دوره آنلاین

چگونه استخدام شویم

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

تخفیف نوروزی
دوره تولید محتوا و سئو با هوش مصنوعی

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

کتاب چگونه استخدام شویم – راهکارهای کاربردی برای استخدام موفق

کتاب چگونه استخدام شویم
4/5 - (4 امتیاز)

در کتاب چگونه استخدام شویم با سؤالاتی اساسی و کلیدی، برای استخدام شدن روبه‌رو خواهید شد. بخشی از این سؤالات در زیر آمده است:

  • رزومه انگلیسی بهتر است یا فارسی؟
  • در پنج سال آینده، می‌خواهید به کجا برسید؟
  • مهم‌ترین خروجی‌هایی که در کار دارید چیست؟
  • نقاط قوت و ضعف شما چیست؟

هدف این کتاب، کمک به شما برای رسیدن به پاسخ سؤالاتی، همچون سؤالات بالا و آمادگی کامل برای مصاحبه استخدام و همچنین، پیدا کردن شغل و سازمان مناسب، با شناحت هرچه بهتر ویژگی‌های شخصیتی خود است.

با ما همراه باشید، تا به بررسی کامل کتاب ” چگونه استخدام شویم ” بپردازیم و در پایان مطلب نیز، ویدئو خلاصه کتاب را، از زبان خود نویسنده کتاب، ببینیم و بشنویم.

فهرست مطالب

درباره کتاب چگونه استخدام شویم

کتاب چگونه استخدام شویم با عنوان کامل چگونه استخدام شویم؟ راهکارهای کاربردی برای استخدام موفق، همان طور که از نامش پیداست، کتابی جامع، در زمینه استخدام موفق در شرکت‌ها و در کل، یک راهنمای مفید و مختصر است که تنها با کمی وقت گذاشتن، به شما کمک می‌کند تا در زمان مصاحبه برای استخدام، عملکرد بهتری داشته باشید و به‌راحتی جلسه مصاحبه را مدیرت کنید.

کتاب چگونه استخدام شویم

نوشته پشت کتاب: احمدرضا نخجوانی، مدیر عامل یکی از بزرگ‌ترین و موفق‌ترین شرکت‌های فناوری اطلاعات کشور طی ده سال گذشته، با بیش از چهار هزار نفر نیروی انسانی است. او به پشتوانه‌ی بیست و چند سال همکاری با سازمان‌های بزرگ و مصاحبه با صدها متقاضی استخدام، در کتاب پیش‌رو، مهم‌ترین توصیه‌ها را برای متقاضیان استخدام در شرکت‌ها و سازمان‌ها مطرح کرده است. این توصیه‌ها بسیار ساده است و با این همه، کمتر توسط متقاضیان استخدام رعایت می‌شود. کتاب خالی از هرگونه پرگویی‌ست و با مثال‌های کاربردی، حتی خواننده کم‌حوصله را نیز جذب خود خواهد کرد.

نگارنده کتاب در بخشی از کتاب چنین گفته است: «از دیدگاه من اگر متقاضی استخدام نکات مطرح شده در این کتاب را رعایت کند، به‌احتمال قریب به‌یقین، موفق به استخدام در سازمان مطلوب خود خواهد شد.»

درباره نویسنده کتاب چگونه استخدام شویم

احمدرضا نخجوانی، مدیرعامل و عضو هیئت‌مدیره‌ی مجموعه شرکت شاتل، نویسنده کتاب چگونه استخدام شویم است، او متولد سال 1352 در تهران است.

کتاب چگونه استخدام شویم

زمینه تحصیلی احمدرضا نخجوانی

نخجوانی فارغ‌التحصیل رشته اقتصاد در مقطع کارشناسی و رشته علوم اقتصادی در مقطع کارشناسی ارشد از دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز است. این کارآفرین برتر، بعد از فارغ‌التحصیلی در مقطع ارشد، راهی فرانسه شد و در همان‌ جا، مدرک دکتری رشته مدیریت را، از دانشگاه لیون فرانسه اخذ کرد.

همچنین با توجه به علاقه‌اش به صنعت هوانوردی، توانست مدارک خلبانی را دریافت کند و با مدارس هوانوردی در حال همکاری است.

