معرفی کتاب استارت‌ آپ شما اثر رید هافمن

معرفی کتاب استارت آپ شما
Rate this post

آیا به فکر شروع استارت آپ خود هستید؟ می‌دانید از کجا باید آغاز کنید؟ کتاب استارت آپ شما را خوانده‌اید؟

همه‌ی افراد به شروع استارت آپ خود فکر می‌کنند، اما چند درصد موفق می‌شوند؟

همه‌ی ما ایده‌ای برای شروع استارت آپ خود داریم، اما درصد کمی به دنبال شروع آن می‌روند. و از این‌ بین تعداد اندکی به موفقیت می‌رسند و جهانی می‌شوند.

حال به این سؤال‌ها پاسخ دهیم:

  • چرا باید کتاب استارت‌ آپ شما اثر رید هافمن را مطالعه کنید؟
  • نویسندگان این کتاب چه کسانی هستند؟
  • چرا کتاب استارت‌ آپ شما جزو پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک‌تایمز است؟

استارت آپ شما کتابی است که چشم‌انداز جالبی براساس تجربیات کارآفرینانه نویسندگان ارائه می‌دهد و شامل تعدادی تمرین عملی (به نام “سرمایه‌گذاری در خودتان”) است که می‌تواند به شما در بهبود مهارت‌های شبکه‌سازی کمک کند.

این کتاب با یک فکر عالی از محمد یونسی برنده جایزه نوبل آغاز می‌شود. او می‌گوید:

همه ما انسان‌ها کارآفرین به دنیا می‌آییم. وقتی در غار بودیم، همه خودخواه بودیم، غذای خودمان را پیدا می‌کردیم، به خودمان غذا می‌دادیم. وقتی تمدن به وجود آمد، آن را سرکوب کردیم. ما ” کارآفرین ” شدیم چون آن‌ها به ما مهر زدند، “تو کارآفرین هستی”.

همه ی ما کارآفرین متولد می شویم

فرض اساسی کتاب استارت‌ آپ شما این است که:

طرز فکر و نگرش کارآفرینانه برای شغل هرکسی در اقتصاد امروز ضروری است. تفکر مانند یک کارآفرین دیگر فقط برای انواع استارت آپ با هزینه کم نیست. برای موفقیت در بازار کار امروز همه باید بسیاری از روش‌هایی را که کارآفرینان موفق، دهه‌ها است به کار می‌گیرند، بپذیرند.

این کتاب در مورد جستجوی شغل جدید نیست، بلکه در اصل توصیه می‌کند که شما هر روز کارهایی را انجام دهید که ما معمولاً تنها در زمان جستجوی شغل انجام می‌دهیم.

به نقل از جلد کتاب: “آشنایی با آینده، سرمایه‌گذاری در خود و تغییر شغل خود”.

در ادامه برخی از نکات برجسته کتاب استارت‌ آپ شما را مشاهده می‌کنید:

  • همه ما باید مانند کارآفرینان فکر کنیم و شبکه‌هایی ایجاد کنیم که از فاز اولیه استارت آپ پیشی بگیرند.
  • هر فردی یک کسب‌وکار کوچک است و باید به‌طور مداوم در حال برنامه‌ریزی و تطبیق با کسب‌وکار باشد.
  • شما نمی‌توانید ازخود راضی باشید. همیشه خود را به‌عنوان یک “متعهد” در نظر بگیرید. دائماً در تلاش برای تکامل و بهتر کردن خود باشید.
  • دارایی شخصی شما ثابت نیست، می‌توانید و باید مهارت‌های جدیدی یاد بگیرید.

آنچه در ادامه‌ی مطلب معرفی کتاب استارت‌ آپ شما خواهید خواند:

توضیح اجمالی درباره‌ی کتاب استارت‌ آپ شما

یک استارت آپ که بیش‌ازحد منطقی به نظر می‌رسد، ممکن است یک استارت آپ راحت باشد، اما استارت آپی نباشد که دنیا را به هم بریزد؛ به‌عبارت‌دیگر، استارت آپ‌هایی را دنبال کنید که بیش‌ازحد احمقانه به نظر می‌رسند؛ زیرا ممکن است بهترین قدم‌ها و داستان‌ها در آن‌ها رقم بخورد.

