دوره آنلاین

چگونه استخدام شویم

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

تخفیف نوروزی
دوره تولید محتوا و سئو با هوش مصنوعی

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

آشنایی با سایت Freelancer

این مطلب به معرفی سایت فریلنسر دات کام می‌پردازد
5/5 - (1 امتیاز)

سایت فریلنسر دات کام از اولین سایت‌ها در حوزه دورکاری بین‌المللی است و آشنایی با سایت freelancer به این دلیل برای هر فریلنسری ضروری است که این سایت دائرة‌المعارف بهترین مشاغل فریلنسری است. فریلنسرها در این سایت‌ می‌توانند با توجه به علایق و توانایی‌های خود به‌صورت دورکاری پروژه‌هایی را دریافت و در منزل انجام دهند.

در گذشته فریلنسری با مشکلات فراوانی از جمله عدم پرداخت هزینه‌ها، تعیین نشدن تعهدات و… همراه بود، اما امروزه سایت‌های مختلفی برای آسان نمودن این پروسه ایجاد شده‌ است. سایت freelancer بین سایت‌های فریلنسری جزو بهترین‌هاست. اگر شما هم به دورکاری علاقه‌مند هستید، آشنایی با سایت Freelancer برایتان مفید و کاربردی است.

این وب‌سایت برای متخصصین در اکثر کشورهای جهان قابل دسترسی است؛ اما متأسفانه فریلنسرهای مقیم ایران به علت تحریم‌های بین‌المللی قادر به استفاده از آن نیستند. در آشنایی کامل با آموزش ثبت نام در سایت Freelancer به‌صورت تصویری نحوه عضویت و وریفای اکانت در سایت freelancer را بیان کردیم.

در این مقاله جهت آشنایی با سایت freelancer ابتدا تاریخچه مختصری از سایت را اشاره می‌کنیم. سپس مزایا و معایب سایت فریلنسر دات کام و مهارت‌هایی که سبب موفقیت شما در سایت freelancer می‌شود را شرح می‌دهیم. عناوین زیر در این مقاله مورد بررسی قرار می‌گیرند:

فهرست مطالب:

بخش اول: تاریخچه سایت freelancer

برای آشنایی با سایت فریلنسر تصویر این سایت در سال 2009 و خدماتش در آن سال را مشاهده می‌کنید.
تصویر سایت فریلنسر دات کام در سال 2009

اگرچه تاریخچه فریلنسری به سده پنجم تا سده پانزدهم میلادی بازمی‌گردد؛ اما اولین سایت فریلنسری در سال 2009  توسط مت بری (Matt Barri) در استرالیا بنیان گذاشته شد. دفتر مرکزی سایت فریلنسر دات کام در سیدنی استرالیا است و شعب دیگری در کشورهای ونکوور، لندن، بوئنوس آیرس، مانیل و جاکارتا دارد.

هدف مت بری از ساختن این سایت، ایجاد پلتفرمی برای ارائه خدمات فریلنسری و ارتباط بین کارفرما و کارمند بوده‌ است. کارفرمایان از طریق وب سایت freelancer کار و پروژه خود را در سایت منتشر می‌کنند. سپس فریلنسرها از طریق شرکت در یک مناقصه رقابتی، برای انجام آن داوطلب می‌شوند.

قوانین فریلنسری برای تمام سایتهای دورکاری تقریبا مشابه است. سایت freelancer هم ده درصد کارمزد واسطه‌گری دریافت می‌کند، البته با عضویت و اشتراک ماهانه، می‌توان کارمزد را کاهش داد. فریلنسرها می‌توانند برای موضوعات متنوعی پیشنهاد کار داده، پروژه‌ها را انجام و دستمزد دریافت کنند.

در ادامه مقاله علاوه بر آشنایی با سایت فریلنسر ، امکانات آن را برای کارفرمایان و فریلنسرها بررسی می‌کنیم.

