دوره آنلاین

چگونه استخدام شویم

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

تخفیف نوروزی
دوره تولید محتوا و سئو با هوش مصنوعی

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

چگونه فروشگاه لوازم خانگی بزنیم ؟

چگونه فروشگاه لوازم خانگی بزنیم
4/5 - (3 امتیاز)

دنبال جواب سوال « چگونه فروشگاه لوازم خانگی بزنیم » هستی؟

اگر در این فکر هستی که چطور یه مغازه‌ای با درآمد بالا داشته‌ باشی، شاید زدن مغازه لوازم خانگی گزینه خوبی برات باشه. چون می‌تونی درآمد بالایی از اون به دست بیاری.

اگر نمی‌دونی از کجا و چطور شروع کنی؟ شرایط زدن لوازم خانگی رو نمی‌دونی؟ نمی‌دونی چطور توی این مسیر شغلی پیشرفت کنی؟

نگران نباش!

ما اینجا هستیم که به این سوال‌ها جواب بدیم. پس تا پایان مطلب با ما همراه باش.

آنچه در ادامه این مطلب خواهید خواند:

1- اصلاً چرا تاسیس فروشگاه لوازم خانگی ؟

چگونه فروشگاه لوازم خانگی بزنیم

مسئله اینجاست که ما همیشه نیاز دائمی به لوازم خانگی داریم و این نیاز هیچ وقت قطع نمیشه.

انواع و اقسام لوازم خانگی هر روزه به بازار عرضه می‌شن و مدام درحال به روز شدن هستن. بنابراین زدن فروشگاه لوازم خانگی یکی از کسب‌و‌کارهایی هست که همیشه جای رشد داره.

ممکنه اوائل کار، برای راه اندازی مغازه لوازم خانگی با محدودیت‌هایی روبه‌رو بشید.

اما واقعاً ارزش وقت گذاشتن و سرمایه‌گذاری رو داره، چون انتهایی توی این کار وجود نداره و با کمی هوشمندی و تلاش می‌تونید خیلی زود توی این کار پیشرفت کنید.

2- چگونه فروشگاه لوازم خانگی بزنیم ؟

برای پیدا کردن جواب سوال چگونه فروشگاه لوازم خانگی بزنیم ، باید همه جوانب رو در نظر بگیریم، و تمام مراحل کار رو مثل یه مدیر پروژه ماهر، روی کاغذ بیاریم.

پس بهتره همین الان قلم و کاغذ برداری و از تمام مراحل راه اندازی شغل لوازم خانگی که در ادامه توضیح می‌دم یادداشت‌‌برداری کنی. هر ایده‌ای به ذهنت می‌رسه رو هم یادداشت کن، حتماً یه جا لازمت میشه.

راه اندازی فروشگاه لوازم خانگی

برای راه اندازی فروشگاه لوازم خانگی چقدر سرمایه داری؟

خب اولین کاری که ما باید انجام بدیم برای جواب به این سوال که چگونه فروشگاه لوازم خانگی بزنیم اینه که یه نگاهی به جیب خودمون بندازیم. اینکه چقدر می‌تونیم برای این کار خرج کنیم؟

اگه به هیچ عنوان مشکل مالی ندارید، که بعید می‌دونم این‌طور باشه، برید سراغ مرحله بعد. اما می‌دونم اینجا موندید چون شما هم اوضاع‌تون مثل منه!

تنوع لوازم خانگی بالاست. یعنی اگه بخواهیم محصولات لوازم خانگی رو به چند گروه تقسیم کنیم اینطوری میشه که:

  • لوازم آشپزخانه و پذیرایی: مثل بشقاب، لیوان، قاشق، انواع سرویس‌های غذاخوری و …
  • لوازم دکوراتیو: مثل مبلمان، ساعت، آینه، تابلو، میز و …
  • لوازم صوتی و تصویری: مثل تلویزیون، میز تلویزیون، سینما خانگی، پخش‌کننده‌ها، تلفن و …
  • لوازم برقی: مثل یخچال، فریزر، ماشین‌لباسشویی، جاروبرقی، آبمیوه‌گیری و …

شاید اول کار، بودجه شما اون قدر زیاد نباشه که بخواهید به فروش لوازم خانگی سنگین مثل یخچال و ماشین‌لباسشویی مشغول بشید.

مشکلی نیست، شما می‌تونید با لوازم آشپزخانه، مثل سرویس‌های مختلف غذاخوری و لوازم دکوراتیو که برای هر خونه‌ای لازمند شروع کنید.

چگونه فروشگاه لوازم خانگی بزنیم

این وسایل نسبت به وسایل برقی، سرمایه کمتری می‌برند. شاید بهتر باشه با فروش این‌ها شروع کنید، بعد که توی کار پیشرفت کردید، برید سراغ وسایل سنگین‌تر که سرمایه بیشتری رو لازم دارند.

به کی می‌خواهید بفروشید؟

مرحله بعدی برای تاسیس فروشگاه لوازم خانگی اینه که بدونید بازار هدف‌تون کجاست؟ قراره به کی محصول‌تون رو بفروشید؟ این رو حتماً باید مشخص کنید.

بازار هدف‌‌، یه گروه بزرگتری از مشتریان احتمالیه که می‌خوان محصول شما رو بخرن و خود این مشتریان به شکل‌های مختلفی تقسیم‌بندی می‌شن.

مثلاً می‌گیم مشتریان این محصول از سن 20 تا 35 سال هستند.

