دوره آنلاین

چگونه استخدام شویم

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

تخفیف نوروزی
دوره تولید محتوا و سئو با هوش مصنوعی

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

یادگیری و سرگرمی همراه با پادکست های کوتاه انگلیسی

پادکست های کوتاه انگلیسی
Rate this post

همین ابتدا بگویم؛ این متن حاصل مطالعات و تجربه‌ شخصی من برای خودآموزی مکالمه زبان انگلیسی به صورت رایگان و با استفاده از پادکست های کوتاه انگلیسی است.

شما هم دوست دارید زبان یاد بگیرید؟ دنبال راهکاری برای بهتر یادگرفتن زبان هستید؟ همه‌ ما در طول زندگیمان تلاش‌های بی‌وقفه‌ای برای یادگیری زبان انگلیسی انجام داده‌ایم و در راه یادگیری زبان انگلیسی انرژی، زمان و هزینه هنگفتی را پرداخته‌ایم.

گوش دادن به پادکست های کوتاه انگلیسی در زمان‌‌های باطله‌ای که در صف یا موقع پیاده‌روی می‌گذراندم، به من در یادگیری زبان انگلیسی کمک بسیاری کرد. من با کمک پادکست های کوتاه زبان انگلیسی ، زمان‌هایی که رانندگی می‌کردم را به کلاس درس در ماشین تبدیل کردم و به شما هم پیشنهاد می‌کنم حتماً این روش را امتحان کنید.

همچنین اگر قصد دارید در آزمون آیلتس یا تافل شرکت کنید، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید. در ادامه این متن نکات ضروری برای استفاده از پادکست های کوتاه زبان انگلیسی و ۱۳ پادکست رایگان برای تقویت مهارت listening را معرفی کرده‌ایم.

در ادامه با هم می‌خوانیم:

5 راه ساده و رایگان برای خودآموزی زبان انگلیسی

امروزه با توجه به هزینه زیاد کلاس‌های آموزشی، خیلی از افراد به خودآموزی مهارت‌های مختلف روی آورده‌اند. اگر شما هم طرفدار خودآموزی زبان انگلیسی هستید و می‌خواهید خودتان زبان انگلیسی را یاد بگیرید و همچنین با ابزار‌های یادگیری آشنا شوید این قسمت مناسب شماست.

در ادامه به 5 روش ساده اشاره می‌کنیم که به شما کمک می‌کنند بدون صرف هزینه، به صورت خودآموز زبان انگلیسی را یاد بگیرید و مهارت‌های خود را تقویت کنید.

1- اپلیکیشن‌های آموزش زبان انگلیسی

یک کلاس درس رایگان در جیب شما، اپلیکیشن یک میانبر برای یادگیری سریع و آسان زبان انگلیسی است‌. اگر دوست دارید با اپلیکیشن‌های مختلف برای یادگیری زبان انگلیسی آشنا شوید، مقاله‌ بهترین اپلیکیشن یادگیری زبان انگلیسی در سال ۲۰۲۱ را مطالعه کنید.

در زیر سه تا از بهترین اپلیکیشن‌های آموزشی زبان انگلیسی را معرفی کرده‌ایم (برای دانلود کلیک کنید):

البته بهتر است تأثیر گروه‌های تقویت زبان انگلیسی در کلاب هاوس (clubhouse) را دست کم نگیریم.

اپلیکیشن برای خودآموزی زبان انگلیسی

2- سرگرمی و خودآموزی با آهنگ

در کنار پادکست های کوتاه زبان انگلیسی ، آهنگ آموزشی انگلیسی هم یک راه عالی برای یادگیری و تقویت مهارت‌های زبان انگلیسی است. آهنگ؛ امکان سرگرمی و آرامش را در کنار یادگیری برای زبان‌آموزان فراهم می‌کند.

آهنگ برای خودآموزی زبان انگلیسی

3- کتاب‌های خودآموز

کتاب یک راه آفلاین برای یادگیری زبان انگلیسی است. برای یادگیری زبان انگلیسی با استفاده از کتاب، هم می‌توان از کتاب‌های آموزشی این حوزه استفاده کرد و هم می‌توان کتاب‌های داستانی و غیرداستانی را با زبان اصلی خواند.

