دوره آنلاین

چگونه استخدام شویم

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

تخفیف نوروزی
دوره تولید محتوا و سئو با هوش مصنوعی

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

استارتاپ سبک زندگی را بهتر بشناسیم

مردی که مالک یک استارتاپ سبک زندگی است کنار دریا کار می کند.
4/5 - (5 امتیاز)

به‌تازگی در اینستاگرام افرادی را پیدا کرده‌ام که خودشان را مالک استارتاپ سبک زندگی معرفی می‌کنند. آنها کسانی هستند که علایق خودشان را دنبال کرده‌اند و از این راه کسب درآمد می‌کنند.

بارها شنیده‌ایم که یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های یک استارتاپ، ایجاد تغییرات اساسی است. اما در استارتاپ سبک زندگی قضیه کمی فرق می‌کند. این افراد داشتن زندگی رضایت‌بخش را اولویت خودشان قرار داده‌اند.

مشتاق شدم درباره آنان بیشتر بدانم. به‌همین‌خاطر به سراغ زندگی‌نامه آنان رفتم و داستان‌های هیجان‌انگیزشان را گوش دادم. بالأخره توانستم اطلاعات مفیدی را درباره استارتاپ سبک زندگی و هر‌آنچه که مربوط به این مدل شغلی است به‌ دست‌ آورم.

حتماً این یافته‌ها برای شما هم جذاب و شنیدنی است.‌
شاید هم در فکر آن هستید که استارت آپ سبک زندگی خودتان را داشته‌باشید.
به‌همین‌خاطر دوست دارم در این مقاله، به زبانی ساده، همه آنچه که آموخته‌ام را با شما به اشتراک بگذارم.

راهنمای مطالعه

استارتاپ سبک زندگی چیست؟

استارت‌ آپ سبک زندگی، شغلی است که با هدف تغییر شیوه زندگی ایجاد می‌شود.

مالک این شغل می‌خواهد رئیس خودش باشد. آزاد باشد و مسئولیت کسی برعهده‌اش نباشد.

او از شغل خود راضی است، زیرا دقیقاً کاری را می‌کند که به آن خیلی علاقمند است.

شاید هم شخصی است که از کار قبلی خود خسته شده و برای رسیدن به آرزوهایش نمی‌خواهد تا زمان بازنشستگی صبر کند.

اجازه دهید یک مثال بزنم تا بهتر متوجه شوید:

مریم یک ایرانگرد مشتاق است. او یک وبلاگ دارد و در آنجا داستان‌هایی از سفر‌های خود می‌نویسد. کم‌کم مخاطبان زیادی به دست می‌آورد، افرادی که ماجراهای او را با اشتیاق دنبال می‌کنند.

او تصمیم می‌گیرد، کار خود را توسعه دهد. پس یک سایت راه‌اندازی می‌کند و در آن اطلاعاتش را دسته‌بندی شده، همراه با عکس‌های خیره‌کننده به اشتراک می‌گذارد.

از اینستاگرام کمک می‌گیرد و همراهان خود را افزایش می‌دهد.

با گذشت زمان، با شرکت‌های مسافرتی همکاری می‌کند و در کنار‌ آن به مسافران کمک می‌کند تا برای سفر خود برنامه‌ریزی کنند و مکانی مناسب جهت اقامت رزرو کنند.

همراه با رشد کسب‌و‌کار خود، شخصی را برای تولید محتوای حرفه‌ای و بازاریابی استخدام می‌کند.

او از سفرهایش کتاب می‌نویسد و برای فروش در سایت خود می‌گذارد.‌

دوره‌های آنلاین با عنوان سفرنامه‌نویسی ترتیب می‌دهد و برای شغلش درآمدزایی می‌کند.

مریم با اشتیاق و تلاش خودش، توانسته یک استارتاپ سبک زندگی ایجاد کند.

بنیامین مارکو هم گردشگری هست که استارتاپ سبک زندگی خودش را دارد. سایت او پر از مطالب و عکس‌های دیدنی هست.

