دوره آنلاین

چگونه استخدام شویم

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

تخفیف نوروزی
دوره تولید محتوا و سئو با هوش مصنوعی

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

فرانسه، هنر، مهاجرت ـ ۳ واژه جدانشدنی

حس خوب محقق شدن رؤیا یک هنرمند برای مهاجرت هنری به فرانسه و خوشحالی بعد از رسیدن به مقصد
5/5 - (2 امتیاز)

برای شما هم سؤال شده که مهاجرت هنری به فرانسه یا مهاجرت به فرانسه از طریق هنر شدنی هست یا نه؟ چه چیز‌هایی برای شروع لازمه؟ یا از کجا باید شروع کنیم؟

قبول دارم که خیلی اطلاعات کامل و جامعی تو این زمینه نیست و وقتی سرچ می‌کنی به هزار‌جور مؤسسه مهاجرتی و کلی اطلاعات بی‌ربط میرسی اما هیچکدوم نمیگن الان برای شروع باید چی‌کار کنی، ولی اینجا فرق میکنه!

پس یک هنرمند هستی و دنبال مهاجرت به فرانسه از طریق هنر میگردی، بهت میگم چه سایت‌هایی رو چک کنی و چجوری به شکل عملی روند مهاجرت هنری به فرانسه را برای خودت شروع کنی.

ولی قبلش اگر می‌خوای بدونی اصلاً مهاجرت به درد تو می‌خوره یا نه؟ باید مزایا و معایب مهاجرت رو بخونی.

فهرست مطالب:

چرا فرانسه، چرا هنر؟

وقتی صحبت از هنر میشه، احتمالاً اولین جایی که به ذهنتون میرسه فرانسه است، بله! فرانسه که به مهد هنر در جهان هم معروفه.

وقتی اسم فرانسه میاد از برج ایفل و موزه لووْر، تا جشنواره فیلم‌ کَن و بینوایانِ ویکتور هوگو اولین چیزی‌هاییه که از ‌ذهنمون می‌گذره.

اصلاً انگار اسم این کشور با هنر و هنرمند‌های معروفش گره خورده؛ که اصلاً همین اسامی هر هنرمندی را به مهاجرت به فرانسه از طریق هنر ترغیب می‌کنه.

به همین دلیله که اکثر هنرمندان چه برای کار چه برای تحصیل، فرانسه را به عنوان یکی از مقاصد اصلیشون در نظر میگیرن، همون‌طور که پیکاسو و دا‌وینچی (هی مونالیزا!) پاریس را به عنوان محل زندگی خود انتخاب کردن.

سهم مارکت هنر فرانسه در جهان با ۶٪، که به نسبت سایر کشور‌های اروپایی بسیار خوب است.
که نشان‌دهنده محبوبیت در مهاجرت به فرانسه از طریق هنر است.

طبق این نمودار هم، فرانسه بعد از آمریکا، انگلیس و چین بیشترین سهم را در بازار هنر جهان داره که نسبت به جمعیت‌اش در مقایسه با آمریکا و چین عدد قابل‌توجه‌ایه.

آرتیست در فرانسه

احتمالاً براتون سؤاله که زندگی یک آرتیست در فرانسه چطوری می‌گذره، این ویدیو خیلی خوب، خلاصه ۲۴ ساعت زندگی یک آرتیست در فرانسه رو به تصویر کشیده‌.

اگر از این ویدیو لذت بردید و دوست‌ داشتید جای آرتیست داخل ویدیو باشید، احتمالاً شما فرد مناسبی برای مهاجرت هنری به فرانسه هستید.

شروط لازم برای مهاجرت به فرانسه

خب! حالا که مطمئن شدید برای مهاجرت هنری به فرانسه مناسب هستید، باید یک‌سری ویژگی‌هایی رو داشته‌ باشید.

اول این که به عنوان هنرمند باید یک رزومه از کار‌های خودتون داشته باشید به نام پورتفولیو هنری که راجع به اون صحبت خواهیم کرد.

برای مهاجرت تحصیلی نیاز به دانش زبان انگلیسی دارید و برای مهاجرت کاری در اکثر شهر‌های فرانسه دانستن زبان فرانسوی الزامیه.