در این بین، بد نیست از تأثیر کتاب‌های صوتی نیز غافل نباشیم. البته برای خواندن یا گوش دادن به یک کتاب، باید به علاقه خودمان هم توجه کنیم. اگر شما به کتاب‌های داستانی با ژانر عاشقانه علاقه دارید، قطعاً نمی‌توانید یادگیری زبان انگلیسی را با کتاب‌هایی با ژانر وحشت شروع کنید.

کتاب خواندن برای یادگیری زبان انگلیسی

4- فیلم‌‌های زبان انگلیسی

فیلم دیدن یکی دیگر از راه‌های لذت‌بخش برای یادگیری زبان انگلیسی است. اگر قصد دارید در کنار دیدن فیلم و یادگیری زبان انگلیسی مهارت‌های دیگری را هم یاد بگیرید، ما سایت TED را به شما پیشنهاد می‌کنیم. در این سایت ویدئوهای سخنرانی‌های سازمان TED بارگذاری می‌شود.

در این ویدئوها افراد موفق در حوزه‌های مختلف در مورد مسائل و چالش‌هایی که سر راهشان سبز شده‌ است صحبت می‌کنند. ویدئوهای TED زیرنویس‌های چند زبانه دارد. پیشنهاد ما این است که ابتدا یک‌بار با زیرنویس فارسی و یک‌بار با زیرنویس انگلیسی و بعد بدون زیرنویس این ویدئوها را نگاه کنید.

فیلم برای یادگیری زبان انگلیسی

5- خودآموزی با پادکست های کوتاه زبان انگلیسی

یادگیری زبان انگلیسی با استفاده از پادکست های کوتاه انگلیسی یک راه آسان و رایگان برای یادگیری زبان انگلیسی است. در ادامه بیشتر درباره یادگیری زبان انگلیسی با استفاده از پادکست‌های کوتاه زبان انگلیسی توضیح خواهیم داد.

پادکست چیست؟

پادکست تلفیقی از کلمه‌ (iPod) و کلمه‌ (broadcasting) به معنی پخش گسترده است. اولین بار در سال 2004 توسط یک خبرنگار به نام بن هرمسلی (Ben Hammersley) از این واژه استفاده شد. برای اطلاعات بیشتر بیشتر، مطلب پادکست چیست را مطالعه کنید.

پادکست‌ها به دلیل تنوعشان در سال‌های اخیر بین ایرانی‌ها محبوب شده‌اند. همچنین پادکست‌های زیادی برای یادگیری زبان انگلیسی تولید شده‌اند که تنوع زیادی دارند. در ادامه پادکست‌های کوتاه زبان انگلیسی را بیشتر معرفی می‌کنیم.

4 سرویس رایگان پادکست

سرویس‌هایی که پادکست را ارئه می‌دهند انواع مختلفی دارند؛ برخی از این پادکست‌ها پولی و برخی دیگر رایگان هستند. در زیر 4 سرویس رایگان ارائه دهنده پادکست را معرفی میکنیم:

1-cast box

castbox یکی از معروف‌ترین اپلیکیشن‌های ارائه دهنده‌ی پادکست است که تنوع خیلی زیادی دارد. در این اپ انواع پادکست‌های آموزشی و سرگرم‌کننده وجود دارد که می‌توان از آن‌ها بهره برد.

2-Google Podcasts

این سرویس پادکستی در سال 2018 برای اولین بار برای سیستم‌عامل‌های اندروید توسط گوگل منتشر شد. در آخرین آپدیت این برنامه در سال 2020 از نسخه ios نیز رونمایی شد.