بخش دوم: شروع به کار در سایت Freelancer

در این بخش، نحوه شروع به کار در سایت فریلنسر دات کام را برای کارفرما و فریلنسر بیان می‌کنیم. اولین کار، ثبت‌نام و ساختن اکانت فریلنسری در سایت است.

سایت Freelancer از اولین سایت‌ها در حوزه دورکاری بین المللی است.

اولین گام در آشنایی با سایت freelancer برای کارفرما

کارفرمایان به‌صورت رایگان در سایت freelancer عضو شده و پروژه خود را در آن ارسال می‌کنند. فریلنسرها شروع به ارسال پیشنهادات برای انجام این پروژه می‌نمایند. از طرف دیگر، خود کارفرمایان هم می‌توانند نمونه کار و رزومه‌های قبلی فریلنسرهای موجود در سایت را بررسی کنند. سپس پیشنهادات آن‌ها را مرور و بهترین فریلنسر را انتخاب و آنلاین با او در خصوص جزئیات پروژه صحبت کنند.

استخدام فریلنسر به این صورت است که کارفرمایان می‌توانند پیشنهادات فریلنسرها را مقایسه کرده و فریلنسر مناسب با شرایطشان را انتخاب کرده و پروژه را به آن‌‌ها بسپارند. کارفرما با استفاده از سیستم پرداخت سایت فریلنسر دات کام ، پرداخت را مدیریت و کنترل می‌کند. کارفرما می‌تواند پس از اتمام پروژه توسط فریلنسر و رضایت از نحوه انجام پروژه، پرداخت کند یا پرداخت‌های خود را آزاد کند.

اولین گام در آشنایی با سایت freelancer برای فریلنسر

سایت Freelancer طیف وسیعی از مشاغل از توسعه نرم افزار، طراحی گرافیک، مدیا و معماری گرفته تا تولید محتوا، حسابداری و ... را شامل می‌شود.

سایت فریلنسر دات کام متنوع‌ترین سایت فریلنسینگ بین المللی می‌باشد. ثبت‌نام در این سایت برای فریلنسرها نیز رایگان است. فریلنسرها می‌توانند در این سایت در هر زمینه شغلی که تصور می‌کنید، متناسب با رزومه خود یک پروژه پیدا کنند. این سایت شغل‌های فریلنسری مختلفی از توسعه وب، طراحی گرافیک، بازاریابی و معماری گرفته تا نویسندگی، تولید محتوا، حسابداری و … دارد.

فقط کافی است عضو سایت freelancer شوید، سپس مشخصات و مهارت‌های خود را ثبت کنید. آنگاه سایت، شما را با انواع پروژه فریلنسری متناسب با مهارت‌هایتان تطبیق می‌دهد. در ادامه با خلاصه‌ای از مراحل دریافت پروژه و آشنایی با سایت فریلنسر دات کام با ما همراه باشید.

مراحل دریافت پروژه در سایت فریلنسر دات کام

بعد از آشنایی با سایت Freelancer گام‌های شروع به کار در سایت فریلنسر را شرح می دهیم
ایجاد حساب کاربری در سایت freelancer

ابتدا به‌صورت رایگان در سایت فریلنسر دات کام (freelancer.com) اکانت بسازید و مراحل تائید حساب کاربری را انجام دهید.

تکمیل پروفایل و انتخاب مهارت و تخصص

شما باید پروفایل‌ خود را تکمیل و یک رزومه کامل در آن قرار دهید. به طوری که نمایانگر خلاقیت، شخصیت و مهارت‌های شما باشد. نمونه کارهای فریلنسری خود را در شبکه‌های اجتماعی‌تان قرار دهید و به آن لینک دهید. این موارد کارفرمایان را ترغیب می‌کند که پروژه خود را به شما بسپارند. برای پروفایل‌ خود حتماً یک عکس حرفه‌ای و مناسب بارگذاری کنید.