اگر قصد مهاجرت تحصیلی دارید، نیاز به مدرک تحصیلی مرتبط دارید ولی برای مهاجرت کاری تنها پورتفولیو و مدرک زبان شما کفایت می‌کنه.

تا اینجا شروط برای پسران و دختران یکسانه و همگی باید برای دریافت پاسپورت اقدام کرده‌ باشند، فقط پسران عزیز باید توجه کنند که وضعیت خدمت نظام وظیفه رو مشخص کنند (سربازی خر  است!) تا مشکلی بابت خروج از کشور نداشته‌ باشند.

رشته‌های هنری محبوب در فرانسه

پس تا حالا، می‌دونید که دوست دارید مهاجرت کنید و شرایطش هم دارید، الان باید انتخاب کنید که چه رشته‌ای رو می‌خواهید مطالعه کنید، البته اگر هدفِ مهاجرت تحصیلی به فرانسه در رشته هنر رو دارید.

بر اساس درآمد

بین رشته‌های هنری در فرانسه تفاوت چندانی از نظر درآمد وجود نداره و بیشتر به مهارت‌های اون فرد مرتبطه که چقدر در اون رشته حرفه‌ای میشه و حرفی برای گفتن داره.

ولی از رشته‌های پر‌درآمد‌تر میشه به طراحی‌گرافیک، طراحی‌لباس و هنر‌های تجسمی اشاره کرد.

بر اساس فراوانی

از لحاظ تعداد موقعیت‌های موجود برای تحصیل و کار در فرانسه، رشته‌های طراحی، فیلم‌برداری و سینما، فیلم‌سازی و تهیه کنندگی، تاریخ هنر و طراحی‌لباس رشته‌های فراوان‌تری هستند که در اکثر دانشگاه‌های فرانسه هم تدریس می‌شوند.

بیشتر بخوانید: تحصیل در رشته طراحی لباس در فرانسه

راه‌های مهاجرت به فرانسه برای هنرمندان

خب الان که شرایط مهاجرت رو می‌دونی و رشته مورد نظرت رو هم انتخاب کردی، باید دنبال روش‌های مهاجرت به فرانسه از طریق هنر باشی.

تمامی راه‌های مهاجرت به فرانسه

برای مهاجرت به فرانسه باید یکی از روش‌های زیر رو انتخاب کنی:

  • مهاجرت با سرمایه‌گذاری
  • مهاجرت با خود‌حمایتی
  • مهاجرت با ازدواج
  • مهاجرت با دوره زبان
  • مهاجرت تحصیلی
  • مهاجرت کاری

مهاجرت با سرمایه‌گذاری که مشخصه، شما باید به عنوان سرمایه‌گذار به یک پروژه‌ای در فرانسه پیشنهاد بدی، منابع مالی پروژه یا استارتاپ را تأمین کنی تا بتونی از این طریق برای دریافت ویزا اقدام کنید.

مهاجرت خود‌حمایتی هم یعنی شما خودتون از پس تمام هزینه‌هاتون برمی‌آئید و نیازی به کمک دولت فرانسه ندارید. در این شرایط بعد از ۵ سال می‌تونید برای اقامت دائم فرانسه هم اقدام کنید.

برای مهاجرت با ازدواج، همسر شما باید اقامت فرانسه را داشته باشه (که خوش به حالتون اگه داره 🙂 ) و شما هم تمام مدارک لازم برای اثبات این که به مدت حداقل ۱۲ ماه است با ایشان زندگی می‌کنید رو ارائه کنید و ویزای همراه رو دریافت کنید.

مهاجرت از طریق دوره زبان برای نوجوانان گزینه مناسبیه چون می‌تونن با تحصیل در کالج‌های آموزش زبان فرانسه، زبانشون را تقویت کنن و بعد از اتمام دوره هم مشغول کار یا تحصیل بشن. البته هزینه‌های این نوع کالج‌ها معمولاً زیاده.

این ۴ مورد شرایط خاصی است و دربار‌ه‌اش صحبت نمی‌کنیم؛ اما دو مورد دیگه یعنی مهاجرت از طریق تحصیل و کار برای ما اهمیت داره و کامل بازش می‌کنیم چون در مهاجرت به فرانسه برای هنرمندان گزینه‌های بهتری هستند.