مسیر شغلی سنتی از بین رفته است و کارمندان باید برای پیشرفت خود اقدام کنند و روی خودشان سرمایه‌گذاری کنند.

کتاب استارت‌ آپ شما به‌طورکلی درباره‌ی:

  • چگونه می‌توانم در دنیای رقابتی اطرافم برجسته شوم؟
  • چطور برنامه‌ریزی کنم که خودم را رقابتی کنم؟
  • درنهایت چگونه می‌توانم با شبکه افراد اطرافم ارتباط برقرار کنم؟

صحبت می‌کند.

نقشه ی استارت آپ خود را طراحی کنید

بخش اول

در این بخش نویسندگان توضیح می‌دهند که چگونه می‌توانیم با تمرکز و اطلاع در مورد سه عامل زیر، خود را رقابتی کنیم و در این هجوم دیوانه‌وار خود را برجسته کنیم:

  • مشخص کنید “مهارت‌های” شما چه چیزهایی هستند که شمارا از سایر افراد حوزه تخصصتان متفاوت یا منحصربه‌فرد می‌کنند.
  • شناسایی کنید که چه چیزی شما را هدایت می‌کند و به اقدامات شما انگیزه می‌دهد.
  • شناسایی “واقعیت‌های بازار” فعلی: داشتن یک مجموعه مهارتی که در بازار موردنیاز شما نیست، در درازمدت کمکی به شما نخواهد کرد.

بخش دوم

در این بخش نویسندگان توضیح می‌دهند که چرا اغلب ما استارت آپ خود را رها می‌کنیم؛ این به دلیل فقدان برنامه است. از آنجا که ما برنامه‌ریزی نداریم، ریسک کردن بسیار سخت است. نویسنده فلسفه برنامه‌ریزی را توصیه می‌کند.

  • A: Plan-A برنامه اصلی شما است که می‌خواهید روی آن کار کنید یا به آن دست یابید، برای مثال شروع یک کسب‌وکار جدید برای سوددهی.
  • B: Plan-B شما یک برنامه پشتیبان فوری برای Plan-A است. این برنامه همیشه جایی در مجاورت Plan-A است و نه خیلی دور یا خارج از حوزه Plan-A برای مثال ممکن است نتوانم کسب‌وکار خودم را راه‌اندازی کنم، اما ممکن است بتوانم در یک استارت آپ جدید یک مقام اجرایی کسب کنم.
  • Z :Plan-Z شما برنامه شکست شما است. اگر برنامه‌های A و B شکست بخورند، شما باید یک Plan-Z داشته باشید که بتوانید به آن برگردید. ریسک‌هایی که شمارا به سمت شکست می‌برند ریسک‌های برنامه‌ریزی نشده‌ای هستند و هرگز نباید بپذیرید؛ بنابراین Plan-Z شما ممکن است این باشد که اگر برنامه‌های شما A و B شکست خوردند، یک کار قراردادی انجام دهید.

بخش آخر کتاب

در این بخش نویسنده به توضیح ارزش داشتن شبکه‌ای از افراد در اطراف شما پرداخته است و مزایای داشتن شبکه‌ای خوب از افراد در اطراف شما را توضیح داده است. نویسنده به تحقیقی اشاره می‌کند که به این نتیجه رسیده است که هر فرد در این کره خاکی به‌طور متوسط با یک نفر در ارتباط است.

به‌طورکلی این کتاب روشن می‌کند:

  • با توسعه مزیت رقابتی خود،
  • انجام برنامه‌ریزی (همان پلن A و B و Z)،
  • دنبال کردن فرصت‌های شکست،
  • ریسک‌های هوشمندانه،
  • استفاده از شبکه اطلاعاتی اطرافمان،

مانند یک کارآفرینان فکر کنیم.

در کتاب استارت آپ شما به‌طور واضح به مفهوم شبکه‌سازی پرداخته می‌شود. بسیاری از افراد و کسب‌وکارها مفهوم شبکه‌سازی اثربخش را به تمسخر می‌گیرند. آن‌ها این مفهوم را تفکر دنیای قدیم در مورد شبکه‌سازی می‌دانند. هیچ‌چیز نمی‌تواند فراتر از حقیقت باشد. ابزارهایی مانند لینکدین و فیس‌بوک کل فرآیند شبکه‌سازی را بسیار ساده‌تر می‌کنند اما برای مؤثر بودن هنوز باید سیستمی ایجاد کنید تا بیش‌ترین بهره را از آن ببرید. این چیزی است که این کتاب به شما نشان خواهد داد.