سوابق شغلی نویسنده

همان طور که از مطالب گفته شده مشخص است، آقای نخجوانی پشتکار و تلاش بسیاری دارد و تاکنون در زمینه‌های پژوهشی زیادی فعالیت داشته و بیش از 100 مقاله در نشریات و مجلات علمی و پژوهشی منتشر کرده است.

سوابق شغلی و تحصیلی نخجوانی

نویسنده کتاب چگونه استخدام شویم ، پیش از همکاری با مجموعه شاتل، در شرکت‌های شناخته شده دیگری نیز سمت مدیریتی داشته، که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • مدیرعامل و عضو هیئت‌مدیره‌ی شاتل
  • معاون کل فروش و بازاریابی گروه شرکت‌های همکاران سیستم 
  • مدیر بازاریابی تحقیقات بازار گروه شرکت‌های همکاران سیستم 
  • قائم‌مقام مدیرعامل در شرکت پلی‌کار
  • کارشناس فروش و سپس مدیر فروش در شرکت پلی‌کار
  • کارشناس انفورماتیک و مسئول مکانیزه کردن امور مالی در گروه صنعتی گلبافت

نخجوانی در حال حاضر، در مرکز یادگیری آنلاین دانشکده مدیریت تهران نیز، مشغول به تدریس دوره‌های MBA و DBA است.

کتاب‌های احمدرضا نخجوانی

چگونه استخدام شویم تنها کتاب آقای نخجوانی نیست و پیش از انتشار این کتاب، سابقه ترجمه کتاب فرایند بازایابی استراتژیک و همچنین انتشار کتاب اقتصاد ایران را با همکاری مرکز آموزش و تحقیقات صنعتی ایران، را در کارنامه پژوهشی خود دارد.

کتاب‌های احمدرضا نخجوانی

فایل صوتی معرفی کامل کتاب چگونه استخدام شویم

در این بخش از مطلب، شما را به شنیدن یک فایل صوتی، که یک معرفی کامل از کتاب است، دعوت می‌کنیم. این فایل صوتی توسط فیدیبو تهیه شده که در ادامه می‌توانید آن را بشنوید:

بررسی کتاب چگونه استخدام شویم نخجوانی

احمدرضا نخجوانی از همان ابتدای کتاب، تاکید می‌کند که، اگر به جملاتی مثل: بیکاری نیروهای تحصیل کرده زیاد است، برای ورود به بازار کار باید پارتی داشت یا در سازمان‌ها، رابطه وجود دارد نه ضابطه و… باور دارید، خواندن این کتاب، هدر دادن وقت است و این کتاب، نمی‌تواند برای این نوع باور ذهنی، مفید باشد.

همچنین می‌گوید که این نوع جملات، برای کار در بخش خصوصی صدق نمی‌کند. اما برای سازمان‌هایی که بودجه خود را، از بخش حاکمیت کشور دریافت می‌کنند، نظری نمی‌دهد و خاطر نشان می‌کند که ملاک‌های استخدام شدن در این سازمان‌ها نیز، متفاوت است.

کتاب چگونه استخدام شویم ، کتابی بدون رودربایستی

مطالب گفته شده‌ی بالا، همگی بخشی از ابتدای فصل اول کتاب بود. این جملات از همان ابتدای کار، ما را با کتابی روبه‌رو می‌کند که علاوه بر آگاه بودن از مسائل روز، به‌راحتی تعارف را کنار می‌گذارد و ما را با حقیقت پیش‌رو، روبه‌رو می‌کند و بهانه‌های ما را، از همان اول کتاب، از ما می‌گیرد.

چگونه استخدام شویم نخجوانی

در این فصل، نخجوانی درباره مسائلی مثل داشتن برنامه مشخص در کار و زندگی، تسلط بر مواردی مثل تایپ کردن و مهارت‌های عمومی و تسلط بر نرم‌افزارهای کاربردی عمومی صحبت می‌کند.

اهمیت تسلط بر زبان فارسی و انگلیسی برای استخدام!

اینکه می‌گوییم آقای نخجوانی تعارف را کنار می‌گذارد، اصلاً بی‌دلیل نیست.