بنیامین مارکو یک استارتاپ سبک زندگی دارد. او یک جهانگرد است و در کنار بالون های رنگی ایستاده.
بیشتر بخوانید: استارتاپ های حوزه گردشگری

تقسیم‌بندی مشاغل استارتاپی

وقتی درباره انواع استارتاپ‌ها تحقیق می‌کنیم، ممکن است با تقسیم‌بندی‌های متعددی مواجه شویم. من در این مقاله آسان‌ترین دسته‌بندی را انتخاب کردم. به این صورت که انواع مشاغل استارتاپی، در سه گروه قرار داده شده‌‌اند:

استارتاپ‌های جایگزین حقوق

اگر کارمند شرکتی بخواهد مستقل شود و همان کار را برای خودش انجام دهد، در این گروه قرار می‌گیرد. این فرد هیچ نوآوری در کارش نیست، فقط می‌خواهد مستقل باشد. در این صورت، رقیب شرکتی خواهد شد که قبلاً برایش کار می‌کرده‌ است.

این مشاغل برای حفظ سرمایه سعی می‌کنند شرکت را کوچک نگه دارند و در صورت نیاز کارها را برون‌سپاری می‌کنند. یعنی فردی را استخدام نمی‌کنند بلکه با او قرارداد می‌بندند.

استارتاپ‌های جسور

این افراد ایده‌های بزرگی دارند و می‌خواهند از تمام انرژی خودشان برای رشد کسب‌و‌کار استفاده کنند. پس یک تیم از افراد خلاق و مستعد تشکیل می‌دهند و حسابی سرمایه‌گذاری می‌کنند.

استارتاپ های سبک زندگی

در این مشاغل، فرد یک علاقه و اشتیاق خستگی‌ناپذیر نسبت به کاری دارد. او می‌تواند ساعت‌ها برای آن وقت بگذارد، بدون اینکه خسته یا دل‌زده شود و در کنارش کسب درآمد می‌کند. پس هدف اصلی او رشد و توسعه کارش نیست.

البته استارتاپ سبک زندگی هم می‌تواند به خوبی رشد کند و بازار بزرگی برای خودش ترتیب دهد.

خانمی خوشحال که به درآمد رسیده است و تلاش هایش نتیجه داده

مقایسه استارتاپ سبک زندگی با استارتاپ جسورانه و جایگزین حقوق

بیایید تصور کنیم، شما کسی هستید که قصد دارید یک استارتاپ سبک زندگی راه‌اندازی کنید و حالا می‌خواهیم برنامه شما را با سایر استارتاپ‌ها مقایسه کنیم:

هدف:

هدف شما و مشاغل جایگزین حقوق این است که بتوانید با سرمایه محدود کارتان را پیش ببرید و در کوتاه‌ترین زمان ممکن به درآمد برسید.

استارتاپ‌های جسور، هدفشان رسیدن سریع به پول و درآمد نیست. هدف آنان برطرف کردن یک نیاز یا مشکل در جامعه است. آنها می‌خواهند تغییرات اساسی ایجاد کنند.

یک میز با وسایل کار مثل موبایل، خودکار و یک دفترچه با ذره بینی روی کلمه هدف

رشد:

شما و مشاغل جایگزین، از همان اول به پول می‌رسید. می‌توانید کالا یا خدمات خودتان را عرضه کنید و سوددهی داشته باشید.

اما مشاغل جسور، می‌خواهند به سرعت رشد کنند و تعداد مشتریان را افزایش دهند. آنها تا مدت‌ها، فقط هزینه می‌کنند و هیچ درآمدی ندارند. البته اگر موفق شوند کل بازار را تصاحب می‌کنند!

تأمین سرمایه:

خانواده ای خوشحال که توانسته اند پول زیادی پس انداز کنند تا استارتاپ سبک زندگی خود را شروع کنند.

تأمین مالی استارتاپ‌ها مسئله خیلی مهمی است. استارتاپ های جسور برای پشتیبانی مالی، مجبور هستند به سرمایه‌گذاران مراجعه کنند. اما کسب‌و‌کارهای جایگزین حقوق، با سرمایه شخصی شروع می‌کنند.

شما هم از منابع شخصی‌ استفاده می‌کنید و اصلاً مجاز به حیف و میل کردن سرمایه‌تان نیستید. خیلی مواقع برای شروع، تنها به یک کامپیوتر و اتصال قوی اینترنت نیاز دارید.