بهترین راه‌های مهاجرت هنرمندان به فرانسه

برای یک هنرمند که در ایران زندگی می‌کنه راه‌های مهاجرت تحصیلی و کاری گزینه‌های بهتری هستند. حالا برای مهاجرت کاری باید از کجا شروع کنیم؟

مهاجرت کاری

برای مهاجرت کاری به فرانسه شما باید در یک مهارت و حرفه‌ای در زمینه‌های هنری خبره باشید و با داشتن پیشنهاد کار (Job offer) از کارفرمای فرانسوی یا اپلای برای موقعیت‌های شغلی موجود که می‌تونید با داشتن رزومه در لینکدین پیدا کنید، برای دریافت ویزا اقدام کنید.

پاسپورت تلنت فرانسه که یکی از راه‌های مهاجرت به فرانسه برای هنرمندان است.
فرم ویزا هم در انتهای مسیر مهاجرت هنری به فرانسه باید پر شود.
پاسپورت تلنت چیه؟

یک نوع پاسپورت خاصه که کشور فرانسه به گروه‌های خاصی از افراد مثل هنرمندان میده.

برای دریافت این نوع پاسپورت شما باید نشون بدید که به‌واسطه ‌هنر خود در ایران امرار‌معاش می‌کنید و درآمد دارید و شخص مهمی در این رشته هستید.

مدارک لازم برای مهاجرت کاری

برای مهاجرت کاری به فرانسه همراه داشتن مدارک زیر برای هنرمندان لازمه:

  • فرم درخواست ویزای سفارت
  • عکس استاندارد متقاضی
  • پاسپورت
  • پرینت تمکن مالی
  • نامه سوء‌پیشینه
  • قرار‌داد کاری
نحوه درخواست برای پاسپورت تلنت

بعد از اینکه مدارک لازم برای اخذ پاسپورت تلنت رو آماده کردید، باید هزینه‌های لازم برای دریافت ویزا رو پرداخت کنید و فیش اون رو به همراه مدارک برای سفارت بفرستید.

اگر قبول شدید، سفارت با شما تماس میگیره برای انجام مصاحبه و ادامه مراحل مهاجرت.

اگر مدارکتون رو آماده کردید، برای شروع روند درخواست و گرفتن وقت سفارت می‌تونید به سایت VFS مراجعه کنید.

زبان باید بلد باشم؟

قطعاً شما برای برقراری ارتباط در محیط کارتون به زبان فرانسه نیاز دارید ولی این موضوع به نوع محیط کار و نوع حرفه شما هم بستگی داره که اصلاً نیاز به زبان فرانسه هست یا با زبان انگلیسی هم کار شما راه می‌اُفته.

ولی در هر صورت برای زندگی در هر یک از شهر‌های فرانسه دونستن زبان فرانسوی کمک زیادی به شما چه در زندگی شخصی و چه کاری میکنه.

در کنار رفتن به کلاس برای یادگیری زبان فرانسه، گوش دادن به پادکست‌های فرانسوی هم می‌تونه خیلی به شما کمک کنه که سریعتر با لهجه فرانسوی آشنا بشید.

مهاجرت تحصیلی

شاید آسون‌ترین راه برای مهاجرت به فرانسه از طریق هنر، مهاجرت تحصیلی باشه. اگر در ایران مدرک لیسانس هنر یا دیپلم هنرستان دارید و پورتفولیو مناسب هم تهیه کردید، می‌تونید برای مهاجرت تحصیلی اقدام کنید.

کامپوس فرانس چیه؟

برای درخواست تحصیل در کشور فرانسه باید در سایت کامپوس فرانس ثبت‌ِنام کنید، می‌تونید از این سایت برای اپلای در دانشگاه‌های مختلف استفاده کنید و حتی اگر قبلاً پذیرش گرفتید باز هم باید در این سایت ثبتِ‌نام کنید؛ چون تمام دانشجویان غیر‌اروپایی که قصد تحصیل در فرانسه رو دارند باید اونجا حساب داشته‌ باشند.

کامپوس آرت فرانس

تمامی دوره‌های آموزشی هنری در فرانسه زیر نظر این سازمان برگزار میشه و شامل ۶۵۰ رشته هنری گوناگون از جمله گرافیک، معماری، سینما و موسیقی است.

