دوره آنلاین

چگونه استخدام شویم

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

تخفیف نوروزی
دوره تولید محتوا و سئو با هوش مصنوعی

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

نقشۀ راه کسب درآمد در روستا

Rate this post

به نظر شما چه فرصت‌های کاری در روستا وجود دارد که می‌تواند به آن‌دسته از کسانی که در آنجا زندگی می‌کنند، کمک کند تا به رفاه خوبی برسند و امکانات لازم برای خود فراهم نمایند و حتی اگر قصد مهاجرت به شهر هم دارند، دلیل آن عدم فرصت‌های مالی نباشد؟

با ما همراه باشید.

آیا شما هم در روستا زندگی می‌کنید؟

آیا برای پیداکردن شغل در روستا دچار مشکل شده‌اید؟

آیا در جستجوی شغل مناسب مجبور شده‌اید به شهر مهاجرت کنید؟

اغلب جوانان روستایی فکر می‌کنند فقط دامپروری و کشاورزی شغل‌های مناسب برای روستائیان هستند و به همین دلیل برای پیداکردن شغل مناسب به شهر مهاجرت می‌کنند.

در این نقشۀ راه ما شما را راهنمایی می‌کنیم تا بتوانید در روستا درآمد کسب کنید و دیگر مجبور به مهاجرت نباشید.

کارکردن در روستا نسبت به شهر دارای یک‌سری مزیت‌هایی است. شما در روستا به سرمایۀ کم‎تری برای راه‌اندازی کسب‌و‌کار نیاز دارید، چون هم هزینه‌های جانبی کم‌تر است و هم نیروی کار ارزان‌تر می‌باشد. از طرف دیگر معمولاً تسهیلات بسیار خوبی به روستائیان برای راه‌اندازی کسب‌وکار داده می‌شود.

در این بخش با راه‌های مختلف کسب درآمد در روستا آشنا می‌شوید.

پرورش قارچ:

پرورش قارچ یکی از ایده‌های پولساز در روستا است. اگر شما علاقه‌مند به نگهداری از گیاهان هستید این شغل می‌تواند راه خوبی برای کسب درآمد شما در روستا باشد. جهت کسب اطلاعات برای شروع این کار ابتدا مطلب زیر را مطالعه کنید.

چگونه با پرورش قارچ پولدار شویم

پرورش حیوانات:

شما با پرورش حیوانات هم می‌توانید کسب درآمد داشته باشید، ولی لازمۀ این کار داشتن علاقه و آگاهی است. این کار مزایا و معایب خود را دارد. پرورش پرندگان و ماهی‌ها در این میان بسیار مورد استقبال است.

اگر شما هم علاقه‌مند به پرورش حیوانات هستید و نمی‌دانید از کجا باید شروع کنید، مطالب زیر را از دست ندهید.

پرورش حیوانات پولساز  

پرسودترین پرنده برای پرورش کدام است؟

چگونه با پرورش بلدرچین پولدار شویم

چگونه با پرورش مرغ پولدار شویم

پرورش گیاهان:

پرورش گیاهان نیز راه بسیار خوبی برای درآمدزایی در روستا است. روستا به دلیل آب‌و‌هوای خوب و سالم جای بسیار مناسبی برای پرورش گیاهان مختلف است.

پرورش گیاهان علاقۀ خاص خودش را می‌طلبد اگر این علاقه را در خود می‌بینید از طریق لینک‌های زیر اطلاعات خوبی کسب خواهید کرد.

چگونه با پرورش گل و گیاه پولدار شویم ؟ کسب درآمد از پرورش گل و گیاه

چگونه با پرورش گیاهان زینتی پولدار شویم

چگونه با پرورش کاکتوس پولدار شویم

 
 
بوم‌گردی:
 
یکی از کارهای جالب برای کسب درآمد در روستا استفاده از بوم‌گردی است. برای کسب اطلاعات بیشتر لینک زیر را مطالعه کنید.
 

چگونه از بوم گردی پول دربیاوریم؟ – راه‌های کسب درآمد از بوم گردی

صنایع دستی:

افرادی که در روستا هستند با ساخت صنایع دستی مخصوص مناطق خودشان به راحتی می‌توانند درآمد کسب کنند. مطلب زیر با همین عنوان است. برای کسب درآمد از این راه لینک زیر را مطالعه کنید.

چگونه با صنایع دستی پولدار شویم ؟ | صفر تا صد کارآفرینی در صنایع دستی

ثروتمند شدن در روستا صرفاً یک رؤیا نیست، می‌توان با اطلاع از روش‌های امکان‌پذیر و موجود در این مسیر قدم برداشت. اگر دوست دارید شما هم با این روش‌ها آشنا شوید، مقالۀ زیر را از دست ندهید:
 

 

اگر هنوز هم ایده‌ای برای شروع کار در روستا ندارید لینک زیر را از دست ندهید. در این لینک ایده‌های عالی برای کسب درآمد در روستا گفته شده است و سایت‌های مختلفی برای فروش انواع محصولات روستا معرفی شده است.

پس اگر شما برای کار در روستا آماده هستید یکی از این ایده‌ها که علاقه بیشتری نسبت به آن دارید را انتخاب و با کسب مهارت، آن را راه‌اندازی کنید. 

اگر شما محصولی را در روستا تولید می‌کنید به راحتی می‌توانید از طریق سایت‌ها آن را به فروش برسانید. در این لینک سایت‌های فروش نیز معرفی شده‌اند.

 

شما نمی‌دانید چگونه از طریق کشاورزی کسب درآمد داشته باشید؟

ایده‌های مناسب در زمینه کشاورزی را نمی‌شناسید؟

لینک زیر به شما کمک خواهد کرد که با انواع ایده‌های کشاورزی آشنا شوید و بتوانید از طریق آن کسب درآمد داشته باشید. لازمۀ شروع هر کاری کسب آگاهی در آن زمینه است.

 

کشاورزی یکی از کارهای مناسب در روستا است. شما با توجه به منطقه آب و هوایی روستای خود می‌توانید محصولات متنوعی برداشت کنید و به فروش برسانید. برای آشنایی با بذرهای مختلف و بازار فروش آن‌ها لینک زیر را مطالعه کنید.

 

زنان روستایی و عشایر همیشه پا به پای همسران خود در روستا کار می‌کنند و فعالیت دارند. زنان می‌توانند مانند همسرانشان درآمد داشته باشند، لازمۀ این امر شناخت این شغل‌ها است.

بسیاری از شغل‌ها به بستری مانند روستاها و مناطق بکر نیازمند هستند و زنان روستایی با توجه به علایقشان می‌توانند آن‌ها را انجام و درآمد کسب کنند. در دو لینک زیر به این موضوع به صورت کامل پرداخته شده است. 

 

 

کلام آخر

در این نقشه راه روش‌های کسب درآمد در روستا گفته شد. با کسب این اطلاعات و با توجه به علایق و استعدادهایتان به راحتی می‌توانید کسب‌وکار خود را در روستا راه‌اندازی کنید و درآمد داشته باشید.

علاوه بر کارهایی که مخصوص روستا است شما می‌توانید از راه‌های دیگر هم کسب درآمد داشته باشید. کارهای اینترنتی روش دیگری برای کسب درآمد در روستا است. با مراجعه به نقشه راه کسب درآمد از طریق اینترنت می‌توانید اطلاعات لازم را به دست بیاورید.



کانال یوتیوب پادکست رادیو کارنکن
اینستاگرام پادکست رادیو کارنکن

مینی دوره رایگان
تولیدمحتوا و سئو

بخشی از دوره سئو را اینجا ببینید.