درواقع، استارتاپ سبک زندگی از یک مدل مالی به نام بوت استرپینگ پیروی می‌کند. در این مدل، سرمایه موردنیاز از منابع زیر تأمین می‌شود:

  • سرمایه‌های شخصی
  • کمک خانواده و دوستان
  • درآمد حاصل از فروش محصولات و ارائه خدمات

در نهایت، اگر باز هم نیاز مالی داشتید از وام بانکی استفاده کنید. شما در هیچ شرایطی نمی‌خواهید از سرمایه‌گذاران کمک بگیرید.

فروش مالکیت (حتی به مقدار کم)، به این معنی است که در قبال شخص دیگری مسئول هستید و شما این را نمی‌خواهید.

بیشتر بخوانید: شروع استارتاپ با هزینه کم

ریسک‌پذیری:

دکمه مشکی روی صفحه سفید مدرج است و روی آن کلمه ریسک نوشته شده

از آنجا که شما و مشاغل جایگزین حقوق از سرمایه خودتان استفاده کرده‌اید، خطر زیادی، شما را تهدید نمی‌کند.
درحالی‌که سایر استارتاپ‌ها پرخطرند. چون هزینه زیادی کرده‌اند و اگر محصولشان ارائه نشود یا مشتری جذب نکنند، شکست خورده و از آن طرف، سرمایه‌گذاران هم انتظار بازگشت پولشان را دارند.

مشتریان و بازار:

یه تعداد خانم و آقا می بینم که با روی خوش از مشتری خود استقبال می کنند.

یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های شما با سایرین، اینجا خودش را نشان می‌دهد.

شما تلاش می‌کنید، محصولات یا خدماتی ارائه دهید که با سبک زندگی، نیاز‌ها و ارزش‌های مشتریان سازگار باشد و می‌خواهید کیفیت زندگی آنان را افزایش دهید. فعالیت شما، بیشتر در زمینه مد، سلامتی، تغذیه، طراحی داخلی، ورزش و سفر است.
مخاطبان شما هم، گروه مشخصی هستند. آنان از خدمات شما استقبال می‌کنند. چون مثل شما فکر می‌کنند و به محصول یا خدمات شما علاقه دارند.

اما استارتاپ وابسته به سرمایه گذاری، شناخت کافی از مشتریان و نیاز بازار ندارد و ممکن است ماه‌ها یا حتی سال‌ها طول بکشد تا محصولش را روانه بازار کند.
گذشته از این، کار آنان در ارتباط با علایق و سبک زندگی مشتریان نیست. فعالیت آنان ممکن است در زمینه فناوری، سخت افزار، خدمات تجاری و محصولات صنعتی باشد. آنان به طیف وسیعی از مشتریان فکر می‌کنند و خودشان را محدود به مخاطب خاص نمی‌دانند.

کسب‌وکارهای جایگزین حقوق، بازار خودشان را می‌شناسند و از تجربه کافی برای تعامل با مشتریان برخوردارند.

تبلیغات:

استارتاپ‌های جسور ممکن است برای تبلیغات از شیوه‌های سنتی، مثل تبلیغات تلویزیونی یا اجاره بیلبورد، استفاده کنند. آنها همچنین می‌توانند تکنیک‌های سئو را برای بهتر دیده شدن سایتشان به کار ببرند.

استارتاپ سبک زندگی، بیشتر از شبکه‌های اجتماعی، مثل اینستاگرام و لینکدین استفاده می‌کند و از اینفلوئنسرها کمک می‌گیرد تا محصولاتش را به دنبال‌کنندگان خود پیشنهاد دهد.

بیشتر بخوانید: شرکت در دوره سئو - بهترین دوره آموزش سئو کدام است؟

مقیاس‌پذیری:

ویژگی مشترک اغلب مشاغل استارتاپی، مقیاس پذیر بودن آنهاست. یعنی همگی بدون نیاز به بزرگ کردن تیم و افزایش سرمایه، می‌توانند بزرگتر شوند. البته منطقی هست که کمی هزینه‌ها بیشتر شود، اما در برابر رشدشان اصلاً به چشم نمی‌آید.

شما هم این قابلیت را دارید. اما گاهی ممکن است ترجیح دهید در همان مراحل ابتدایی استارتاپ بمانید و وارد دنیای رقابت‌های سخت و پیچیده نشوید.