دانلود پادکست های کوتاه زبان انگلیسی

3-Namlik

ناملیک یک اپلیکیشن کاملاً رایگان است که فقط پادکست‌های فارسی را پشتیبانی می‌کند

4-Avacast

آوا کست نیز یک اپلیکیشن ایرانی است که برای آموزش زبان انگلیسی ساخته شده است. این اپلیکیشن دسترسی کامل را به بهترین پادکست های کوتاه زبان انگلیسی با تنوع زیاد وبه همراه متن به خواننده می‌دهد.

پادکست های کوتاه انگلیسی

همان‌طور که گفتیم پادکست‌‌ها تنوع زیادی دارند. یکی از انواع پادکست‌ها، پادکست های کوتاه زبان انگلیسی هستند. پادکست‌های کوتاه انگلیسی یکی از موثرترین راه‌ها برای یادگیری و تقویت زبان انگلیسی هستند. این پادکست‌ها به دلیل تنوع زیاد و کوتاه بودنشان بسیار محبوب هستند.

امروزه با توجه به پدید آمدن استارت آپ های آموزشی و محبوب شدن آموزش‌های آنلاین و سرعت گرفتن یادگیری، پادکست یکی از گزینه های رایگان و سریع برای یادگیری است. همچنین پادکست‌ها راهی ساده برای خودآموزی زبان انگلیسی هستند. زندگی در عصر دیجیتال ویژگی‌های خودش را دارد که در مورد یادگیری زبان انگلیسی هم صدق می‌کند.

مثلاً زمان‌هایی که در حال راه رفتن یا آشپزی کردن، یا روی تردمیل درحال ورزش کردن هستیم، فرقی ندارد. می‌توانیم این زمان‌های باطله را به بهترین زمان برای یادگیری تبدیل کنیم. فقط کافی‌ست یک موبایل، تبلت یا کامپیوتر متصل به اینترنت داشته باشیم.

در ادامه چند پادکست آموزشی برای تقویت زبان انگلیسی و فواید آنها را توضیح خواهیم داد.

دانلود پادکست های کوتاه زبان انگلیسی

چرا باید به پادکست های کوتاه انگلیسی گوش دهیم؟

پادکست های کوتاه انگلیسی ویژگی‌های منحصربه فردی دارند که لذت یادگیری را چند برابر می‌کنند.

  • تقویت LISTENING
  • یادگیری صحیح کلمات با تلفظ بریتیش
  • یادگیری صحیح کلمات با تلفظ آمریکایی
  • تقویت مهارت Speaking با خواندن به همراه پادکست
  • تقویت مهارت reading با مطالعه متن هر پادکست
  • آشنایی با لهجه‌های عامیانه و محلی
  • بالا بردن درک انگلیسی به زبان محلی
  • گسترش واژگان، عبارات و اصطلاحات عامیانه
  • دارا بودن از نسخه مکتوب
  • یادگیری سریع
  • امکان استفاده در هر زمان و مکان
  • امکان استفاده به صورت آنلاین و آفلاین
  • هم زمان می‌توانید گوش دهید و بخوانید
  • تنوع زیادی دارند و با هر سلیقه‌ای سازگارند
  • گسترش واژگان تخصصی
  • امکان تغییر سرعت خوانش
  • برای تمام سطح‌ها از مبتدی تا پیشرفته پادکست وجود دارد.

در واقع پادکست ها ابزاری هستند که نه تنها برای خودآموزی زبان انگلیسی بسیار مفید هستند بلکه در کنار کلاس‌های آموزشی و دیگر ابزار خودآموزی می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید و یادگیری خودتان را تسریع ببخشید.

9 گام ضروری برای یادگیری با پادکست های کوتاه انگلیسی

پادکست های کوتاه زبان انگلیسی

خودآموزی با پادکست هم مانند تمام ابزار‌های یادگیری، سلسله مراتبی خاصی را برای یادگیری موثر و اصولی دارد. در زیر 9 گام برای یادگیری با پادکست‌های انگلیسی را توضیح داده‌ایم:

گام اول: «هدف»

هدف مکتوب تأثیر به‌سزایی در یادگیری هر مهارتی دارد؛ پس قبل از شروع یادگیری زبان انگلیسی با پادکست، ابتدا هدف خودتان را روشن و واضح بنویسید. این کار باعث می‌شود انگیزه‌ی شما افت نکند.