مرور مشاغل و پروژه‌های متناسب با تخصص خود

روزانه به صفحات Jobs یا Contest سر بزنید و با بهینه سازی فیلترها، فرصت‌های شغلی متناسب با مهارت‌هایتان را بیابید. حتماً نتایج جستجو را ذخیره نموده تا در آینده مشاغل متناسب با تخصص‌ شما اطلاع‌رسانی شود.

دادن پیشنهاد مناسب برای پروژه دلخواهتان

پروژه مورد نظرتان را با دقت مطالعه نمایید. اگر با وجود مطالعه دقیق پروژه، همچنان ابهامی برایتان باقی مانده، از کارفرما درخصوص جزئیات آن سؤال کنید. حتی می‌توانید به‌صورت آنلاین با او چت کنید و بهترین قیمت را به کارفرما پیشنهاد دهید. کارفرما را متقاعد کنید که چرا شما بهترین فرد برای انجام آن پروژه هستید.

جایزه بگیرید و کسب درآمد کنید.

در زمان مقرر، پروژه را به بهترین صورت انجام دهید، جایزه بگیرید و درآمد ارزی کسب کنید. مطلب زیر اطلاعات بیشتری برای موفقیت در راه کسب درآمد از سایت فریلنسر دات کام برای شما بیان می‌کند.

بخش سوم: مزایای سایت Freelancer

در این بخش، مزایای سایت Freelancer را برای فریلنسر و کارفرما شرح می‌دهیم.

مزایای سایت فریلنسر دات کام برای فریلنسرها

پس از آشنایی با سایت فریلنسر، مزایای سایت فریلنسر دات کام برای فریلنسر و کارفرما بیان می کنیم.
  • فریلنسرها برای خود کار می‌کنند و رئیسی ندارند و هر زمان که نیاز داشتند پروژه می‌گیرند.
  • فریلنسری مکان و زمان خاصی ندارد و فریلنسرها می‌توانند در هر مکان و زمانی که وقت آزاد دارند کار کنند.
  • فریلنسری هزینه‌های فریلنسر را مانند هزینه رفت و آمد کاهش می‌دهد.
  • فریلنسرها حق انتخاب دارند و می‌توانند از بین کارفرمایان و پروژه‌های مختلف، پروژه متناسب با مهارت خود را برگزینند.
  • اگر فریلنسرها کار با کیفیت را سر وقت تحویل دهند، بازخورد و امتیاز مثبت دریافت می‌کنند. این گونه فریلنسرها همیشه پروژه دارند و هیچ وقت بیکار نیستند.
  • درآمد فریلنسرها کاملاً رقابتی است. فریلنسرهایی که تخصص بیشتری دارند با گرفتن پروژه‌های بیشتر و تحویل به موقع آن می‌توانند درآمد بالایی داشته باشند.