مشاغل جایگزین حقوق خیلی مقیاس‌پذیر نیستند. آنها برای توسعه ممکن است مکان، تعداد نیروها و هزینه‌ها را افزایش دهند.

انعطاف‌پذیری:

یک مداد روی مقوای زرد پررنگ قرار گرفته که  خیلی نرم و انعطاف پذیر هست و گره خورده

اغلب استارتاپ‌ها انعطاف‌پذیری زیادی دارند. شاید در طول مسیر متوجه تغییر سلیقه و نیاز مشتری شوند و خودشان را مطابقت دهند.

انعطاف‌پذیری در استارتاپ سبک زندگی اهمیت خیلی زیادی دارد. علت آن هم مشخص است، سبک زندگی، یک صنعت در حال رشد است و علاقمندان این صنعت به دنبال محصول و خدمات به‌روز و جدید هستند. پس، بازار رقابت داغ است و این مسئله می‌تواند برای شما یک چالش بزرگ باشد.

تعداد اعضای تیم:

خانمی در اتاقش مشغول انجام کارهای مربوط به استارتاپ سبک زندگی است.

مشاغل نوپای جسور از همان ابتدا، اقدام به تشکیل تیم استارتاپی می‌کنند و بین خودشان تقسیم وظایف دارند.
اما مشاغل جایگزین حقوق، با تعداد کم کارشان را شروع می‌کنند.

شما احتملاً یا به تنهایی شغلتان را اداره می‌کنید یا یک تیم کوچک هم دارید. در ابتدا سرمایه کمی دارید و اصلاً لزومی به تعداد نفرات زیاد نیست. پس تیم شما بهتر است کوچک بماند. اگر هم کسی را استخدام کردید، باید با این هدف باشد که کار شما را کمتر کند.

به عنوان مثال، اگر شما به عنوان مالک استارتاپ سبک زندگی، بخواهید یک سایت فروش محصول، راه‌اندازی کنید و نیرو بگیرید، کسی را باید استخدام کنید که کار خدمات مشتریان را انجام دهد. در این صورت است که وقت شما آزادتر می‌شود و کار شما هوشمندانه به‌حساب می‌آید.

نکته‌ای که حتماً باید به آن توجه کنید این است که احتملاً شما به عنوان مالک استارتاپ سبک زندگی، ممکن است در زمینه مدیریتی ضعیف عمل کنید، به این دلیل که آموزشی در این زمینه ندیده‌اید و همیشه به دنبال علاقه خود بوده‌اید.
پس باید از یک متخصص برای ایجاد نقشه شغلی کمک بگیرید. کسی که چارچوب‌ها را مشخص کند و شما را در مسیر درست پیشرفت قرار دهد.

مزایا و معایب استارتاپ سبک زندگی چیست؟

استارتاپ های سبک زندگی چه مزایایی دارند؟

  • کار دلخواه

    شما می‌توانید براساس مهارت‌ها، نقاط قوت و خواسته‌هایتان، کار خود را انتخاب کنید و دیگر نگران آموختن مهارت‌های سخت و ناآشنا نیستید.

  • کم‌هزینه

    برای استارت زدن احتیاجی به صرف هزینه‌های گزاف نیست.

  • آزادی عمل

    اگر کسب و کارتان دیجیتال باشد، آزادی عمل دارید و در هر جا و مکانی می‌توانید آن را اداره کنید.

  • جذاب و پرمخاطب

    استقبال زیادی از کار شما خواهد شد. این روزها بسیاری از مردم دوست دارند تغییراتی در شیوه زندگی خودشان ایجاد کنند و به سلامت و زیبایی خود اهمیت می‌دهند.

معایب استارتاپ سبک زندگی چیست؟

  • بازار پر رقابت!

    شما باید خلاق باشید و با روشی منحصربه‌فرد کارتان را جلو ببرید.

  • وابستگی به تکنولوژی

    بسیاری از استارتاپ‌های سبک زندگی برای ارائه تبلیغاتشان و همچنین کسب درآمد، به تکنولوژی وابسته‌اند. اگر به هر دلیلی مانند مشکلات فنی، اتصال اینترنت قطع شود، عملکردتان تحت تأثیر قرار می‌گیرد.

