دوره آنلاین

چگونه استخدام شویم

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

تخفیف نوروزی
دوره تولید محتوا و سئو با هوش مصنوعی

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

کسب درآمد از Freelancer

کسب درآمد از سایت فریلنسر شما را به ساحل امن آرامش می‌رساند
Rate this post

سایت فریلنسر دات کام بزرگترین بازار کار آنلاین دنیا است و 55 میلیون کاربر به صورت دورکاری به کسب درآمد از freelancer مشغول هستند. خواه شما یک تازه کار یا یکی از متخصصان با سابقه فریلنسینگ باشید، اقداماتی وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها جهت کسب درآمد از سایت فریلنسر و استفاده بهینه از وقت و انرژی خود انجام دهید.

پیشرفت اینترنت از یک سو، گسترش ویروس کرونا از سوی دیگر، نحوه کار و تجارت شرکت‌ها را به طور چشمگیری تغییر داده است. به گونه‌ای که امروزه اکثراً نیروهای مورد نیاز خود را به صورت دورکاری گزینش می‌کنند. در این میان وب‌‌سایت Freelancer.com یکی از اولین سایت های فریلنسری خارجی جهت کسب درآمد دلاری از سراسر جهان است.

این سایت توسط مت بری (Matt Barri) در سال ۲۰۰۹ در سیدنی استرالیا بنیان گذاشته شد. هدف آن برقراری آسان ارتباط بین کارفرما و کارمند بوده که بتوانند به راحتی به یکدیگر دسترسی داشته باشند. به گونه‌ای که در این سایت، کارمند جهت کسب درآمد از Freelancer به انجام کارهای فریلنسری مختلف به صورت ساعتی و یا مناقصه‌ای می‌پردازد.

در این مقاله شما را با ثبت‌نام و کسب درآمد از سایت فریلنسر آشنا می‌کنیم. راه‌های نقد کردن پول، ارسال پیشنهاد برای دریافت کار و انواع راه‌های کسب درآمد freelancer را فرا می‌گیریم. در پایان راهکار حل اختلافات احتمالی با کارفرما در مسیر کسب درآمد از سایت freelancer را بررسی می‌کنیم.

فهرست مطالب:

فریلنسری چیست و چگونه freelancer شویم؟

کسب درآمد از Freelancer بدون محدودیت مکانی بر اساس مهارت‌های فریلنسر به صورت دورکاری است

به فعالیت‌های شغلی که می‌توانند پروژه‌های بین‌المللی را از هر نقطه دنیا در خانه انجام دهند، فریلنسینگ می‌گویند. به شخصی که بدون محدودیت مکانی بر اساس مهارت‌های خود، پروژه‌ای را به صورت دورکاری و بدون تعهد طولانی مدت انجام می‌دهد، فریلنسر (Freelancer) گفته می‌شود.

اگر می‌خواهید وارد حوزه فریلنسری شوید و رویای کسب درآمد از فریلنسینگ را دارید، بندهای کفشتان را محکم ببندید. مسیر طولانی است. فقط لطفا پیش از شروع، مطلب زیر را بخوانید.

ثبت نام و آغاز کسب درآمد از freelancer

برای کسب درآمد از freelancer نیاز به تمرین و رشد و توانایی فریلنسری و دانش و یادگیری و تجربه دارید.
  • ثبت‌نام در Freelancer.com رایگان است. جهت شروع کسب درآمد از Freelancer ابتدا باید در این سایت ثبت‌نام کنید. مطلب زیر، به صورت تصویری و گام‌به‌گام، تمام مراحل ثبت‌نام و وریفای حساب کاربری در این سایت را برای شما توضیح داده است.

