلاصه بگم که:

تولید محتوا چیست؟

تولید محتوا و سئو بهترین شغل دوم برای پرستاران

داستان تولید محتوا مثل قصه‌های هزارویک‌شب شهرزاد می‌مونه که لذتش ته نداره … آخه حس نویسندگی و خلق کردن به آدم می‌ده.

این حس لذت‌بخش که مطلبی رو می‌نویسی بدون اینکه کتابی چاپ کرده باشی؛ و پس از انتشار، خیلی‌ها که به اون موضوع علاقه‌مند هستن، مطلب رو می‌خونن؛ جالبه، نه؟

اولین دفعه که تو جست‌و‌جو‌های اینترنتی باهاش آشنا شدم، زیاد اعتنایی نکردم:

  • با خودم گفتم آخه من که نویسنده نیستم
  • درباره هیچ موضوعی اطلاعات خاصی ندارم
  • اصلاً من که اصول صحیح نوشتن رو بلد نیستم
  • و…

امّا مسئله این نیست که بلد نیستیم یا هستیم، مشکل همه‌ی ما برای شروع نکردن، همون دلیل همیشگی ترسیدن هست، چه بلد باشیم و چه نباشیم!

یه روز به‌طور اتفاقی با یک کتاب آشنا شدم به اسم؛ اگر می‌تونی حرف بزنی پس می‌تونی بنویسی!

برام جالب شد و خوندمش امّا بازم باعث نشد برم سراغ تولید محتوا. همیشه همینه، تا شروع نکنی نمیدونی که تو هم می‌تونی یا…

فکر نکن پشت هر سایتی هزاران نویسنده باتجربه که سال‌ها کارشون نوشتن بوده نشسته! تولید محتوا بیشتر از اینکه یک استعداد در نویسندگی یا هر فکر دیگه‌ای که دربارش داری باشه، فقط یک مهارته…

تنها کافیه یک دوره آموزش تولید محتوا بگذرونی تا با اصول نوشتن آشنا بشی و تمرین کنی و حالا بعد از اینکه اصول رو یاد گرفتی باید بگم خوش به حالت…

چقدر خوبه که تخصص داری، مطمئناً یک پرستار خیلی بهتر از یک دیپلمه یا یک لیسانس مهندسی در ارتباط با مسائل سلامتی و مراقبتی، محتوای یونیک تولید می‌کنه چراکه در این‌ بین، هزاران تجربه از خودش برای گفتن داره…

  • تجربه‌هایی که فقط برای منه و نه هیچ‌کس دیگه، پس هیچ‌کس نمی‌تونه مثل من بنویسه!
  • تجربه‌هایی که فقط برای توست، پس هیچ‌کس نمی‌تونه مثل تو بنویسه!
حالا همه این‌ها یعنی چی؟

خب همه این‌ها رو گفتم تا بهت یادآوری کنم که:

  • اطلاعات بیماری‌ها رو داری،
  • داروها رو می‌شناسی،
  • هنگام ارتباط با بیماران و خانواده‌هاشون، هزاران تجربه به دست آوردی و به‌اندازه تمام اون تجربه‌ها داستان واقعی برای نوشتن داری.

خب دیگه چی بیشتر از این می‌خوای؟ تولید محتوا یک انتخاب عالی به عنوان شغل دوم برای پرستاران است.

اگه از تجربه تلخ خودم برای کارآموزی بخوام بگم، چیزی که زیاد تو آموزش‌هایی که همه‌جا هست یاد می‌گیری اینه که چطور یک متن و از یک سایت دیگه بازبینی کنی.

یاد می‌گیری تولید محتوا یعنی اینکه فقط جملات رو تغییر بدی و همین و دیگر هیچ! بدون هیچ حس لذت و خلاقیتی، درنتیجه دل‌زده شدم و رهاش کردم.

امّا من می‌دونستم که این درست نیست و من جای درستی نبودم و آموزش درستی هم ندیدم؛ پس بیشتر گشتم و فهمیدم مهم‌ترین چیزی که برای انجام هرکاری نیاز داریم، اعتمادبه‌نفسه؛ و باید بدونید که اعتمادبه‌نفس در اثر تجربه و کسب مهارت به دست میاد. امّا من وقت ندارم تا سال‌ها برای کسب تجربه وقت بزارم. پس..

