دوره آنلاین

چگونه استخدام شویم

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

تخفیف نوروزی
دوره تولید محتوا و سئو با هوش مصنوعی

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

نحوه راه اندازی بوتیک مردانه

نحوه راه اندازی بوتیک مردانه
3.5/5 - (11 امتیاز)

یکی از دغدغه‌های بزرگ برای هر فردی، انتخاب مسیر شغلی درست و پردرآمد است. برای انتخاب شغل مناسب، بهتر است استعداد ذاتی و علاقمندی خود را در نظر بگیرید. اگر درباره نحوه راه اندازی بوتیک مردانه نیاز به اطلاعات دارید، جای درستی آمده‌اید.

راه اندازی لباس فروشی مردانه یکی از آن شغل‌هایی است که می‌تواند شما را به درآمدهای بالایی برساند.

ما با بررسی‌های بسیار و گفتگو با افراد باتجربه، اطلاعات لازم را جمع‌آوری کرده‌ایم تا به شما در راه اندازی بوتیک مردانه کمک کنیم.

در این مطلب، با بیان مزایا و معایب این کسب‌وکار و 5 آیتمی که برای برآورد هزینه راه‌اندازی آن باید مدنظر قرار دهید، سعی کرده‌ایم به تمام سوالات احتمالی شما درباره نحوه تاسیس بوتیک مردانه پاسخ دهیم. پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

فهرست

مزایا و معایب راه اندازی بوتیک مردانه

‌ همان طور که می‌دانید هر کسب‌وکاری یک سری معایب و مزایا دارد.

برای راه اندازی لباس فروشی مردانه باید به طور کامل بر مزایا و معایب آن واقف باشید. زیرا ممکن است زمانی که از معایب آن مطلع شدید به این نتیجه برسید که این کار مناسب شما نیست.

در این بخش به بیان معایب و مزایای راه اندازی بوتیک مردانه می‌پردازیم.

مزایای راه اندازی بوتیک مردانه

یکی از مزایای اصلی شغل پوشاک این است که اجناس، تاریخ انقضای خاصی ندارند و خراب نمی‌شوند. با توجه به این موضوع حتی اگر در برهه‌ای از زمان فروش خوبی نداشته باشید می‌توانید اجناس را در زمانی دیگر بفروشید.

 یکی دیگر از مزایای این کار، بدون خطر و بدون ریسک بودن آن است.

اینکه در بسیاری از مقاطع سال مانند ماه‌های آخر سال، بعد از ایام محرم و صفر، بعد از ماه مبارک رمضان و در بسیاری از اعیاد، فروش چندین برابر می‌شود از مزایای دیگر این کار می‌باشد.

 از دیگر مزایای آن:

  • ساعات کاری کم و برخورداری از تعطیلات رسمی
  • حفظ سرمایه در شرایط تورمی
  • سود خوب در حدود 40 درصد
  • کم‌تر بودن تنوع لباس مردانه در مقایسه با لباس زنانه
بوتیک پیراهن و شلوار در نحوه راه اندازی بوتیک مردانه

معایب راه اندازی بوتیک مردانه

اما راه اندازی بوتیک مردانه معایبی نیز دارد که از جمله آن، متأثر بودن این کسب‌وکار با میزان نقدینگی افراد است. که با توجه به این موضوع، در موارد رکود اقتصادی میزان فروش بسیار کم می‌شود.

 از دیگر معایب این کسب‌وکار خواب سرمایه به مدت زیاد و بازگشت سرمایه در بازه زمانی نسبتا بالا است. که البته با برنامه‌ریزی درست و حرفه‌ای می‌توانید بر این معایب غلبه کنید.

 بسیار خوب حالا که با مزایا و معایب این کسب و کار آشنا شدید و مصمم به راه اندازی بوتیک مردانه هستید، در ادامه همراه ما باشید تا با مراحل تاسیس بوتیک مردانه به طور کامل آشنا شوید.

انتخاب نام برای بوتیک مردانه

زمانی که به نحوه راه اندازی لباس بوتیک مردانه فکر کرده و برنامه‌ریزی‌های لازم را کردید، وقت آن رسیده برای کسب‌وکار خود یک نام مناسب انتخاب کنید. در مراحل راه اندازی بوتیک مردانه ، انتخاب نام یک مرحله مهم است که حتما باید به آن توجه لازم را داشته باشید.

 سعی کنید نامی که انتخاب می‌کنید با کسب‌وکار شما مرتبط باشد و کسی آن را انتخاب نکرده باشد. نامی که جذاب باشد، تلفظ آن راحت باشد و به راحتی در ذهن مخاطبان بماند.