یا می‌تونیم تعریف‌های مختلف دیگه‌ای داشته‌ باشیم.

مثلاً در مورد مشتریان لوازم خانگی می‌تونیم بگیم، یه بخشی از مشتریان ما، زوج‌های جوانی هستند که برای خرید جهیزیه اومدند.

چگونه فروشگاه لوازم خانگی بزنیم

با شناخت بازار هدف و پرسونای مشتری می‌تونیم روی بازاریابی هر گروه از مشتریان، برنامه مشخص و متفاوتی داشته باشیم. وقتی مشتری رو خوب بشناسیم، راحت‌تر می‌تونیم به نیازهای مشتری پاسخ بدیم.

منظور از پرسونای مشتری همون تصویریه که ما از نیازها و خواسته‌های یه مشتری داریم. از اینکه دنبال چیه و چه دغدغه‌ای داره؟

هر چقدر تصویر شفاف‌تری از مشتری‌مون داشته‌ باشیم، ایده‌های جالب‌تری برای جذب اون به سمت فروشگاه‌مون به ذهن‌مون میاد.

حالا وقتشه همین الآن از پرسونای یه مشتری لوازم خانگی، هر چی تو ذهن‌تون میاد رو یادداشت کنید تا موقع تاسیس فروشگاه لوازم خانگی خودتون ازش استفاده کنید.

قبل از زدن فروشگاه لوازم خانگی رقباتون رو بشناسید!

چگونه فروشگاه لوازم خانگی بزنیم

تو این مرحله شما باید بتونید یه مزیت رقابتی ایجاد کنید. یعنی اون چیزی که مشتری به خاطرش حاضر باشه بیاد از شما خرید کنه و رقیب شما اون چیز رو نداشته‌ باشه.

شما در مرحله قبل تونستید مشتری خودتون رو بشناسید و پرسونای مشتری رو نوشتید. الآن قراره به این فکر کنید که چه مزیتی میتونم به مشتری ارائه بدم که اون خوشش بیاد. در ادامه بهتون کمک می‌کنم تا به این شناخت برسید.

شما برای اینکه بتونید یه مزیت رقابتی ایجاد کنید لازمه سه تا کار رو انجام بدید:

1- تحلیل و آنالیز رقبا

ما قبل از اینکه بدونیم چگونه فروشگاه لوازم خانگی بزنیم یکی از مهم‌ترین کارهایی که باید انجام بدیم اینه که رقبامون که تو این زمینه فعالیت دارند رو بشناسیم.

یعنی هر طور که می‌تونید سعی کنید از فعالیت اون‌ها سر در بیارید. روی نقاط ضعف اون‌ها فکر کنید که چطور می‌تونید اون‌ها رو به عنوان نقطه قوت برای خودتون به کار بگیرید.

حتی می‌تونید از کسی کمک بگیرید. قرار نیست هر کاری که رقیب‌تون انجام داده رو انجام بدید. شما خودتون رو جای مشتری قرار بدید ببینید که خرید از کجا رو ترجیح میدید؟ خودتون یا رقیب‌تون؟

مثلاً شما می‌بینید که رقیب‌تون برای فروش بخشی از وسایل خانگی‌اش داره به صورت اینترنتی اقدام می‌کنه. شما اگه می‌خواهید موفق بشید باید بتونید فعالیت‌هایی که انجام میده رو آنالیز کنید.

اینکه چقدر فروش داشته از فضای اینترنت؟ چه کارهایی انجام داده برای بازاریابی محصولاتش؟ از چه ابزارهایی برای این کار استفاده کرده؟

و بعد به کارهایی که می‌تونسته انجام بده و انجام نداده فکر کنید. این‌ها همون مزیت رقابتی شما هستند که باید روشون حسابی وقت بذارید.

2- تحلیل و آنالیز مشتری

قدم بعدی شناخت مشتریه. اگه شما نتونید نیاز مشتری رو درک کنید، قطعاً نمی‌تونید مزیت رقابتی درستی ایجاد کنید. باید برای شناخت چیزی که می‌تونه ارزش ایجاد کنه برای جذب مشتری، وقت بذارید.

به این فکر کنیم که مشتری چرا باید بیاد از ما خرید کنه و از رقیب‌مون خرید نکنه؟ وقتی که محصول مشابه، با قیمت مشابه رو داریم می‌فروشیم؟

زدن فروشگاه لوازم خانگی بدون توجه به مشتری، ما رو به درآمد بالا نمی‌رسونه. باید از خودمون بپرسیم مگه ما چه ارزشی برای مشتری ایجاد می‌کنیم، یا می‌تونیم ایجاد کنیم که اون به سمت ما جذب بشه؟

مثلاً شما و رقیب‌تون فروشگاه لوازم خانگی دارید و هر دو یه مدل ماشین‌لباسشویی مثل هم دارید که رو دست‌تون مونده. می‌خواهید اون رو بفروشید.

شما می‌آیید خدمات پس از فروش برای اون ماشین‌لباسشویی ارائه می‌دید. مثلاً از طرف خودتون گارانتی براش در نظر می‌گیرید، ولی رقیب‌تون هیچ کار خاصی برای فروشش انجام نمیده. خب به نظرتون کار شما برای مشتری ارزش حساب نمیشه!؟

یعنی اون حاضر نیست بیاد این محصول که یه مزیتی نسبت به محصول رقیب‌ داره رو بخره!؟

3- کسب دانش و مهارت

قطعاً فروشندگی و فروشنده شدن نیاز به کسب مهارت داره. یعنی اگه شما به زدن مغازه لوازم خانگی فکر می‌کنید، باید سعی کنید قبل از اون فروشندگی رو یاد بگیرید.