برای دیدن تمامی این دوره‌ها و شرایط هر کدوم از اونها مثل شهر محل تحصیل، هزینه تحصیل، مدرک زبان مورد نیاز و … می‌تونید به سایت کامپوس آرت فرانس مراجعه کنید.

انجام ثبت‌ِنام در کامپوس فرانس و پیدا کردن پوزیشن‌های تحصیلی

برای ثبتِ‌نام و تشکیل پرونده اول وارد سایت کامپوس فرانس بشید و در صفحه اول سایت روی تشکیل پرونده کلیک کنید.

صفحه ورود سایت کامپوس فرانس ایران که سایت مورد نیاز برای مهاجرت هنرمندان به فرانسه است.

بعد وارد پرتال ثبتِ‌نام که شدید، زبان رو از حالت فرانسه به انگلیسی تغییر بدید و روی گزینه ثبتِ‌نام (Sign up) کلیک کنید.

پورتال سایت کامپوس فرانس ایران که برای ساخت اکانت و درخواست مهاجرت تحصیلی به فرانسه است.

بعد، از مِنوی پایین گزینه کامپوس فرانس ایران رو انتخاب کنید.

ثبتِ‌نام در سایت کامپوس فرانس ایران برای شروع مهاجرت هنرمندان به فرانسه لازم است.

در قسمت بعدی باید اطلاعات هویتی رو وارد کنید. در دو قسمت اول آدرس ایمیل‌تون رو وارد کنید. بعد هم نام و نام‌خانوادگی و تاریخ تولد رو در محل مربوطه ثبت کنید.

پر کردن اطلاعات هویتی در سایت کامپوس فرانس ایران برای ادامه روند مهاجرت هنری به فرانسه باید انجام شود.

بعد از وارد کردن اطلاعات مربوط به پاسپورت، ۲ تیک پائین صفحه رو می‌زنید و روی گزینه ساختن اکانت (Create my account) کلیک می‌کنید.

پر کردن اطالاعات هویتی در سایت کامپوس فرانس ایران به شکل کامل باید انجام شود.

در مرحله بعد ایمیلی برای شما ارسال میشه که حاوی لینک تائیده، روی اون کلیک می‌کنید و با وارد کردن ایمیل و گذرواژه، وارد حساب کاربری خودتون می‌شید.

و حالا باید مدارکتون رو بارگذاری کنید، مدارکی مثل عکس پرسنلی، اسکن مدرک شناسایی، رزومه، مدرک زبان و همچنین ترجمه فرانسوی مدرک تحصیلی رو در سایت قرار می‌دید.

بعد از تکمیل مدارک و حساب کاربری میشه گفت بخش مهمی از مسیر رو طی کردید؛ حالا می‌تونید دنبال دوره یا پوزیشن مورد نظرتون بگردید و برای اون درخواست ارسال کنید.

برای پیدا کردن پوزیشن‌های تحصیلی مربوط به هنر می‌تونید به سایت کامپوس آرت فرانس برید و از توی لیست رشته‌ها، رشته مورد نظرتون رو سرچ کنید که تمام پوزیشن‌های فعال تحصیلی برای سال آینده رو به شما نشان بده.

مثلاً برای پیدا کردن پوزیشن‌های فعال در رشته سینما به این شکل عمل کنید:

پیدا کردن پوزیشن‌های تحصیلی در سایت کامپوس آرت فرانس برای مهاجرت هنری به فرانسه بسیار کمک می‌کند.

با بررسی شرایط هر کدوم از دوره‌ها، دوره مورد نظرتون رو انتخاب می‌کنید. می‌تونید با استفاده از فیلتر‌های سمت چپ سایت، مدت تحصیل یا محل تحصیل رو فیلتر کنید.

پوزیشن‌های سایت کامپوس آرت فرانس، اطلاعات دوره‌های تحصیلی هنری در فرانسه را به شکل کامل دارد.

وقتی درخواستتون رو ارسال کردید بعد از بررسی از سمت کامپوس فرانس، ایمیل تائید یا رد درخواست برای شما ارسال میشه.

در صورت تائید، در مرحله آخر باید برای گرفتن ویزای تحصیلی با توجه به تائیدیه‌ای که از سمت کامپوس فرانس دارید، اقدام کنید و برید به سمت مصاحبه حساس سفارت که نقطه مهمی در مهاجرت هنرمندان به فرانسه است.