نامی که انتخاب می‌کنید باید از نظر قانونی قابل ثبت باشد.

یک موضوع که امروزه در هنگام انتخاب نام باید به آن توجه شود این است قابل استفاده در شبکه‌های اجتماعی باشد. یعنی کسی از این نام استفاده نکرده باشد. می‌توانید از سایت name checkr کمک بگیرید تا متوجه شوید نام انتخابی شما در کدام شبکه‌های اجتماعی قابل استفاده است.

پس از انتخاب نام، پیشنهاد می‌کنیم برای برند خود یک لوگوی جذاب تهیه کنید. داشتن یک نام و لوگوی جذاب، به برندسازی کسب‌وکار شما کمک می‌کند.

سرمایه مورد نیاز برای راه اندازی بوتیک مردانه

یک مسئله بسیار مهم در راه اندازی هر کسب‌وکاری از جمله راه اندازی بوتیک مردانه ، موضوع سرمایه اولیه است.

باید به طور کامل بررسی کنید که هزینه راه اندازی بوتیک مردانه چقدر است. البته این مقدار می‌توانید با توجه به برخی اِلِمان‌ها متفاوت باشد.

مثلاً کسی که می‌خواهد مغازه را خریداری کند نسبت به کسی که می‌خواهد اجاره کند به سرمایه بیشتری احتیاج دارد.

هزینه راه اندازی بوتیک مردانه

ما با بررسی‌های بسیار، تمام مواردی که برای راه اندازی لباس فروشی مردانه نیاز به سرمایه دارند را به 5 بخش تقسیم کرده‌ایم که به شرح زیر است:

1- سرمایه مورد نیاز برای مکان

اولین مورد در نحوه راه اندازی بوتیک مردانه بررسی مکان است که مهم‌ترین موضوع است.

ابتدا باید انتخاب کنید که در چه محدوده‌ای می‌خواهید بوتیک خود را راه اندازی کنید. مسلماً اگر مغازه‌ای در مرکز شهر بخواهید، نسبت به مناطق پایین‌تر هزینه بیشتری دارد اما درمقابل، فروش بیشتری نیز خواهید داشت.

از طرفی خریدن مغازه نسبت به اجاره کردن آن هزینه‌ای چند برابری دارد. پس مشخص کنید که می‌خواهید مغازه را بخرید یا اجاره کنید. سپس مشخص کنید در کدام منطقه می‌خواهید فعالیت کنید. هر کدام از این موارد هزینه‌ای متفاوت را برای شما دارد.

 پس از اینکه تصمیم خود را گرفتید، با کمی جست‌وجو در اینترنت و برنامه‌هایی مانند دیوار به راحتی می‌توانید برآورد کنید که برای مکان لباس فروشی مردانه به چقدر سرمایه احتیاج دارید.

2- هزینه دکور، نورپردازی و چیدمان در راه اندازی بوتیک مردانه

موضوع مهمی که به طور مستقیم بر فروش شما تأثیر می‌گذارد، دکور و نورپردازی بوتیک است. در حوزه پوشاک دکور، چیدمان و نورپردازی بسیار اهمیت دارد.

حتماً برای یک دکور و نورپردازی زیبا، از یک متخصص در حوزه طراحی دکور کمک بگیرید تا خیال‌تان از این بابت راحت باشد.

دکوراسیون فقط شامل ویترین و قفسه‌ها نمی‌شود؛ بلکه دیوارها، میز و کف بوتیک نیز باید از یک طراحی حرفه‌ای برخوردار باشند.

 برای نمایش بهتر اجناس داخل بوتیک و همچنین جذب بیشتر مشتری حتماً باید از نورپردازی خوبی استفاده کنید. نورپردازی بسیار مهم است. به طوری که ممکن است مشتری زمانی که از کنار بوتیک رد می‌شود در نگاه اول جذب دکور و نورپردازی شده و وارد بوتیک شود.

هزینه مورد نیاز برای این موضوع، بستگی به متراژ بوتیک و نوع طراحی‌ای که انتخاب می‌کنید، دارد. با مشورت گرفتن از یک طراح می‌توانید این هزینه را برآورد کنید.

دکور در راه اندازی بوتیک مردانه

3- سرمایه برای تأمین اجناس هنگام راه اندازی بوتیک مردانه

خوب تا اینجا برای بررسی نحوه راه اندازی بوتیک مردانه، هزینه‌های آماده کردن بوتیک را برآورد کردیم. حالا نوبت به اصل مطلب یعنی اجناس بوتیک رسیده است.

 اجناس بوتیک را می‌توانید از راه‌های مختلفی تهیه کنید. معمولاً بوتیک‌ها لباس‌های مارک و برند دارند. پس اجناس را از کشورهای دیگر وارد می‌کنند.