گام دوم: «علاقه»

پادکست‌های کوتاه زبان انگلیسی تنوع زیادی دارند. موضوعاتی با محتوای سفر تا کسب‌وکار و بیزینس، پس بهتر است همان ابتدا موضوع مورد علاقه‌ی خودتان را پیدا کنید و به همان موضوع گوش دهید.

گام سوم: «صدای سفید»

حالا که هدفتان از گوش دادن به پادکست را نوشتید و پادکست‌های متناسب با علاقه خودتان را پیدا کردید نوبت گوش دادن به پادکست رسیده است. بهتر است ابتدا پادکست را به عنوان نویز سفید یا صدای پیش‌زمینه گوش دهید مثلاً وقتی دارید ظرف می‌شویید یا در حال رانندگی برای رفتن به محل کارتان هستید به پادکست گوش دهید.

گام چهارم: «کلیت»

در این مرحله دوباره به پادکست گوش دهید و این بار سعی کنید کلیت متن را درک کنید یا سعی کنید بفهمید در متن چه خبر است؟ در این مرحله نیاز نیست با تمرکز بالا به متن گوش دهید،20 درصد از تمرکزتان برای این مرحله کافی است.

گام پنجم: «تمرکز»

در این مرحله سعی کنید تمام تمرکزتان را به کار بگیرید و کامل به پادکست گوش دهید. توجه داشته باشید بهترین پادکست‌ها، پادکست‌های کوتاه 5 تا 20 دقیقه‌ای هستند. پادکست‌های کوتاه باعث می‌شوند تمرکزمان روی موضوع بماند و پرش فکری نداشته باشیم.

گام ششم: «متن»

در این مرحله به سراغ متن پادکست بروید و متن را کاملاً بررسی کنید. این مرحله تأثیر زیادی در تقویت مهارت reading شما دارد. البته اگر هدف شما از گوش دادن به پادکست، تقویت مهارت reading نیست می‌توانید این مرحله را حذف کنید. اما به یاد داشته باشید هیچ یادگیری موثری به صورت ناقص صورت نمی‌گیرد.

گام هفتم: «speaking»

این گام تاثیر فوق‌العاده‌ای در تقویت مهارت speaking شما دارد. در این مرحله سعی کنید به همراه گوینده پادکست کلمات و جملات را با صدای بلند تکرار کنید. از این نترسید که بقیه بگویند دیوانه شده است. با صدای بلند کلمات و جملات را از روی متن پادکست بخوانید و بار دیگر سعی کنید به همراه گوینده تکرار کنید. این مرحله برای گسترش دایره لغات شما هم موثر است.

گام هشتم: «جدید»

دراین مرحله با دقت به متن و صدای گوینده دقت کنید. دستور زبان جدید و کلمات جدید را یاد بگیرید و یاداشت کنید.

گام نهم: «کوچینگ»

آخرین گام و مهم‌ترین گام داشتن یک کوچ است. سعی کنید در هنگام یادگیری مهارت جدید، یک دوست و همراه داشته باشید. دیدن پیشرفت دوست‌تان به شما این انگیزه را می‌دهد که بیشتر تلاش کنید.

معرفی پادکست های کوتاه انگلیسی به همراه لینک دانلود (معرفی 13 پادکست عالی)

پادکست های کوتاه زبان انگلیسی

همان‌طور که در قسمت‌های قبل گفته شد پادکست‌های کوتاه انگلیسی تنوع زیادی دارند. برخی از این پادکست‌ها هزینه زیادی دارند. اما در این مقاله می‌خواهیم بهترین پادکست‌های رایگان را به شما معرفی کنیم.

معرفی 5 تا از بهترین پادکست های کوتاه انگلیسی-رادیوئی

1_ English class 101

این پادکست دارای 1600 اپیزود 1 تا 10 دقیقه‌ای است که با فرهنگ و سلیقه مخاطبان خودش سازگار است. این پادکست همه سطوح از مقدماتی تا پیشرفته را پوشش می‌دهد.