خواندن این کتاب آسان و بسیار لذت‌بخش است. این کتاب نمونه‌های عملی از شبکه‌سازی مؤثر را برای شما فراهم می‌کند تا آن را پیاده‌سازی کنید.

معرفی نویسندگان کتاب استارت‌ آپ شما / 2 کارآفرین برتر

کتاب استارت آپ شما- نویسنده : بندیکت کاسنوچا
بندیکت کاسنوچا یکی از نویسندگان کتاب استارت آپ شما

1. بندیکت تی کاسنوچا کیست؟

  • نویسنده، کارآفرین و سرمایه‌گذار آمریکایی است که در سان‌فرانسیسکو، کالیفرنیا مستقر است.
  • او در حال حاضر بنیان‌گذار و شریک شرکت سرمایه‌گذاری خطرپذیر دهکده جهانی است.
  • او در ۱۴ سالگی شرکت Comcate را تأسیس کرد که یک شرکت فن‌آوری دولت الکترونیک است و نویسنده سه کتاب ازجمله پرفروش‌ترین کتاب نیویورک‌تایمز به نام “استارت آپ شما” است.
  • او سخنران اصلی بسیاری از رویدادها و همایش‌های تجاری است.
  • در سال ۲۰۰۶، BusinessWeek  کاسنوچا را به‌عنوان یکی از بهترین کارآفرینان جوان آمریکا معرفی کرد.
  • در سال ۲۰۱۷، یکی از اعضای تیم بنیان‌گذار Product Hunt و یکی از کارمندان قدیمی لینکدین در حال همکاری برای سرمایه‌گذاری در شرکت‌ها در مراحل اولیه است.

2. رید گرت هافمن بنیانگذار لینکدین

کتاب استارت آپ شما اثر رید هافمن
رید هافمن یکی از بنیان‌گذاران لینکدین

او تاجر و کارآفرین بسیار موفق آمریکایی است. او با دو مورد از موفق‌ترین سرمایه‌گذاری‌های تجاری بیست سال گذشته درگیر بوده است: پی پال مافیا و لینکدین. تجربه او در روزهای اولیه پی پال برای موفقیت تجاری او اساسی بود و رید درنهایت توانست خود را عضو مافیای معروف پی پال بنامد.

  • نام: رید گرت هافمن
  • تولد: آگوست ۱۹۶۷ – پالو آلتو، کالیفرنیا، ایالات‌متحده
  • شهروند: آمریکا
  • تحصیلات: دانشگاه استنفورد (BBS) کالج ولفسون، آکسفورد (MMSt)
  • شغل: رئیس اجرایی، لینکدین و عضو هیأت مدیره مایکروسافت
  • ثروت خالص: ۲.۳ میلیارد دلار آمریکا (از سال ۲۰۲۱)

جوایز

  • سفیر کارآفرینی جهانی ریاست جمهوری
  • لوح زرین (آکادمی دستاوردهای آمریکا)
  • فرمانده افتخاری ارتش امپراتوری بریتانیا

زمینه‌های تخصص

  • کسب‌وکار
  • کارآفرینی
  • فن‌آوری
لینکدین- تاسیس شده توسط رید هافمن
لینکدین بزرگترین برنامه ی شبکه سازی

مؤسسات

  • لینکدین
  • دانشگاه استنفورد
  • کالج ولفسون

مشارکت‌ها

  • پی پال مافیا
  • بنیان‌گذار لینکدین
  • شریک در گریلاک
  • عضو هیأت مدیره مایکروسافت

ده رمز موفقیت از زبان رید هافمن برای تماشا کلیک کنید:

مشخصات کتاب استارت‌ آپ شما:

  • نام کتاب: استارت آپ شما
  • نویسندگان: رید هافمن – بن کاسنوچا
  • مترجم: محمدرضا آل یاسین
  • ناشر: هامون
  • مشخصات ظاهری: 302 صفحه
  • سال چاپ: 1396
  • و تاکنون بیش از 15 بار چاپ مجدد داشته است.
استارت آپ خود را شروع کنید
نمیدانید برای شروع استارت آپ خود باید از کجا شروع کنید