5 نکته مهم در فرایند ثبت‌نام برای افزایش کسب درآمد از سایت freelancer

  1. قبل از تکمیل پروفایل، ابتدا مشخص کنید در چه فیلدی بیشتر مهارت دارید و متخصص هستید. لیستی از توانمندی‌هایتان بسازید و در پروفایلتان بگذارید. هر چه توانمندی بیشتری داشته باشید، احتمال کسب درآمد از سایت فریلنسر بالاتر می‌رود.
  1. پروفایل خود را با ذکر تمام جزئیات تکمیل کنید. جهت کسب درآمد freelancer داشتن یک پروفایل خوب و قابل ارائه بسیار مهم است. در پروفایل راجع به شخصیت و اخلاق کاری خود بنویسید. رزومه کامل، نمونه کارها و لینک شبکه‌های اجتماعی خود را قرار دهید. این موارد کارفرمایان را به استخدام فریلنسر برای کار مورد نظرشان ترغیب می‌کند.
  1. پروژه‌های مرتبط با تخصص‌تان را جستجو کنید. پس از تکمیل پروفایل در این مرحله جهت کسب درآمد از Freelancer باید به صورت روزانه به صفحات Jobs و یا Contest مراجعه کنید. پروژه‌های متنوعی هر روز بر روی سایت قرار می‌گیرد. برای پروژه‌هایی که در آن تخصص دارید پیشنهاد دهید.
  1. قبل از پذیرش پروژه و شروع کار، با کارفرما درخصوص جزئیات پروژه و ددلاین صحبت کنید. نکته مهم دیگر این است که قیمت را چک کیند و بعد به توافق برسید.
  1. پس از این‌که اعتماد کارفرما را جلب نموده و پروژه را تحویل گرفتید، پروژه را با برنامه‌ریزی دقیق به بهترین شکل ممکن انجام داده، مدیریت کرده و آن‌ را به موقع تحویل دهید. بهتر است به طور مداوم وضعیت پیشرفت پروژه را به کارفرما گزارش داده تا اگر جزئیات هنوز مشخص و واضح نیستند، آن‌ها را مطرح نمایید.

چگونگی نقد کردن پول در کسب درآمد freelancer

مهمترین گام کسب درآمد از freelancer نقد کردن پول است که هر جای دنیا که باشید می‌تواند شما را به دلار برساند

سایت Freelancer، گزینه‌ای به نام milestone payment دارد که از این طریق، کارفرما یک درصدی از مبلغ کل پروژه را به‌عنوان پیش‌پرداخت واریز می‌کند. این ودیعه در اختیار سایت باقی می‌ماند تا زمانی که فریلنسر پروژه را تحویل دهد. در اتمام پروژه، مبلغ توافق شده به اکانت فریلنسر واریز می‌شود.

فریلنسر می‌تواند یکی از گزینه‌های انتقال وجه موجود در سایت را برای نقد کردن حق‌الزحمه خود انتخاب کند. البته با توجه به تحریم‌های بین المللی، امکان وریفای حساب و نقد نمودن وجه برای فریلنسرهای مقیم ایران امکان‌پذیر نیست. اما شرکت‌هایی وجود دارند که از طریق آن‌ها می‌توانید حساب خود را وریفای و درآمد ارزی خود را به ریال تبدیل نمایید. در ادامه به چند نمونه از این شرکت‌ها اشاره شده است.

آموزش کسب درآمد از Freelancer

 کسب درآمد از Freelancer آسان است. شما می‌توانید از خانه درحالیکه بر صندلی نشستید به کسب درآمد freelancer مشغول شوید.

کارفرمایان می توانند عناوین شغلی مورد نیازشان را در سایت فریلنسر اعلام کرده تا فریلنسرهایی که از سرتاسر دنیا در این سایت حساب کاربری دارند، با توجه به علاقه و تخصصشان، برای آن شغل درخواست داده و شروع به کار کنند. فریلنسر ها می‌توانند برای انجام کار مورد نظر مبلغی را برای هر پروژه پیشنهاد دهند.

پیدا کردن کار و کسب درآمد از سایت Freelancer

فریلنسرها پس از ثبت‌نام و وریفای حساب کاربری به دنبال هدف اصلی خود یعنی پیدا کردن کار و کسب درآمد از سایت Freelancer هستند. آن‌ها پس از پیدا نمودن کار مرتبط با مهارت خود، مبلغی را برای آن پیشنهاد می‌دهند. فریلنسرهای تازه‌وارد برای پیدا کردن کار‌ مناسب باید سخت تلاش کنند.

بهتر است برای افزایش تجربه فریلنسری و کسب درآمد از سایت فریلنسر در ابتدا برای کارهای ساده و ارزان پیشنهاد دهند تا سابقه کاری خود را افزایش دهند. همین‌طور فریلنسرها با استفاده از فیلتر‌های زیر می‌توانند شغل‌های دلخواه خود را پیدا کنند:

  • Project type: فریلنسرها با این گزینه نوع پروژه را می‌توانند انتخاب کنند.
  • Skills: توسط این گزینه می‌توانید مهارت‌های خود را برای انجام پروژه‌ها انتخاب نمایید.
  • Listing type: فریلنسرها جهت مرتب‌سازی لیست از بین گزینه‌های تمام وقت، فوری و.. حالت مورد نظر خود را انتخاب می‌کنند.
  • Fixed/Hourly Price: این گزینه نحوه پرداخت پروژه (ثابت یا ساعتی) و میزان حداکثر و حداقل آن‌را مشخص می‌نماید.
  • Location: این گزینه محل جغرافیایی برای اجرای پروژه را مشخص می‌نماید.
  • Language: زبانی که پروژه به آن زبان باید انجام شود، توسط این گزینه مشخص می‌شود.