یکی از مزیت‌هایی که این پادکست را از دیگر پادکست‌های کوتاه زبان انگلیسی متمایز کرده است، خوانش مجدد با سرعت کمتر می‌باشد. یعنی بعد از اتمام هر اپیزود توسط مجری، مجدداً همان صحنه با سرعت کمتری تکرار می‌شود و در انتهای هر اپیزود نکات گرامری مهم را توضیح می‌هد.

برای دانلود روی عکس کلیک کنید.

پادکست های کوتاه انگلیسی

2_ Pod gift

پادگیفت یک پادکست آموزشی ساده نیست. بلکه در آن به انواع گرامر و موضوعات جذاب و پرکاربرد روز دنیا می‌پردازد. این پادکست هر هفته آپدیت می‌شود. همه‌ی کاربران از سطح مقدماتی تا پیشرفته می‌توانند از این پادکست استفاده کنند. هر قسمت از این پادکست 1 تا 10دقیقه می‌‌باشد.

برای دانلود روی عکس کلیک کنید.

دانلود پادکست های کوتاه انگلیسی

3_ Podcasts in English

اگر شما هم علاقه‌مند به موضوعات کارآفرینی و کسب‌وکار هستید، این پادکست را از دست ندهید. در این مجموعه پادکست های کوتاه انگلیسی و مفید، می‌توان به حجم گسترده‌ای از موضوعات مختلف با ایجاد تنظیمات دست پیدا کرد. با اینکه این پادکست 5 تا 10 دقیقه‌ای رایگان است، اما برای دسترسی به منابع بیشتر نیاز به پرداخت حق عضویت سه ماهه می‌باشد.

برای دانلود روی عکس کلیک کنید.

دانلود پادکست‌های کوتاه انگلیسی

4_ ELT Podcasts

ELT Podcasts یک پادکست قدیمی اما با کیفیت است. و چند سالی است آپدیت نمی‌شود. اپیزود‌های سطح مقدماتی این پادکست از گفت‌وگوهای ساده و عامیانه میان افراد مختلف ضبط شده‌اند. که با سرعت آهسته و آهسته‌تر تکرار می‌شوند.

در سطح متوسط این پادکست، اپیزودهایی با سرعت معمولی ضبط شده است و در پایان هر اپیزود تمرین‌هایی داده شده است که با انجام آن‌ها از یادگیری کامل نکات مطمئن می‌شوید. اپیزود‌های 1تا 5 دقیقه‌ای این پادکست بهترین گزینه برای تقویت مهارت Listening می‌باشد. برای استفاده از این پادکست باید آنتی‌فیلتر خودتان را فعال کنید.

برای دانلود روی عکس زیر کلیک کنید.

پادکست های کوتاه انگلیسی

5_ Learning English from Voice of America News

اگر به خواندن داستان‌هایی از زندگی جوانان آمریکایی علاقه دارید، ما پادکست Learning English from Voice of America News را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

این پادکست ، توسط خبرگزاری VOA NEWS تهیه شده است. اپیزود‌های سطح مقدماتی این پادکست از کلمات ساده‌تر تهیه شده‌اند؛ و معمولاً مدت زمان این اپیزودها کمتر از دیگر اپیزود‌های دیگر است. هر قسمت از این پادکست متناسب با سطح کاربران (از مقدماتی تا پیشرفته) بین 1 تا 10 دقیقه تولید شده‌‌اند. قبل از گوش دادن به این پادکست، آنتی‌فیلتر خودتان را روشن کنید.

برای دانلود روی عکس کلیک کنید.

پادکست های کوتاه انگلیسی

پادکست های کوتاه انگلیسی، داستانی و سرگرم‌کننده

در این قسمت سعی داریم 5 تا از بهترین پادکست‌های سرگرم‌کننده و داستانی انگلیسی را به شما معرفی کنیم. پس اگر به موضوعات داستانی، کمدی یا جنایی علاقه دارید تا پایان این قسمت با ما همراه باشید.