سوال اصلی اینه که:

از کجا می تونیم خیلی سریع چند کیلو اعتمادبه‌نفس، با کیفیتِ اعلاء بخریم؟ خب تا اینجا رو نگه‌دار تا آدرس رو بعداً بهت بدم.

و می‌رم سراغ داستان سئو

سئو چیست؟

سئو

سئو (search engine optimization) یا همون بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو، یعنی انجام مجموعه فعالیت‌هایی که باعث افزایش ارتقا جایگاه سایت در بین نتایج گوگل می‌شه.

امروزه یادگیری اصول سئو با توجه به دنیای رقابتی تبدیل به یک علم شده که ته نداره…

روزانه سایت‌های زیادی طراحی و مطالب زیادی هم روی آن‌ها بارگزاری می‌شه؛ امّا همه‌شون قادر به لمس صفحات اول گوگل نیستن. چراکه بعد از طراحی سایت و تولید محتوا، سایت برای رسیدن به صفحات اول نیاز به انجام سئو داره، و در سئو حرف اول رو محتوا می‌زنه. پس باید بدونین چگونه محتوایی بنویسین که هم مخاطب لذت ببره و هم دل آقای گوگل رو به دست بیارین تا شما رو به صفحه‌ی اول دعوت کنه.

هرکسی باتوجه به علاقه‌ش می‌تونه انتخاب کنه تا به‌عنوان یک سئوکار و یا تولیدکننده‌ی محتوا، شغل دوم برای پرستاران رو شروع کنه؛ امّا:

  • نمی‌شه سئوکار بود ولی از تولید اصولی محتوا آگاهی نداشت
  • و نمی‌شه تولیدکننده محتوا باشی ولی با اصول سئو کردن آشنا نباشی

و بعد از آن داستان سئو زمانی برای یک محتوانویس جدی میشه که چند محتوا تولید می‌کنه و پس از درک مراحل کار با خودش می‌گه: عه! فقط همین؟!

حالا اعتمادبه‌نفس بیشتری برای نوشتن پیدا کردین؛ ولی ته دل‌تون، دل کوچیکه هنوز راضی نیست. دلش می‌خواد یک لِول بالاتر بره و تخصصی‌تر کارو انجام بده و به‌عنوان یک تولیدکننده‌ی محتوا و سئوکار متخصص شناخته بشه و البته که حقوق بالاتری هم دریافت بکنه.

خب نکته کلیدی همه این‌ها چی بود؟ درسته؛ همون اعتمادبه‌نفس!

و قرار بود آدرسی بهتون بدم که بتونید خیلی سریع اعتمادبه‌نفس درجه‌یک تهیه کنید!

با اینکه می‌تونم خیلی ساده فقط آدرس رو بدم امّا ترجیح می‌دم ماهیگیری یادتون بدم و بگم که اعتمادبه‌نفس از کجا می‌یاد.

اعتمادبه‌نفس میوه درختی است که نتیجه‌ی آموزش، یادگیری، تمرین و از همه مهم‌تر تجربه است که ماه‌ها زمان می‌بره البته اگر به روش سنتی پیش بری…

همیشه راه‌هایی برای میانبر هست، بدون اینکه کیفت و بازدهی، قربانی بی‌صبری بشن.

دوره تولید محتوا و سئو کارنکن، یک دوره فهرستی نیست که از یک شروع کنین و مجبور باشین به ترتیب تا صد برین و تمام مهم‌ها و نامهم‌ها رو یاد بگیرین؛ و در میان حجم زیاد مطالب، اولویت مسائل در هم پنهان نمی‌شن و در انتها می‌دونین که در پله‌ی یک هستین یا صد و می‌دونین که کدوم رو اول انجام بدین یا آخر.

در دوره تولید محتوا و سئو کارنکن شما یاد می‌گیرین و آموخته‌هاتون رو در حین آموزش به کار می‌گیرین و به یک متخصص تولید محتوا و سئو تبدیل می‌شین.

طراحی سایت

یکی از شغل‌هایی که امروزه درباره‌ش زیاد می‌شنوین، شغل طراحی سایت چه به‌عنوان شغل دوم و چه به‌عنوان شغل اصلی هست.

