دوره آنلاین

چگونه استخدام شویم

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

تخفیف نوروزی
دوره تولید محتوا و سئو با هوش مصنوعی

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

تست هوش استخدامی افق کوروش

2.9/5 - (10 امتیاز)

اگر دنبال فرصت شغلی مناسب در فروشگاه کوروش هستید، حتماً باید در تست هوش استخدامی افق کوروش نمره قبولی بگیرید. در غیر این‌ صورت نمی‌توانید جزو کارمندان این فروشگاه زنجیره‌ای بزرگ شوید.

به طور کلی برای موفقیت در آزمون‌ استخدامی باید با دو گروه از سؤالات دست و پنجه نرم کنید، سؤال‌های عمومی و سؤال‌های تخصصی.

سؤال‌‌های عمومی؛ بخش فناوری اطلاعات و مهارت‌های هفتگانه، ریاضی و آمار مقدماتی، زبان و ادبیات‌ فارسی، معارف اسلامی، زبان انگلیسی‌ عمومی، اطلاعات عمومی، دانش اجتماعی و حقوق اساسی و در آخر هوش و توانمندی‌های عمومی را دربرمی‌گیرد.

در این مقاله سعی کردیم تمام مراحلی که برای استخدام در فروشگاه افق کوروش باید طی کنید را بیان کنیم و در مرحله دوم استخدام، بیشتر به بخش تست هوش استخدامی افق کوروش پرداخته‌ایم.

تست هوش استخدامی افق کوروش

فروشگاه افق کوروش

شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش، بیش از 10 سال است که در بخش خرده‌فروشی مواد غذایی، نوشیدنی و غیره فعالیت می‌کند و جزو یکی از شرکت‌های بزرگ و معتبر در سطح کشور می‌باشد.

در صورت داشتن شرایط کار می‌توان، به عنوان منبع درآمد با امنیت شغلی نسبی در این شرکت مشغول به کار شد.

اگر بخواهید فقط با تحصیلات دیپلم در سطح فروشگاه کار کنید، سمت‌های فروشنده، جانشین مدیر، مدیر و یا مسئول منطقه، مسیر شغلی شما خواهد بود.

اگر تصمیم گرفتید که به صورت جدی وارد صنعت خرده فروشی شوید، ابتدا باید به خوبی از مهارت‌ها و استعداد‌های خود شناخت کسب کنید و بدانید که وارد صنعتی می‌شوید، که شاید بیشتر نیروی انسانی آن به عنوان شغل به آن نگاه نمی‌کنند.

بیشتر نیروی کار فروشگاه‌های افق کوروش دانشجوهای تازه فارغ التحصیل شده‌اند.

یا کسانی که برای راه‌اندازی کسب‌وکار خود سرمایه کافی ندارند، درخواست همکاری با شرکت کوروش می‌دهند.

در هر صورت، اگر می‌خواهید وارد شغل فروشگاهی شوید؛ به شما کمک می‌کنیم مراحل لازم برای وارد شدن به موقعیت‌های شغلی که در شرکت افق کوروش تعریف شده است را بدانید و متناسب با مهارت خود، موقعیت شغلی مناسب را انتخاب کنید.

مراحل استخدام افق کوروش

مراحل استخدام افق کوروش

یکی از بزرگترین چالش‌های صنعت فروشگاهی، گردش بالای نیروی انسانی است.

با توجه به اینکه افق کوروش بالای 3000 شعبه در سطح کشور و حدود 2000 نیروی انسانی دارد؛ تست هوش استخدامی افق کوروش جهت شناسایی نیروی انسانی مناسب مجموعه، از بین متقاضیان انجام می‌شود.

افرادی که استعداد بالایی در نقش‌های شغلی ارائه شده داشته باشند؛ توسط تست‌های اولیه سنجیده می‌شوند و شخصیت مناسب موقعیت شغلی فروشگاهی شناسایی و در جایگاه مناسب انتخاب می‌شود، تا بالاترین بهره‌وری را در حین ایفای نقش شغلی خود داشته باشد.