بیشتر بخوانید: نقشه راه ارسال درخواست کار به صورت آنلاین

مزایای سایت فریلنسر دات کام برای کارفرما

پس از آشنایی با سایت فریلنسر مزایای سایت Freelancer را برای کارفرما بیان می‌کنیم.
  • کارفرمایان می‌توانند به‌صورت رایگان و به سرعت، پیشنهادات زیادی از فریلنسرهای مختلف برای پروژه خود دریافت کنند.
  • سایت فریلنسر دات کام برای کارفرمایان هم رقابتی است. کارفرمایان ابتدا پروفایل و رزومه فریلنسرهای مختلف را مرور می‌نمایند. سپس نظرات مختلف را در خصوص فریلنسرها مطالعه می‌کنند. آنگاه از بین هزاران فریلنسر متخصص، فریلنسری ماهر متناسب با بودجه‌شان برای پروژه خود پیدا کنند. (البته معمولاً فریلنسرهای مجرب قیمت‌ کم پیشنهاد نمی‌دهند.)
  • کارفرمایان می‌توانند جهت مشاهده پیشرفت کار و پروژه خود، با فریلنسرها به‌صورت آنلاین گفتگو کنند.
  • کارفرمایان با سپردن کار خود به فریلنسرها در بسیاری از هزینه‌ها صرفه‌حویی می‌کنند. هزینه‌هایی مانند فضای اداری، کامپیوتر، استخدام کارمند با حقوق ثابت ماهیانه، آموزش پرسنل، بیمه و پاداش کاهش می‌یابد.
  • معمولاً فریلنسرها نسبت به کارمندان ثابت، کار باکیفیت‌تری تحویل می‌دهند. کیفیت کار کارمندان ثابت به مرور زمان کاهش می‌یابد. فریلنسرها با کیفیت بالای کار خود می‌خواهند کارفرما، پروژه‌های بعدی را به آن‌ها واگذار یا آن‌ها را به دیگران معرفی کنند.
  • کارفرمایان پس از اتمام پروژه و رضایت کامل از کیفیت کار انجام شده، می‌توانند حق‌الزحمه فریلنسر را پرداخت کنند.
  • سایت فریلنسر دات کام دارای پشتیبانی 24 ساعته در 7 روز هفته است.
  • کارفرمایان برخلاف زمانی که کارمندان ثابت استخدام می‌کنند، نگران عدم سازگاری کارمندان نیستند. چون در شرایط بسیار خاص فریلنسرها می‌توانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

بخش چهارم: معایب سایت Freelancer

بعد از آشنایی با سایت Freelancer، در این بخش، معایب سایت Freelancer را برای فریلنسر و کارفرما بیان می‌کنیم.

معایب سایت freelancer برای فریلنسرها 

معایب سایت فریلنسر دات کام برای فریلنسرها چیست
  • همه کارها را مانند بازاریابی، ارتباط با کارفرما و … باید خودتان به تنهایی انجام دهید.
  • جهت کسب درآمد و تامین هزینه‌های زندگی در حوزه فریلنسری باید صبور باشید. برای به‌دست آوردن پروژه‌های خوب، نیاز به حسن سابقه دارید و این کار کمی زمان‌بر است. ممکن است ماه‌ها با کمبود پروژه مواجه شوید و بر عکس، زمان‌هایی پروژه‌های زیادی به شما پیشنهاد شود.
  • در فریلنسری خبری از بیمه و حقوق بازنشستگی نیست، مگر اینکه خوتان را بیمه فریلنسری کنید. در ضمن تنها زمانی می‌توانید درآمد ثابت و خوبی در فریلنسری داشته باشید که پروژه‌ها را با کیفیت مناسب و به موقع تحویل دهید.
  • فریلنسرها باید توانایی مدیریت خوبی داشته باشند. آن‌ها باید با برنامه‌ریزی دقیق خود، زمان‌هایی که چندین پروژه دارند، بتوانند پروژه‌ها را به موقع به کارفرمایان تحویل دهند.

معایب سایت freelancer برای کارفرما

مهم ترین نکته پس از آشنایی با سایت Freelancer این است که فریلنسرها باید با برنامه‌ریزی دقیق خود، پروژه‌ها را به موقع به کارفرمایان تحویل دهند.
  • پیدا کردن فریلنسری مجرب، متخصص و متعهد از میان فریلنسرها، خصوصاً در پروژه‌های بزرگ دشوار و زمان‌بر است.
  • اگر در تنظیم قرارداد فریلنسری دقت لازم به عمل نیاید، می‌تواند مشکلات فراوانی ایجاد کند. کارفرما با مطالعه رزومه و مرور نظرات، می‌تواند فریلنسر با تجربه و متعهدی را انتخاب کند تا به این شکل از بروز مشکلات جلوگیری شود.

بخش پنجم: نکات مهم برای موفقیت فریلنسرها

آشنایی با سایت فریلنسر و دریافت پروژه در سایت Freelancer

1- پروفایل حرفه‌ای داشته باشید

برای پروفایل فریلنسری خود، رزومه مناسب قرار دهید. تمام مهارت‌ها، تجربه فریلنسری و تخصص‌های خود را با جزئیات شرح دهید. در پروفایل از نام واقعی خود و یک عکس حرفه‌ای استفاده کنید. حتی می‌توانید برای خود برند ایجاد نموده و اعتبار خود را افزایش دهید.