اگه نتونید در امر فروش با مشتری‌تون تعامل داشته‌ باشید و نتونید متقاعدش کنید که چرا مثلاً باید یخچال شما رو بخره، اون وقت هر چقدر هم برای این کار خرج کنید بازم یه جای کارتون می‌لنگه.

توی ویدئوی زیر سه تا از مهارت‌های فروش به شما معرفی میشه. پیشنهاد می‌کنم حتماً ببینید. درسته کوتاهه اما اطلاعات خوبی در زمینه فروشندگی به شما ارائه میده.

کجا و چگونه فروشگاه لوازم خانگی بزنیم ؟

کجا و چگونه فروشگاه لوازم خانگی بزنیم ؟

اگر نگاهی به یک طرح توجیهی راه اندازی فروشگاه لوازم خانگی بندازید متوجه می‌شید که انتخاب محل مناسب برای این کسب‌وکار خیلی مهمه.

برای تاسیس فروشگاه لوازم خانگی باید سعی کنید محلی رو پیدا کنید که شلوغ و پر رفت‌و‌آمد باشه.

چون شما قراره مشتری بیشتری جذب کنید تا بتونید درآمد بالایی به دست بیارید. اگه جایی رو انتخاب کنید که توی چشم نباشه، باید توی مغازه بشینید و به در و دیوار نگاه کنید!

شاید جاهای شلوغ نیاز به سرمایه بیشتری داشته‌ باشند، اما این برای شما در آینده سود بیشتری خواهد داشت.

برای کم کردن هزینه‌های اولیه، می‌تونید انبار فروشگاه‌تون رو در یه جای خلوت در نظر بگیرید، اما مغازه اصلی‌تون حتماً باید جایی باشه که مردم بیشتر از اون جا عبور می‌کنند.

نکته بعدی اینکه، لوازم خانگی فضای زیادی رو اشغال می‌کنند، پس بهتره که متراژ مغازه‌تون بالا باشه. مثلاً یه مغازه 30 یا 40 متری واقعاً برای این کار کمه.

شما برای شروع این کار حداقل به یک فضای 80 متری نیاز دارید.

3- از کجا باید لوازم خانگی رو تأمین کنیم؟

تا الآن راجع به این حرف زدیم که چگونه فروشگاه لوازم خانگی بزنیم . مسئله بعدی که باید به اون توجه کرد اینه که شما چطور می‌تونید لوازم خانگی رو تأمین کنید و اصلاً این کار از کجا صورت می‌گیره؟

چگونه فروشگاه لوازم خانگی بزنیم

برای اینکه فروشگاه لوازم خانگی‌تون رو راه‌اندازی کنید، به سه روش می‌تونید محصولات رو تأمین کنید:

1- خرید مستقیم از تولیدکننده یا واردکننده

تو این روش طرفِ حساب شما، خود تولیدکننده لوازم خانگی ایرانی یا واردکننده لوازم خارجیه.

یعنی مستقیم کالا رو از خودشون دریافت می‌کنید. هیچ واسطه‌ای بین شما و اونها نیست.

خوبی این روش اینه که هزینه اضافی برای خرید کالا پرداخت نمی‌کنید، اما از اون طرف مجبورید به تعداد بالا ازشون خرید کنید و این برای شما در شروع کار که به شدت باید مراقب هزینه‌ها باشید، مناسب نیست.

2- خرید از عمده‌فروش یا بنکدار

راه دیگه‌ای که دارید اینه که از طریق عمده‌فروشان محصول‌تون رو خریداری کنید.

بنکدار یا عمده‌فروش کسی هست که محصولات رو به تعداد بالا از تولیدکننده یا واردکننده دریافت، و اون‌ها رو بین خرده‌فروش‌ها توزیع می‌کنه.

تو این روش ساختن شبکه ارتباطی با عمده‌فروشان لوازم خانگی خیلی مهمه. قدرت شبکه ارتباطی‌تون رو اصلاً دست کم نگیرید.

شما می‌تونید از این راه از مزایای دیگه‌ای هم مثل پرداخت چکی بهره‌مند بشید که بعداً خیلی میتونه کمک‌تون کنه.

3- اخذ نمایندگی فروش

چگونه فروشگاه لوازم خانگی بزنیم

راه سوم برای تأمین لوازم خانگی فروشگاه‌ اینه که نمایندگی یک شرکت یا برند خاصی که در حال فعالیته رو بگیرید. شما در این روش اصلاً نیازی نیست هزینه زیادی پرداخت کنید.

چون تموم هزینه‌ها، از حمل‌و‌نقل وسایل تا تأمین اون‌ها، به عهده خود شرکت تولیدکننده لوازم خانگیه.

البته ممکنه بعضی از برندها، برای شروع از شما بخوان محصولات‌شون رو اول بخرید، اما شما می‌تونید شرکت‌هایی رو پیدا کنید که بدون نیاز به سرمایه، محصولاتش رو در اختیار شما قرار بدن.

اینو بدونید برای شروع کسب‌وکارتون تأمین از طریق اخذ نمایندگی خیلی خوبه، اما در بلندمدت این طور نیست.

درسته که اولش با سرمایه کم شروع می‌کنید، اما مشکلی که هست اینه که شما روی یک یا چند برند خاص می‌تونید کار کنید و نه بیشتر.