برای استخدام در افق کوروش مراحل زیر را باید طی کرد:

  1. ثبت نام در سایت استخدامی افق کوروش
  2. آزمون تست هوش استخدامی افق کوروش
  3. مصاحبه استخدامی افق کوروش
  4. آموزش اولیه

1- ثبت نام در سایت استخدامی افق کوروش

آزمون هوش استخدامی کوروش

دو طریق برای ثبت‌نام در افق کوروش وجود دارد:

1- می‌توان با مراجعه به سایت افق کوروش و پر کردن مشخصات خود در قسمت فرصت‌های شغلی افق کوروش، فرم ثبت‌نام را پر کرده و منتظر تماس از طریق بخش استخدام کوروش بمانید.

2- و یا از طریق سایت‌های کاریابی و استخدامی برای موقعیت‌های شغلی که نیرو جذب می‌کنند، رزومه خود را ارسال کنید.

2- آزمون تست هوش استخدامی افق کوروش

تست هوش استخدامی افق کوروش

بعد از ارسال رزومه و یا ثبت‌نام در وب‌سایت افق کوروش، جهت انجام تست هوش استخدامی افق کوروش با شما تماس گرفته می‌شود.

در دفتر مرکزی افق کوروش حاضر شوید و با در دست داشتن کارت ملی و وارد کردن کدملی خود می‌توانید آزمون خود را شروع کنید.

اگر به دنبال آمادگی برای سؤالات تست هوش آزمون استخدامی کوروش هستید، می‌توانید از طریق لینک‌هایی که در زیر قرار دادیم، به تمرین تست‌های هوش بپردازید.

و یا از طریق تست‌های هوش رایگان سایت ایران استخدام سؤالات استخدامی هوش و استعداد را به همراه پاسخ‌هایشان دانلود کنید.

بستگی دارد که برای کدام بخش درخواست همکاری داده باشید، اگر برای بخش پیک موتوری یا حمل بار متقاضی باشید، حداقل تحصیلات دیپلم کافی است. در صورت اخذ نمره قبولی تست، بلافاصله بعد از مصاحبه شغلی می‌توانید کار خود را شروع کنید.

اما برای حوزه‌های کارمند فروشگاه و یا حوزه فناوری، مالی، منابع انسانی و یا سایر بخش‌هایی که نیاز به تخصص و پذیرفتن مسئولیت است؛ آزمون و تست‌های مختص آن بخش‌ها را نیز باید انجام دهید.

عموماً سازمان‌ها برای سنجش هوش شناختی و هوش هیجانی از ترکیب تست‌های هوش عمومی و چندگانه استفاده می‌کنند.

تست‌های هوش عمومی شامل تست کتل، ریون، وکسلر و استنفورد بینه می‌شود که برای استخدام، بیشتر از تست کتل و ریون استفاده‌ می‌کنند.

تست‌های هوش چندگانه که در آزمون‌های استخدامی استفاده می‌کنند، بیشتر تست گاردنر و تست هوش بارون در آزمون‌ها به چشم می خورد.

تست بهره هوشی

برای سنجش و اندازه‌گیری سرعت یادگیری شغلی شخص متقاضی کار که تجربه و مهارت کمی دارد، تست بهره هوشی به سازمان و یا شرکت، کمک می‌کند تا بتواند به درستی از هوش عددی، کلامی، منطقی و شایستگی لازم برای موقعیت شغلی درخواستی را ارزیابی کند.

تست هوش هیجانی

انواع تست‌های هوش هیجانی نشان دهنده توانایی افراد برای مدیریت استرس، مهارت‌های لازم برای کار تیمی و روربرو شدن با چالش‌ها را مورد سنجش و ارزیابی قرار می دهند.

تست شخصیت شناسی

تست‌های شخصیت شناسی به کارفرما جهت پیش بینی رفتار کارکنان در موقعیت‌ها و شرایط مختلف کمک می‌کند، و برای شناسایی کارمندان قابل اعتماد در تیم فروش و خدمات مشتریان کمک کننده هستند.

تست تخصصی

آزمون مهارت‌های خاص شغلی، برای سنجش دانش مربوط به نقش شغلی که قرار است بپذیرید را می‌سنجد.

دلیل اهمیت تست هوش استخدامی افق کوروش

تست هوش آزمون استخدامی افق کوروش

تست‌های هوش برای این منظور از متقاضیان گرفته می‌شوند که کارفرما بتواند پیش‌بینی کند، در هنگام مواجهه با مسائل، شخص استخدام‌شونده به تنهایی و یا با کمک گرفتن از دیگران می‌تواند آن مساله را حل بکند و از پس کار برآید.