2- دید کاملی نسبت به پروژه‌ها پیدا کنید

جزئیات پروژه‌ها را با دقت بخوانید. تنها در صورتی که مهارت و تخصص لازم را دارید بر ای آن پروژه، پیشنهاد دهید. سعی کنید پیش از پذیرش پروژه، کاملاً آن را درک نموده و در خصوص جزئیات آن، از کارفرما سؤال کنید. متعهد باشید و به توافقات خود پایبند بمانید.

3- با انگیزه باشید

فریلنسر سایت فریلنسر دات کام برای کسب درآمد بیشتر باید با انگیزه باشد.

ایجاد انگیزه در فریلنسرها مشکل است، چون نظارت و کنترل کارمند دورکار، مشکل است. پس به عنوان یک فریلنسر باید به خودتان انگیزه و انرژی دهید.

4- برنامه‌ریزی دقیق و درست را فراموش نکنید

مطابق ددلاین‌های پروژه‌، برنامه‌ریزی و کارهایتان را اولویت‌بندی کنید. البته طبق برنامه پیش رفتن در دورکاری سخت است. اگر طبق برنامه پیش نروید در لحظات آخر با پروژه‌های ناتمام مواجه می‌شوید. پس با برنامه‌ریزی منظم، پروژه را به بهترین نحو و به موقع تحویل دهید. این کار موجب حفظ مشتریان شما، افزایش تعداد آن‌ها و درآمد بیشتر شما خواهد شد.

5- تمرکزتان را در حین کار حفظ کنید

به‌صورت پیوسته و متمرکز کار کنید. هنگامی که دارید بر روی پروژه‌ای کار می‌کنید، گوشی خود را خاموش کنید. اگر حین انجام کار فکری به ذهنتان خطور نمود، آن را بر روی یک کاغذ بنویسید و بعداً به آن بپردازید.

6- با انرژی باشید

فریلنسر سایت فریلنسر دات کام برای موفق شدن باید پر انرژی باشد.

سطح انرژی خود را مدیریت کنید و وقت خود را برای کارهای غیرضروری هدر ندهید. در برنامه روزانه خود، پروژه‌هایتان را اولویت بندی کنید، حتی می‌توانید از نرم‌افزارهای مدیریت پروژه استفاده کنید.

البته کل روز خود را به دورکاری اختصاص ندهید. برای بالا نگه داشتن سطح انرژی خود حتماً چند ساعت را در روز برای استراحت و تفریحات اجتماعی در نظر بگیرید. حتی می‌توانید برای این که غرق کار نشوید، برای زمان استراحت خود در گوشی زنگ هشدار تنظیم کنید.

7- ساعات کاری خود را تعیین کنید

همانطور که کارهای یک شرکت هرگز تمام نمی‌شود و بعد از ساعت کاری هم مقداری از کارتان باقی می‌ماند؛ در دورکاری هم وضعیت به همین شکل است.

در دورکاری شما نباید تمام زمان خود را در خانه به کارکردن اختصاص دهید. در واقع باید برای دورکاری خود نیز، ساعت کاری تعیین کنید و مشکل‌ترین کار را در ابتدای روز انجام دهید.

8- بین محل کار و زندگی تفکیک ایجاد کنید

فریلنسرها بایستی بین محل زندگی و محل کارشان مرز فیزیکی قرار دهند. علاوه بر این، قبل از شروع کار به دیگران اطلاع دهید یا نوشته‌ای برای آن‌ها قرار دهید که در حال کار هستید تا مزاحم شما نشوند.