این طوری تنوع محصولات‌تون خیلی کم میشه و قطعاً مشتری‌هایی که می‌تونستید داشته‌ باشید رو از دست می‌دید.

حتماً با وجود این توضیحات به این فکر افتادید که از یه جایی شروع کنید برای اخذ نمایندگی خاص یه شرکت.

حالا ما می‌خواهیم یه شرکتی رو معرفی کنیم که برای شروع کارتون می‌تونید از طریق اون‌ها نمایندگی دریافت کنید.

شرکت ارشیا الکتریک یه شرکت ایرانیه در زمینه تولید لوازم خانگی از جمله تولید انواع پنکه، بخاری و کرسی‌برقی، لباسشویی و جاروبرقی و انواع محصولات آشپزخانه، مثل چرخ‌گوشت، چای‌ساز و آبمیوه‌گیری و …

شما می‌تونید برای درخواست اخذ نمایندگی و همکاری با اون‌ها از طریق سایت‌ کارستون یا از سایت خودشون اقدام کنید.

همچنین ویدیو زیر گفت‌وگوی آقای علی نباتی‌پور تولیدکننده محصولات ارشیا الکتریک با برنامه تلویزیونی جشنواره کارآفرینی هست که پیشنهاد می‌کنم حتماً اون رو ببینید.

به این خاطر که تو اون، هم از مسیر خودشون گفتند که میتونه براتون الهام‌بخش باشه؛ هم به جزییات اخذ نمایندگی و نحوه همکاری با شرکت‌شون اشاره کردند.

4- فروش از طریق اینترنت را در راه اندازی مغازه لوازم خانگی دست‌کم نگیرید!

حالا می‌خواهیم بگیم که برای فروش از طریق اینترنت باید چه کار کنید و از چه راه‌هایی می‌شه به فروش بالایی رسید؟

قطعاً معلومه که فروش از طریق اینترنت سود بیشتری برای شما داره. چون مشتریان شما در فضای اینترنت بسیار بیشتر از مشتریان حضوری شما در فروشگاه لوازم خانگیه و این اصلاً قابل قیاس نیست.

پس حتی اگه یه فروشگاه لوازم خانگی هم دارید بهتره به فروش از طریق اینترنت هم فکر کنید و از رقیباتون جا نمونید.

شما برای فروش از طریق اینترنت چند تا راه دارید :

ساخت فروشگاه اینترنتی هنگام تاسیس فروشگاه لوازم خانگی

خب یه راه اینه که شما به فکر زدن یه سایت فروشگاهی برای فروش لوازم خانگی‌تون باشید.

اگر دانش کافی در این زمینه ندارید می‌تونید از سرویس‌هایی که به وجود اومده برای ساخت سایت فروشگاهی کمک بگیرید.

البته این کار هزینه برداره. این هزینه از مقدار کم مثل 100 هزار تومان یا 200 هزار تومان شروع میشه و حتی تا چند ده میلیون تومان هم جا برای خرج کردن داره.

اما اگه نخواستید زیاد خرج کنید می‌تونید خودتون با استفاده از آموزش‌های موجود در فضای اینترنت روش ساخت سایت فروشگاهی رو یاد بگیرید که کار زیاد سختی نیست.

فقط خرید هاست و دامنه سایت‌تون هست که کمتر از 500 هزار تومن هزینه برمیداره .

فروش از طریق مارکت پلیس بعد از زدن مغازه لوازم خانگی

یه روش دیگه اینه که شما محصول‌تون رو از طریق مارکت‌های پلیس به مشتری بفروشید. حالا مارکت پلیس چیه؟

مارکت پلیس خودش یه فروشگاه اینترنتی هست که میتونیم توش محصول‌مون رو بفروشیم.

مثلاً دیجی کالا به عنوان یه مارکت پلیس خیلی بزرگ در ایرانه که بستر مناسبی برای فروش محصول ایحاد کرده.

شما در هر جای ایران هستید می‌تونید به عنوان فروشنده در این مارکت ثبت‌نام کنید و بعد از تأیید سایت‌شون کارتون رو شروع کنید.

البته خب دیجی کالا یه درصدی رو به عنوان کارمزد فروش می‌گیره که لازمه شما قیمت محصولات‌تون رو طوری تنظیبم کنید که به ضرر نرسید.

فروش از طریق اینستاگرام پس از راه اندازی فروشگاه لوازم خانگی

یه راه دیگه‌ای که وجود داره اینه که از طریق اینستاگرام به فرش لوازم خانگی‌تون بپردازید. قطعاً خیلی از کسب و کارها به این شبکه وابسته هستند.

برای همین جای مناسبیه که بتونید محصول‌تون رو از طریق اون به مشتری برسونید و دیگه لازم نیست هزینه‌های اضافی پرداخت کنید.

تمام پول محصولی که فروختید میره توی جیب خودتون و این خودش یه مزیت بزرگیه که تقریباً بقیه روش‌ها نداشتند.

اما از اون طرف شما باید به اعتمادسازی برای مشتری فکر کنید. اینکه مشتری چطور حاضره بیاد از کسی که اونو نمی‌شناسه خرید کنه؟

برای این کار شما خیلی راحت می‌تونید از نمونه کارهاتون عکس و فیلم بذارید. از رضایت خریداران‌تون و حتی نظرات کسایی که محصول شما رو خریداری کردند، خودش برای جلب اعتماد مشتری‌ها یه مدرک به حساب میاد.