میزان نیاز به این شغل در جامعه، به میزان همان تعداد مغازه و یا شغل‌هایی که در اطراف‌تون می‌بینین، بزرگ و گسترده‌س. امروزه همه‌چیز به سمت اینترنت پیش رفته و بیشتر کارها به‌صورت آنلاین انجام می‌شه و خریدها از شکل سنتی و حضوری به سمت اینترنتی رفته.

و دقیقاً منظور من هم همینه؛ هر مغازه، شغل و یا صنفی برای بالا بردن سطح فروش و عقب نموندن از دنیای امروزی، باید فروش اینترنتی رو در کنار کار سنتی پیش ببره.

و نکته اینجاست که هدف برای بعضی فقط فروش بالا نیست، شاید برای خیلی‌ها اعتبار کسب‌وکار، هدف اول‌شون باشه؛ که در این صورت هم، نیاز به داشتن یک سایت اختصاصی بیشتر از هر چیزی احساس می‌شه.

آموزش طراحی سایت با وردپرس حدوداً بین 30 تا 60 روز برای سطح متوسطه تا پیشرفته کافیه.

  • جامعه هدف بسیار بزرگی داره
  •  در هر ساعت از شبانه‌روز می‌تونین انجام بدین
  • تنها وسیله موردنیاز لپ‌تاپ شخصی به همراه اینترنته

چرا هنوز طراحی سایت رو به‌عنوان شغل دوم پرستار درنظر نمی‌گیرین؟

شاید اگر الان قصد شروع کنین و در مجازی چرخی بزنین از چندنفری بشنوین که بازار این کار اشباع شده!

آیا این حرف درسته؟

باید بگم خیر. راستشو بخواین بازار همه‌ی کارها اشباع شده! منتها از نظر آدم‌هایی که مسیر رو نیمه‌کاره رفتن و با ادعای متخصص بودن سفارش‌هایی انجام دادن که کارفرما راضی نیست!

پس نه‌تنها می‌گویم که بازار این کار اشباع نشده، بلکه از کمبود متخصص رنج می‌بره.

پس برای اینکه نه وقت‌تون رو هدر بدین و نه پول‌تون رو دور بریزین، به این مسئله اهمیت بدین که از کجا شروع می‌کنین؛ کجا آموزش می‌بینین و استادش کیه…

و در جواب این سوال که چرا طراحی سایت رو به‌عنوان شغل دوم برای پرستاران پیشنهاد دادم باید ازتون بپرسم که:

سختی هر کاری چیست؟

مثلاً برای یک فروشنده یا کسی که می‌خواد خدمات آموزش ارائه بده و کلاً تمام شغل‌ها به‌غیراز کارمندی، سخت‌ترین بخش کار چیه؟

بله، هر قدرم که در کارت خوب و عالی، حتی یک متخصص باشی اما نتونی مشتری پیدا کنی باید مهارتت رو بزاری دم کوزه.

امّا! شما پرستار عزیز این مشکل رو نداری. می دونم الان داری از خودت می‌پرسی، بعدش چی؟ چگونه از طراحی سایت پول در بیارم؟

نکته‌ی خیلی مثبت درباره شما اینه که پرستار هستی و یک عالمه مشتری آشنا در اطرافت داری.

الان که بیشتر پزشک‌ها به دنبال ایجاد سایت شخصی هستن، می‌تونی برای همکاران پزشکت این کارو انجام بدی و حتی به‌مرور زمان و با بالا رفتن تخصصت، پیشتبانی سایت و حتی کارهای تولید محتوا هم براشون انجام بدی و حقوق ماهیانه دریافت کنی.

خبر خوب اینکه در دوره تولید محتوا و سئوی کارنکن، علاوه بر یادگیری تولید محتوای سئو شده، آموزش می‌بینین چطور یک سایت شخصی بزنین و اونو بیارین صفحات اول.

مطالب پیشنهادی: آموزش UI UX Design

در مسیر انتخاب شغل دوم برای پرستاران، چرا این آره، اون نه؟

شغل دوم برای پرستار

وقتی دنبال جوابم می‌گشتم، با مشاغل بسیاری آشنا شدم امّا همه‌ی اون‌ها مناسب نبودن. شاید از خودتون بپرسین وقتی توی فهرستش طراحی سایت، به عنوان شغل دوم برای پرستاران هست؛ چرا درباره‌ی طراحی گرافیک یا تدوین ویدئو و همین‌طور از ساخت زیورآلات و …. که ته نداره چیزی نگفته!