برخی از کارخانه‌ها در خارج از کشور به گونه‌ای عمل می‌کنند که هرچه بیشتر خرید کنید تخفیف بیشتری هم به شما داده می‌شود که برای خرید انبوه بسیار به صرفه است.

همچنین می‌توانید اجناس خود را از تولیدی‌های داخلی که لباس‌های با کیفیتی تولید می‌کنند، خریداری کنید.

به طور کلی برای هر مترمربع از مغازه، برای یک بوتیک پیراهن و شلوار مردانه، تقریبا نیاز به 3 الی 5 میلیون تومان سرمایه است. به طبع برای بوتیک کت و شلوار این هزینه بیشتر است و به 10 میلیون تومان در هر مترمربع می‌رسد.

بوتیک کت و شلوار در راه اندازی بوتیک مردانه

4- حواستان به حقوق اول کارکنان باشد

اگر می‌خواهید یک بوتیک بزرگ راه‌ندازی کنید خودتان به تنهایی نمی‌توانید تمام کارها را انجام دهید. حتما نیاز به فروشنده، صندوق‌دار و حسابدار دارید. تعداد فروشنده به اندازه بوتیک شما بستگی دارد.

شاید نیاز به یک فروشنده داشته باشید یا شاید نیاز به 5 فروشنده باشد. میزان حقوق هر فرد را می‌توانید ساعتی حساب کنید و یا به طور ثابت و ماهانه در نظر بگیرید.

باید توجه داشته باشید که در ماه اول ممکن است آن طور فروش نداشته باشید که حقوق کارکنان را بدهید. پس باید برای ماه اول حتماً به اندازه حقوق کارکنان در حساب‌تان باشد.

5- هزینه مجوز برای راه اندازی بوتیک مردانه

برای راه اندازه بوتیک مردانه حتماً باید مجوز بگیرید. برای گرفتن مجوز نیاز به یک سری مدارک است.

شما باید مدارک مورد نیاز از جمله شناسنامه، سه قطعه عکس و … را به اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک برده و مجوز بوتیک خود را بگیرید. هزینه گرفتن مجوز نیز تقریباً یک میلیون تومان است.

حاشیه سود بوتیک مردانه

حوزه پوشاک یکی از حوزه‌های سودآور و پردرآمد است. البته اگر تلاش کنید و فروش خوبی داشته باشید.

به طور معمول سودآوری آن را 40 درصد در نظر گرفته‌اند. که این میزان می‌تواند افزایش یابد و در بسیاری از موارد خیلی بیشتر از 40 درصد می‌باشد. این مقدار بستگی به نحوه تأمین اجناس، محل بوتیک، تنوع اجناس و مهارت شما در فروشندگی دارد.

مهارت فروشندگی در راه اندازی بوتیک مردانه

خوب تا اینجای مقاله در مورد نحوه راه اندازی بوتیک مردانه و سرمایه مورد نیاز برای آن صحبت کردیم.

مهارت فروشندگی در راه اندازی بوتیک مردانه

 

اما یک مسئله مهم در فروشندگی داشتن مهارت آن است. شاید فکر کنید که فروشندگی کار راحتی است و به مهارت خاصی احتیاج ندارد. اما اصلاً این طور نیست.

 یکی از موارد مهمی که باید به آن توجه کنید کسب مهارت در فروشندگی است. اگر در این حوزه مهارت داشته باشید حتماً فروش‌تان دو چندان می‌شود. شما می‌توانید خیلی ماهرانه به یک مشتری که فقط قصد خرید شلوار دارد، تیشرت یا پیراهنِ ست آن را نیز بفروشید.

 سعی کنید در زمینه مهارت‌های فروشندگی بیشتر مطالعه کنید تا موفق‌تر شوید. برای فروش بیشتر حتماً مقاله زیر را بخوانید. تکنیک‌های افزایش فروش را در این مقاله برای شما گردآوری کرده‌ایم.

همچنین مطالعه مقاله فوت و فن لباس فروشی، بسیار می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند.

فروش در بستر فضای مجازی بعد از راه اندازی بوتیک مردانه

همان‌طور که می‌دانید امروزه بسترهای فضای مجازی یکی از بسترهای مهم فروش است. در عصر حاضر کسب‌وکاری موفق خواهد بود که علاوه بر فروش حضوری، فروش غیرحضوری نیز داشته باشد.

حتماً توجه داشته باشید که برای بوتیک خود در شبکه‌های اجتماعی از جمله اینستاگرام یک صفحه داشته باشید و به صورت غیرحضوری اجناس را به سراسر کشور بفروش برسانید.