شاید حتی بهتر باشه یه سایت بزنید و نماد اعتماد الکترونیک رو دریافت کنید که اون طوری دیگه مشتری برای اعتماد به شما هیچ شکی به خودش راه نمیده.

فروش به صورت دراپ شیپینگ بدون زدن مغازه لوازم خانگی

توی روش دراپ شیپینگ شما اصلاً لازم نیست حتی هزینه خرید لوازم خانگی رو بپردازید. پس حتماً می‌پرسید چطور قراره یه محصول رو بفروشیم وقتی خودمون هم هنوز اون رو خریداری نکردیم؟!

جواب ساده‌اس. شما به عنوان واسطه عمل می‌کنید. در اصل فروشنده یه نفر دیگه‌اس.

شما اون محصول رو برای فروش توی سایت فروشگاهی یا اینستاگرام قرار می‌دید و معرفیش می‌کنید.

مشتری از محصول خوشش میاد و اون رو خریداری می‌کنه. بعد که هزینه اون رو پرداخت کرد شما از فروشنده می‌خواهید که مراحل ثبت سفارش و ارسال کالا رو برای مشتری انجام بده.

اما خب باید حواستون باشه که توی حمل و نقل، آسیبی به محصول نخوره چون مشتری شما رو میشناسه نه هیچ‌کس دیگه‌ای رو.

در این روش به عنوان واسطه فروش، سود کمتری بهتون میرسه و خودتون باید مقدار این سود و هزینه‌ای که برای شما داره رو طوری تنظیم کنید که هم شما از فروش راضی باشید و هم مشتری.

همکاری در فروش یا افلیت مارکتینگ پس از راه اندازی شغل لوازم خانگی

احتمالاً اسم این روش رو شنیده باشید. شما فقط تنها کاری که باید انجام بدید اینه که به معرفی و تبلیغ یه محصول در فضای مجازی و اینترنت بپردازید و برای اون محصول مشتری جذب کنید.

هر کاربری که روی لینک مخصوص به شما کلیک کنه و اون محصول رو خریداری کنه، درصدی از فروش اون به حساب شما واریز میشه.

شما از همین الآن می‌تونید با استفاده از سیستم همکاری در فروش دیجی کالا یه منبع درآمدی برای خودتون درست کنید.

5- نحوه اخذ جواز کسب برای راه اندازی مغازه لوازم خانگی

چگونه فروشگاه لوازم خانگی بزنیم

خب یه چیز خیلی مهم برای شروع کسب‌وکارها اینه که چطور مجوز کسب برای شروع کارشون بگیرند. از اولین شرایط زدن لوازم خانگی هم گرفتن مجوز کسبه.

گرفتن مجوز برای شروع کسب‌وکار الآن دیگه خیلی راحت شده و مثل قبل نیست که کلی دوندگی داشت.

گرفتن مجوز برای فروشگاه لوازم خانگی شامل سه رسته شغلی میشه:

  • فروشگاه لوازم خانگی کوچک، مثل اتو و چرخ‌گوشت
  • فروشگاه لوازم خانگی گازسوز، نفت سوز و برقی مثل اجاق‌گاز و یخچال
  • فروشگاه یخچال‌های صنعتی، ویترینی و صندوقی

فقط کافیه شما وارد سایت اصناف شده و بعد از انتخاب رسته، درخواست خودتون رو ثبت کنید. اون‌ها بعد از بررسی‌های اولیه به شما اطلاع میدن که مشخصات و مدارک‌تون رو براشون ارسال کنید.

بعد از ارسال مدارک و تایید صلاحیت شما برای راه اندازی فروشگاه لوازم خانگی ، جواز کسب مربوطه براتون صادر میشه و با پرداخت هزینه مشخص شده می‌تونید اون رو دریافت کنید.

6- آنچه در مورد راه اندازی فروشگاه لوازم خانگی نمی‌دانید! مزایا و معایب

چگونه فروشگاه لوازم خانگی بزنیم

فکر می‌کنم تا حالا به این سوال جواب داده باشیم که چگونه فروشگاه لوازم خانگی بزنیم ؟

الآن می‌خواهیم کمی درباره مزایا و معایب زدن فروشگاه لوازم خانگی صحبت کنیم.

ما قبلاً در مورد مزایا و معایب شغل‌های مغازه‌داری گفته بودیم.

با توجه به این که شغل فروشگاه لوازم خانگی هم از جمله شغل‌های مغازه‌داری محسوب میشه، پیشنهاد می‌کنم حتماً این مطلب رو مطالعه کنید.

مزایای راه اندازی فروشگاه لوازم خانگی

تمیز بودن چقدر برات مهمه؟

یکی از مزایای مهم این کار اینه که شما با محیط غیربهداشتی و کثیف روبه‌رو نیستید.

توی فروشگاه لوازم خانگی همه چیز تمیزه و اصلاً لازم نیست شما با وسایل و محیط آلوده سر کنی.

در صورتی که توی خیلی از شغل‌های مغازه داری، همیشه همه چیز تمیز و اتوکشیده نیست.

شما شغل‌های تعویض روغنی، فلافل فروشی یا حتی میوه‌فروشی رو ببینید.

چیزی که مشخصه اینه که اون شغل‌ها نسبت به این شغل از محیط آلوده‌تری برخوردارند.

سر پا ایستادن کار سختیه؟

واقعاً این مسئله سرپا ایستادن خودش یه معضل بزرگه! شاید در نگاه اول این رو عیب نبینید، ولی یکم که سرپا کار کنید متوجه می‌شید.