  • برنامه کاری غیرقابل پیش‌بینی

    درست است که آزادی عمل شما زیاد است و خودتان ساعات کار و استراحت را تنظیم می‌کنید، اما ممکن است گاهی مجبور شوید هر زمان که فرصتی پیش بیاید کار کنید، حتی طولانی‌تر از یک شغل معمولی. اما از آنجا که کار دلخواهتان را انجام می‌دهید، این خستگی خیلی شما را اذیت نمی‌کند.

  • مسئولیت‌های زیاد

    شما مسئول تمام فعالیت‌های مربوط به شغلتان خواهید بود. رسیدگی به اسناد، مجوزها، بازاریابی و فروش، همه بر عهده خودتان است. این، مقدار قابل‌توجهی زمان و انرژی از شما می‌گیرد. البته به مرور، یک تیم کوچک تشکیل می‌دهید و کارها را تقسیم می‌کنید.

استارت آپ های فعال در زمینه سبک زندگی

یک دفتر می بینم که روی صفحاتش پر از تمبرهای هیجان انگیز هست.

می‌توانیم استارتاپ‌های سبک زندگی را بر‌اساس نوع محصول یا خدماتی که ارائه می‌دهند، به سه گروه تقسیم کنیم:

  • کسب‌و‌کار‌های اطلاعات
  • مشاغل مبتنی بر خدمات
  • تجارت دیجیتال

کسب‌و‌کار اطلاعات

یک نشریه از گروه استارتاپ های حوزه مجله و سبک زندگی با تصاویر جذاب روی میز است.

صاحب این استارتاپ، کسی است که در یک زمینه متخصص است و یا به یک موضوع علاقمند است و می‌تواند اطلاعات خود را به دیگران آموزش دهد.

این مشاغل دیجیتال هستند و موضوع آنها می‌تواند هر چیزی باشد، از یک مشکل در صنعت خودروسازی گرفته تا موضوعات سرگرم‌کننده.

استارتاپ های حوزه مجله و سبک زندگی یکی از پرطرفدارترین مشاغل این گروه است. مجله اینترنتی مدوپیا نمونه‌ای از مشاغل موفق در این زمینه است.

خدمات دیگر این دسته، ممکن است به شکل‌های زیر ارائه شود:

  • دوره‌های آنلاین
  • پادکست و مصاحبه‌های صوتی
  • کتاب‌های الکترونیکی

مشاغل مبتنی بر خدمات

یک مرد پشت میز نشسته و مشغول انجام دادن کارهایش به صورت اینترنتی است.

در این مشاغل هم یک محصول فیزیکی فروخته نمی‌شود، بلکه مهارت‌های صاحب شغل به فروش می‌رسد.
برخی از مشاغل این گروه عبارتند از:

  • طراحی گرافیک
  • طراحی وب‌سایت
  • صداگذاری
  • حسابداری

برای مثال آرمان سلطان زاده یکی از گویندگان توانا است که در زمینه صداگذاری فعالیت دارد و کتاب‌های صوتی مشهوری با صدای او منتشر شده است.
سایت طاقچه، کتاب‌های صوتی این هنرمند را عرضه می‌کند.

بیشتر بخوانید: استارت آپ های خدماتی از ایده تا شروع

فروش دیجیتال

یک سبد خرید کوچک روی لپ تاپ گذاشته شده و چند کارتن مخصوص ارسال کالا روی دکمه ها وجود دارند.

در این گروه، یک محصول فیزیکی به فروش می‌رسد و این استارتاپ نسبت به مشاغل خدماتی و اطلاعاتی، پرهزینه‌تر بوده و ریسک بیشتری دارد.

شما باید ابتدا محصولتان را به مشتریان محدودی بفروشید. اگر توانستید رضایت آنان را جلب کنید، وارد مرحله بعدی شوید و بازار هدفتان را بزرگتر کنید.

برای فروش از دو راه می‌توانید اقدام کنید:

– عضویت در سایت‌های واسط معتبر یا اصطلاحاً مارکت پلیس:

این سایت‌ها، فضای قدرتمند و شناخته‌شده‌ای هستند که استارتاپ‌های سبک زندگی، می‌توانند محصولاتشان را در آنجا بفروشند.