معرفی فصل‌های کتاب استارت‌ آپ شما اثر رید هافمن

فصل اول: همه انسان‌ها کارآفرین هستند

همه ما، به‌عنوان انسان، توانایی مسئولیت‌پذیری و کارآفرین شدن را داریم. در واقع، ما به‌عنوان کارآفرین به دنیا آمده‌ایم. البته این بدان معنا نیست که شما تلاش کنید و یک شرکت را بلافاصله راه‌اندازی کنید. بسیاری از ما نمی‌توانیم از پس استرس‌های روحی و روانی ناشی از تأسیس شرکت‌ها بر بیاییم. با این‌ حال، همه ما تمایل به خلق چیزی را داریم و این اساس کارآفرینی است. حتی اجداد ما هم با گذشت زمان با چالش‌هایی که با آن روبه‌رو بودند، سازگار شدند.

فصل دوم: ایجاد مزیت رقابتی

با این‌همه فرصت، میلیون‌ها نفر به یک اندازه برای انجام کاری که شما انجام می‌دهید، مهارت دارند، بنابراین چه چیزی شما را متفاوت یا خاص می‌کند؟ آیا خودتان را از رقبایتان جدا می‌کنید؟ اگر شما این کار را انجام نمی‌دهید، وقت آن است که شروع کنید. این دانش عمومی است که اگر چیزی ارزشمند باشد، رقابت وجود خواهد داشت. هیچ راهی برای آن وجود ندارد.

فصل سوم: برنامه‌ریزی برای سازگاری

کارشناسان و نویسندگان کتاب‌های پرفروش به شما می‌گویند که باید قبل از شروع سفر، اهداف خود را در ذهن خود ترسیم کنید. به‌طورکلی پذیرفته شده است که شما باید از کاری که انجام می‌دهید مطمئن باشید. برخی حتی به شما می‌گویند که از غرایز خود پیروی کنید و کاری را انجام دهید که قلبتان می‌گوید. اگرچه چنین توصیه‌ای ممکن است مثبت باشد، اما گاهی اوقات می‌تواند مضر هم باشد.

شبکه سازی
شبکه ی خود را بسازید

فصل چهارم: شبکه

چه صاحب یک شرکت باشید و چه کارمندی با درآمد ثابت، نمی‌توانید قدرت کار گروهی را دست‌کم بگیرید. حتی اگر در کاری که انجام می‌دهید عالی باشید و هر روز یاد بگیرید، بدون یک تیم منسجم نمی‌توانید موفق شوید. درست مانند جابز که به وزنیاک نیاز داشت تا اپل را به یک شرکت بزرگ تبدیل کند، متخصصان برتر در سراسر جهان وقتی در یک تیم هستند به‌خوبی عمل می‌کنند.

فصل پنجم: پیگیری فرصت‌های شکست

افراد تنها زمانی موفق می‌شوند که فرصت‌های مناسب را بیابند. به‌عنوان‌ مثال، یک هنرمند ممکن است آن فرصت طلایی را برای نمایش آثارش در موزه پیدا کند که کسی آن را لغو کند. یک وکیل ممکن است زمانی که با یک وکیل موفق دیگر به‌عنوان شریک همکاری می‌کند، چیزی به همان اندازه موفق پیدا کند. فرصت‌ها ناگهان به وجود می‌آیند و در حالی‌ که برخی از ما از آن بی‌خبریم، دیگران از آن نهایت استفاده را می‌کنند.

فصل ششم: ریسک‌های هوشمندانه را در نظر بگیرید

اغلب افراد از ریسک دوری می‌کنند زیرا آن‌ها را می‌ترساند. چه پول خود را در بازار سهام ازدست‌داده باشید و چه پول خود را قمار کرده باشید، همه آن‌ها را با ریسک‌ها مرتبط می‌دانیم. با این‌ حال، ما درک نمی‌کنیم که ریسک‌ها مشکل واقعی نیستند؛ در واقع، بخشی از زندگی ما را تشکیل می‌دهند. هر چه بیشتر چنین ریسک‌هایی را دنبال کنیم، شانس شکست فرصت‌هایی که می‌توانند زندگی ما را تغییر دهند، بیشتر می‌شود.