من خودم این مسئله رو تجربه کردم. واسه یه کاری که انجام می‌دادم مجبور بودم چند ساعت ایستاده کار کنم.

البته اگه علاقه وسط باشه اون ایستادن زیاد به عنوان یه مشکل به حساب نمیاد.

ولی با این حال شما فرض کن تو کار نانوایی مجبوری چند ساعت به‌صورت ایستاده، در اون درجه از حرارت و گرما کار کنی.

خب همین مسئله خیلی آزاردهنده‌اس. ولی خب با راه اندازی مغازه لوازم خانگی به هیچ عنوان با این مسائل درگیر نیستی.

تعداد فروش کمتر اما سود بیشتر!

یه چیز تقریباً مشهود توی این کار اینه که مراجعین شما نسبت به خیلی دیگه از مشاغل فروش و مغازه‌ها کمتره.

مثلاً ممکنه تعداد مراجعات روزانه شما نسبت به یه سوپرمارکت حتی از نصف هم کمتر باشه.

ولی آیا سودی که شما می‌برید از سود اون مغازه سوپر مارکت کمتره؟! قطعاً نه.

حتی اگه برابر هم باشه باز هم سود اون از تعداد زیادی فروش به مشتری بوده اما شما با میزان فروش کمتر، همون مقدار سود رو کسب می‌کنید.

مثلاً شما ممکنه با فروش یه یخچال فریزر با قیمت 30 میلیون تومن، با سود 15 درصد، مبلغ 4 میلیون و 500 تومن فقط با یه فروش به جیب شما وارد بشه.

و خب مسلمه که این مقدار سود، فقط برای فروش یک محصول، مقدار خیلی خوب و راضی‌کننده‌ای هست.

معایب راه اندازی شغل لوازم خانگی رو هم بخون!

سرمایه بالایی میخواد!

چگونه فروشگاه لوازم خانگی بزنیم

در قسمت قبل، از سود فروش لوازم خانگی بزرگ بهتون گفتم که چه مقدار بالایی هست.

ولی برای شروع این کار قطعاً سرمایه بالایی هم نیاز هست.

یعنی شما اگه بخواهید به اون مقدار سود نزدیک بشید، مجبورید سرمایه بالاتری هم داشته‌ باشید.

و این یه مسئله مهمیه. چون ممکنه شما برای تأمین لوازم خانگی‌تون نتونید زیاد هزینه کنید.

پس یا باید خواب اون مقدار سود رو ببینید، یا اینکه کم‌کم با تلاش بیشتر خودتون رو به اون جایگاه برسونید.

رقابت شدید شغلی

قطعاً شغل فروشگاه لوازم خانگی یه کسب و کار جدید و تازه‌ای نیست که بگیم جا برای رشد داره و راحت می‌تونیم پیشرفت کنیم.

شما اولین نفر نیستید که مغازه می‌زنید و خیلی رقبای دیگه‌ای هم دارید که قبل از شما کارشون رو شروع کردند و جا افتادند.

اونها الآن کلی مشتری دارن و هر روز شناخته‌تر میشن. پس شما باید به یه موضوعی فکر کنید و اون اینکه چطور از پس رقباتون بربیاید.

بحث رقابت شغلی توی کار، معضلی هست که می‌تونه کار ما رو به شدت سخت‌تر کنه، اما خبر خوب اینکه همین سختی کار باعث میشه ما برای سود بیشتر به راهکارهای تبلیغاتی پناه ببریم که بتونیم بهتر از پس رقبامون بربیایم.

مالیات سنگین بر دوش فروشندگان لوازم خانگی

یه مسئله خیلی مهم که مغازه دارها و فروشندگان لوازم خانگی باهاش درگیرند، بحث پرداخت مالیات هست.

اون‌ها مجبورند مقدار زیادی از درآمد سالانه‌شون رو به عنوان مالیات به دولت پرداخت کنند.

شما باید حواستون به این قضیه هم باشه. گفتیم این کار سود بالایی داره ولی خب از اون طرف این بحث مالیات رو هم نباید دست‌کم گرفت.

برای اینکه مالیات اضافه ندید بهتره از مراکز مشاوره مالیاتی کمک بگیرید.

کاهش فروش در زمان رکود بازار

یه زمان‌هایی هست که بازار خیلی از محصولات دچار رکود میشه. اون موقع قدرت خرید مردم پایین میاد. خیلی از اجناس روی دست‌ فروشنده‌ها می‌مونه و به فروش نمی‌رسن.

شما ببینید همین اپیدمی کرونا باعث شد خیلی از کسب و کارهای فیزیکی عقب بیفتن و به فکر فروش اینترنتی باشن.

حالا برای یه همچین موقع‌هایی باید برنامه‌ریزی کرد. به خصوص روی مدیریت مالی مغازه که بتونید دخل و خرج‌تون رو تنظیم کنیم.

مثلاً پرداخت به صورت نسیه به مشتری خیلی اوقات باعث ضرر به ما میشه.

شما خودتون دیدید خیلی از کسب و کارها اصلاً به صورت قسطی محصول‌شون رو نمی‌فروشند، چون قیمت‌ها لحظه‌ای هستند و دائماً در حال تغییرن. برای همین روی این قضیه باید خیلی دقت داشت.

7- کارهایی که بقیه انجام نمیدند و شما باید انجام بدید!