مدارک لازم برای اپلای در کامپوس فرانس
  • عکس پرسنلی جدید
  • پاسپورت
  • رزومه یا پورتفولیو
  • مدرک تحصیلی ترجمه شده (فرانسه)
  • مدرک زبان (فرانسه یا انگلیسی)
  • انگیزه‌نامه (SOP)
بیشتر بخوانید: چگونه یک انگیزه نامه تحصیلی موفق بنویسیم؟
دانشگاه‌های مطرح برای تحصیل هنر در فرانسه

همان‌طور که گفتیم پاریس و فرانسه زادگاه هنر و فرهنگ هستند و آکادمی‌های معروفِ هنری زیادی در این کشور قرار داره.

از معروف‌ترین اونها میشه به دانشگاه سوربن، دانشکده هنر پاریس، آرت اسکول کٌنده و آرت اسکول پارسنز پاریس اشاره کرد.

هر کدوم از این دانشگاه‌ها شرایط خاص خود رو برای پذیرش دانشجو داره که با مراجعه به سایت خود دانشگاه‌ها یا کامپوس فرانس میشه از این شرایط آگاه شد.

هزینه تحصیل در فرانسه

دانشگاه‌‌هایی که تدریس به زبان انگلیسی دارند، هزینهِ شهریه بالاتری از دانشگاه‌های فرانسوی زبان دارند، پس یکی از راه‌های کاهش هزینه‌های تحصیل می‌تونه یاد‌گرفتن زبان فرانسه باشه.

هزینه‌های تحصیل در فرانسه بسته به دانشگاه و محل تحصیل، متفاوته و از رنج شهریه‌های ترمی ۱۵۰۰ یورو تا ترمی ۲۰ هزار یورو در انواع دانشگاه‌های فرانسه وجود داره.

با مراجعه به سایت‌های خود دانشگاه یا کامپوس فرانس می‌تونید از مبلغ این شهریه‌ها مطلع بشید.

میزان شهریه دریافتی در مقاطع مختلف تحصیلی در مهاجرت به فرانسه برای هنرمندان به این شکل است.

طبق نموداری که خود کامپوس فرانس منتشر‌کرده، میانگین دریافت شهریه سالانه در مقاطع مختلف تحصیلی به این شکله:

رنگ سبز مقداری است که دانشجو پرداخت می‌کنه و رنگ آبی مقداری است که دولت فرانسه کمک می‌کنه.

بورسیه‌های تحصیلی فرانسه برای هنرمندان

بورسیه‌های تحصیلی دانشگاه‌ها هر ساله و با توجه به حمایت‌های دولت فرانسه و تغییرات در اختصاص بودجه، تغییر می‌کنه.

برای پیدا کردن بورسیه‌های تحصیلی هر دانشگاه باید به سایت همان دانشگاه مراجعه کنید.

در سایت دانشگاه‌ها دنبال بورسیه (Scholarship) در رشته مورد نظرتون باشید و در صورت وجود و داشتن شرایط برای بورسیه هم اقدام کنید.

داخل سایت کامپوس فرانس، در کنار پوزیشن‌های تحصیلی می‌تونید در صورت وجود بورسیه، نماد شرکت یا دانشگاه بورسیه‌کننده و لینک درخواست برای بورسیه رو ببینید و همزمان برای بورسیه هم درخواست بدید.

به‌طور کلی برای افزایش شانس دریافت بورسیه داشتن موارد زیر کمک می‌کنه:

  • رزومه قوی
  • معدل بالا
  • سابقه کاری مرتبط
  • نمره زبان خوب (به خصوص فرانسوی)

اهمیت پورتفولیو در مهاجرت هنری به فرانسه

هر دانشجوی هنری که می‌خواهد اپلای کند باید به فکر ساخت پورتفولیو هنری باشه چون بهترین راه برای نشان دادن خود به اساتیدِ دانشگاه مقصد و کلیدی‌ترین ابزار برای آسان کردن مهاجرت هنری است.

شاید بشه گفت بعد از مدرک زبان، مهم‌ترین چیزی که برای اساتید و دانشگاه‌های هنر فرانسه اهمیت داره، پورتفولیوی هنری دانشجو است. پس ساخت پورتفولیو رو جدی بگیرید و براش وقت بذارید.