فصل هفتم: چرا می‌دانی آنچه می‌دانی

بیل گیتس زمانی گفته بود که بهترین راه برای حضور در جمع، مجهز کردن خود به اطلاعات است. نحوه استفاده ما از اطلاعات می‌تواند عامل تعیین‌کننده بین موفقیت و شکست باشد. گفته او بسیار درست است، اما روشی که ما برای مطالعه کتاب‌های درسی خود و سپس تکرار آن‌ها در امتحانات در پیش می‌گیریم، به ما کمکی نخواهد کرد.

در این کتاب شما با بهترین روش‌های موفق‌ترین استارت آپ ها و چگونگی به‌کارگیری این استراتژی‌های کارآفرینی در شغل خود آشنا خواهید شد.

مطالعه‌ی این کتاب به چه کسانی توصیه می‌شود؟

هرکسی که استارت آپ خود را شروع می‌کند، باید این کتاب را بخواند. یاد می‌گیرد که چگونه کم‌تر روی دارایی‌های سخت خود تمرکز کند و به‌طور طبیعی به سمت فرصت‌های کسب‌وکار که به موفقیت بیشتر منجر می‌شوند، جذب شود.

این کتاب درباره زندگی متعادل است، جایی که در آن احساس راحتی می‌کنید و درعین‌حال مهارتی را به دست می‌آورید که در آن می‌توانید به‌طور مداوم خود را با تغییرات محیط کسب‌وکار وفق دهید.

استارت آپ خودتو شروع کن
استارت آپ خودتو شروع کن و از ریسک نترس

معرفی 5 کتاب با موضوع استارت آپ که برای شما مفید است

کتاب از خوب به عالی
  • نویسنده : جيم کالينز
  • مترجم : سميرا اشتری
شیوه های رهبری برای نسل جدید

2. شیوه‌های رهبری برای نسل جدید

  • نویسنده: جی الیوت
  • مترجم: امیرمحمد قدس شریفی
  • گوینده: میکاییل شهرستانی
قدرت عادت

3. قدرت عادت/چرایی کارهایی که انجام می‌دهیم، در زندگی و کسب‌و‌کار

  • نویسنده: چارلز داهیگ
  • مترجم: الهام شریف
کتاب استارت آپ نوپای هفت روزه

4. استارت آپ نوپای هفت روزه

  • نویسنده: دن نوریس
  • مترجم: وحیده مرادی

برای شناخت بیشتر کتاب استارت آپ نوپای هفت روزه اثر دن نوریس، مطلب قبلی ما را در اینجا مطالعه کنید.

راه اندازی کسب و کار شخصی

5. راه‌اندازی کسب‌و‌کار شخصی

  • نویسنده: آدام تورن، متیو تورن
  • مترجم: سارا یوسفی

معرفی راه‌هایی برای تهیه کتاب استارت‌ آپ شما

نسخه چاپی کتاب استارتاپ شما را می توانید از کتاب 24 تهیه کنید.

می‌توانید نسخه الکترونیک کتاب را از طریق نرم افزار طاقچه دانلود و مطالعه کنید.

مطالب تکمیلی برای شروع استارت آپ شما

از آنجایی‌ که دنیای استارت آپ، دنیای پیچیده و گسترده‌ایی است. حتماً برای شما گیج‌کننده خواهد بود. برای درک بهتر مفاهیم این مطالب را هم مطالعه کنید.

حال که به دنبال راه‌اندازی استارت آپ خود هستید حتماً مطالعه این مطالب به شما کمک خواهد کرد.

حال که درباره‌ی شروع استارت آپ خود در حوزه‌های مختلف مطالعه می‌کنید، باید با دیدی باز انتخاب کنید که می‌خواهید استارت آپ خود را در چه حوزه‌ای راه‌اندازی کنید. ما به شما کمک کرده‌ایم و استارت‌آپ‌های مختلفی را معرفی نموده‌ایم. برای مطالعه کلیک کنید.

اگر کتاب استارت‌ آپ شما را مطالعه کردید آیا برای شما مفید بوده است؟ آن را به سایرین پیشنهاد می‌کنید؟
لطفاً نظرات خود را با ما در میان بگذارید.



کانال یوتیوب پادکست رادیو کارنکن
اینستاگرام پادکست رادیو کارنکن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مینی دوره رایگان
تولیدمحتوا و سئو

بخشی از دوره سئو را اینجا ببینید.