انواع شغل‌های موجود جهت کسب درآمد از سایت فریلنسر

مشاغل زیاد و متنوعی برای کسب درآمد از سایت فریلنسر وجود دارد

برای کسب درآمد از سایت freelancer هزاران پروژه و مسابقه در گروه‌های مختلف وجود دارد که هر کدام به صورت روزانه ارسال می‌شوند و شما باید کاری را که در آن مهارت دارید از بین آن‌ها پیدا کنید. این کار را باید با بررسی منظم صفحه مشاغل (Projects) یا مسابقات (Contests) انجام دهید.

امکان کسب کار فریلنسری برای همه افراد با هر سطح از مهارت، وجود دارد. اما بدیهی است که میزان کسب درآمد از سایت فریلنسر برای متخصص و تازه‌کار در مشاغل مختلف، متفاوت است. مطلب زیر به معرفی بهترین مشاغل این حوزه پرداخته است.

مسابقات (Contests)

در سایت فریلنسر، کارهای انجام شده مختلفی از سوی فریلنسرها ارسال می‌شود تا کارفرمایان بهترین را به عنوان برنده انتخاب کنند. کارفرمایان معمولاً با بررسی امتیاز بازخورد مسابقه‌هایی که از فریلنسرهای مختلف دریافت نموده‌اند و یا راه‌اندازی یک نظرسنجی، برنده را انتخاب می‌کنند. مسابقات معمولاً برای کارهای طراحی و بصری گزینه مناسبی هستند.

پروژه‌ها (Projects)

کارفرمایان در برخی وظایف، می‌خواهند ماهرترین فریلنسر را برای کار خود انتخاب کنند. پروژه‌ها این امکان را برای فریلنسرها فراهم می‌کنند که فریلنسری متناسب با کار خود برگزینند. کارفرمایان معمولاً فریلنسر مورد نظر را براساس رزومه، سابقه کاری و امتیاز او در پروژه‌های قبلی انتخاب می‌نمایند. در ادامه نحوه قرار دادن و پذیرش پروژه در سایت فریلنسر نمایش داده شده است.

اولین قدم کسب درآمد freelancer قرار دادن پروژه در سایت است
برای کسب درآمد از سایت فریلنسر و قرار دادن پروژه در سایت دو مدل رایگان و ویژه وجود دارد.

در سایت Freelancer، گزینه‌ای به نام Recruiter وجود دارد که کارفرمایان از طریق آن می‌توانند ماهرترین فریلنسر را برای پروژه خود انتخاب کنند. ضمناً اگر کارفرما قبلاً یک پروژه در سایت Freelancer ارسال کرده باشد، می‌تواند آن را حذف کند و یک مسابقه را آغاز نماید.

ارسال پیشنهادات برای کسب درآمد از سایت فریلنسر

این بخش مهم‌ترین گام دریافت پروژه است. فریلنسرها برای کسب درآمد از سایت freelancer ، پس از پیدا کردن پروژه مورد نظر خود، می‌توانند روی گزینه Bid on This Project کلیک کرده و برای انجام آن پروژه پیشنهاد دهند.

در سایت فریلنسر،  پس از پیدا کردن پروژه مورد نظر خود، می‌توانید روی گزینه Bid on This Project کلیک کرده و شروع کسب درآمد freelancer کنید

پیشنهاد یا Bid چیست؟

پیشنهاد یا Bid خلاصه‌ای کاملاً خاص از دلایل واجد شرایط بودن یک فریلنسر جهت به‌دست آوردن آن شغل است. این کار فراتر از ابراز علاقه به کار است. ثبت Bid و پیشنهاد به شما این امکان را می‌دهد که صلاحیت خود را برای دریافت پروژه بیان کنید و اینکه چگونه با این سابقه و رزومه می‌توانید پروژه را با دقت و در مهلت تعیین شده انجام دهید.

فریلنسرها باید در پیشنهاد خود مبلغ پیش پرداخت، ضمانت و مبلغ پیشنهادی برای انجام کل پروژه خود را بنویسند. فیلم زیر مراحل ارسال Bid جهت دریافت یک پروژه را به شما نشان می‌دهد.