داشتن پورتفولیو خوب و خلاقانه، مهم‌ترین بخش در مهاجرت به فرانسه از طریق هنر است.

نکات ساخت پورتفولیو هنری

می‌تونید پورتفولیو خود رو به شکل PDF برای استادان ارسال کنید یا گزینه بهتر اینه که اون رو در سایت‌های اشتراک فایل مثل سایت ISSUU بارگذاری کرده و لینکش رو در مدارکی که برای استادان می‌فرستید یا روی سایت دانشگاه قرار بدید.

همچنین می‌تونید پورتفولیوی خودتون رو در شبکه‌های اجتماعی شناخته‌شده بین هنرمندان مثل BEHANCE آپلود کنید و لینکش رو به اشتراک بذارید.

برای ساخت یک پورتفولیوی خوب و استاندارد حتماً از نکات زیر استفاده کنید:

  • تصویر خندون خودتون
  • قرار دادن با‌کیفیت ترین کار‌هاتون
  • توضیح مختصر برای هر کدوم از آثار
  • مشخص بودن خطِ فکری هنری شما در آثارتون
  • قرار دادن پروفایل لینکدین فعال

نمونه پورتفولیوی خوب

برای نمونه، پورتفولیوی زیر که برای رشته طراحی معماریه، بسیار خلاقانه و مرتب، دسته‌بندی شده و آدم رو وادار می‌کنه که تا انتها اون رو دنبال کنه.

در کل هر‌چی بیشتر زمان بذارید برای ساخت پورتفولیو، پشیمون نمی‌شید و تلاش کنید تا جایی که می‌تونید خلاقانه و به نحوی باشه که تمام ویژگی‌های شما رو به عنوان هنرمند پوشش بده.

اگر احساس می‌کنی پورتفولیوی خلاقی نداری و در ساختن یه کار خلاقانه برای پورتفولیوی خودت مشکل داری، حتماً این مقاله درباره چگونگی خلق اثر هنری رو مطالعه کن.

بحث شیرین درآمد

قطعاً هر‌چقدر هم که علاقه‌مند به مهاجرت هنری به فرانسه باشید اما وقتی که در نهایت نتونید به درآمد خوبی برسید قیدش رو می‌زنید، پس داشتن درآمد خوب، بخش مهمی از روند مهاجرت شما است.

میزان درآمد رشته‌های هنری در فرانسه

به طور کلی درآمد فارغ‌التحصیلان رشته‌های هنری در فرانسه نسبت به باقی رشته‌ها خوبه و تقاضای خوبی برای آرتیست‌ها در فرانسه وجود داره.

درآمد یک فارغ‌التحصیل رشته هنر از سالانه ۱۸ هزار یورو تا ۶۰ هزار یورو متغیره و بسته به تجربه‌کاری و مهارتی که داره، میزان درآمدش هم متفاوته.

می‌خواهید بدونید پول‌سازترین رشته‌های هنری ایران و جهان کدوم‌ رشته‌ها هستن، پس یه سر به این لینک بزن.

بر اساس یک داستان واقعی

بر اساس تجربه شخصی یکی از بچه‌ها که فارغ‌التحصیل طراحی لباس از کالج هنر پاریسه و در‌حال حاضر در پاریس زندگی می‌کنه:

  • یکی از پرتقاضاترین مشاغل در فرانسه، طراح لباس است.
  • یکی از رقابتی‌ترین مشاغل هم همزمان در فرانسه، طراح لباس است.
  • درآمد آن هم سالانه بین ۸۰ تا ۹۰ هزار یورو است.
  • نیازمند مدرک تحصیلی و همچنین مهارت‌های فردی مرتبط با طراحی لباس مثل خیاطی است.
  • هرچی خلاقیت شما بیشتر باشه و لباس‌های خاص‌تری رو طراحی کنی، مشتری‌های بیشتر و درآمد بیشتری خواهید داشت.
  • هنگام به نمایش گذاشتن لباس‌ها و گفتگو با کمپانی‌های بزرگ، مهارت‌های فروش شما نقش مهمی خواهند داشت.
  • مهم‌ترین ملاک پذیرش در دانشگاه‌های فرانسه پورتفولیو خلاقانه، معدل مقطع قبلی و نمره زبان است.