برای فروش بیشتر نیز می‌توانید در اینستاگرام تبلیغات کنید. حتماً فروش‌تان چندین برابر می‌شود.

حتی داشتن صفحه در اینستاگرام و قرار دادن اجناس در آن به خریداران حضوری نیز کمک می‌کند. به گونه‌ای که با داشتن صفحه شما و دیدن اجناس، زمانی که جنس مورد نظرشان را ببینند، به صورت حضوری مراجعه کرده و خرید می‌کنند. این یک امتیاز مثبت برای شما است. پس فروش در بستر اینترنت را فراموش نکنید.

برای یادگیری کسب درآمد از اینستاگرام مطلب زیر بسیار کارآمد است. توصیه می‌کنیم آن را بخوانید.

فروش در فضای مجازی در  راه اندازی بوتیک مردانه

درنهایت …

ما در این مقاله درباره نحوه راه اندازی بوتیک مردانه صحبت کردیم. در ابتدا معایب و مزایای این کسب و کار را بیان کردیم تا شما را با تلخی‌ها و شیرینی‌های این کار آشنا کنیم.

سپس از ابتدای مسیر که انتخاب نام است تا انتهای راه که مهارت فروشندگی است را مورد بررسی قرار دادیم.

همان‌طور که می‌دانید راه اندازی یک کسب و کار نیاز به تلاش و پشتکار دارد. همچنین ممکن است در برهه‌ای از زمان دچار ضرر و زیان شوید. پس باید در این مسیر صبور و باحوصله باشید و در کار خود مداومت داشته باشید تا به موفقیت برسید.

در آخر نیز به شما تبریک می‌گوییم که عزم خود را جزم کرده‌اید تا یک کسب‌وکار موفق را راه اندازی کنید و درآمد حلال به دست آورید. آرزوی ما موفقیت شماست.

حتما این مطالب به درد شما می‌خورد:

راز موفقیت در فروش لباس

اگر می‌خواهید از راز موفقیت در فروش لباس مطلع شوید حتماً مقاله زیر را بخوانید. این مقاله به موفق شدن شما در زمینه فروش لباس کمک می‌کند.

برخورد اصولی با مشتری

اگر بوتیک مردانه خود را راه اندازی کردید حتماً باید نحوه برخورد درست با مشتری را بدانید. این مقاله را از دست ندهید.

جذب مشتری

بعد از راه انداری بوتیک مردانه باید مشتری جذب کنید. اما چطوری؟ در مقاله زیر راه‌های جذب مشتری را به شما آموزش می‌دهیم. خواندن این مقاله برای شما از واجبات است فراموش نکنید.

شغل‌های پردرآمد

اکر در انتخاب مسیر خود تردید دارید و به دنبال یک شغل پردرآمد هستید. مقاله زیر می‌تواند به شما کمک کند.

مغازه‌ های پردرآمد در ایران

در مقاله زیر مغازه‌هایی که درآمد بالایی در ایران دارند را برای شما آورده‌ایم. بررسی این مقاله حتماً در تصمیم‌گیری به شما کمک می‌کند.

سوالاتی پیرامون نحوه راه اندازی بوتیک مردانه

هزینه راه اندازی بوتیک مردانه شامل چه مواردی است؟

سرمایه مورد نیاز برای تاسیس بوتیک مردانه شامل سرمایه برای مکان، سرمایه برای دکور، نورپردازی و چیدمان، سرمایه برای تأمین اجناس، حقوق اول کارکنان و مجوز است.

مهم‌ترین مهارتی که برای راه اندازی بوتیک مردانه نیاز داریم؟

یکی از مسائل مهم در افزایش فروش داشتن مهارت فروشندگی است. با مهارت فروشندگی فروش شما چندین برابر می‌شود.

مزایای راه اندازی بوتیک مردانه چیست؟

1- سود خوب
2- ساعت کاری خوب
3- بی خطر و بی ریسک بودن آن
4- تاریخ انقضا نداشتن اجناس

ممنون که تا پایان مقاله همراه ما بودید. امیدواریم توانسته باشیم به شما در نحوه راه اندازی بوتیک مردانه کمک کنیم.
اگر شما هم نکته خاصی در مورد تاسیس بوتیک مردانه دارید، برای ما در قسمت دیدگاه بنویسید. خوشحال می‌شویم تجربه خود را با ما درمیان بگذارید. آیا ورود به این کسب و کار را پیشنهاد می‌کنید؟

.



کانال یوتیوب پادکست رادیو کارنکن
اینستاگرام پادکست رادیو کارنکن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مینی دوره رایگان
تولیدمحتوا و سئو

بخشی از دوره سئو را اینجا ببینید.