برای مثال در بخشی از کتاب، درباره اهمیت تسلط بر زبان فارسی و تسلط نسبی بر زبان انگلیسی صحبت می‌کند. اهمیت تسلط بر زبان انگلیسی که کاملاً مشخص است. اما چرا زبان فارسی؟

برای این سوال احمدرضا نخجوانی نویسنده کتاب چگونه استخدام شویم ، توضیح می‌دهد که تسلط به زبان فارسی و ارائه‌های رسمی و سخنوری، از آن مسائلی است که همه‌ی ما در آن‌ها ضعف‌هایی جدی داریم. در حالی که تسلط بر زبان فارسی، یکی از مهارت‌هایی است که برای همه‌ی مشاغل مورد نیاز است.

صحبت‌های دکتر کلامی درباره اهمیت زبان فارسی

اگر هنوز به اهمیت تسلط به زبان فارسی و تاثیر آن باور ندارید، کافی است بخشی از صحبت‌های دکتر مصطفی کلامی، هم‌بنیان‌گذار فرادرس، که در مصاحبه با پادکست کارنکن تشریح کرده را، بشنوید:

دکتر کلامی در پاسخ به سؤال «در جلسه مصاحبه‌ی استخدام نیروی جدید، چه چیزهایی برای شما ملاک است؟» پاسخ می‌دهد:

«چند چیز برای ما خیلی اهمیت دارد که یکی از آن‌ها، تسلط نوشتاری بر زبان فارسی (زبان رسمی کشور) است.

برای مثال، فردی با مدرک کارشناسی ارشد، نگارش او دچار مشکل باشد، مشکل املایی داشته باشد یا نتواند یک درخواست یا نامه اداری بنویسد، این قضیه برای ما علامت خوبی نیست.»

پادکست کارنکن مصطفی کلامی

شما می‌توانید این مصاحبه را از لینک زیر بشنوید:

وجود چنین موضوعاتی و مطرح کردن آن‌ها در کتاب، نشان از هوشمندی بالای نویسنده و همچنین شناخت درست او از بازار کار دارد.

چرا، چگونه استخدام شویم نخجوانی را بخوانیم؟

به نظر می‌رسد تجربه‌ی استخدام بیش از صد نفر و حضور نویسنده در شرکت‌های مختلف، در نهایت باعث شده که این کتاب، در خلاصه‌ترین شکل ممکن به سؤال اساسی ما یعنی، چگونه استخدام شویم ؟؟ پاسخ بدهد یا حداقل راهکارهای مفیدی ارائه کند. و همین موضوع، خواندن این کتاب را ارزشمندتر کرده است.

چگونه استخدام شویم نخجوانی

خواندن این کتاب، برای کدام افراد مناسب است؟

افرادی که:

  • هنوز شغل مورد علاقه خود را پیدا نکرده‌اند و به‌دنبال آن هستند.
  • شغل مورد علاقه خود را پیدا کرده‌اند و حالا دنبال کار و استخدام شدن می‌گردند.
  • دنبال یک منبع معتبر و مناسب برای آمادگی قبل از مصاحبه استخدام هستند.
  • تصمیم دارند بعد از استخدام به رشد سریع‌تر در سازمان برسند.

ویژگی‌های مثبت کتاب چگونه استخدام شویم کدامند؟

  • حجم کم کتاب
  • قیمت پایین
  • روان و قابل فهم بودن
  • نویسنده ایرانی و باتجربه
  • متناسب بودن مطالب با بازار کار ایران و محیط داخل کشور

خواندن کتابی با این حجم کم قبل از مصاحبه استخدام، نه‌تنها ضرری ندارد، بلکه می‌تواند از اشتباهات احتمالی شما جلوگیری کند و اعتماد‌به‌نفس شما را در روز مصاحبه، بالاتر ببرد.

مشخصات کتاب چگونه استخدام شویم؟ راهکارهای کاربردی برای استخدام موفق

چگونه استخدام شویم کتابی 96 صفحه‌ای است به قلم احمدرضا نخجوانی که در سال 1396، توسط انتشارات البرز، به چاپ رسید.

موضوع این کتاب پنج فصلی، استخدام، گزینش و انتصاب و مصاحبه استخدامی است.

فهرست مطالب کتاب

در این بخش به معرفی مختصری از فصل‌های کتاب می‌پردازیم:

فهرست مطالب کتاب چگونه استخدام شویم نخجوانی

پیش‌گفتار

در پیش‌گفتار، نخجوانی از انگیزه خود برای نگارش کتاب صحبت کرده است.

فصل اول: مفروضات اولیه پیش از استخدام

در فصل اول این کتاب، مفروضات اولیه برای استخدام شدن در سازمان‌ها، با خواننده محترم بیان شده است.