استدلال، حل مساله و داشتن تفکر انتقادی، امروزه برای بسیاری از سازمان‌ها، شرکت‌ها و فروشگاه‌ها اهمیت پیدا کرده است.

شرکت‌ها بیشتر دنبال کسی هستند که مسئولیت را به طور کامل واگذار کنند و آن شخص بتواند به خوبی و به طور کامل آن کار را انجام دهد.

مشاغل مربوط به فروشگاه به دلیل ارتباط مستقیم با مردم، نیازمند افرادی است که روحیه کارتیمی و گروهی را داشته باشند.

کسانی که از هوش هیجانی بالایی برخوردار هستند، به خوبی می‌توانند با دیگران ارتباط برقرار کنند و با همکاران و مشتریان خود برخورد مناسب داشته باشند.

برای هر سازمان و شرکتی تست هوش‌های مختلفی تعریف شده است، از بین انواع تست هوش، تست ریون و کتل برای فروشگاه‌ها استفاده می شود.

دلیل انتخاب این نوع تست هوش، بیشتر برای سنجش نیروهایی است که بتوانند مسئولیت‌هایی که در تصویر زیر عنوان شده‌اند را به درستی پذیرفته و انجام دهند.

تست هوش استخدامی افق کوروش

ویژگی شخصیتی که برای کار فروشگاهی باید داشت

  • روحیه کمک و خدمت‌رسانی به دیگران، یکی از ویژگی‌های شخصیتی ضروری کار فروشگاهی است.
  • اهل مشارکت و کار تیمی بودن، فضای کاری را دلچسب و کارها را راحت‌تر می‌کند.
  • داشتن سلامت و توان جسمی از الزامات این شغل است؛ مخصوصاً برای حوزه فروشگاهی و انبار.
  • توجه به جزئیات، دقت در شمارش و آموزش‌پذیری همواره در طول کار مورد نیاز است.
  • در سمت‌های سرپرستی و مدیریتی موفق بیشتر تفکر انتقادی و مهارت حل مساله اهمیت پیدا می‌کند.
  • کار چیدمان محصولات نیازمند شخصی است که هوش فضایی مکانی فضایی خوبی داشته باشد.

بیشتر بخوانید: تست هوش تصویری با جواب

تست هوش استخدام در افق کوروش

تحصیلات مورد نیاز برای بخش ستادی

  • صنایع
  • فناوری اطلاعات
  • مدیریت(انواع گرایش‌ها)
  • حسابداری

تحصیلات مورد نیاز برای بخش فروشگاهی و عملیاتی انبار

  • دیپلم (تمامی گرایش‌ها)
  • کارشناسی (تمامی گرایش‌ها)

3- مصاحبه استخدامی افق کوروش

تست هوش استخدامی افق کوروش

بعد از اخذ نمره قبولی در تست‌ها و آزمون‌های مرحله قبل، باید خود را برای مصاحبه حضوری آماده کنید و صحت مطالب ارائه شده در رزومه و نمرات اخذ شده، توسط مصاحبه ارزیابی گردد.

در صورتی که موفق به گرفتن نمره قبولی در آزمون تست هوش استخدامی کوروش نشدید، به شعبه‌های فرانچایز معرفی می‌شوید.

باز هم این نکته را تأکید کنم، قبل از ارسال رزومه برای درخواست شغل، ابتدا باید درباره آن شرکت یا مجموعه تحقیق کنید.

به سایت آن سربزنید و ببینید که چه جایگاه‌های شغلی وجود دارد و با توجه به مهارت‌هایی که دارید در کدامیک از جایگاه‌های شغلی می‌توانید به خوبی ایفای نقش کنید.

برای تشخیص دادن این موضوع آزمون‌های متعدد شخصیت شناسی وجود دارند.

ابتدا، شناخت کافی از خود پیدا می‌کنید و سپس اقدام به ارسال رزومه می‌کنید؛ تا در آزمون و مصاحبه استخدامی بتوانید به درستی به سوال‌ها پاسخ دهید.