چگونه فروشگاه لوازم خانگی بزنیم

احتمالاً جذب عنوان تیتر شدید و فکر می‌کنید قراره اینجا حرف‌های عجیب و غریب و تازه‌ای بزنیم که هیچ‌کس به شما نمیگه؟

قراره از رازهایی پرده برداریم که تو هیچ کتاب و دوره آموزشی نیست؟ هیچ آدم موفقی تجربه‌اش نکرده و اگه شما اون‌ها رو بدونید و انجام بدید یه شبه از فرش به عرش می‌رسید؟

می‌خوام بگم متاسفانه این طور نیست. تنها چیزی که بین شما و رقیب‌تون تمایز ایجاد می‌کنه ذهن شما و در اصل خود شمایید.

این بسته به خلاقیتی که شما می‌تونید در زمینه فروش لوازم خانگی به خرج بدید تفاوت داره.

محصول‌تون رو متمایز کنید!

اگر می‌خواهید محصول لوازم خانگی‌تون به فروش بره، اولاً لازمه بیشتر به جای ویژگی‌های اون محصول، روی مزایاش تأکید داشته‌ باشید.

مثلاً به جای اینکه به مشتری بگیم این محصول ساخت فلان کشوره و در مورد خودش توضیح بدیم، بیائیم بگیم این محصول چه مزیت‌هایی برای شما داره. چقدر می‌تونه کار شما رو راه بندازه و بهتون کمک کنه.

وقتی از این جنس اطلاعات تحویل مشتری میدید، خصوصاً وقتی که پای نیاز مشتری به اون مزیت در میون باشه، مشتری خیلی راحت‌تر اقدام به خرید می‌کنه.

سعی کنید چند تا مزیت برای محصول‌تون لیست کنید و اون‌ها رو به مشتری عرضه کنید.

برای تک‌تک محصولات‌تون حداقل 3 تا دلیل داشته‌ باشید که چرا مشتری باید اون محصول رو خریداری کنه.

اگه شما واقعاً نیاز به فروش محصول‌تون دارید، باید بدونید این یخچالی که دارید به مشتری معرفیش می‌کنید چرا ارزش خریدن رو داره؟

مشتری طلاست!

از ارزش مشتری‌ها خیلی شنیدیم. اون‌ها خودشون بهترین ابزارها برای گسترش کسب و کارمون هستند.

پس بهتره به این فکر کنیم که چطور می‌تونیم مشتری رو به خوبی جذب کنیم، رو از خودمون راضی نگه داریم و بعد کاری کنیم که خود مشتری عامل جذب مشتری‌های دیگه برای ما باشه.

به نظر شما برای رسیدن به این نقطه چکار می‌تونیم انجام بدیم؟

تاسیس فروشگاه لوازم خانگی

خب مشتری قبل از اینکه بخواد وارد مغازه شما بشه اولین چیزی که توجه‌اش رو جلب میکنه ظاهر مغازه‌اس.

حالا شما می‌تونید یه سری کارهایی بکنید برای بهتر جلب توجه کردن مشتری. مثلاً چی:

  • مثلاً اسم مغازه یا تابلویی که برای مغازه‌تون استفاده می‌کنید جذاب باشه.
  • قبل از ورود به مغازه، برای جلب توجه مشتری از محرک‌هایی استفاده کنید. مثل نور متفاوت، صدای موسیقی، وسایل متحرک و …
  • استفاده از تصاویر متحرک روی صفحه نمایشگرها یا تابلوهای ال‌ای‌دی.
  • جلب توجه مشتری با نمایش تخفیف‌های مختلف روبه‌روی فروشگاه، قبل از ورود مشتری به داخل.

حالا این باز به خلاقیت شما برمی‌گرده که چطور می‌تونید با چنین روش‌هایی توجه مشتری رو جلب کنید.

حالا شما تونستید مشتری رو وارد مغازه‌تون بکنید، الآن باید روی جذابیت داخل مغازه‌تون کار کنید.

چینش هوشمندانه دکوراسیون!

تاسیس فروشگاه لوازم خانگی

خب برای طراحی دکوراسیون داخلی فروشگاه‌تون لازمه به چند مورد توجه کنید:

نورپردازی و طراحی رنگ‌بندی فروشگاه

این بخش طراحی نورپردازی و استفاده از رنگ‌های متناسب خیلی می‌تونه به ظاهر مغازه‌تون کمک کنه.

استفاده از قابلیت سایه‌های ایجاد شده توسط نور روی محصولات لوازم خانگی‌ خیلی تاثیرگذاره و اینکه رنگ‌هایی که برای دیوارها و سقف مغازه‌تون استفاده می‌کنید بهتره که از رنگ‌های روشن باشند.

چون اینطوری باعث میشه نور بیشتر بازتاب داشته‌ باشه و همین کمک می‌کنه که فروشگاه‌تون بزرگ‌تر نشون داده‌ بشه و حس بهتری رو به مشتری انتقال میده.

دیوار قدرت مغازه‌ات رو میشناسی؟

تحقیقات ثابت کرده که معمولاً مشتریان وقتی وارد یه مغازه میشند اول نگاهشون به محصولات سمت راست مغازه جلب میشه و از دیوار سمت راست شروع می‌کنند به دیدن محصولات و اجناس شما.

رو همین حساب باید توجه ویژه‌ای به این دیوار که اصطلاحاً دیوار قدرت هم نامیده میشه داشته باشید.