نکات مهم در کسب درآمد از Freelancer

روزانه هزاران فریلنسر جهت دریافت پروژه با یکدیگر در رقابت هستند. واقعیت این است که به ازای هر کارفرما هزاران فریلنسر با مهارت‌های متفاوتی وجود دارد، ولی در واقع هیچ “فرمول جادویی” وجود ندارد که برای پیشنهاد دادن مناسب باشد.

چه چیزی پیشنهاد و Bid شما را از بقیه متمایز می‌کند؟ رعایت گام‌های مهم زیر می‌تواند احتمال پذیرش Bid و پیشنهاد شما را از جانب کارفرما افزایش دهد.

نکات مهم قبل از نوشتن پیشنهاد (Bid) برای یک پروژه

نکته اول

شرح پروژه را با دقت بخوانید. اگر کارفرما احساس کند شما پروژه را درک نکرده‌اید، به احتمال زیاد برنده پیشنهاد نمی‌شوید. بسیاری از کارفرمایان جزئیات خاصی را می‌خواهند که باید از آن‌ها آگاه باشید. در حقیقت، کارفرمایان غالباً عبارتی را درج می‌کنند که باید در پیشنهاد شما درج شود تا در نظر گرفته شود.

نکته دوم
با خواندن صفحه توضیحات پروژه، می‌توانید در کسب درآمد از سایت فریلنسر موفق باشید

از صفحه توضیح پروژه استفاده کنید. اگر سؤالی در خصوص پروژه دارید، می‌توانید از صفحه توضیحات پروژه استفاده نموده و سؤالات خود را بپرسید.

نکته سوم

پیشنهاد و Bid خود را واضح و مختصر بیان نمائید. یک کارفرما ممکن است صدها پیشنهاد برای هر پروژه داشته باشد. لذا از پیشنهادات طولانی و غیرضروری بپرهیزید.

نکته چهارم

پیشنهاد و Bid خود را دقیق بیان نمائید. با استفاده از توضیحات پروژه به عنوان راهنما، در بیان هزینه و مدت زمان تحویل آن تا حد امکان دقیق باشد. در صورت نیاز به جزئیات بیشتر، از کارفرما سؤال کنید.

نکته پنجم
برای افزایش کسب درآمد از سایت فریلنسر باید سریع باشید و جواب کارفرما را فورا بدهید تا کارفرما شما را انتخاب کند

پاسخ‌دهی سریع. اگر کارفرما از طریق یک پیام خصوصی با شما تماس گرفت، حتماً سریع پاسخ دهید. اکثر کارفرمایان در 24 ساعت اول ارسال پروژه با شما تماس می‌گیرند، بنابراین اطمینان حاصل کنید که خود را برای تماس در دسترس نگه می‌دارید.

نکته ششم

در مورد مهارت‌ها و تخصص خود صادق باشید. برای پروژه‌هایی که تخصص لازم را در آن ندارید هرگز پیشنهاد ندهید. به نمونه کارهای فریلنسری آنلاین خود لینک دهید. همیشه بهتر است به بهترین نمونه‌کارهای آنلاین خود لینک دهید. البته نمونه‌هایی متناسب با پروژه‌ای که برای آن درخواست داده‌اید.

نکته هفتم

از طریق قیمت‌گذاری رقابت کنید. توجه داشته باشید که این لزوماً به این معنی نیست که شما باید کمترین قیمت را پیشنهاد دهید. پیشنهاد در بازارهای جهانی رقابت سختی را ایجاد می‌کند اما اگر کار شما واقعاً بالاتر از حد متوسط باشد، ممکن است متوجه شوید که کارفرمایان مایل به پرداخت قیمت‌های بالاتر از حد متوسط هستند. از طرف دیگر، اگر در زمینه فریلنسری نسبتاً تازه‌کار هستید، ممکن است لازم باشد با دادن قیمت‌های پایین‌تر ابتدا سابقه و رزومه مناسب کسب کنید.

نکته هشتم
آنچه به کسب درآمد freelancer کمک می‌کند، دقت در ارسال پیشنهاد خود به کارفرماست، حتی اگر این کار زمان زیادی از شما بگیرد

پیشنهاد خود را با دقت بررسی کنید. آیا به وضوح نوشته شده است؟ آیا غلط املایی وجود دارد؟ قبل از ارسال، اشتباهات احتمالی را در پیشنهاد خود ویرایش کنید. مهم نیست که برای چه نوع پروژه‌ای پیشنهاد می‌دهید، یک پیشنهاد نادرست نوشته شده نشان‌دهنده عدم علاقه و عادات ضعیف کاری است.