فصل دوم: چگونه سازمان مطلوب را انتخاب کنیم؟

در فصل دوم، به این موضوع اشاره شده است که باید چگونه سازمان مناسب را برای استخدام شدن انتخاب کنیم؟ چرا که بسیاری از متقاضیان استخدام، صرف‌نظر از اینکه هدف آینده آنان چیست، با سازمانی که قصد استخدام دارد تماس برقرار می‌کنند و ریشه‌ی بسیاری از جا‌به‌جایی‌ها و نارضایتی‌های شغلی نیز، همین است که در ماه‌های بعدی، بروز پیدا می‎‌کند.

فصل سوم: جذابیت‌های متقاضی استخدام

در فصل سوم، به تشریح جذابیت‌های استخدام متقاضیان از سوی سازمان‌ها اشاره شده‌ است، تا بدانیم چگونه این جذابیت‌ها را افزایش دهیم و فراموش نکنیم که اصولاً سازمان‌ها در انتخاب تعداد بی‌شمار متقاضیان استخدام، حق انتخاب دارند.

فصل چهارم: توصیه‌های مهم برای جلسه‌ی مصاحبه استخدام

فصل چهارم، توصیه‌های لازم برای حضور در جلسات مصاحبه را در اختیار قرار می‌دهد که بی‌تردید مهم‌ترین آموزه‌ها برای حضور در جلسات مصاحبه‌ی استخدام است. با رعایت این نکات به‌ظاهر بدیهی و اندکی تمرین، احتمال موفقیت شما در جلسات یاد شده، تا حد زیادی افزایش پیدا می‌کند.

فصل پنجم: توصیه‌هایی برای پس از استخدام

در فصل پایانی کتاب، فرض بر این نهاده شده که موفق شده‌اید در سازمان مطلوب خود، استخدام شوید و به این می‌پردازد که اینک بهتر است چه مواردی را رعایت کنید تا سریع‌تر مراحل رشد و بالندگی شما در آن سازمان طی شود.

در بخشی از کتاب چگونه استخدام شویم می‌خوانیم …

روزی بچه شتری از مادرش می‌پرسد: «چرا کف پای ما پهن است؟» و مادر پاسخ می‌دهد: «چون وقتی در کویر راه می‌رویم، پاهای ما در شن‌ها فرو نرود.»

بچه شتر می‌پرسد: «چرا لب‌های ما این قدر کلفت است؟» و مادر پاسخ می‌دهد: «برای آنکه بتوانیم با لب‌های‌مان خارها را از زمین بیرون بکشیم.» و بچه شتر دوباره می‌پرسد: «این برآمدگی بر روی پشت ما برای چیست؟» و مادر می‌گوید: «نامش کوهان است و برای ما که در کویر و صحراها باید تشنگی تحمل کنیم، بهترین ذخیره‌ی غذایی‌ست.»

و بچه شتر درنهایت می‌پرسد: «پس ما در باغ‌وحش چه می‌کنیم!»

این حکایت برخی از ماست که با همه‌ی برنامه‌های مشخصی که داریم، در سازمانی استخدام می‌شویم که باید بی‌درنگ از خود بپرسیم: «من اینجا چه می‌کنم؟»

حقوق و مزایای مادی، ابتدایی‌ترین دستاورد ما در سازمانی‌ست که قرار است استخدام شویم. بدیهی‌ست که نقش بسیار کلیدی در انتخاب سازمان دارد، اما این بدان معنا نیست که دستاوردهای دیگر را نادیده بگیریم.

گذر لحظات عمر به‌گونه‌‌ای‌ست که با یک چشم‌برهم‌زدن، خود را می‌یابیم که سال‌ها از استخدام ما در سازمان گذشته و ممکن است با این پرسش روبه‌رو شویم که ره‌توشه‌ی ما از این سال‌های سپری شده در سازمان چیست؟

خرید و دانلود کتاب چگونه استخدام شویم

برای دانلود کتاب چگونه استخدام شویم باید ابتدا به نصب یکی از نرم‌افزارهای فروشگاه کتاب بپردازید و سپس بعد از خریداری آن، کتاب را دانلود کنید.

دقت داشته باشید که دانلود کتاب، بدون خرید قانونی آن ممکن نیست.