به عنوان مثال، شخصی که هنر سفالگری دارد، می‌تواند برای خودش یک غرفه در باسلام درست کند و ظروف سفالیش را به صورت آنلاین بفروشد.

داشتن یک سایت شخصی:

بهتر است یک متخصص، سایت شما را طراحی کند و از محصولتان، بهتر است به صورت حرفه‌ای عکاسی شود.

برای این کارها کمی هزینه کنید، سایت شما همان ویترین مغازه است. جایی که شما را به مخاطبانتان وصل می‌کند. طبیعی است که هر چه این ویترین زیباتر و پرمحتواتر باشد، بیشتر دیده می‌شود.

یادتان باشد، باید گزینه‌هایی مثل ارسال مرسوله، درگاه پرداخت امن و صفحه پیشنهادات و انتقادات را به سایت اضافه کنید.

بیشتر بخوانید: استارتاپ خانگی - ایده‌های پولساز زیر سقف خانه شما

چهار ایده استارتاپی از نوع سبک زندگی!

کاغذی همراه با مداد و پاک کن می بینم که روی آن جملات انگیزشی زیبایی نوشته شده است.

1- بلاگر شوید:

– می‌توانید یک مجله اینترنتی با محتوای جذاب و سرگرم‌کننده داشته باشید:

مثلاً اگر به معماری علاقمندید، نشریه‌ای خلق کنید که اطلاعات زیادی از معماران و هنرمندان ایران و جهان داشته باشد. اگر فهرستی از مصاحبه‌های تصویری هم اضافه کنید، کارتان خیلی زیبا می‌شود.
گفتار معمار نام مجله‌ای است که در این زمینه بسیار خوش درخشیده است.

کتاب بنویسید:

محتوای آن می‌تواند هر چیزی باشد: آشپزی، ورزش، تغذیه یا حتی سفرنامه
برای نوشتن، باید به نرم‌افزار ورد مسلط باشید.
به صفحه‌آرایی و طراحی کتاب دقت کنید. برای این کار حسابی مطالعه کنید. مطالب مفیدی به صورت اینترنتی در دسترس شماست.

یک بلاگر می‌تواند با نمایش آگهی‌های تبلیغاتی یا فروش حق عضویت، کسب‌ درآمد کند.

2- فروشگاه اینترنتی داشته‌ باشید:

با توجه به توانایی خودتان و بررسی نیاز بازار، یک فروشگاه راه‌اندازی کنید.

3- دوره‌های آموزشی آنلاین برگزار کنید:

به عنوان نمونه، امین آرامش؛ مالک استارتاپ کارنکن، علاوه بر پادکست‌های معروفش، دوره‌های آموزشی متنوعی در زمینه مسیر شغلی دارد که علاقه‌مندان زیادی را به خود جلب کرده است. از لینک زیر می‌توانید عناوین این دوره‌ها را ببینید.

4- اینفلوئنسر شوید:

محتوای جذاب و متفاوت بسازید و در اینستاگرام ارائه دهید. حتی می‌توانید روزمرگی خودتان را به روشی دلنشین و خلاقانه در اختیار مخاطب بگذارید. بعد از اینکه معروف شدید، کسب‌و‌کارها به سراغتان می‌آیند تا تبلیغاتشان را به شما بسپارند. حتی می‌توانید یک پیج کاری هم ایجاد کنید و محصولات یا خدماتتان را بفروشید.

شبکه‌سازی را فراموش نکنید!

گروهی از مردم مشتاق و متخصص در حال گفتگو درباره استارتاپ سبک زندگی هستند.

حتماً تا حالا شنیده‌اید که در برخی کافه‌کتاب‌ها، جلساتی با موضوعات مشخص تشکیل می‌شود و افراد مشتاق و متخصص، دور هم جمع می‌شوند و تبادل‌نظر می‌کنند.

گاهی هم، در سطوح رسمی‌تر و به‌صورت سمینار، کنفرانس کاری و جلسات اتاق بازرگانی تشکیل می‌شوند.
در این جلسات، هم افراد تازه‌کار و هم افراد باتجربه حضور دارند و در تعامل بین آنان، اصطلاحاً شبکه سازی اتفاق می‌افتد.