تست هوش آزمون استخدامی کوروش

4- آموزش اولیه

تست هوش استخدامی افق کوروش

تمامی شرکت‌ها برای نیروی کار جدید دوره آموزشی تعیین می‌کنند تا با قوانین، فرهنگ سازمانی و اصول اولیه کار به طور کامل آشنا شده و بعد وارد کار حرفه‌ای گردند.

مجموعه افق کوروش به مدت 15 روز، دوره آموزشی برای نیرو‌های جدید در نظر گرفته است، که شامل فیلم‌های آموزشی و جزوه‌های اصول فروش و مشتری مداری است؛ و بعد از 15 روز، امتحان کتبی از مطالب آموزشی ارائه شده گرفته می‌شود.

بعد از قبولی در این آزمون، به صورت رسمی جزو کارمندان مجموعه فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش می‌شوید.

سخن آخر

تست هوش آزمون استخدامی افق کوروش

انتخاب شغل متناسب با شخصیت، از این نظر اهمیت دارد که کارفرما از نتیجه خروجی کار انجام گرفته، رضایت داشته باشد و شما به عنوان شخصی که مسئولیتی را پذیرفتید، بتوانید به خوبی از پس وظایف محوله برآیید و از شغل خود لذت ببرید.

اگر در ابتدای مسیر شغلی خود هستید، توصیه ما به شما این است که ابتدا استعداد خود را بشناسید. بعد از شناخت خود، شغلی را انتخاب کنید که قرار است بیشترین ساعت روز خود را در آن کار سپری کنید.

بنابراین حتی اگر به عنوان پله اول به موقعیت شغلی خود نگاه می‌کنید، با شناخت بهتر خود می‌توانید قدم‌های بعدی را در مسیر شغلی خود با اطمینان بیشتری بردارید.

برای طراحی زندگی و مسیر شغلی خود اگر نیاز به کمک دارید، به لینک زیر مراجعه کنید:

مطالب مرتبط

در مسیر شغلی خود سردرگم هستید و نمی‌دانید که واقعاً باید در چه مسیر شغلی قدم بگذارید. به شما پیشنهاد می‌کنم که تست‌های مربوط به مسیریابی شغلی را انجام دهید.

بعد از مشخص شدن مسیر شغلی خود، می‌توانید با انجام تست‌های مربوط به سنجش هوش، احتمال موفقیت خود را در این موقعیت‌های شغلی بسنجید.

چگونه نمره قبولی از تست هوش آزمون استخدامی افق کوروش را بگیریم؟

  1. ثبت نام

    ابتدا باید در وب سایت افق کوروش ثبت‌نام نمایید و از داشتن شرایط اولیه کار اطمینان حاصل کنید.

  2. تمرین تست های هوش تصویری

    موقعیت‌های شغلی افق کوروش به گونه‌ای است که باید هوش تصویری در حد قابل قبولی داشته باشید، چون عمده فعالیت در فروشگاه و انبار مربوط به چیدمان کالاهاست.

  3. تمرین تست‌های هوش ریاضی

    با توجه به قیمت‌‌گذاری‌های روزانه و اعمال تخفیف‌های مختلف در مناسبت‌ها و آخر هفته‌ها، داشتن هوش ریاضی برای کار فروشگاهی، انبار و ستادی اهمیت می‌یابد.

  4. تمرین تست هوش عمومی

    برای اینکه بتوان در موقعیت‌های شغلی مختلف، تصمیم گیری‌های لازمه را انجام داد و مسئولیت کارها را به عهده گرفت هوش عمومی متناسب با کار اهمیت دارد.

  5. حفظ آرامش و نداشتن استرس در جلسه آزمون

    برای اینکه بتوانید به درستی سؤالات آزمون را پاسخ دهید، مدیریت استرس یکی از مهمترین فاکتورهای جلسه آزمون است.

اگر تجربه‌ شرکت در آزمون‌های استخدامی دارید و نکته‌‌ای هست که دوست دارید با ما به اشتراک بگذارید، در قسمت نظرات خوشحال می‌شویم که برایمان بنویسید.



کانال یوتیوب پادکست رادیو کارنکن
اینستاگرام پادکست رادیو کارنکن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مینی دوره رایگان
تولیدمحتوا و سئو

بخشی از دوره سئو را اینجا ببینید.