سعی کنید از محصولاتی که شیک‌ترند و همچنین از لحاظ فروش، سود بیشتری برای شما دارند در اون قسمت استفاده کنید. چون اینطوری احتمال خرید مشتری از شما بیشتر میشه.

طراحی چیدمان مغازه

مسئله بعدی اینه که چیدمان مغازه رو چطور طراحی کنیم که برای مشتری جذاب باشه.

شما می‌تونید همه جنس‌هاتون رو توی کارتن بذارید، بعد یه گوشه روی هم بچینید.

یا اینکه خیلی مرتب اون اجناس با حجم کوچکتر رو روی قفسه بذارید و لوازم خانگی بزرگتر مثل یخچال یا تلویزیون رو کنار هم در فضایی که بازتر باشه و دید بهتری داشته‌ باشه بذارید. به نظرتون کدوم بهتره؟

یا اگه فضای کافی در اختیار دارید می‌تونید خودتون طوری وسایل رو چینش کنید که طرح یه آشپزخونه باشه و این طوری مشتری بهتر می‌تونه خودش رو با اون فضا تطبیق بده.

بهتره برای چینش محصولات‌تون تمام وسایلی که مثل هم هستند حتی با برندهای مختلف رو در کنار هم بذارید.

به این دلیل که مقایسه محصولات توسط مشتری راحت‌تر میشه.

صحبت آخر

خب دوستان به انتهای این مطلب رسیدیم. بیاید مرور کنیم تو این مطلب از چیا حرف زدیم:

  • اولش گفتیم که چرا فروشگاه لوازم خانگی رو به شما پیشنهاد می‌کنیم؟
  • بعد از مراحلی که قراره طی بشه برای اینکه چگونه فروشگاه لوازم خانگی بزنیم صحبت کردیم.
  • از اینکه چطور میتونیم لوازم خانگی رو تأمین کنیم و از کجا باید این کار رو انجام بدیم گفتیم.
  • در مورد این گفتیم که فروش لوازم خانگی از طریق اینترنت چطوریه و چه روش‌هایی داره.
  • درباره این توضیح دادیم که چطور می‌تونیم مجوز کسب برای این کار تهیه کنیم.
  • در آخر هم چند پیشنهاد برای متمایز شدن کسب و کارتون ارائه دادیم تا ایده‌های بهتری توی ذهن شما ایجاد بشه.

امیدوارم این مطلب به دردتون خورده باشه و تونسته باشم بهتون کمک کنم برای انتخاب شغل مغازه لوازم خانگی

مطالب مرتبط

پول ندارید!؟

بعد از خوندن این مطلب شاید دوست داشته‌باشید که کم‌کم کار مغازه‌داری رو شروع کنید ولی مشکلی که دارید اینه که این کار نیاز به سرمایه بالایی داره و شما هم مثل من دستتون خالیه. خب چرا رو لینک زیر کلیک نمی‌کنید که کمک‌تون کنه؟

می‌دونی چطور باید بیشتر بفروشی؟

یکی از چیزهایی که ذهن مغازه‌دارها رو مشغول کرده اینه که چه کار کنند که بتونن بیشتر فروش داشته‌ باشن. این کار خودش یه مهارت حساب میشه و نیازمند یادگیری و صبر و حوصله است. ما اینجا بهتون کمک می‌کنیم تا شما در این زمینه حرفی برای گفتن داشته‌ باشید.

مشتری بیشتر= فروش بیشتر

یه موضوعی که خیلی در موردش تو این مطلب حرف زدیم مشتری‌ها بودند. گفتیم مشتری‌ها مهم‌ترین عامل هستند برای فروش بیشتر ما. شاید بهتر باشه بیشتر براشون وقت بذارید و اینکه یاد بگیرید چطور می‌تونید مشتری‌های بیشتری به مغازه‌تون جذب کنید.

در این مطلب در مورد آموزش راه اندازی لوازم خانگی صحبت کردیم. شاید بعد از خوندن این مطلب سوالاتی در ذهن شما در مورد این کار به وجود اومده باشه، یا بخواهید از تجربیات‌تون در این زمینه صحبت کنید. خوشحال می‌شیم نظرات‌تون رو برای ما کامنت کنید. ✍️



کانال یوتیوب پادکست رادیو کارنکن
اینستاگرام پادکست رادیو کارنکن

4 دیدگاه برای “چگونه فروشگاه لوازم خانگی بزنیم ؟

  1. رها محمدی گفته:

    با توجه به اهمیت لوازم خانگی در زندگی روزمره ما، بهترین روش برای تهیه آنها از فروشگاه لوازم خانگی است. این فروشگاه‌ها تنوع بالایی از لوازم خانگی مانند یخچال، تلویزیون، ماشین لباسشویی و… ارائه می‌دهند و معمولاً قیمت‌های رقابتی دارند. در واقع، فروشگاه لوازم خانگی یک منبع قابل اعتماد برای تحقق نیازهای ماست.چند محصول خوب دیگر هم معرفی میکنم:
    محصولات پر فروش

  2. والا سلطان گفته:

    من چند میلیون پول دادم دوره های فروش خریدم نصف مطالب صفحات شمارو ارائه ندادن
    واقعا ممنونم

  3. محمد گفته:

    عاااالیییییییی ممنون از متنتون
    مرسی از راه هایی ک برامون روشن کردین
    خیلی مفید و پر استفاده بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مینی دوره رایگان
تولیدمحتوا و سئو

بخشی از دوره سئو را اینجا ببینید.