باز هم در رده بالاتر، رویدادهایی به نام استارتاپ گرایند و استارتاپ ویکند، در سطح جهانی و حتی در ایران خودمان هم برگزار می‌شوند و استقبال زیادی از آنان می‌شود.

سعی کنید این گردهمایی‌ها را از دست ندهید. شرکت در این مراسم و شبکه‌سازی باعث می‌شود که شما بتوانید:


– با افراد موفق آشنا شوید
– داستان موفقیت و شکست آنان را بشنوید
– و خودتان را معرفی کنید.

کدام شغل مناسب شماست؟

یک کاغذ روی میز است همراه یک لیوان قهوه. روی کاغذ یک دوراهی کشیده شده با علامت سوال

جواب این سوال پیش خودتان است.
ببینید کدام مسیر، مناسب شخصیت شماست.
پس با خودتان خلوت کنید، یک قلم و کاغذ بیاورید و این سوالات را از خودتان بپرسید:

  • من در چه کاری خوب هستم؟
  • به چه چیزهایی علاقه دارم؟
  • موفقیت را چطوری تعریف می‌کنم؟
  • پول و ثروت چقدر برایم مهم است؟
  • چقدر آدم صبوری هستم؟ آیا می‌توانم برای رسیدن به هدفم چندسال صبر کنم یا موفقیت فوری می‌خواهم؟
  • کار گروهی را دوست دارم یا ترجیح می‌دهم تنها کار کنم؟
  • چقدر در کنار خانواده بودن، برایم ارزش دارد؟
  • اهل ریسک کردن هستم؟

جواب این سوال‌ها خیلی کمک می‌کند تا بهتر تصمیم بگیرید.
اما اگر باز هم مردد هستید، تجربه افراد موفق می‌گوید، خودتان را در یک مسیر بیاندازید، بالأخره علاقه‌تان مشخص می‌شود. یا ادامه می‌دهید یا راهتان را عوض می‌کنید.
بدانید که موفقیت، بعد از شکست و ناامیدی بدست می‌آید.

در ضمن اگر بتوانید در دوره‌های آنلاین طراحی مسیر شغلی شرکت کنید، گزینه‌های روی میزتان زیاد می‌شوند.
این دوره‌ها توسط سایت کارنکن ترتیب داده شده و کمک زیادی به شما می‌کند تا بتوانید علایق و استعدادهای خودتان را بهتر بشناسید و از نیاز بازار هم باخبر شوید:

بیشتر بدانیم

خیلی خوشحالم که تا پایان مقاله، من را همراهی کردید. امیدوارم مطالب مفیدی ارائه کرده‌ باشم.

در ادامه، می‌خواهم چند مقاله عالی را معرفی کنم که در زمینه بهبود سبک زندگی، اطلاعات مفیدی به شما می‌دهند:

چنانچه به مشاغل مربوط به سلامت جسم و روان، تغذیه و تناسب اندام علاقمند هستید، این مقاله را پیشنهاد می‌دهم:

اگر می‌خواهید اطلاعاتی از استارتاپ‌های حوزه کتاب داشته باشید، مقاله زیر را حتماً بخوانید. این مقاله، مشاغل این حوزه را همراه با عکس و توضیحات به خوبی معرفی می‌کند.

برای آشنایی با استارتاپ‌های آموزشی و اطلاع از نحوه فعالیت آنها، مقاله زیر را پیشنهاد می‌دهم:

برای داشتن یک شروع موفق، حتماً کتاب زیر را مطالعه کنید. این کتاب پر از ایده‌های نابی است که افق‌های تازه‌ای را پیش رویتان می‌گشاید:

شما استارتاپ سبک زندگی را چطور می‌بینید؟ آیا در بین شما کسی هست که تجربه‌ای از این مشاغل داشته باشد؟
آیا مطلبی هست که دوست دارید به مقاله اضافه شود؟
ممنون می‌شوم نظرات خودتان را برایم بنویسید.



کانال یوتیوب پادکست رادیو کارنکن
اینستاگرام پادکست رادیو کارنکن

5 دیدگاه برای “استارتاپ سبک زندگی را بهتر بشناسیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مینی دوره رایگان
تولیدمحتوا و سئو

بخشی از دوره سئو را اینجا ببینید.