دانلود کتاب چگونه استخدام شویم

دانلود کتاب چگونه استخدام شویم به‌صورت دیجیتالی

برای دانلود نسخه دیجیتال کتاب، می‌توانید آن را از دو لینک زیر خریداری کنید:

خرید کتاب چگونه استخدام شویم به‌صورت فیزیکی

برای دانلود نسخه فیزیکی کتاب چگونه استخدام شویم، می‌توانید آن را در صورت موجود بودن، از دیجی‌کالا خریداری کنید:

خلاصه ویدئویی، از کتاب چگونه استخدام شویم نخجوانی

در این قسمت از مطلب، برای شما یک ویدئو یک ساعته از خلاصه کتاب قرار داده شده است.

خلاصه کتاب چگونه استخدام شویم توسط خود نویسنده کتاب، یعنی احمدرضا نخجوانی در نمایشگاه کار دانشکده مدیریت دانشگاه تهران، در قالب یک سخنرانی، ارائه شده است.

خود نویسنده در توضیحات این ویدئو گفته: «این توصیه‌ها می‌تواند شانس استخدام شدن دوستان جوان را به‌خوبی افزایش دهد.»

آیا خلاصه کتاب، به‌معنای عدم نیاز به خواندن خود کتاب است؟

چگونه استخدام شویم نخجوانی، از آن کتاب‌هایی است که سعی شده، تا حد امکان مطالب در کوتاه‌ترین شکل ممکن بیان و ارائه شود. پس ممکن است با خواندن حتی یک صفحه از این کتاب، چندین نکته مهم و کاربردی بیان شود.

در هیچ خلاصه‌ای نمی‌توان آن بهره لازم را، به‌طور کامل، از کل یک کتاب برد. اگرچه خود آقای نخجوانی، خلاصه‌ای کاربردی را از کتاب ارائه داده‌اند، اما همچنان خواندن کتاب چگونه استخدام شویم، خالی از لطف نیست.

مطالب مرتبط

در این مطلب، سعی کردیم تمام موارد مهم را برای آشنایی هرچه بهتر شما با این کتاب، مورد بررسی قرار دهیم. آنچه که در این مطلب و در کتاب، بسیار مورد توجه قرار گرفته، مواردی‌ست چون: استخدام، رزومه و برنامه توسعه شخصی.

در ادامه، برای هرکدام از آن‌ها مطالبی مرتبط آماده کرده‌ایم تا در نهایت با دست پر برای مصاحبه استخدام شغل دلخواه خود بروید.

مطالبی که به شما در استخدام شدن کمک می‌کنند

آمادگی برای مصاحبه و استخدام، چالش‌های خاص خودش را دارد. اما هرچقدر که اطلاعات و آمادگی شما برای شرایط استخدام بیشتر باشد، به همان اندازه شانس شما برای استخدام شدن بیشتر خواهد شد.

یکی دیگر از مهم‌ترین عوامل تأثیر گذار در استخدام شدن، درخواست اولیه برای شغل مورد نظر می‌باشد. در این رابطه، دو مطلب زیر می‌تواند به شما کمک کند:

ممکن است قبل از هر چیزی، ذهن شما درگیر این باشد که با سابقه کار چه کنم؟ این مطلب، می‌تواند به شما کمک کند:

توسعه شخصی

با کشف استعدادها، مهارت‌ها و علایق خودتان، نه‌تنها اعتمادبه‌نفس بیشتری خواهید داشت، بلکه مسیر شما برای انتخاب شغل مناسب نیز، هموارتر خواهد شد:

بخش اعظم شایستگی‌های شغلی را، ویژگی‌های فردی و انگیزه ما تشکیل می‌دهند. برای آشنایی با این شایستگی‌ها، مطلب زیر می‌تواند مفید باشد:

آماده کردن رزومه

در بخش ششم از مطلب زیر، به راهکارهای تهیه و تنظیم رزومه خوب و همچنین چگونه پیدا کردن کار خوب، پرداخته شده است:

نظر شما درمورد مهم‌ترین چالش‌ها و مهارت‌ها، برای استخدام شدن چیست؟



کانال یوتیوب پادکست رادیو کارنکن
اینستاگرام پادکست رادیو کارنکن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مینی دوره رایگان
تولیدمحتوا و سئو

بخشی از دوره سئو را اینجا ببینید.