اگر مدرک فنی‌حرفه‌ای خیاطی داری و به شکل حرفه‌ای هم خیاطی انجام میدی، می‌تونی راحت‌تر از همیشه مهاجرت کنی، میخوای بدونی چطوری؟ بزن روی لینک.

مدت زمان اقامت در فرانسه

مدت زمان اقامت شما در فرانسه به نوع ویزای دریافتی شما از سفارت بستگی داره.

ویزای کاری

برای کسی که با شرایط پاسپورت تلنت مهاجرت هنری می‌کنه مدت اقامت ۴ سال و بعد از اون تا ۱ سال قابل تمدیده و بعد از ۵ سال حضور در کشور فرانسه امکان دریافت اقامت دائم فرانسه وجود داره.

برای دانشجو

به همان اندازه مدت تحصیل در دانشگاه، مدت زمان اقامته و بعد از اتمام تحصیل در صورت پیدا کردن کار، قابل تمدیده که بستگی به مفید بودن شما و میزان ارزش‌آفرینی‌تون برای دولت فرانسه داره.

پس …

اگر قصد مهاجرت به فرانسه از طریق هنر را داری، اول باید یک سری شروط رو داشته باشی مثل پاسپورت، عدم مشکل خروج از کشور، مدرک تحصیلی مربوط به هنر، مدرک زبان و از همه مهم‌تر یک پورتفولیوی قوی.

بعد از اینکه از داشتن اینها مطمئن شدی، می‌تونی فرآیند مهاجرت رو چه برای تحصیل چه برای کار شروع کنی.

فقط باید بدونی مسیر آسونی رو در پیش نداری و باید خیلی تلاش کنی.

در نهایت امیدوارم موفق باشی و به آرزوت برسی.

به درد بخور

وقتی تا اینجا اومدی و مطلب رو تا آخر خوندی یعنی واقعاً برات مهمه و دوست‌داری که به فرانسه مهاجرت کنی. پیشنهاد میکنم خوندن این مطالب رو از دست ندی:

اگر دوست‌داری شرایط بقیه کشور‌ها رو هم بدونی و بعد از اون انتخاب کنی که کجا برای مهاجرت بهتره، این مطلب با یه مقایسه ساده بهت میگه کدوم کشور به درد تو میخوره.

هر‌چی که برای مهاجرت هنری لازمه بدونی توی این مقاله آورده شده، از ریز‌ترین مطالب که حتی فکرش رو هم نمیکنی تا مهم‌ترین نکات در مهاجرت.

دختر خانم‌های هنرمند، دوست دارید بدونید چه رشته‌های هنری برای شما مناسب‌تره؟ و دختران معمولاً تو چه رشته‌های هنری موفق می‌شن؟ این مقاله مخصوص شماست.

با این پیشرفت روز‌افزون تکنولوژی، اگر هنرمندی و هنوز به سمت دیجیتال آرت نرفتی یعنی داری آینده رو از دست میدی. برای آشنایی با مفهوم دیجیتال آرت و یادگیری برنامه‌های مورد نیاز این حوزه، این مقاله خدمت شما.

به نظر شما راهکار‌های گفته‌شده برای مهاجرت هنری به فرانسه مفید بود؟ یا اگر راه دیگه‌ای رو می‌شناسید، بخش کامنت برای شماست.
به نظر‌تون از شروع فرآیند مهاجرت تا رسیدن به خاک فرانسه چقدر زمان لازمه؟ خیلی‌ها می‌گن که ۶‌ماه کافیه، شما هم موافق هستید؟



کانال یوتیوب پادکست رادیو کارنکن
اینستاگرام پادکست رادیو کارنکن

1 دیدگاه برای “فرانسه، هنر، مهاجرت ـ ۳ واژه جدانشدنی

  1. امیر‌علی گفته:

    سلام
    خیلی ممنون از مطلب جامع و مفیدتون، واقعاً این مقاله به من توی تصمیم‌گیری درباره مهاجرت به فرانسه خیلی کمک کرد.
    به نظر منم اگر کسی از قبل یکسری شرایط رو داشته باشه مثل مدرک زبان و پورتفولیو خوب حداکثر از ۶ ماه تا ۸ ماه می‌تونه مهاجرت کنه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مینی دوره رایگان
تولیدمحتوا و سئو

بخشی از دوره سئو را اینجا ببینید.