بخش ششم: جمع‌بندی

برای ورود به سایت فریلنسر دات کام باید آدرس آن را در مرورگر نوشته و در آن ثبت نام کرد

سایت‌ فریلنسر دات کام در واقع یکی از اولین پلتفرم‌های خارجی جهت ارتباط بین فریلنسرها و کارفرماها می‌باشد. فریلنسرها و کارفرماها می‌توانند به‌صورت رایگان در این سایت عضو شده و از امکانات آن استفاده کنند. در این مقاله به طور مختصر نحوه سپردن پروژه توسط کارفرما در سایت فریلنسر دات کام و نحوه دریافت پروژه توسط فریلنسر را شرح دادیم.

مزایا و معایب فریلنسینگ را، هم برای کارفرما و هم برای فریلنسرها بیان نمودیم. البته با وجود این‌که چالش‌های فراوانی برای دورکاری وجود دارد، برخی افراد دورکاری را به کار حضوری ترجیح می‌دهند.

مهم‌ترین نکته در موفقیت فریلنسر، بررسی دقیق جزئیات پروژه، داشتن تمرکز حین کار و برنامه‌ریزی دقیق جهت تحویل به موقع آن است. گفتیم که با برنامه‌ریزی بین زندگی و فعالیت‌های روزانه و پروژه‌های دورکاری خود، مرزی قرار دهید. از طرفی هم سعی کنید برای خود ساعت کاری تعیین کنید و مراقب سطح انرژی خود باشید.

در این مقاله با آشنایی با سایت فریلنسر دات کام همراه ما بودید. شما می‌توانید با فعالیت در این سایت، درآمد دلاری داشته باشید. همچنین شما می‌توانید در سایت های فریلنسر داخلی نیز مشغول به کار شوید و با توجه به مهارتتان، چندین پروژه مختلف را پیش ببرید. آیا از میزان درآمد فریلنسرها در ایران اطلاع دارید؟

مطالب مرتبط

پس از آشنایی با سایت فریلنسر

حال که با سایت freelancer به عنوان یکی از بهترین سایت های فریلنسری خارجی آشنا شدیم، شاید بد نباشد با ثبت نام در سایت fiverr با فایور هم آشنا شوید. فایور یکی از محبوب‌ترین سایت‌ها بین فریلنسرها است.

نقطه صفر فریلنسری

اگر هنوز فریلنسر نیستید و قصد دارید به این مسیر جذاب وارد شوید، انتخاب خوبی کرده‌اید. شما در آغاز مسیر پرچالشی هستید که پایانی ندارد. حتی می‌توانید به مهاجرت از طریق فریلنسر شدن هم فکر کنید! برای آشنایی بیشتر با فریلنسری مقاله زیر را بخوانید!

مدیریت زمان فریلنسرها

بعد از آشنایی با سایت فریلنسر ، خواندن مطلب زیر را در خصوص نحوه مدیریت زمان و نرم‌افزارهای مربوطه را به شما توصیه می‌کنم.

مهارت‌های فریلنسینگ

همان‌طور که گفتیم، مدیریت زمان یکی از اصول اصلی موفقیت فریلنسری است؛ در مقاله زیر با چند نمونه از شغل های پر درآمد در دنیای فریلنسرها و مهار‌ت‌های تخصصی هر کدام از آن‌ها آشنا می‌شوید.

برای حرفه‌ای‌ها

فریلنسری دنیای بزرگی دارد. اگر تایپیست هستید و یا از فریلنسری ترجمه کسب درآمد می‌کنید، دو مقاله زیر گنجینه ارزشمندی از بهترین سایت‌ها در این دو حوزه را به شما معرفی می‌کند.

امیدوارم مطلب آشنایی با سایت Freelancer برای شما مفید باشد.
آیا تجربه کار با سایت فریلنسر دات کام یا سایت‌های دیگر را دارید؟
به نظر شما چه مهارت‌های دیگری برای موفقیت یک فریلنسر ضروری است؟
در کامنت‌ها منتظر شنیدن نظرات شما هستیم!



کانال یوتیوب پادکست رادیو کارنکن
اینستاگرام پادکست رادیو کارنکن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مینی دوره رایگان
تولیدمحتوا و سئو

بخشی از دوره سئو را اینجا ببینید.