نکته نهم

از دادن پیشنهادات با محتوای دقیقاً مشابه، در پروژه‌های مختلف به شدت بپرهیزید. پیشنهادهایتان را برای هر پروژه به صورت منحصر به فرد بنویسید.

حل اختلاف فریلنسر با کارفرما در کسب درآمد freelancer

در کسب درآمد از freelancer قبل از پذیرش پروژه و شروع کار، با کارفرما درخصوص جزئیات پروژه، قیمت و ددلاین توافق کنید تا دچار اختلاف نشوید.

امیدواریم هنگام کسب درآمد از سایت freelancer به این قسمت نیاز نداشته باشید، اما در صورت بروز اختلاف بین فریلنسر و کارفرما، بایستی از قسمت Dispute Resolutions استفاده کنید.

اگر فریلنسر و کارفرما درخصوص مبلغ به هیچ توافقی نرسیدند، در این قسمت دلیل اختلاف خود را به طور مفصل شرح دهید و مدارک اثبات کننده‌ای را که در اختیار دارید ضمیمه کنید.

در هر کار و فعالیتی که باشید، امکان بروز اختلاف بین فروشنده و خریدار وجود دارد. دنیای فریلنسری نیز از این قاعده مستثنا نیست. اما برای جلوگیری و کاهش این اتفاقات در مسیر کسب درآمد از سایت freelancer و رسیدن به درامد دلاری با فریلنسری، توصیه من به شما، خواندن مطلب زیر است:

برخی از سؤالات شما:

آیا امکان کسب درآمد از سایت فریلنسر در ایران وجود دارد؟

بله، همین الان خیلی از فریلنسرهای ایرانی مشغول کسب درآمد freelancer به دلار هستند و درآمد خوبی هم دارند. شما هم می‌توانید پس از خواندن این مقاله، یک اکانت فریلنسری بسازید و دیگر بیکار نباشید!

کسب درآمد از سایت freelancer نیازمند چه مهارتی است؟ آیا من هم می‌توانم؟

بله شما هم می‌توانید. اگر با مهارت های فریلنسینگ آشنا باشید، این مقاله به شما کمک می‌کند تا همین امروز به کسب درآمد freelancer مشغول شوید.

آیا کسب درآمد از freelancer محدودیت سنی دارد؟

بله. حداقل سن برای ساخت اکانت و کسب درآمد freelancer در این سایت 16 سال است. اما نگران نباشید. شما می‌توانید در سایر سایت های فریلنسری عضو شوید و درآمد کسب کنید.

مطالب مرتبط

اگر بعد از آشنایی با کسب درآمد از سایت فریلنسر می‌خواهید با کار در سایت fiverr درآمد بیشتری از فریلنسری داشته باشید، مطلب زیر به شما کمک می‌کند:

اگر فریلنسر با دانش و به‌روزی باشید و در چندین سایت داخلی و خارجی فعال باشید، درآمد فریلنسر در ایران خوب است. مطلب زیر به شما کمک می‌کند علاوه بر کسب درآمد از سایت freelancer به درآمد از سایت‌های دیگر هم فکر کنید.

پس از این که با فریلنسری و نحوه کسب درآمد از سایت فریلنسر آشنا شده‌اید، اگر بخواهید درخصوص مالیات فریلنسری بدانید، پیشنهاد می‌کنیم مطلب زیر را مطالعه کنید.

اگر دوست دارید بدانید در قرارداد دورکاری یا فریلنسری به چه نکاتی باید توجه نمود، به مطلب زیر مراجعه نمائید.

یکی از پردرآمدترین مشاغل فریلنسری که می‌توانید به کسب درآمد freelancer در آن فعال شوید، مترجمی است. مطلب زیر به شما کمک می‌کند در این شغل درآمد کسب کنید و حرفه‌ای شوید.

اگر نکتۀ دیگری درخصوص نحوه کسب درآمد از سایت فریلنسر به ذهن‌تان می‌رسد آن را در بخش نظرات برای فریلنسرها بنویسید تا از تجربه‌های ارزشمند شما استفاده کنند. اگر خواندن مطلب بالا را برای کسی مفید می‌دانید، لینک این مطلب را با او به اشتراک بگذارید.



کانال یوتیوب پادکست رادیو کارنکن
اینستاگرام پادکست رادیو کارنکن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مینی دوره رایگان
تولیدمحتوا و سئو

بخشی از دوره سئو را اینجا ببینید.