1_ Luke’s English Podcast

استندآپ کمدی بودن این پادکست، آن را نسبت به دیگر پادکست‌ها متمایز کرده. Luke’s English Podcast یک پادکست کمدی، جذاب و سرگرم‌کننده است که توسط Luke، یک معلم درجه یک زبان انگلیسی تهیه شده است. Luke قصد دارد در کنار آموزش زبان انگلیسی لبخند را بر لب دانشجویان خود بیاورد.

برای دانلود کلیک کنید.

پادکست های کوتاه انگلیسی

2_ Serial

اگر به داستان‌های جنایی علاقه دارید این پادکست را از دست ندهید زیرا یک اتفاق جنایی واقعی را روایت می‌کند. سریال به شدت اعتیاد آور است. راوی این پادکست به دنبال حل پرونده قتل معشوقه‌ی 18 ساله‌ خود، با تمامی افراد و شخصیت‌های اصلی این پروسه مصاحبه می‌کند و هر هفته یک جلسه از دادگاه و اتفاقات آن‌ را روایت می‌کند.

برای دانلود کلیک کنید.

3_ Welcome to Night Vale

اگر به دنبال یک پادکست سرگرم‌کننده و منحصر‌به‌فرد هستید، پادکست Welcome to Night Vale را از دست ندهید. این پادکست دو بار در ماه آپدیت می‌شود و رویدادهای فرهنگی، قدرت‌های خارق‌العاده، اطلاعات، اخبار، نورهای مرموز، چهره‌های ناشناس کلاهدار و اطلاعیه‌های مخفی پلیس شهر خیالی Night vale را نقل می‌کند.

برای گوش دادن به پادکست‌های کوتاه انگلیسی Welcome to Night Vale کلیک کنید.

4_ The Bugle

 The Bugle به معنی شیپور یک پادکست استندآپ کمدی است که مانند نامش برای بیداری جامعه تلاش می‌کند. این پادکست توسط مجری‌های استندآپ کمدین تلوزیون Andy Zaltzman و John Oliver میزبانی می‌شود و در هر اپیزود، به رویداد‌های جاری و بعضاً تلخ از زاویه طنز پرداخته می‌شود.

معمولاً در هر اپیزود یکی از میزبان‌ها با گفتاری طنز و زیرکی (صدالبته با تجزیه و تحلیل و دانش روز) و دیگری با کلمات و عبارات سخت و تخصصی سخن می‌گویند.

برای دانلود این پادکست کلیک کنید.

5_ Spark London

 Spark London در هر اپیزود از مردم عام دعوت می‌کند تا مهمان برنامه شوند و داستان زندگی خودشان را تعریف کنند. در این پادکست، داستان واقعی زندگی مردم معمولی را در 5 دقیقه می‌شنوید.

برای دانلود کلیک کنید.

پادکست های کوتاه انگلیسی

دانلود پادکست های کوتاه انگلیسی برای آزمون آیلتس

اگر قصد دارید در آزمون آیلتس شرکت کنید و نیاز دارید خیلی سریع مهارت Listening تون رو تقویت کنید و دوست دارید با موضوعاتی نزدیک به آزمون آیلتس آشنا شوید، ما سه پادکست به شما پیشنهاد می‌دهیم که هم نسخه تحت وب دارند و هم می‌توانید اپلیکیشن مربوطه را دانلود کنید.

1_ IELTS Energy English 

پادکست های کوتاه انگلیسی
برای مشاهده اپیزود‌ها روی عکس کلیک کنید.

IELTS Energy English یک پادکست آموزشی واقعی برای کسانی که قصد دارند در آزمون آیلتس شرکت کنند است. در اپیزودهای این پادکست می‌توانید با مهارت تست‌زنی، نحوه امتحان یا نکات کلیدی در آزمون آیلتس آشنا شوید و همچنین می‌توانید نکات بررسی شده در آزمون‌های قبلی آیلتس و مشکلات شرکت کنندگان دیگر را نیز بشنوید.