وعده دروغ نمی‌دم که تمام این کارها رو بررسی کردم و هیچ‌کدوم از آن‌ها مناسب نبود؛ امّا به‌جرئت می‌گم که تقریباً درباره‌ی بیشترشون پرس‌وجو کردم و حس کردم که مناسب شغل دوم برای پرستاران نیستن.

می دونی چرا؟

با توجه به این معیارها، تعدادی از شغل‌ها را از فهرستی که داشتم حذف کردم.

  • خیلی تمایل دارم که شغل دومم در ارتباط با کار اصلیم باشه، شغلی که سال‌ها درسش رو خوندم.
  • درصورتی‌که شرط اول رو نداشت می‌خوام شغلی باشه که دوره‌ی آموزشی کوتاهی داشته باشه تا با توجه به حجم کاری شغل پرستاری مجبور به چندین ماه آموزش و تمرین نباشم.
  • نکته بعدی اینکه زمان انجام کار در طی هفته یا روزانه دست خودم باشه و یک جورایی شغل همراه باشه.

جالبه بدونید که در فضای مجازی در جواب سوال شغل دوم برای پرستاران چیه، بیشترین پیشنهاد، مغازه پوشاک زدن، فروش لباس و از این‌ دست چیزها بوده!

بوتیک زدن نیاز به سرمایه زیادی داره که نمی‌تونی از یک پرستار انتظارش رو داشته باشی، حداقل از بیشتر پرستارها.

و یا شغل فروشندگی که حتماً نیاز به حضور شما در محل کار هست و سختی مسیر و سر وقت بودن با شیفت‌هایی که هر لحظه ممکنه به هر دلیلی جابه‌جا بشه آیا واقعاً انجام شدنیه؟

از همه مهم‌تر ناگفته نمونه که برای مشاغلی مثل طراح گرافیک و ساخت بدلیجات و… لازمه اشاره کنم که حداقل به مدت‌ زمان آموزشی بین 2 تا 4 ماه نیاز داری.

و به‌ غیر از این، بحث تمرین و علاقه در این مشاغل بسیار مهمه. به‌عنوان‌مثال شما نمی‌تونین فقط به‌صرف داشتن یک شغل دوم و درآمد، بدون داشتن هیچ علاقه‌ای به سختی‌های ساخت بدلیجات یا طراحی گرافیک که خیلی نیاز به تمرین، ممارست و خلاقیت داره تن بدین.

خودتون رو بشناسین و با توجه به شرایط، استعداد و علاقه‌ای که در خودتون سراغ دارید یکی از شغل‌ها رو انتخاب کنین.

جواب این سوال‌ها برای اشخاص مختلف، متفاوت هست، با دقت به اونها فکر کنین و صادقانه جواب بدین تا در مسیر درست شغل دوم برای پرستاران قرار بگیرین.

دسته‌بندی مطالب مرتبط

استعداد و علاقه و تیپ شغلی

شناخت خودمون در هر زمینه‌ای، باعث روشن شدن مسیری می‌شه که توش هستیم و کشف استعداد شغلی، علاقه و شناخت تیپ شخصیت‌مون کمک می‌کنه از انجام شغلی که داریم لذت ببریم.

چگونه یک سئو فریلنسر موفق شویم؟

سئو فریلنسر موفق بودن، نیازمند پیش‌نیازهایی است که در صورت رعایت، مانند یک پلکان صعودی شما رو از یک سئوکار متوسط به یک متخصص تبدیل می‌کنه.

کمکی دوره تولید محتوا

درصورتی‌ که تولید محتوا رو به عنوان شغل دوم برای پرستاران انتخاب کردین و یا علاقه‌مند هستین، مقالات زیر می‌تونه براتون جالب باشه.

به نظر شما مناسب‌ترین شغل دوم برای پرستاران چیه؟ از دغدغه‌های شغلی یک پرستار خبر داری؟



کانال یوتیوب پادکست رادیو کارنکن
اینستاگرام پادکست رادیو کارنکن

1 دیدگاه برای “بهترین شغل دوم برای پرستاران بدون نیاز به سرمایه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مینی دوره رایگان
تولیدمحتوا و سئو

بخشی از دوره سئو را اینجا ببینید.