2_ British Council

پادکست های کوتاه انگلیسی
برای مشاهده اپیزود‌ها روی عکس کلیک کید.

 British Council یکی از معروفترین پادکست‌های انگلیسی با لهجه بریتانیایی است و برای کسانی که می‌خواهند در آزمون آیلتس شرکت کنند می‌تواند یک گزینه عالی باشد.

پادکست British Council برای همه‌ی زبان آموزان از سطح مقدماتی تا پیشرفته، 4 سری اپیزود دسته‌بندی شده از سخت به آسان دارد و در پایان هر کدام یک تست قرار دارد. مزیت این پادکست دسترسی آسان نسبت به پادکست قبلی است و در هر کجا می‌توانید با اپیزودهای آن تمرین کنید.

3_ elllo

پادکست های کوتاه انگلیسی
برای دانلود روی عکس کلیک کنید.

elllo نه تنها یک پادکست مناسب برای شرکت‌کنندگان در آزمون آیلتس است، بلکه برای کسانی که می‌خواهند در آزمون تافل شرکت کنند هم یک برگ برنده می‌باشد. در elllo می‌توانید انتخاب کنید که قصد دارید با کدام ملیت و لهجه تمرین کنید.

در این پادکست می‌توانید بسته به سطح، ملیت، فرهنگ و موضوع مورد علاقه‌تان، پلی لیست خودتان را بسازید و گوش دهید. مزیت این پادکست نسبت به پادکست‌های دیگر، تست هایی است که در پایان هر درس آمده است و می‌توانید با آن‌ها میزان پیشرفت خودتان را چک کنید.

حرف آخر درباره پادکست های کوتاه انگلیسی

در این مطلب سعی شد هر آنچه را که برای خودآموزی زبان انگلیسی با استفاده از پادکست‌ های کوتاه انگلیسی لازم است را توضیح دهیم. اما توجه داشته داشته باشید نه پادکست و نه هیچ یک از ابزارهای یادگیری به تنهایی نمی‌توانند به شما برای یادگیری زبان انگلیسی کمک کنند.

اما اگر قصد دارید مانند من پادکست را مرکزیت یادگیری خودتان قرار دهید، برای تنوع بعد از هر 10 پادکست، به یک موسیقی انگلیسی هم گوش دهید.

مطالب مرتبط

اگر دوست دارید زبان انگلیسی را در سه ماه و بدون فراموشی یاد بگیرید مطلب زیر را از دست دهید.

اگر دوست دارید در دو ماه به زبان انگلیسی مثل زبان مادری صحبت کنید، به نظرتان شدنی است؟ مطلب زیر را بخوانید:

دوست دارید خودتان در منزل یا زمان‌های بیکاری زبان انگلیسی یاد بگیرید؟ نیاز به راهنمایی دارید؟ مطلب زیر برای شماست:

نمی‌دانید چه کتاب‌هایی را برای تقویت چه مهارت‌هایی باید بخوانید؟ صبر کنید! فهرستی دسته‌بندی شده از بهترین کتاب‌ها برای یادگیری زبان را در مطلب زیر بیابید:

می‌خواهید بهترین سایت‌های آموزش زبان را بشناسید؟ یا با معایب و مزایای یادگیری آنلاین زبان انگلیسی آشنا شوید؟ این مطلب برای شما مناسب است.

اگر بعد از یک مدت طولانی می‌خواهید یادگیری زبان انگلیسی را شروع کنید اما نمی‌دانید از کجا، پیشنهاد می‌کنیم این مقاله را از دست ندهید:

این مطلب حاصل مطالعه و تجربه شخصی من از استفاده از پادکست های کوتاه زبان انگلیسی بود.

خوشحال می‌شوم اگر شما هم تجربه‌ای در این زمینه دارید با ما درمیان بگذارید.



کانال یوتیوب پادکست رادیو کارنکن
اینستاگرام پادکست رادیو کارنکن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مینی دوره رایگان
تولیدمحتوا و سئو

بخشی از دوره سئو را اینجا ببینید.